UAZ głowica
Moderator: Student
Ja robie tak: Pierwszy raz ciagnie z sila 5,5 Nm drugi raz 8,5 Nm , czekam jakiejs 20 min i jeszcze raz 8,5 Nm widac ze srodek jest slabszy jak boki . Jeszcze raz przeciagam 8.5 Nm po zagrzaniu silnika do otwarcia termostatu, no dociagac mozna tylko jak silnik ostygnie.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Ostatnio zmieniony śr gru 21, 2005 1:32 pm przez Gazon, łącznie zmieniany 1 raz.
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
Ja jakos nie powyrywalem, a znajomy co im polecil taki dociaganie to sam dociaga do 11,5.
Jak masz dobre szpilki to nie ma sie co martwic.
Ja oczywiscie ze nie dokrecilem odrazu na 10, jak poprzednik, najpierw na okolo 5,5, potem okolo 8 i na koniec 10. Oczywiscie czas pomiedzy kolejnymi dociagnieciami jest scicle ustalony - jeden papieros:)
Jak masz dobre szpilki to nie ma sie co martwic.
Ja oczywiscie ze nie dokrecilem odrazu na 10, jak poprzednik, najpierw na okolo 5,5, potem okolo 8 i na koniec 10. Oczywiscie czas pomiedzy kolejnymi dociagnieciami jest scicle ustalony - jeden papieros:)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Jest jeszcze inny sposob, ale to przy ustawianiu rozrzadu.
Wymienialem kiedys kola rozrzadu i mi sie znaki pokopaly, tzn tych znakow bylo az za duzo i tak fazy poszly sie...
No wiec myslalem, kombinowalem... i nic.
Przyszedl braciak, ja wkur..., wypilismy po piwku, potem po jeszcze jednym i w ciagu 30 minut znalazlem fazy rozrzadu (moze sam mialem niezla faze), zlozylem wszystko pieknie i chodzi jak zegarek
Wymienialem kiedys kola rozrzadu i mi sie znaki pokopaly, tzn tych znakow bylo az za duzo i tak fazy poszly sie...
No wiec myslalem, kombinowalem... i nic.
Przyszedl braciak, ja wkur..., wypilismy po piwku, potem po jeszcze jednym i w ciagu 30 minut znalazlem fazy rozrzadu (moze sam mialem niezla faze), zlozylem wszystko pieknie i chodzi jak zegarek

Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
zawsze najlepiej dociągać głowice etapami,tak jak ktoś już powiedział,ale w nowocesnych silnikach nie stosuje się już jak powiedział gazon,dociągania po rozgrzaniu silnika,tylko np lecimy 4-ry etapy 3,6,8,12 niutonometrów,czekamy ok 20-30 minut żeby uszczelka "siadła",następnie całą głowicę luzujemy
....po czym dokręcamy dwoma ostatnimi momentami podanymi przez producenta
Oczywiście podane tu wartości są tylko dla zobrazowania tematu
ważne są również materiały z jakich wykonana jest głowica,
inaczej dokręcamy głowice aluminiowe,a inaczej żeliwne
najtrudniejsze są głowice wielozaworowe, gdzie na cylinder przypada po3,4,5 zaworów(są stosunkowo podatne na pęknięcia ze względu na budowę,ważny jest moment ,jak i kolejność dokręcania) uufff alem się nagadał 






faziuaz pisze:zawsze najlepiej dociągać głowice etapami,tak jak ktoś już powiedział,ale w nowocesnych silnikach nie stosuje się już jak powiedział gazon,dociągania po rozgrzaniu silnika,tylko np lecimy 4-ry etapy 3,6,8,12 niutonometrów,czekamy ok 20-30 minut żeby uszczelka "siadła",następnie całą głowicę luzujemy....po czym dokręcamy dwoma ostatnimi momentami podanymi przez producenta
Oczywiście podane tu wartości są tylko dla zobrazowania tematu
ważne są również materiały z jakich wykonana jest głowica,
inaczej dokręcamy głowice aluminiowe,a inaczej żeliwne
najtrudniejsze są głowice wielozaworowe, gdzie na cylinder przypada po3,4,5 zaworów(są stosunkowo podatne na pęknięcia ze względu na budowę,ważny jest moment ,jak i kolejność dokręcania) uufff alem się nagadał
No tak tylko my tu mowimy o glowicy Uaza , a tak dokladniej jak juz poruszyles temat jak to nazwales nowoczesnych modeli silnikow to tak naprawde tylko w czesci sie zgadzam , dlatego ze sposob dokrecania glowicy zalezy od materialu i budowy , a rowniez w duzym stopniu od stopnia sprezania i materialu z jakiego jest sama uszczelka w mlodych modelach silnikow pierwszy etap lub dwa etapy robisz kluczem dynamometrycznym a pozniej trzeba uzywac klucza z katomierzem takie procedury za w wiekszosci silnikow.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
dynamometr to podstawa przy głowicyGazon pisze:faziuaz pisze:zawsze najlepiej dociągać głowice etapami,tak jak ktoś już powiedział,ale w nowocesnych silnikach nie stosuje się już jak powiedział gazon,dociągania po rozgrzaniu silnika,tylko np lecimy 4-ry etapy 3,6,8,12 niutonometrów,czekamy ok 20-30 minut żeby uszczelka "siadła",następnie całą głowicę luzujemy....po czym dokręcamy dwoma ostatnimi momentami podanymi przez producenta
Oczywiście podane tu wartości są tylko dla zobrazowania tematu
ważne są również materiały z jakich wykonana jest głowica,
inaczej dokręcamy głowice aluminiowe,a inaczej żeliwne
najtrudniejsze są głowice wielozaworowe, gdzie na cylinder przypada po3,4,5 zaworów(są stosunkowo podatne na pęknięcia ze względu na budowę,ważny jest moment ,jak i kolejność dokręcania) uufff alem się nagadał
No tak tylko my tu mowimy o glowicy Uaza , a tak dokladniej jak juz poruszyles temat jak to nazwales nowoczesnych modeli silnikow to tak naprawde tylko w czesci sie zgadzam , dlatego ze sposob dokrecania glowicy zalezy od materialu i budowy , a rowniez w duzym stopniu od stopnia sprezania i materialu z jakiego jest sama uszczelka w mlodych modelach silnikow pierwszy etap lub dwa etapy robisz kluczem dynamometrycznym a pozniej trzeba uzywac klucza z katomierzem takie procedury za w wiekszosci silnikow.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon



harris pisze:klucz z kątomierzem?![]()
zazwyczaj te katy są po 90 stopni, wiec dokrecalem na oko o ćwierć obrotu, nie spotkalem innych kątów w plaskatych silnikach...
jak wyglada taki klucz?
Zazwyczaj tak masz racje np. Ford Transit w instrukcji do glowicy potrzebny jest taki klucz tam wystepuja dociagniecia na glowice 90 stopni , kolo pasowe walka rozrzadu 60 stopni a kola zamachowego 25-30 stopni nie moge powiesic w necie zdjecia tego klucza jest zlej jakosci moge wyslac mailem . Klucz ten to normalny klucz na nasadki na ktory zaklada sie cyfer blat z katami . Poslugiwanie jest proste na dobrze widocznym miejscu robisz znak flamastrem ciagniesz klucz do wymaganego wyniku tj. cyfer blat i znak. Foto wzialem z instrukcji remontu Forda Transita , ja sobie takie cus zrobilem z plastikowego kola , i jak potrzeba poprostu zakladam na klucz.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Najsensowniejszy opis podał Gazon.
Dwie fazy (około 5, potem 8.5), potem odpalić silnik, nagrzać, ostudzić do temp otoczenia i jeszcze raz pociągnąć na 8.5. NIe zapomnijcie po dociągnięciu ponownie ustawić zawory!
Po 500 km sprawdzić jeszcze raz na 8.5 (niektóre uszczelki długo siadają), ustawić zawory - i jest ok.
Dwie fazy (około 5, potem 8.5), potem odpalić silnik, nagrzać, ostudzić do temp otoczenia i jeszcze raz pociągnąć na 8.5. NIe zapomnijcie po dociągnięciu ponownie ustawić zawory!
Po 500 km sprawdzić jeszcze raz na 8.5 (niektóre uszczelki długo siadają), ustawić zawory - i jest ok.
ważne jest też aby powierzchnia gdzie pózniej przylega podkładka na głowicy była płaska u mnie były lekko stożkowa musiałem ją zanieśc po raz kolejny do firmy która planuje głowice aby wyrównać te powierzchnie.
http://www.moto-panamericana.pl
4x4 Szczecin
4x4 Szczecin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości