Strona 1 z 2
Pytanie do mądrali forumowych
: wt lut 21, 2006 1:56 pm
autor: Artur
Małe pytanko odnosnie silnika benzynowego gaznikowego dwugardzielowego z dyszami fabrycznymi. Problem jest nastepujący :
silnik po przejechaniu 500kilometrów niszczy swiece kompletnie nie nadają sie doniczego iskra bije wewnątrz swiecy zjawisko to nastepuje na wszystkich cylindrach jednakowo

dodam ze ciepłota swiec dobrana według zaleceń producenta cisnienie oleju i temperatura silnika w normie. Gdzie szukać przyczyny

: wt lut 21, 2006 2:06 pm
autor: Bartmann
Silnik UAZ, Wołga czy UAZoWołga??
Który gaźnik?? "elektronik" czy nie??
: wt lut 21, 2006 2:35 pm
autor: KUbutek
Wszystkie od razu padają ?
Ja tak miałem jak kupiłem sobie oryginalne ruskie świece. Usz nie kupuje .

: wt lut 21, 2006 3:05 pm
autor: Jerry
Madrale forumowe jak to madrale...
swoje wiedza i innym nie powiedza

: wt lut 21, 2006 6:14 pm
autor: faziuaz
przyczyna jest .........prosta,
masz za mocną iskrę.....i to wcale nie jest żart

(przyznaj się .....co to za cewka?,z czym współpracuje

)
: wt lut 21, 2006 6:50 pm
autor: Bart03
o nastepny madrala sie odezwal

: wt lut 21, 2006 7:27 pm
autor: maruda
Nic nie piszesz o kolorze i wyglądzie świec, więc nie ma się na czym oprzeć, ale zacząłby od zmiany świec na np. NGK i kontroli poziomu paliwa w gaźniku.
: wt lut 21, 2006 7:39 pm
autor: KUbutek
Jerry pisze:Madrale forumowe jak to madrale...
swoje wiedza i innym nie powiedza

Mądrale powinny powiedzieć ......
Wiemy ale nie powiemy !

: wt lut 21, 2006 8:09 pm
autor: Mieszko
a stopien sprezania jest "fabryczny"???
bo jak glowica planowana, lub wymieniona (wolga do UAZa) to trzeba brac swiece od tego "mocniejszego"....
: wt lut 21, 2006 8:17 pm
autor: klucz13
Co 450km zmieniać świece i po kłopocie

A wypala olej może być go za dużo w filtrze

: wt lut 21, 2006 8:47 pm
autor: Maciej_20
tez kiedys mialem taki przypadek w Uazie , zminilem sinilk na FORD V6

: wt lut 21, 2006 9:47 pm
autor: STAS
też kiedyś miałem taki przypadek, zmieniłem swiece...

: wt lut 21, 2006 11:29 pm
autor: Andreos
klucz13 pisze:Co 450km zmieniać świece i po kłopocie

A wypala olej może być go za dużo w filtrze

Mi NGK padły po ...

100 km.
: śr lut 22, 2006 7:26 am
autor: Artur
Wszystko jest oryginał nic nie kombinowane zapłon mechaniczny stykowy cewka zwykła kolor świec najpierw brązowy potem czarne bo jak zemrą to czarne oleju nie bierze jeszcze konewkami świece iskry były potem champion a teraz jakieś MGK zobaczymy na ile to pomorze. Świece padają równocześnie na wszystkich cylindrach tozn zaczyna najpierw przerywać potem po przejechaniu jeszcze 5kim staje się coraz słabszy aż do końcowego umarcia

: śr lut 22, 2006 9:49 am
autor: Bart03
Andreos pisze:klucz13 pisze:Co 450km zmieniać świece i po kłopocie

A wypala olej może być go za dużo w filtrze

Mi NGK padły po ...

100 km.
bo NGK tez juz klepia gdzies w Czechach - jedynie co zostalo z dobrych swiec to Beru

: śr lut 22, 2006 9:53 am
autor: czesław&jarząbek
uwaga trudne słowo: kuńdensator?

: śr lut 22, 2006 11:01 am
autor: jac.uaz
Artur pisze:cewka zwykła kolor świec najpierw brązowy potem czarne bo jak zemrą to czarne oleju nie bierze jeszcze konewkami świece iskry :
Cewka zwykła. Zwykła cewka w Uazie z aparatem ze stykiem mechanicznym powinna w obwodzie nieć 3,2 ohma rezystancji. Jeżeli jest inna, czyli przystosowana do zapłonu elektronicznego to ma mniejszą rezystancję i dawałaby większe napięcie. Nie wiem czy to by tak szybko niszczyło świece ale może to jest możliwe. Druga sprawa, którą mi podpowiedział kolega to głowica. Zdażyło się tak, że jednemu z naszych kolegów co chwilę padały świece, okazało się że przyczyną była uszkodzona głowica. Auto co prawda osobowe ale przyczyna może być podobna.
: śr lut 22, 2006 11:31 am
autor: KUbutek
jac.uaz pisze:Artur pisze:cewka zwykła kolor świec najpierw brązowy potem czarne bo jak zemrą to czarne oleju nie bierze jeszcze konewkami świece iskry :
Cewka zwykła. Zwykła cewka w Uazie z aparatem ze stykiem mechanicznym powinna w obwodzie nieć 3,2 ohma rezystancji. Jeżeli jest inna, czyli przystosowana do zapłonu elektronicznego to ma mniejszą rezystancję i dawałaby większe napięcie. Nie wiem czy to by tak szybko niszczyło świece ale może to jest możliwe. Druga sprawa, którą mi podpowiedział kolega to głowica. Zdażyło się tak, że jednemu z naszych kolegów co chwilę padały świece, okazało się że przyczyną była uszkodzona głowica. Auto co prawda osobowe ale przyczyna może być podobna.
A w którym miejscu była uszkodzona ta głowica ?

: śr lut 22, 2006 12:16 pm
autor: jac.uaz
Była pęknięta. Ale jak i gdzie to nie wiem.
: śr lut 22, 2006 7:12 pm
autor: faziuaz
mój kolega mając awarię cewki na ukrainie w" tarpanie" otrzymał zastępczą.........szlag wie z czego......po przejechaniu kilkunastu kilometrów
wypalił się aparat zapłonowy okazało się że musi ona współpracować z odpowiednim kondensatorem (a nawet ich zespołem....),tak dla ciekawości.........

: czw lut 23, 2006 8:08 am
autor: Niva'94
jac.uaz pisze:Artur pisze:cewka zwykła kolor świec najpierw brązowy potem czarne bo jak zemrą to czarne oleju nie bierze jeszcze konewkami świece iskry :
Cewka zwykła. Zwykła cewka w Uazie z aparatem ze stykiem mechanicznym powinna w obwodzie nieć 3,2 ohma rezystancji. Jeżeli jest inna, czyli przystosowana do zapłonu elektronicznego to ma mniejszą rezystancję i dawałaby większe napięcie. Nie wiem czy to by tak szybko niszczyło świece ale może to jest możliwe. Druga sprawa, którą mi podpowiedział kolega to głowica. Zdażyło się tak, że jednemu z naszych kolegów co chwilę padały świece, okazało się że przyczyną była uszkodzona głowica. Auto co prawda osobowe ale przyczyna może być podobna.
A może nie masz tego rezystora w szereg z uzwojeniem pierwotnym oryginalnej cewki? A może przekaźnik go nie załącza, tylko puszcza 12V bezpośrednio na cewkę, tak jak podczas rozruchu?[/u]
: sob lut 25, 2006 11:12 pm
autor: markoss
Artur

, myślę że zanim tu wszadłeś z zapytaniem

- to wszystko z elektryki po drodze wymieniłeś. Może jest to zbyt długie iskrzenie świec podczas każdego suwu sprężania , wymienił bym kompletny aparat zapłonowy .
: sob lut 25, 2006 11:48 pm
autor: gosc
kiedy mialem taki problem to zmienilem............syfa

, a tak powaznie to zmotaj cewke vw zwykla i sproboj na tym powinno dzialac
: pn lut 27, 2006 7:33 am
autor: Artur
Sparawa już rozwiązana uszkodzona głowica mikroszczeliny po nagzaniu silnika mało wyczuwalne ubytki płynu proces spalania go w komorze powodował niszczenie świec
: pn lut 27, 2006 1:43 pm
autor: Przemekslaw
jac.uaz pisze:Była pęknięta. Ale jak i gdzie to nie wiem.
Bravo
