spalanie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

żołnierz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: sob paź 22, 2005 7:50 pm

spalanie

Post autor: żołnierz » wt gru 27, 2005 7:07 pm

Cz ruszający się miedziany przewód podciśnienia (idący od zapłonu do gaźnika)może być przyczyną dużego zużycia paliwa.Ciśnienie na cylindrach bardzo dobre wyższe niż podaje instrukcja po 9 a na ostatnim 8.Wolne obroty ok! Dobrze wchodzi na wysokie według mnie ma dobrą moc a pali 35l gazu na 100km(benzyny równierz palił podobnie).Nie którzy twierdzą że samochód chodzi na trzy "gary"ale przecież ciśnienie na cylindrach to wyklucza!(Posiadam uaza 469B z 1982r wydaje się że w b.dobrym stanie).Jeszcze jedno nie łapie temperatury 40-50stopni to wszystko,podobno ma wyjęty termostat.Dzięki za ewentualną pomoc.

Awatar użytkownika
Telesfor11
 
 
Posty: 103
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 6:08 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Telesfor11 » wt gru 27, 2005 7:12 pm

brak termostatu zajebiście zwiększa spalanie zimą(sprawdziłem)

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

Re: spalanie

Post autor: czapla_offroad » wt gru 27, 2005 9:36 pm

żołnierz pisze:Cz ruszający się miedziany przewód podciśnienia (idący od zapłonu do gaźnika)może być przyczyną dużego zużycia paliwa.Ciśnienie na cylindrach bardzo dobre wyższe niż podaje instrukcja po 9 a na ostatnim 8.Wolne obroty ok! Dobrze wchodzi na wysokie według mnie ma dobrą moc a pali 35l gazu na 100km(benzyny równierz palił podobnie).Nie którzy twierdzą że samochód chodzi na trzy "gary"ale przecież ciśnienie na cylindrach to wyklucza!(Posiadam uaza 469B z 1982r wydaje się że w b.dobrym stanie).Jeszcze jedno nie łapie temperatury 40-50stopni to wszystko,podobno ma wyjęty termostat.Dzięki za ewentualną pomoc.
Sam sobie odpowiedziałeś-zakładaj termostat albo kartonik na chłodniczke :lol:

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » wt gru 27, 2005 10:12 pm

Czy chodzi na 3 czy 4 gary ro latwo sprawdzic... uruchom silnik i wyciagaj po kolei kapturki ze swiec. jak ci zacznei dziewnie pracowac to znaczy ze akurat na tej swiecy chodzil, a jak zdejmiesz kapturek z ktorejes ze swiec i nadal bedzie pracowal tak samo to znak ze po prostu masz cos nie tak albo z zaplonem albo ze swieca...
Co do ruszajacego sie przewodu - raczej nei powinno byc problemu ale ja zawsze kombinuje by sie nie ruszalo... tak na wszelkij pozarnyj...
No i co do termostatu - zaluz go koniecznie a do tego na zime opatul silniczek - bedziesz mial wewnatrz cieplej i autko bedzieduuzo mniej palilo - szczegonie gazu... popatrz w madrych ksiegach przy jakiej temp. rozpreza sie gaz... do silnika musi dochodzic lpg w postaci gazowej, a nie plynnej - po to jest reduktor i jego ogrzewanie.
Jesli nadal bedzie ci duzo palil to kombinuj z podcisnieniem na dojsciu gazu - duza zruba pomiedzy gaznikiem a reduktorem gazu.
Skrec ja dosc mocno - potem pomalutku - metoda prob i bledow ustaw tak aby autko mialo moc ale nie palilo za duzo gazu.
No i jesli i to nie pomoze... opoznij nieco zaplon... moze masz za wczesny - autko sie pieknie wkreca na obroty ale pali kuupe paliwka.
Powodzenia
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Banko » wt gru 27, 2005 11:00 pm

stef pisze: No i co do termostatu - zaluz go koniecznie a do tego na zime opatul silniczek - bedziesz mial wewnatrz cieplej i autko bedzieduuzo mniej palilo
A z dieslem tez tak jest tzn. od jakiegos czasu wiecej mi palil. Nie wiem jak jest z termostatem a nie mam zaluzji na chlodnicy.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob gru 31, 2005 2:35 pm

Ruszający się przewodzik oznacza że nie działa wyprzedzenie zapłonu sterowane podciśnieniem z gaźnika. Nie obciążony będzie wchodział na obroty ale podczas jazdy nie zmienia się wyprzedzenie zapłonu a to może mieć wpływ na spalanie. Każda instrukcja ustawiania zapłonu zwraca uwagę na jakość pracy układu wyprzedzenia więc zanim zaczniesz rozbierać samochód zainteresuj się uszczelnieniem tego ukladu. Sprawdz czy przez tą nieszczelność układ w aparacie zapłonowym się nie zapiekł i nie przestał obracać pod wpływem podciśnienia.
Termostat też warto wstawić. Mój paracuje regularnie dopiero po przekroczeniu 60stopni

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob gru 31, 2005 5:27 pm

Cz ruszający się miedziany przewód podciśnienia (idący od zapłonu do gaźnika)może być przyczyną dużego zużycia paliwa.
może być!! Ponieważ zadaniem tego przewodu jest podciśnieniowa regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu,jeżeli nie przyśpiesza zapłonu(bo ciągnie" lewe"powietrze),to przy dodawaniu "gazu", :wink: kąt wyprzedzenia pozostaje bez zmian,a co za tym idzie zwiększa się zużycie paliwa :o (opóżniony zapłon !! )
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » pn sty 02, 2006 9:10 pm

Tak przy okazji mam pytanie. Ostatnio swoim UAZem nie jeźdźiłem dużo a jeśli już to nie zwracałem na to uwagi,ile powinien spalić benzyny na asfalcie przy dobrze wyregulowanym silniku przy spokojnej jezdzie?[oczywiście przy wyłączonych sprzęgiełkach]
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

spalanie

Post autor: ub40 » pn sty 02, 2006 10:47 pm

Moj ogór wyszedl z 13tu litrow ale slyszalem ze 469 moga wyjsc z 11tu. To oczywiscie dotyczy asfaltu, dobre oponki, wypiety przod, jazda spokojna, silniczek cacy ustawiony, dobra benzyna.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » śr sty 04, 2006 10:21 am

wiem ze w policji maja norme 16l/100km. Moj uaz co prawda benzyny nie pali tylko gaz :) i na trasie bialystok - lublin zszedlemm do 14l gazu/100km, przy 2 osobach i lekko zaladowanym aucie
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » śr sty 04, 2006 6:09 pm

W wojsku też była norma 16l/100km.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » śr sty 04, 2006 8:08 pm

[quote="stef"]Czy chodzi na 3 czy 4 gary ro latwo sprawdzic... uruchom silnik i wyciagaj po kolei kapturki ze swiec. jak ci zacznei dziewnie pracowac to znaczy ze akurat na tej swiecy chodzil, a jak zdejmiesz kapturek z ktorejes ze swiec i nadal bedzie pracowal tak samo to znak ze po prostu masz cos nie tak albo z zaplonem albo ze swieca...

A miał ktoś tak, że brak pracy na jednym garku. Zdejmujesz przewód ze świecy na tyle, żeby tylko jej dotykał i jest rewelacja. Dociskasz go i abarot nie pali.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » śr sty 04, 2006 8:15 pm

tak odnosnie spalania gazu bo smigam od kilku dni na nowym silniku 2,2 benzyna na wrysku z opla i wczoraj przerabiali mi instalacje gazowa gdyz wczesniej był tez opel tylko gaznikowy no i zatankowałem dzisiaj 10 litrów i zrobiłem niecałe 40 km :)21 jutro jade do regulacji
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw sty 05, 2006 8:00 pm

no pewnie ujmij mu troche obroku :)2 (bo się ochwaci)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw sty 05, 2006 8:48 pm

Weżcie też pod uwagę,że też zima jest.
Choć 35 to za wiele.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pt sty 06, 2006 8:30 am

vandall1 pisze:Weżcie też pod uwagę,że też zima jest.
Choć 35 to za wiele.
Mi sie wydaje że to norma jest nic na to sie nie poradzi tym bardziej w tych warunkach gdzieś bez koronków z góry latem na trasie na małych kołach to może spalić około 20

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » pt sty 06, 2006 9:53 am

zauwalylem przypadkowo ze bardzo powoli łapie temperature i wot przyczyna dupniety termostat :)21 jutro zmieniam a dzis bede pomykal na zamknietej zaluzji :)21
WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość