podłączenie alternatora

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

krzyzak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: ndz sie 17, 2003 11:50 am
Lokalizacja: Malbork

podłączenie alternatora

Post autor: krzyzak » pn sty 02, 2006 11:04 pm

pytanie od nowicjusza
Ile i jakie przewody powinny być podlaczonych do alternatora(rocznik 1990) Kupilem bez podłączonego alternatora i nie mogę tego złozyć. :(

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn sty 02, 2006 11:31 pm

Buu to jest ten chyba bardziej skomplikowany.

Je¿eli masz taki to tak :

Obrazek

Czyli szczotki oznaczaj± ¿e ma i¶æ do regulatora napiêcia

Masa mo¿e i¶æ do regulatora jak nie bierze masy ze ¶ruby

Plus ma i¶æ do amperomierza.
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

krzyzak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: ndz sie 17, 2003 11:50 am
Lokalizacja: Malbork

Post autor: krzyzak » wt sty 03, 2006 9:23 pm

Serdeczne dzięki za profesjonalną odpowiedź.
Dla uściślenia :
jeżeli masa "nigdzie" to dokąd idzie ten czerwony kabelek?
"plus" na obrazku do stacyjki w opisie do amperomierza?
i umnie są dwa kabelki w kostce do szczotek.

Będę wdzięczny za odpowiedź.
Mam nadzieję, że nienadużywam cierpliwości? :wink:

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr sty 04, 2006 10:42 pm

A wiêc: :lol:
-To co napisane na rysunku to bzdury :)
-To co ja napisa³em to najwa¿niejsze
-U mnie by³a pl±tanina i masa sz³a w wi±zkê i znika³a, a ten czerwony kabelek bo s± tam 2 to jeden od masy, drugi doczepiony do plusa :).


A je¿eli masz 2 kabelki od szczotek to bêdzie to inaczej.

Na m±drym schemacie elektryki widze ¿e od szczotek id± 2 kable i oba ida do regulatora napiêcia. Masa idzie tak¿e do regulatora. A kabel od plusa wbija siê w instalacje np. przy bezpiecznikach albo przeka¼niku napiêcia je¿eli masz VOLTOMIERZ albo wbija siê do amperomierza je¿eli masz AMPEROMIERZ. W szczotkach ze schematu widze ¿e ten dolny kabel siê wbija tylko do regulatora napiêcia, ten nad nim do regulatora i w instalacje.

Proponuje poszukaæ na wszelki wypadek tematu SCHEMAT INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ albo ELEKTRYKA i tam jest podpisany kazdy element z tego ladnego i kolorowego schematu

Pozdrawiam !
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » pn sty 09, 2006 9:42 am

krzyzak pisze: i umnie są dwa kabelki w kostce do szczotek:wink:
Nie wiem czy o tym juz nie pisałem na forum jak taki alternator podłączyć czy nie wobec tego podaje.

1. Jak jest do niego oryginalny regulator ( typu w tej chwili nie pamiętam) z regulacją wartości ładowania to podłącza się go prosto) jedno wyjście szczotki na śrubę przy regulatorze, do której jest podłączony plus zasilający regulator, drugie wyjście ze szczotkotrzymacza na zacisk sz pisany cyrylicą i musi działać. Co do masy to nie musi być ona podłączona do alternatora, choć jest miejsce i kabel, ale, jak kto chce jest to można podłączyć oryginalnie przy tym typie alternatora to jest on ten kabel podłączany do obudowy regulatora.

2. podłączenie takiego alternatora do innego regulatora.
Sprawa polega tylko na tym, aby jedno wyjście z sczotkotrzymacza połączyć z masą. Potem podłączenie tak jak każdy alternator.
Wyjście ze szczotek do regulatora, regulator do plusa i gra.

Acha ten alternator z tego rocznika różni się od wcześniejszych tylko szczotkotrzymaczem, tak, więc szczotki i szczotkotrzymacz są zamienne. Inne części też.

Co do plusowego wyjścia z alternatora to obojętne czy jest on podłączony do stacyjki czy bezpośrednio do amperomierza ważne, aby połączenie było do odpowiedniego zacisku amperomierza (może być przez stacyjkę), aby dobrze pokazywał. O ile pamiętam to w uazie według schematu jest w ten kabel od alternatora do amperomierza wpięty też równolegle przekaźnik rozrusznika, a potem z amperomierza dopiero zasilana jest stacyjka.

krzyzak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: ndz sie 17, 2003 11:50 am
Lokalizacja: Malbork

Post autor: krzyzak » wt sty 10, 2006 10:18 pm

Brzmi profesjonalnie. Zaraz po powrocie temperatur do przyzwoitego pziomu wykorzystam wiedzę w praktyce.

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » wt sty 10, 2006 11:09 pm

Ja nie czekam na temperatury,po takim opisie to zaczynam zaraz... :D
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość