UAZ głowica

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Anka PA
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: śr gru 21, 2005 12:39 pm
Lokalizacja: okolice Lubska

UAZ głowica

Post autor: Anka PA » śr gru 21, 2005 12:52 pm

Witam z jakim momentem dokręcić głowicę w UAZ -ie ?
anula

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » śr gru 21, 2005 1:08 pm

Jak głosi instrukcja ~ 7,8 kGm.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » śr gru 21, 2005 1:12 pm

7,8 - tak poleca ksiazka. Ale ja dokrecilem 10 tak jak polecil mi znajomy mechanika ktory nie jednego uaza juz rozebral - nie wiem ile zlozyl ale... :lol:
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » śr gru 21, 2005 1:24 pm

Ja robie tak: Pierwszy raz ciagnie z sila 5,5 Nm drugi raz 8,5 Nm , czekam jakiejs 20 min i jeszcze raz 8,5 Nm widac ze srodek jest slabszy jak boki . Jeszcze raz przeciagam 8.5 Nm po zagrzaniu silnika do otwarcia termostatu, no dociagac mozna tylko jak silnik ostygnie.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Ostatnio zmieniony śr gru 21, 2005 1:32 pm przez Gazon, łącznie zmieniany 1 raz.
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » śr gru 21, 2005 1:26 pm

Ja bym się bał ciągnąć 10 kGm, można powyciągać szpilki z bloku :-?
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » śr gru 21, 2005 1:50 pm

Ja jakos nie powyrywalem, a znajomy co im polecil taki dociaganie to sam dociaga do 11,5.
Jak masz dobre szpilki to nie ma sie co martwic.
Ja oczywiscie ze nie dokrecilem odrazu na 10, jak poprzednik, najpierw na okolo 5,5, potem okolo 8 i na koniec 10. Oczywiscie czas pomiedzy kolejnymi dociagnieciami jest scicle ustalony - jeden papieros:)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » śr gru 21, 2005 1:59 pm

Mi też tak mówił jeden podwarszawski guru: ciągne na 5, wypalam faja, dociągam do 8 :)21 Ja, jako że nie palę to odczekałem chwilę, ale głowica, odpukać, ma się nienajgorzej 8)
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » śr gru 21, 2005 3:03 pm

Jest jeszcze inny sposob, ale to przy ustawianiu rozrzadu.
Wymienialem kiedys kola rozrzadu i mi sie znaki pokopaly, tzn tych znakow bylo az za duzo i tak fazy poszly sie...
No wiec myslalem, kombinowalem... i nic.
Przyszedl braciak, ja wkur..., wypilismy po piwku, potem po jeszcze jednym i w ciagu 30 minut znalazlem fazy rozrzadu (moze sam mialem niezla faze), zlozylem wszystko pieknie i chodzi jak zegarek :)
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr gru 21, 2005 8:34 pm

zawsze najlepiej dociągać głowice etapami,tak jak ktoś już powiedział,ale w nowocesnych silnikach nie stosuje się już jak powiedział gazon,dociągania po rozgrzaniu silnika,tylko np lecimy 4-ry etapy 3,6,8,12 niutonometrów,czekamy ok 20-30 minut żeby uszczelka "siadła",następnie całą głowicę luzujemy !! ....po czym dokręcamy dwoma ostatnimi momentami podanymi przez producenta !! Oczywiście podane tu wartości są tylko dla zobrazowania tematu :wink: ważne są również materiały z jakich wykonana jest głowica, !! inaczej dokręcamy głowice aluminiowe,a inaczej żeliwne :)4 najtrudniejsze są głowice wielozaworowe, gdzie na cylinder przypada po3,4,5 zaworów(są stosunkowo podatne na pęknięcia ze względu na budowę,ważny jest moment ,jak i kolejność dokręcania) uufff alem się nagadał :D
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » śr gru 21, 2005 8:55 pm

faziuaz pisze:zawsze najlepiej dociągać głowice etapami,tak jak ktoś już powiedział,ale w nowocesnych silnikach nie stosuje się już jak powiedział gazon,dociągania po rozgrzaniu silnika,tylko np lecimy 4-ry etapy 3,6,8,12 niutonometrów,czekamy ok 20-30 minut żeby uszczelka "siadła",następnie całą głowicę luzujemy !! ....po czym dokręcamy dwoma ostatnimi momentami podanymi przez producenta !! Oczywiście podane tu wartości są tylko dla zobrazowania tematu :wink: ważne są również materiały z jakich wykonana jest głowica, !! inaczej dokręcamy głowice aluminiowe,a inaczej żeliwne :)4 najtrudniejsze są głowice wielozaworowe, gdzie na cylinder przypada po3,4,5 zaworów(są stosunkowo podatne na pęknięcia ze względu na budowę,ważny jest moment ,jak i kolejność dokręcania) uufff alem się nagadał :D


No tak tylko my tu mowimy o glowicy Uaza , a tak dokladniej jak juz poruszyles temat jak to nazwales nowoczesnych modeli silnikow to tak naprawde tylko w czesci sie zgadzam , dlatego ze sposob dokrecania glowicy zalezy od materialu i budowy , a rowniez w duzym stopniu od stopnia sprezania i materialu z jakiego jest sama uszczelka w mlodych modelach silnikow pierwszy etap lub dwa etapy robisz kluczem dynamometrycznym a pozniej trzeba uzywac klucza z katomierzem takie procedury za w wiekszosci silnikow.

Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr gru 21, 2005 9:01 pm

Gazon pisze:
faziuaz pisze:zawsze najlepiej dociągać głowice etapami,tak jak ktoś już powiedział,ale w nowocesnych silnikach nie stosuje się już jak powiedział gazon,dociągania po rozgrzaniu silnika,tylko np lecimy 4-ry etapy 3,6,8,12 niutonometrów,czekamy ok 20-30 minut żeby uszczelka "siadła",następnie całą głowicę luzujemy !! ....po czym dokręcamy dwoma ostatnimi momentami podanymi przez producenta !! Oczywiście podane tu wartości są tylko dla zobrazowania tematu :wink: ważne są również materiały z jakich wykonana jest głowica, !! inaczej dokręcamy głowice aluminiowe,a inaczej żeliwne :)4 najtrudniejsze są głowice wielozaworowe, gdzie na cylinder przypada po3,4,5 zaworów(są stosunkowo podatne na pęknięcia ze względu na budowę,ważny jest moment ,jak i kolejność dokręcania) uufff alem się nagadał :D


No tak tylko my tu mowimy o glowicy Uaza , a tak dokladniej jak juz poruszyles temat jak to nazwales nowoczesnych modeli silnikow to tak naprawde tylko w czesci sie zgadzam , dlatego ze sposob dokrecania glowicy zalezy od materialu i budowy , a rowniez w duzym stopniu od stopnia sprezania i materialu z jakiego jest sama uszczelka w mlodych modelach silnikow pierwszy etap lub dwa etapy robisz kluczem dynamometrycznym a pozniej trzeba uzywac klucza z katomierzem takie procedury za w wiekszosci silnikow.

Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
dynamometr to podstawa przy głowicy !! !! :D
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » śr gru 21, 2005 9:06 pm

każda głowica ma swoją ,procedurę !! kątomierz czy, nie, to sprawa indywidualna......głowicy,materiału,odlewu...to określa producent !! :roll:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » śr gru 21, 2005 9:19 pm

faziuaz pisze:dynamometr to podstawa przy głowicy !! !! :D [/b]

Podstawa przy glowicy to jest glowa na karku , nawet najlepszym kluczem mozna zawalic robote, a klucz dynamometryczny jest po prostu potrzebny jak kilka innych kluczy.

Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » śr gru 21, 2005 10:29 pm

ja to zakładam klucz do kół , na to metrowa rurka :D i ile pary w łapach, 120 kg waże więc jeszcze ojciec mi pomagał :)2
ciekawe z jaką siłą dokręciłem :-? ?? :lol:

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr gru 21, 2005 10:46 pm

kuki469 pisze:ja to zakładam klucz do kół , na to metrowa rurka :D i ile pary w łapach, 120 kg waże więc jeszcze ojciec mi pomagał :)2
ciekawe z jaką siłą dokręciłem :-? ?? :lol:
120 jełopometrów :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » śr gru 21, 2005 11:11 pm

klucz13 pisze:
kuki469 pisze:ja to zakładam klucz do kół , na to metrowa rurka :D i ile pary w łapach, 120 kg waże więc jeszcze ojciec mi pomagał :)2
ciekawe z jaką siłą dokręciłem :-? ?? :lol:
120 jełopometrów :)21
ale działa :)2 jak dokręciłem normalnie to wode puszczał do oleju :(
a z tą rurką to przesadziłem :oops: miała pół metra

Awatar użytkownika
harris
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 6:31 am
Lokalizacja: GKA<->WH

Post autor: harris » śr gru 21, 2005 11:44 pm

klucz z kątomierzem? :o
zazwyczaj te katy są po 90 stopni, wiec dokrecalem na oko o ćwierć obrotu, nie spotkalem innych kątów w plaskatych silnikach...
jak wyglada taki klucz?

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » czw gru 22, 2005 1:39 pm

harris pisze:klucz z kątomierzem? :o
zazwyczaj te katy są po 90 stopni, wiec dokrecalem na oko o ćwierć obrotu, nie spotkalem innych kątów w plaskatych silnikach...
jak wyglada taki klucz?


Zazwyczaj tak masz racje np. Ford Transit w instrukcji do glowicy potrzebny jest taki klucz tam wystepuja dociagniecia na glowice 90 stopni , kolo pasowe walka rozrzadu 60 stopni a kola zamachowego 25-30 stopni nie moge powiesic w necie zdjecia tego klucza jest zlej jakosci moge wyslac mailem . Klucz ten to normalny klucz na nasadki na ktory zaklada sie cyfer blat z katami . Poslugiwanie jest proste na dobrze widocznym miejscu robisz znak flamastrem ciagniesz klucz do wymaganego wyniku tj. cyfer blat i znak. Foto wzialem z instrukcji remontu Forda Transita , ja sobie takie cus zrobilem z plastikowego kola , i jak potrzeba poprostu zakladam na klucz.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw gru 22, 2005 4:21 pm

harris pisze:klucz z kątomierzem? :o
zazwyczaj te katy są po 90 stopni, wiec dokrecalem na oko o ćwierć obrotu, nie spotkalem innych kątów w plaskatych silnikach...
jak wyglada taki klucz?
zapewniam cie że są !! np.30,60....
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » pt gru 23, 2005 8:26 pm

no i z tych waszych porad książkę by napisał - a głowica dalej nieprzykrecona - bo facet zamiast napierać kluczem to czyta i wzrok sobie meczy i czas traci i pewnie piwko popija i kombinuje cobytu jeszcze żeby do garażu nie isć .....bo zimno .......

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz gru 25, 2005 10:15 pm

Obrazek
tu masz najprostrzy kątomierz ja go nie używam .no chyba każdy wie ile jest 60 90 czy 30 stopni , aminuta w lewo czy wprawo nie gra roli :)2 :wink:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz gru 25, 2005 10:23 pm

Obrazek
Obrazek
dwa z wielu rodzaji kluczy(są jeszcze na dzwonek,zegar....)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn gru 26, 2005 1:33 pm

.... i kontrolke...
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn gru 26, 2005 2:09 pm

Najsensowniejszy opis podał Gazon.
Dwie fazy (około 5, potem 8.5), potem odpalić silnik, nagrzać, ostudzić do temp otoczenia i jeszcze raz pociągnąć na 8.5. NIe zapomnijcie po dociągnięciu ponownie ustawić zawory!
Po 500 km sprawdzić jeszcze raz na 8.5 (niektóre uszczelki długo siadają), ustawić zawory - i jest ok.

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » wt gru 27, 2005 2:02 pm

ważne jest też aby powierzchnia gdzie pózniej przylega podkładka na głowicy była płaska u mnie były lekko stożkowa musiałem ją zanieśc po raz kolejny do firmy która planuje głowice aby wyrównać te powierzchnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości