dyferencjały
Moderator: Student
dyferencjały
jak w temacie http://www.monsters.4wd.ru/tech/bvmu/bvmu.shtml
umie ktoś przetłumaczyć co to za dyferencjały są opisane w tym artykule?
umie ktoś przetłumaczyć co to za dyferencjały są opisane w tym artykule?
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber
GG 3814878
GG 3814878
W pierwszej kolumnie dyferencjały Kwaijf...dosłownie:)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Ponizej podalem opis przekladni Torsena zastosowanej w Audi Quatro
ale jest tu dobrze opisana zasada dzialania samej przekladni slimakowej typu Torsen:
...Nazwa przekładni Torsen pochodzi od angielskich słówtorque (moment obrotowy)sensing (wyczuwanie). Mechanizm wykorzystuje zasadę funkcjonowania przekładni ślimakowej, reagującej na różnice obrotów między osiami pojazdu. Przekładnia ta może być nastawiona tak, by współczynnik blokowania był zmienny, zależny od okoliczności. Jest on uzależniony od pochylenia linii śrubowej ślimaka i wewnętrznego tarcia przekładni. Im mniejszy kąt pochylenia linii śrubowej, tym większy współczynnik blokowania. Współczynnik hamowania może być ustawiony tak, aby przekładnia samodzielnie się blokowała. Z kolei współczynnik blokowania ustawiony jest według zasady - im większy kąt pochylenia linii śrubowej, tym mniejszy wartość współczynnika.
Układ Torsen jest w stanie osiągnąć współczynnik blokowania 1:3,5 między największym i najmniejszym kątem pochylenia linii śrubowej. Oznacza to, iż moc silnika na osi, której koła w danej chwili mają lepszy kontakt z podłożem, może być 3,5-krotnie większa niż drugiej osi, której koła posiadają chwilowo mniejszą przyczepność...
ale jest tu dobrze opisana zasada dzialania samej przekladni slimakowej typu Torsen:
...Nazwa przekładni Torsen pochodzi od angielskich słówtorque (moment obrotowy)sensing (wyczuwanie). Mechanizm wykorzystuje zasadę funkcjonowania przekładni ślimakowej, reagującej na różnice obrotów między osiami pojazdu. Przekładnia ta może być nastawiona tak, by współczynnik blokowania był zmienny, zależny od okoliczności. Jest on uzależniony od pochylenia linii śrubowej ślimaka i wewnętrznego tarcia przekładni. Im mniejszy kąt pochylenia linii śrubowej, tym większy współczynnik blokowania. Współczynnik hamowania może być ustawiony tak, aby przekładnia samodzielnie się blokowała. Z kolei współczynnik blokowania ustawiony jest według zasady - im większy kąt pochylenia linii śrubowej, tym mniejszy wartość współczynnika.
Układ Torsen jest w stanie osiągnąć współczynnik blokowania 1:3,5 między największym i najmniejszym kątem pochylenia linii śrubowej. Oznacza to, iż moc silnika na osi, której koła w danej chwili mają lepszy kontakt z podłożem, może być 3,5-krotnie większa niż drugiej osi, której koła posiadają chwilowo mniejszą przyczepność...
Ostatnio zmieniony ndz gru 11, 2005 7:49 pm przez Bart03, łącznie zmieniany 1 raz.
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień
gaaz99 pisze:600-700 cena ale krzywkowych układów ,ślimakowe są droższe,bo to doBart03 pisze:cena przekladni do uaza - okolo 600-700złtania nie jest ale jak na blokade to i tak nie drogo
afganów pakują,tak mi się wydaje że na giełdzie były
Jak juz wczesniej pisalem ceny , to cena blokady do afganow w sklepie firmowym Uaza wynosi 10 500 rubli a z BTR 6 500 rubli , 1 USD = 29 rub.
Jak macie tak tanio co cos jest nie tak . Blokada z BTR rozni sie od blokady uazowej tym ze jest bardziej wytrzymala a na oko rozni sie otworami do srub taleza w beteerowskiej sa na 10 mm a w uazowej na 12 mm .
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
jestem oczarowanyBart03 pisze:Ponizej podalem opis przekladni Torsena zastosowanej w Audi Quatro
ale jest tu dobrze opisana zasada dzialania samej przekladni slimakowej typu Torsen:
...Nazwa przekładni Torsen pochodzi od angielskich słówtorque (moment obrotowy)sensing (wyczuwanie). Mechanizm wykorzystuje zasadę funkcjonowania przekładni ślimakowej, reagującej na różnice obrotów między osiami pojazdu. Przekładnia ta może być nastawiona tak, by współczynnik blokowania był zmienny, zależny od okoliczności. Jest on uzależniony od pochylenia linii śrubowej ślimaka i wewnętrznego tarcia przekładni. Im mniejszy kąt pochylenia linii śrubowej, tym większy współczynnik blokowania. Współczynnik hamowania może być ustawiony tak, aby przekładnia samodzielnie się blokowała. Z kolei współczynnik blokowania ustawiony jest według zasady - im większy kąt pochylenia linii śrubowej, tym mniejszy wartość współczynnika.
Układ Torsen jest w stanie osiągnąć współczynnik blokowania 1:3,5 między największym i najmniejszym kątem pochylenia linii śrubowej. Oznacza to, iż moc silnika na osi, której koła w danej chwili mają lepszy kontakt z podłożem, może być 3,5-krotnie większa niż drugiej osi, której koła posiadają chwilowo mniejszą przyczepność...

Widzialem taka zmote, miedzy osiowy dyferencjial byl zrobiony tak : skrzynia biegow od WAZ 2109 to jest Lada z przednim napedem , byla przekrecona o 90 stopni i przykrecona do rzedowego silnika Uaza ze skrzyni wychodzily kardany przyspawane do polosi w stone mostow w mostach blokady od BTR . Opony mial 44 cali i musze powiedziec ze w terenie zachowywal sie bardzo przyzwoicie . Chodzi mi po glowie taka zmota narazie musze skonczyc to co zaczalem no w przyszosci moze cos wyjdzie. Ciekaw jestem opini o tym wynalazku a moze ktos tak juz motal .
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
widzisz jednak ksiazki moga czegos nauczyc!faziuaz pisze:jestem oczarowanyBart03 pisze:Ponizej podalem opis przekladni Torsena zastosowanej w Audi Quatro
ale jest tu dobrze opisana zasada dzialania samej przekladni slimakowej typu Torsen:
...Nazwa przekładni Torsen pochodzi od angielskich słówtorque (moment obrotowy)sensing (wyczuwanie). Mechanizm wykorzystuje zasadę funkcjonowania przekładni ślimakowej, reagującej na różnice obrotów między osiami pojazdu. Przekładnia ta może być nastawiona tak, by współczynnik blokowania był zmienny, zależny od okoliczności. Jest on uzależniony od pochylenia linii śrubowej ślimaka i wewnętrznego tarcia przekładni. Im mniejszy kąt pochylenia linii śrubowej, tym większy współczynnik blokowania. Współczynnik hamowania może być ustawiony tak, aby przekładnia samodzielnie się blokowała. Z kolei współczynnik blokowania ustawiony jest według zasady - im większy kąt pochylenia linii śrubowej, tym mniejszy wartość współczynnika.
Układ Torsen jest w stanie osiągnąć współczynnik blokowania 1:3,5 między największym i najmniejszym kątem pochylenia linii śrubowej. Oznacza to, iż moc silnika na osi, której koła w danej chwili mają lepszy kontakt z podłożem, może być 3,5-krotnie większa niż drugiej osi, której koła posiadają chwilowo mniejszą przyczepność...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości