spalanie
Moderator: Student
spalanie
Cz ruszający się miedziany przewód podciśnienia (idący od zapłonu do gaźnika)może być przyczyną dużego zużycia paliwa.Ciśnienie na cylindrach bardzo dobre wyższe niż podaje instrukcja po 9 a na ostatnim 8.Wolne obroty ok! Dobrze wchodzi na wysokie według mnie ma dobrą moc a pali 35l gazu na 100km(benzyny równierz palił podobnie).Nie którzy twierdzą że samochód chodzi na trzy "gary"ale przecież ciśnienie na cylindrach to wyklucza!(Posiadam uaza 469B z 1982r wydaje się że w b.dobrym stanie).Jeszcze jedno nie łapie temperatury 40-50stopni to wszystko,podobno ma wyjęty termostat.Dzięki za ewentualną pomoc.
- Telesfor11
-
- Posty: 103
- Rejestracja: pn wrz 12, 2005 6:08 am
- Lokalizacja: Wrocław
-
-
- Posty: 143
- Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
- Lokalizacja: wlkp
Re: spalanie
Sam sobie odpowiedziałeś-zakładaj termostat albo kartonik na chłodniczkeżołnierz pisze:Cz ruszający się miedziany przewód podciśnienia (idący od zapłonu do gaźnika)może być przyczyną dużego zużycia paliwa.Ciśnienie na cylindrach bardzo dobre wyższe niż podaje instrukcja po 9 a na ostatnim 8.Wolne obroty ok! Dobrze wchodzi na wysokie według mnie ma dobrą moc a pali 35l gazu na 100km(benzyny równierz palił podobnie).Nie którzy twierdzą że samochód chodzi na trzy "gary"ale przecież ciśnienie na cylindrach to wyklucza!(Posiadam uaza 469B z 1982r wydaje się że w b.dobrym stanie).Jeszcze jedno nie łapie temperatury 40-50stopni to wszystko,podobno ma wyjęty termostat.Dzięki za ewentualną pomoc.

Czy chodzi na 3 czy 4 gary ro latwo sprawdzic... uruchom silnik i wyciagaj po kolei kapturki ze swiec. jak ci zacznei dziewnie pracowac to znaczy ze akurat na tej swiecy chodzil, a jak zdejmiesz kapturek z ktorejes ze swiec i nadal bedzie pracowal tak samo to znak ze po prostu masz cos nie tak albo z zaplonem albo ze swieca...
Co do ruszajacego sie przewodu - raczej nei powinno byc problemu ale ja zawsze kombinuje by sie nie ruszalo... tak na wszelkij pozarnyj...
No i co do termostatu - zaluz go koniecznie a do tego na zime opatul silniczek - bedziesz mial wewnatrz cieplej i autko bedzieduuzo mniej palilo - szczegonie gazu... popatrz w madrych ksiegach przy jakiej temp. rozpreza sie gaz... do silnika musi dochodzic lpg w postaci gazowej, a nie plynnej - po to jest reduktor i jego ogrzewanie.
Jesli nadal bedzie ci duzo palil to kombinuj z podcisnieniem na dojsciu gazu - duza zruba pomiedzy gaznikiem a reduktorem gazu.
Skrec ja dosc mocno - potem pomalutku - metoda prob i bledow ustaw tak aby autko mialo moc ale nie palilo za duzo gazu.
No i jesli i to nie pomoze... opoznij nieco zaplon... moze masz za wczesny - autko sie pieknie wkreca na obroty ale pali kuupe paliwka.
Powodzenia
Co do ruszajacego sie przewodu - raczej nei powinno byc problemu ale ja zawsze kombinuje by sie nie ruszalo... tak na wszelkij pozarnyj...
No i co do termostatu - zaluz go koniecznie a do tego na zime opatul silniczek - bedziesz mial wewnatrz cieplej i autko bedzieduuzo mniej palilo - szczegonie gazu... popatrz w madrych ksiegach przy jakiej temp. rozpreza sie gaz... do silnika musi dochodzic lpg w postaci gazowej, a nie plynnej - po to jest reduktor i jego ogrzewanie.
Jesli nadal bedzie ci duzo palil to kombinuj z podcisnieniem na dojsciu gazu - duza zruba pomiedzy gaznikiem a reduktorem gazu.
Skrec ja dosc mocno - potem pomalutku - metoda prob i bledow ustaw tak aby autko mialo moc ale nie palilo za duzo gazu.
No i jesli i to nie pomoze... opoznij nieco zaplon... moze masz za wczesny - autko sie pieknie wkreca na obroty ale pali kuupe paliwka.
Powodzenia
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
Ruszający się przewodzik oznacza że nie działa wyprzedzenie zapłonu sterowane podciśnieniem z gaźnika. Nie obciążony będzie wchodział na obroty ale podczas jazdy nie zmienia się wyprzedzenie zapłonu a to może mieć wpływ na spalanie. Każda instrukcja ustawiania zapłonu zwraca uwagę na jakość pracy układu wyprzedzenia więc zanim zaczniesz rozbierać samochód zainteresuj się uszczelnieniem tego ukladu. Sprawdz czy przez tą nieszczelność układ w aparacie zapłonowym się nie zapiekł i nie przestał obracać pod wpływem podciśnienia.
Termostat też warto wstawić. Mój paracuje regularnie dopiero po przekroczeniu 60stopni
Termostat też warto wstawić. Mój paracuje regularnie dopiero po przekroczeniu 60stopni
może być!! Ponieważ zadaniem tego przewodu jest podciśnieniowa regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu,jeżeli nie przyśpiesza zapłonu(bo ciągnie" lewe"powietrze),to przy dodawaniu "gazu",Cz ruszający się miedziany przewód podciśnienia (idący od zapłonu do gaźnika)może być przyczyną dużego zużycia paliwa.



Tak przy okazji mam pytanie. Ostatnio swoim UAZem nie jeźdźiłem dużo a jeśli już to nie zwracałem na to uwagi,ile powinien spalić benzyny na asfalcie przy dobrze wyregulowanym silniku przy spokojnej jezdzie?[oczywiście przy wyłączonych sprzęgiełkach]
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
spalanie
Moj ogór wyszedl z 13tu litrow ale slyszalem ze 469 moga wyjsc z 11tu. To oczywiscie dotyczy asfaltu, dobre oponki, wypiety przod, jazda spokojna, silniczek cacy ustawiony, dobra benzyna.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
[quote="stef"]Czy chodzi na 3 czy 4 gary ro latwo sprawdzic... uruchom silnik i wyciagaj po kolei kapturki ze swiec. jak ci zacznei dziewnie pracowac to znaczy ze akurat na tej swiecy chodzil, a jak zdejmiesz kapturek z ktorejes ze swiec i nadal bedzie pracowal tak samo to znak ze po prostu masz cos nie tak albo z zaplonem albo ze swieca...
A miał ktoś tak, że brak pracy na jednym garku. Zdejmujesz przewód ze świecy na tyle, żeby tylko jej dotykał i jest rewelacja. Dociskasz go i abarot nie pali.
A miał ktoś tak, że brak pracy na jednym garku. Zdejmujesz przewód ze świecy na tyle, żeby tylko jej dotykał i jest rewelacja. Dociskasz go i abarot nie pali.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.
tak odnosnie spalania gazu bo smigam od kilku dni na nowym silniku 2,2 benzyna na wrysku z opla i wczoraj przerabiali mi instalacje gazowa gdyz wczesniej był tez opel tylko gaznikowy no i zatankowałem dzisiaj 10 litrów i zrobiłem niecałe 40 km
jutro jade do regulacji

WARMIŃSKO-MAZURSKA GRUPA OFF ROAD
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość