Strona 1 z 1
gaźnik w UAZie
: pn gru 19, 2005 11:19 pm
autor: tomek4x4
Jestem tutaj pierwszy raz więc witam wszystkich milośnikow UAZa! Auto posiadam już ponad dwa lata ale dopiero niedawno zacząłem nim jeżdzić ponieważ zaraz po zakupieniu przystąpiłem do gruntownego remontu a nie mialem za wiele wolnego czasu więc to trochę trwało. Problem polega na tym że mam zamontowany gażnik WEBER od NYSY nowego typu z dyszą wolnych obrotów odcinaną elektrycznie. Ktoś kiedyś prawdo podobnie pozamieniał dysze i rurki emulsyjne i cos z tym gażnikiem jest nie tak! Może ktoś ma dostęp do jakiejs literatury i móglby mi podac rozmieszczenie i wartości tych elementów a może ktoś jeżdzi na takim gażniku. Jeśli ktos cos wie to będę bardzo wdzięczny za informacje. Z gory dzięki! POZDRAWIAM!
: pn gru 19, 2005 11:24 pm
autor: klucz13
Najsampierw uzupełnij profil "skąd"

Re: gaźnik w UAZie
: wt gru 20, 2005 6:33 pm
autor: faziuaz
tomek4x4 pisze:Jestem tutaj pierwszy raz więc witam wszystkich milośnikow UAZa! Auto posiadam już ponad dwa lata ale dopiero niedawno zacząłem nim jeżdzić ponieważ zaraz po zakupieniu przystąpiłem do gruntownego remontu a nie mialem za wiele wolnego czasu więc to trochę trwało. Problem polega na tym że mam zamontowany gażnik WEBER od NYSY nowego typu z dyszą wolnych obrotów odcinaną elektrycznie. Ktoś kiedyś prawdo podobnie pozamieniał dysze i rurki emulsyjne i cos z tym gażnikiem jest nie tak! Może ktoś ma dostęp do jakiejs literatury i móglby mi podac rozmieszczenie i wartości tych elementów a może ktoś jeżdzi na takim gażniku. Jeśli ktos cos wie to będę bardzo wdzięczny za informacje. Z gory dzięki! POZDRAWIAM!
książkę z nysy jeszcze gdzieś mam

muszę popatrzeć

: wt gru 20, 2005 6:41 pm
autor: tomek4x4
Jakbyś znalazł to było by super! Ja przeglądałem już różne książki m.in. od POLONEZA ,FIATA a nawet Żuka ale w tamtych opisach występują gażniki WEBERa w których są dwie identyczne rurki emulsyjne w jednej i drugiej gardzieli.A w tym moim są różne, no i całkiem inne wartości dysz.
: śr gru 21, 2005 12:17 pm
autor: Mieszko
zerknij w gardziele jakie sa tam wymiary - jak obie sa po fi 25 to Nysa/zuk, jak pierwszy przelot 24, a drugi 26 to na pewno gaznik motany od Fiata, Poloneza itp. wiec wtedy nie spodziewaj sie znalezienia fabrycznych wymiarow dysz itp.
_______________
UAZ 469 S-21
Merc W123
: śr gru 21, 2005 8:47 pm
autor: faziuaz
byłem dziś w garażu ,ale zapomniałem(starość nie radość)ale jutro przyniosę i zagłębię się w lekturze,tak na marginesie...fiat chyba nie miał dwóch identycznych rurek emulsyjnych

: czw gru 22, 2005 4:01 pm
autor: faziuaz
akurat książka nie podaje danych gażnika weber,ale podaje licencyjny gażnik 34s2a1 i b1,rożnica między tymi modelami jest taka,ze b1 miał przepustnicę drugiego przelotu otwieraną mechanicznie a a1 miał podciśnieniowo!.weber powinien mieć;gardziel-1-wszy przelot 25 drugi 25, dysza głowna-1 --125, 2----145(150)
dysza powietrza1--210, 2---210
rurka emulsyjna f30 2---f30
[/list][/list]
: czw gru 22, 2005 7:03 pm
autor: tomek4x4
Tak się sklada że auto obecnie jest w nie ogrzewanym garażu więc za bardzo nie mam motywacji do tego żeby przy temperaturze jaka teraz panuje cokolwiek przy nim kombinować. Mimo to pokusiłem się i zdjąlem pokrywę filtra powietrza żeby chociaz odczytać warości dysz powierza. Więc sprawa wygląda tak: gażnik ten [ponoć od POLONEZA] był fabrycznie zamontowany w NYSIE. Przepustnica drugiej gardzieli otwierana jest mechanicznie bez podcisnienia ,jeszcze dodatkowo na osi przepustnicy zamontowane jest coś w rodzaju krzywki która sterowala jakimś zaworkiem dodatkowego powietrza umieszczonym w kolektorze dolotowym [nie wiem do czego to slużyło ale takie cos jest w NYSIE]. Dysza paliwa biegu jalowego odcinana elektrycznie.Numery jakie znajdują sie na korpusie gaznika to 28/35 S2A 1. Pierwsza gardziel [nie mogłem dokladnie odczytac] 21 lub 24, druga 26. Obecny uklad dysz powietrza to pierwsza 250, druga 225. Na pierwszy rzut oka jest coś nie tak,ponieważ większa dysza powietrza jest w mniejszej gardzieli. Dzisiaj gażnika nie rozbierałem bo raz że nie mam chęci a dwa że nie ma sensu ponieważ dalej nie wiem jak go poprawnie zlożyć, ale na 100% wiem że są różne rurki emulsyje. Jeśli jeszcze ktos może mi pomoc to będę bardzo wdzięczny. Jak by jakies pytania to zaraz będę odpowiadał. POZDRAWIAM!
: pt gru 23, 2005 2:37 am
autor: _CaShu_
ja tez niemam ogrzewania w garazu... a siedze tak zawsze jak mam tylko czas...
Pozdrawiam i powodzenia
: pt gru 23, 2005 12:28 pm
autor: faziuaz
tomek4x4 pisze:Tak się sklada że auto obecnie jest w nie ogrzewanym garażu więc za bardzo nie mam motywacji do tego żeby przy temperaturze jaka teraz panuje cokolwiek przy nim kombinować. Mimo to pokusiłem się i zdjąlem pokrywę filtra powietrza żeby chociaz odczytać warości dysz powierza. Więc sprawa wygląda tak: gażnik ten [ponoć od POLONEZA] był fabrycznie zamontowany w NYSIE. Przepustnica drugiej gardzieli otwierana jest mechanicznie bez podcisnienia ,jeszcze dodatkowo na osi przepustnicy zamontowane jest coś w rodzaju krzywki która sterowala jakimś zaworkiem dodatkowego powietrza umieszczonym w kolektorze dolotowym [nie wiem do czego to slużyło ale takie cos jest w NYSIE]. Dysza paliwa biegu jalowego odcinana elektrycznie.Numery jakie znajdują sie na korpusie gaznika to 28/35 S2A 1. Pierwsza gardziel [nie mogłem dokladnie odczytac] 21 lub 24, druga 26. Obecny uklad dysz powietrza to pierwsza 250, druga 225. Na pierwszy rzut oka jest coś nie tak,ponieważ większa dysza powietrza jest w mniejszej gardzieli. Dzisiaj gażnika nie rozbierałem bo raz że nie mam chęci a dwa że nie ma sensu ponieważ dalej nie wiem jak go poprawnie zlożyć, ale na 100% wiem że są różne rurki emulsyje. Jeśli jeszcze ktos może mi pomoc to będę bardzo wdzięczny. Jak by jakies pytania to zaraz będę odpowiadał. POZDRAWIAM!
jeżeli jest to poldek to ci pwiem

(póżniej)
: pt gru 23, 2005 12:51 pm
autor: BABCIA I
Mam dane do gażnika 34 S2B1 (Weber) z książki Żuka. Chcesz ?
: pt gru 23, 2005 12:59 pm
autor: BABCIA I
W książce jest napisane: przelot I i II średnica gardzieli głownej to 25mm
: pt gru 23, 2005 1:03 pm
autor: faziuaz
BABCIA I pisze:W książce jest napisane: przelot I i II średnica gardzieli głownej to 25mm
nie czytasz poprzednich postów????
: pt gru 23, 2005 2:00 pm
autor: BABCIA I
Czasami nie czytam !
: pt gru 23, 2005 4:15 pm
autor: faziuaz
o tych przelotach mu pisałem

: pn gru 26, 2005 3:33 pm
autor: tomek4x4
Dzięki za informacje,ale ten gaznik tak jak pisalem wyżej ma rożne przeloty i tego nie mogę zmienić i nie jest to gaznik od ŻUKA. Wiem że jest problem z dostaniem instrukcji do niego.Nawet myślalem już o wymianie na żukoski.Co myślicie o tym? Wie ktos jaka jes faktycznie róznica pomiedzy nimi? Rozmawiałem ostatnio z gośćiem i powiedział mi że 28/35 S2A 1 jest to ponoć najnowszy gażnik jakie montowano w nysach a czasem w żukach blaszkach i ponoc najbardziej oszczędny i warto było by go dporowadzic do porządku. Jeżli nikt nie będzie mi wstanie pomoc to będę dochodzil metodą prób i błędów ale nie chciałbym wywazać otwartych drzwi.
: pn gru 26, 2005 3:56 pm
autor: BABCIA I
34S2B1 to jest oznaczenie żukowskiego Webera.