Strona 1 z 1
Rezystor do zapłonu uaza
: ndz lut 05, 2006 10:43 am
autor: Żuczek
Przmierzam się do zmiany zapłonu na elektroniczny w silniku uaza, mam już podstawowe elementy (cewka, zapłon moduł- wszystko uazowe) brak mi tylko rezystora (coś takiego jak tu:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=85027991 )- podobno bez niego cewka pada. Czy poza oryginalnym zamiennik jakiś ktoś przetestował, ewentualinie czy ktoś wie jakie sa parametry tego oryginalnego żebym sam mógł dobrać
: pn lut 06, 2006 3:56 pm
autor: jac.uaz
A co tu jeszcze dobierać. Jest to brać
: pn lut 06, 2006 8:28 pm
autor: borman
załóż mu moduł z VW i pomiń ten dziwny rezystor (zrobi to kazdy srednioutalentowany elektryk ) uazowskie moduly padają i niszczą przy okazji aparat .
: wt lut 07, 2006 10:14 am
autor: Żuczek
jac.uaz pisze:A co tu jeszcze dobierać. Jest to brać
Niby jest ale zanim aukcja się skończy, poczta prześle to jeszcze ze 2-3 tygodnie na motanie przyjdzie poczekać... a jakby coś od ręki w motosklepie dobrać byłoby wcześniej.
: wt lut 07, 2006 12:25 pm
autor: Niva'94
Napisz jeszcze czy masz też aparat przystosowany do elektronicznego modułu zapłonowego (ten z czujnikiem hallotronowym zamiast przerywacza), bo o tym nie napisałeś. Zamiast UAZowej cewki daj taką od żukensa lub poloneza. Wtedy rezystor będzie niepotrzebny, cewka cały czas będzie zasilana napięciem takim jak w instalacji. Jednak jak masz taką możliwość, to zostaw oryginał z rezystorem. Patent ten polega na tym, że cewka zapłonowa skonstruowana jest na napięcie znamionowe około 8V, mniej więcej tyle co wynosi napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem zimnego silnika. Podczas rozruchu przekaźnik podaje zasilanie na cewkę bezpośrednio, z pominięciem rezystora. Po zakończeniu rozruchu, kiedy napięcie w instalacji pojazdu wróci do normalnej wartości, w szereg z cewką włączany jest ów rezystor aby zabezpieczyć cewkę przed uszkodzeniem. Dzięki temu podczas rozruchu mamy iskrę o takiej samej energii jak podczas pracy w warunkach znamionowych. Ważne jest to szczególnie zimą ...
: pt sie 04, 2006 2:17 pm
autor: Niva'94
A problem rezystora i słabej iskry podczas rozruchu można zlikwidować także tym ustrojstwem:
http://www.allegro.pl/item118060966_pro ... l_200.html
Założyłem to u siebie w Nivie i efekt jest zauważalny.
: pt sie 04, 2006 3:04 pm
autor: Żuczek
Rezystor kupłem z allegro, zamontowałem i hula jak złoto... żadnych problemów z zapłonem czyli pali od dotyku. Tylko wody draństwo nie lubi... zresztą jak każdy zapłon.
: wt sie 22, 2006 8:33 pm
autor: rom.tar
do układu zapłonowego sterowanego układem( elektronicznym) stosuje się inne cewki o zupełnie innym napięciu ładowania.ja stosuje w zwyłym układzie cewki i opornik pal stosowany w skodzie.do(elektronicznego)cewkę z poloneza.
rezystor
: wt sie 22, 2006 8:38 pm
autor: rom.tar
moim zdaniem rozwiązaniem przyszłościowym wzorem ZUKa dorobić redukcję doaparatu poloneza izastosować zapłon w całości z poloneza.
Re: rezystor
: śr sie 23, 2006 9:02 am
autor: Didymos
rom.tar pisze:moim zdaniem rozwiązaniem przyszłościowym wzorem ZUKa dorobić redukcję doaparatu poloneza izastosować zapłon w całości z poloneza.
Nie ma takiej opcji, palec w aparacie uaza kręci się w lewą stronę w poldku zdaje się w prawą.