dyferencjały

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

dyferencjały

Post autor: homikk » ndz gru 11, 2005 10:39 am

jak w temacie http://www.monsters.4wd.ru/tech/bvmu/bvmu.shtml
umie ktoś przetłumaczyć co to za dyferencjały są opisane w tym artykule?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 11, 2005 11:02 am

tu jest opisana przekladnia Torsena :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz gru 11, 2005 11:08 am

W pierwszej kolumnie dyferencjały Kwaijf...dosłownie:)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz gru 11, 2005 12:20 pm

wyglada mi to na blokady :)4
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 11, 2005 12:25 pm

bo to sa blokady :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz gru 11, 2005 12:47 pm

Bart03 pisze:bo to sa blokady :lol:
nie widzialem jeszcze tego w uazie "to moj pierwszy raz"
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 11, 2005 12:50 pm

no kolego to ja ci powiem ze jest jeszcze kilka innych typow do uaza :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » ndz gru 11, 2005 5:32 pm

Bart03 pisze:no kolego to ja ci powiem ze jest jeszcze kilka innych typow do uaza :lol:
można jakiś opis tych typów poprosić?, bo sie nie znam
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz gru 11, 2005 5:48 pm

ale ceny tych blokadek :o
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
p69k
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 15, 2004 10:09 pm
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: p69k » ndz gru 11, 2005 7:03 pm

bardziej to na pompe wyglada , a jak to działa ?
to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 11, 2005 7:46 pm

Ponizej podalem opis przekladni Torsena zastosowanej w Audi Quatro
ale jest tu dobrze opisana zasada dzialania samej przekladni slimakowej typu Torsen:

...Nazwa przekładni Torsen pochodzi od angielskich słówtorque (moment obrotowy)sensing (wyczuwanie). Mechanizm wykorzystuje zasadę funkcjonowania przekładni ślimakowej, reagującej na różnice obrotów między osiami pojazdu. Przekładnia ta może być nastawiona tak, by współczynnik blokowania był zmienny, zależny od okoliczności. Jest on uzależniony od pochylenia linii śrubowej ślimaka i wewnętrznego tarcia przekładni. Im mniejszy kąt pochylenia linii śrubowej, tym większy współczynnik blokowania. Współczynnik hamowania może być ustawiony tak, aby przekładnia samodzielnie się blokowała. Z kolei współczynnik blokowania ustawiony jest według zasady - im większy kąt pochylenia linii śrubowej, tym mniejszy wartość współczynnika.

Układ Torsen jest w stanie osiągnąć współczynnik blokowania 1:3,5 między największym i najmniejszym kątem pochylenia linii śrubowej. Oznacza to, iż moc silnika na osi, której koła w danej chwili mają lepszy kontakt z podłożem, może być 3,5-krotnie większa niż drugiej osi, której koła posiadają chwilowo mniejszą przyczepność...
Ostatnio zmieniony ndz gru 11, 2005 7:49 pm przez Bart03, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz gru 11, 2005 7:48 pm

cena przekladni do uaza - okolo 600-700zł :lol: tania nie jest ale jak na blokade to i tak nie drogo 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz gru 11, 2005 7:58 pm

Bart03 pisze:cena przekladni do uaza - okolo 600-700zł :lol: tania nie jest ale jak na blokade to i tak nie drogo 8)
600-700 cena ale krzywkowych układów ,ślimakowe są droższe,bo to do
afganów pakują,tak mi się wydaje że na giełdzie były
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz gru 11, 2005 8:00 pm

chyba że ceny tych ślimakowych tak spadły :roll:
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » ndz gru 11, 2005 8:18 pm

gaaz99 pisze:
Bart03 pisze:cena przekladni do uaza - okolo 600-700zł :lol: tania nie jest ale jak na blokade to i tak nie drogo 8)
600-700 cena ale krzywkowych układów ,ślimakowe są droższe,bo to do
afganów pakują,tak mi się wydaje że na giełdzie były


Jak juz wczesniej pisalem ceny , to cena blokady do afganow w sklepie firmowym Uaza wynosi 10 500 rubli a z BTR 6 500 rubli , 1 USD = 29 rub.
Jak macie tak tanio co cos jest nie tak . Blokada z BTR rozni sie od blokady uazowej tym ze jest bardziej wytrzymala a na oko rozni sie otworami do srub taleza w beteerowskiej sa na 10 mm a w uazowej na 12 mm .
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz gru 11, 2005 8:21 pm

Bart03 pisze:Ponizej podalem opis przekladni Torsena zastosowanej w Audi Quatro
ale jest tu dobrze opisana zasada dzialania samej przekladni slimakowej typu Torsen:

...Nazwa przekładni Torsen pochodzi od angielskich słówtorque (moment obrotowy)sensing (wyczuwanie). Mechanizm wykorzystuje zasadę funkcjonowania przekładni ślimakowej, reagującej na różnice obrotów między osiami pojazdu. Przekładnia ta może być nastawiona tak, by współczynnik blokowania był zmienny, zależny od okoliczności. Jest on uzależniony od pochylenia linii śrubowej ślimaka i wewnętrznego tarcia przekładni. Im mniejszy kąt pochylenia linii śrubowej, tym większy współczynnik blokowania. Współczynnik hamowania może być ustawiony tak, aby przekładnia samodzielnie się blokowała. Z kolei współczynnik blokowania ustawiony jest według zasady - im większy kąt pochylenia linii śrubowej, tym mniejszy wartość współczynnika.

Układ Torsen jest w stanie osiągnąć współczynnik blokowania 1:3,5 między największym i najmniejszym kątem pochylenia linii śrubowej. Oznacza to, iż moc silnika na osi, której koła w danej chwili mają lepszy kontakt z podłożem, może być 3,5-krotnie większa niż drugiej osi, której koła posiadają chwilowo mniejszą przyczepność...
jestem oczarowany :o
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » ndz gru 11, 2005 8:22 pm

ja mam krzywkowe dałem 700zl dwa lata temu za szt
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » ndz gru 11, 2005 8:56 pm

Widzialem taka zmote, miedzy osiowy dyferencjial byl zrobiony tak : skrzynia biegow od WAZ 2109 to jest Lada z przednim napedem , byla przekrecona o 90 stopni i przykrecona do rzedowego silnika Uaza ze skrzyni wychodzily kardany przyspawane do polosi w stone mostow w mostach blokady od BTR . Opony mial 44 cali i musze powiedziec ze w terenie zachowywal sie bardzo przyzwoicie . Chodzi mi po glowie taka zmota narazie musze skonczyc to co zaczalem no w przyszosci moze cos wyjdzie. Ciekaw jestem opini o tym wynalazku a moze ktos tak juz motal .
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
harris
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 6:31 am
Lokalizacja: GKA<->WH

Post autor: harris » wt gru 13, 2005 11:05 pm

faziuaz pisze:
Bart03 pisze:Ponizej podalem opis przekladni Torsena zastosowanej w Audi Quatro
ale jest tu dobrze opisana zasada dzialania samej przekladni slimakowej typu Torsen:

...Nazwa przekładni Torsen pochodzi od angielskich słówtorque (moment obrotowy)sensing (wyczuwanie). Mechanizm wykorzystuje zasadę funkcjonowania przekładni ślimakowej, reagującej na różnice obrotów między osiami pojazdu. Przekładnia ta może być nastawiona tak, by współczynnik blokowania był zmienny, zależny od okoliczności. Jest on uzależniony od pochylenia linii śrubowej ślimaka i wewnętrznego tarcia przekładni. Im mniejszy kąt pochylenia linii śrubowej, tym większy współczynnik blokowania. Współczynnik hamowania może być ustawiony tak, aby przekładnia samodzielnie się blokowała. Z kolei współczynnik blokowania ustawiony jest według zasady - im większy kąt pochylenia linii śrubowej, tym mniejszy wartość współczynnika.

Układ Torsen jest w stanie osiągnąć współczynnik blokowania 1:3,5 między największym i najmniejszym kątem pochylenia linii śrubowej. Oznacza to, iż moc silnika na osi, której koła w danej chwili mają lepszy kontakt z podłożem, może być 3,5-krotnie większa niż drugiej osi, której koła posiadają chwilowo mniejszą przyczepność...
jestem oczarowany :o
widzisz jednak ksiazki moga czegos nauczyc!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości