jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
gÓral świętokrzyski

- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 10:02 am
Mam taki ruski wynalazek którym zastępuje się bagnet do oleju. Chyba w Ładach było to instalowane
Zasilane toto jest napięciem 12V.Nie wiem jaką ma moc znamionową

Zastanawiam się jak takie podgrzewanie oleum wpłynie na akumulator.
Nie mam żadnych problemów z rozruchem ale wiadomo ciepło nie zaszkodzi silnikowi
Montować to czy sobie darować??
-
Wojtek_K

- Posty: 2384
- Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wojtek_K » czw lut 23, 2006 10:52 am
skoro nie miałeś problemu w ostatnie mrozy to zobie daruj ... bo ciepły olej bez prądu do rozrusznika nie pojedzie sam

1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00

-
KUbutek

- Posty: 583
- Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: KUbutek » czw lut 23, 2006 10:59 am
Wojtek_K pisze:skoro nie miałeś problemu w ostatnie mrozy to zobie daruj ... bo ciepły olej bez prądu do rozrusznika nie pojedzie sam

Zawsze może zakorbić ..........

-
gÓral świętokrzyski

- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 10:59 am
Wojtek_K pisze:skoro nie miałeś problemu w ostatnie mrozy to zobie daruj ... bo ciepły olej bez prądu do rozrusznika nie pojedzie sam

eee no nie jak było onegdaj -32*C to nie zagadał
ale również nowa laguna nie chciała ze mną rozmawiać
Rozruch w cieple to jest dobra sprawa Pomierze jaką ma moc ten wynalazek i jak będzie np 1kW

to zastosuję zewnętrzne źródło zasilania
-
Wojtek_K

- Posty: 2384
- Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
- Lokalizacja: Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Wojtek_K » czw lut 23, 2006 11:03 am
jeżeli jest możliwość z zewnątrz pobrać to ok
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00

-
gÓral świętokrzyski

- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 11:08 am
Wojtek_K pisze:jeżeli jest możliwość z zewnątrz pobrać to ok
wszystko się da

może pod zasilacz jakiś podepne ten wynalazek
obaczymy

-
Pierug 13

- Posty: 340
- Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
- Lokalizacja: Tczew
Post
autor: Pierug 13 » czw lut 23, 2006 2:01 pm
Myślę że to dobry pomysł z podgrzewaczem oleju zawsze lepiej dla silnika.

~ 4x4 Tczew ~
-
gÓral świętokrzyski

- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 2:21 pm
Wiadomo i dlatego też go przytrgałem ze wschodu
Właśnie się zastanawiam tylko czy go wpiąć w instalacje czy zastanowić się nad źródłem prądu z zewnątrz.
Koleś od którego kupiłem ten wynalazek mówił , że to w ładach było wpięte pod akumulator.
-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » czw lut 23, 2006 2:32 pm
Zmierz ile to prądu pobiera, lub odczytaj gdzieś jakieś parametry z obudowy.
Jak pod instalację, to koniecznie z wyłącznikiem i jakąś lampką sygnalizującą załączenie. Jak duży prąd, to koniecznie przez przekaźnik lub sloidny włącznik. Dodatkowo wprowadził bym drobne uzależnienie, iż praca grzałki może odbywać się przy wyłączonym zapłonie.
-
Banko
-

- Posty: 1372
- Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
- Lokalizacja: okolice Kielc
Post
autor: Banko » czw lut 23, 2006 2:35 pm
gÓral świętokrzyski pisze:wpiąć w instalacje czy zastanowić się nad źródłem prądu z zewnątrz.
Ja mam podlaczona grzalke ze zwykla wtyczka i jak trza to laduje sobie ja do kontraktu. tylko ze w moim przypadku to ponoc oryginalnie tak bylo w silniku.
Mam silnik merca

tel 695-288-825
-
NuVo
-

- Posty: 1284
- Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
- Lokalizacja: Wojkowice Kościelne
Post
autor: NuVo » czw lut 23, 2006 2:39 pm
Banko ja mam to samo w trzysecie,wstawioną mam do bloku i wystaje kabel i wtyczusia,tylko że jak ją z tatą podłączyliśmy,to mnie karoseria pieściła

,a tatę nie...

Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
-
luk

- Posty: 594
- Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
- Lokalizacja: Komorów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: luk » czw lut 23, 2006 2:43 pm
gÓral świętokrzyski pisze:Wiadomo i dlatego też go przytrgałem ze wschodu
Właśnie się zastanawiam tylko czy go wpiąć w instalacje czy zastanowić się nad źródłem prądu z zewnątrz.
Koleś od którego kupiłem ten wynalazek mówił , że to w ładach było wpięte pod akumulator.
Co za problem sprawdzić ile prądu pobiera?? Wystarczy zwykły miernik uniwersalny i zmierzyć rezystancje a potem zastosować prawo Ohma. Jak nie masz takiego miernika to sąsiad pewnie ma

I będzie problem z głowy.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu
www.luk.desk.pl
-
gÓral świętokrzyski

- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 2:46 pm
Niva'94 pisze: Dodatkowo wprowadził bym drobne uzależnienie, iż praca grzałki może odbywać się przy wyłączonym zapłonie.
Hm
Na zapłonie to chiba nie
Cewka się będzie grzała jak diabli , aż się zjara.
Zależy jaką to moc ma bo od tego czas pracy jest uzależniony
Banko w lesie prądu brak chyba że w wiaderku przywieze na pace

-
gÓral świętokrzyski

- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 2:52 pm
luk pisze:gÓral świętokrzyski pisze:Wiadomo i dlatego też go przytrgałem ze wschodu
Właśnie się zastanawiam tylko czy go wpiąć w instalacje czy zastanowić się nad źródłem prądu z zewnątrz.
Koleś od którego kupiłem ten wynalazek mówił , że to w ładach było wpięte pod akumulator.
Co za problem sprawdzić ile prądu pobiera?? Wystarczy zwykły miernik uniwersalny i zmierzyć rezystancje a potem zastosować prawo Ohma. Jak nie masz takiego miernika to sąsiad pewnie ma

I będzie problem z głowy.
Panie ja jestem pożądny człowiek a nie jaki fizyk
Spoko zmierzy się

Narazie to taka dyskusja akademicka co by było gdybyśmy przegrali pod Grunwaldem

-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » czw lut 23, 2006 3:26 pm
gÓral świętokrzyski pisze:Niva'94 pisze: Dodatkowo wprowadził bym drobne uzależnienie, iż praca grzałki może odbywać się przy wyłączonym zapłonie.
Hm
Na zapłonie to chiba nie
Cewka się będzie grzała jak diabli , aż się zjara.
Zależy jaką to moc ma bo od tego czas pracy jest uzależniony :D
Banko w lesie prądu brak chyba że w wiaderku przywieze na pace
:)23
Układ takiego uzależnienia można zrobić na przykład na 2 przekaźnikach. Jeden dowolny (nawet małej mocy) z co najmniej jedną parą syków NC (normalnie zwartych). Cewka tego przekaźnika była by podpięta na stale pod cewkę zapłonową od strony "zasilania", a z drugiej strony do masy. Jak masz instalację z rezystorem, to sprzed rezystora. Do jednego ze styków tego przekaźnika podłączasz +12V a z drugiego ciągniesz przewód do włącznika w kabinie. Z włącznika w kabinie przewód idzie na cewkę przekaźnika załączającego grzałkę. Drugie wyprowadzenie cewki dajesz do masy. Do jednego ze styków NO przekaźnika dajesz zasilanie spod akumulatora przez jakiś bezpiecznik. Z drugiego styku przewodem idziesz bezpośrednio na grzałkę. No i warto by było dać jakąś kontrolkę w kabinie, coby sygnalizowała załączenie grzałki (można by było podłączyć ją równolegle z cewką tego przekaźnika lub grzałką). Dzięki takiemu układowi miałbyś pewność, że podczas pracy silnika grzałka nie będzie Ci dodatkowo podgrzewać oleju.
-
Niva'94
-

- Posty: 1098
- Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
- Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków
Post
autor: Niva'94 » czw lut 23, 2006 3:33 pm
luk pisze:
Co za problem sprawdzić ile prądu pobiera?? Wystarczy zwykły miernik uniwersalny i zmierzyć rezystancje a potem zastosować prawo Ohma. Jak nie masz takiego miernika to sąsiad pewnie ma

I będzie problem z głowy.
Zakładając że grzałka ma ze 120W, to jej rezystancja powinna wynosić około 1,2 oma. A znając popularne "chińskie" mierniki (szczególnie te wskazówkowe), to pomiar tak małych rezystancji byłby obarczony błędem ze 200%.
-
faziuaz
-

- Posty: 1185
- Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: przemysl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: faziuaz » czw lut 23, 2006 6:51 pm
Dzięki takiemu układowi miałbyś pewność, że podczas pracy silnika grzałka nie będzie Ci dodatkowo podgrzewać oleju.
.....a rano,spokojnie auto odpalisz..............na korbę

-
gÓral świętokrzyski

- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
-
Kontaktowanie:
Post
autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 6:57 pm
faziuaz pisze: Dzięki takiemu układowi miałbyś pewność, że podczas pracy silnika grzałka nie będzie Ci dodatkowo podgrzewać oleju.
.....a rano,spokojnie auto odpalisz..............na korbę

Ten nurek co mi to sprzedawał mówił , że do kompletu korbe dorzucali
Właśnie dlatego zastanawiam się nad zasileniem zawnętrznym
Obaczymy

-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » czw lut 23, 2006 7:22 pm
-
luk

- Posty: 594
- Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
- Lokalizacja: Komorów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: luk » czw lut 23, 2006 7:39 pm
Niva'94 pisze:luk pisze:
Co za problem sprawdzić ile prądu pobiera?? Wystarczy zwykły miernik uniwersalny i zmierzyć rezystancje a potem zastosować prawo Ohma. Jak nie masz takiego miernika to sąsiad pewnie ma

I będzie problem z głowy.
Zakładając że grzałka ma ze 120W, to jej rezystancja powinna wynosić około 1,2 oma. A znając popularne "chińskie" mierniki (szczególnie te wskazówkowe), to pomiar tak małych rezystancji byłby obarczony błędem ze 200%.
Też mi problem... wystarczy zastosować 4 punktową metode pomiaru

Ale tak na poważnie zgadzam sie że błąd będzie bardzo duzy bo chińskie mierniki mają podłą dokładność ale moim zdaniem wystarczy do oszczacowania mocy. A jak ktoś chce zmierzyć dokłaniej to może zmierzyć prąd jaki pobiera grzałka.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu
www.luk.desk.pl
-
Przemekslaw
-

- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Przemekslaw » czw lut 23, 2006 7:54 pm
Ciekawe toto...jednak wolałbym to zmotac z "oddzielnym" czyli zewnętrznym zasilaniem...

-
lester461
-

- Posty: 160
- Rejestracja: śr gru 21, 2005 11:04 pm
- Lokalizacja: okolice Oleśnicy
Post
autor: lester461 » czw lut 23, 2006 8:33 pm
fajna sprawa bo podgrzanie oleju lepsze niz płynu w bloku , ale zeby podgrzać ok 4 litry oleju to musi byc duzo energii dostarczonej , wg. mnie tylko żródło zewnetrzne prądu i bedzie gicio !
był muscel MB2000- uaz Mb2600 jest-muscel perkins traktor w szybkim wydaniu

i doszła vitara 8v
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » czw lut 23, 2006 10:35 pm
Też mi sie tak wydaje,że zewnetrzne.
Poza tym ,jak myslę może być problem z miejscowym przegrzewaniem oleju-płyn chł to się ostatecznie zagotuje,ale olej tak punktowo podgrzewany-to podejrzewam szybko szlag trafi.
Jakby co to kombinowałbym jakąś matę grzewczą otulającą miskę od zewnątrz

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » czw lut 23, 2006 10:49 pm
NuVo pisze:tylko że jak ją z tatą podłączyliśmy,to mnie karoseria pieściła

,a tatę nie...

Tato jest jednak starszy i mniej podatny na pewne wdzięki

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości