Grzałka do oleju na 12V

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Grzałka do oleju na 12V

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 10:02 am

Mam taki ruski wynalazek którym zastępuje się bagnet do oleju. Chyba w Ładach było to instalowane


Zasilane toto jest napięciem 12V.Nie wiem jaką ma moc znamionową :D Zastanawiam się jak takie podgrzewanie oleum wpłynie na akumulator.
Nie mam żadnych problemów z rozruchem ale wiadomo ciepło nie zaszkodzi silnikowi :D

Montować to czy sobie darować??
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » czw lut 23, 2006 10:52 am

skoro nie miałeś problemu w ostatnie mrozy to zobie daruj ... bo ciepły olej bez prądu do rozrusznika nie pojedzie sam :lol:
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » czw lut 23, 2006 10:59 am

Wojtek_K pisze:skoro nie miałeś problemu w ostatnie mrozy to zobie daruj ... bo ciepły olej bez prądu do rozrusznika nie pojedzie sam :lol:
Zawsze może zakorbić .......... :lol:

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 10:59 am

Wojtek_K pisze:skoro nie miałeś problemu w ostatnie mrozy to zobie daruj ... bo ciepły olej bez prądu do rozrusznika nie pojedzie sam :lol:
eee no nie jak było onegdaj -32*C to nie zagadał :)21

ale również nowa laguna nie chciała ze mną rozmawiać

Rozruch w cieple to jest dobra sprawa Pomierze jaką ma moc ten wynalazek i jak będzie np 1kW :)21 to zastosuję zewnętrzne źródło zasilania
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » czw lut 23, 2006 11:03 am

jeżeli jest możliwość z zewnątrz pobrać to ok
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 11:08 am

Wojtek_K pisze:jeżeli jest możliwość z zewnątrz pobrać to ok
wszystko się da :D
może pod zasilacz jakiś podepne ten wynalazek
obaczymy :lol:
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Pierug 13
Posty: 340
Rejestracja: czw mar 24, 2005 3:29 pm
Lokalizacja: Tczew

Post autor: Pierug 13 » czw lut 23, 2006 2:01 pm

Myślę że to dobry pomysł z podgrzewaczem oleju zawsze lepiej dla silnika. :)2 :D
~ 4x4 Tczew ~

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 2:21 pm

Wiadomo i dlatego też go przytrgałem ze wschodu

Właśnie się zastanawiam tylko czy go wpiąć w instalacje czy zastanowić się nad źródłem prądu z zewnątrz.

Koleś od którego kupiłem ten wynalazek mówił , że to w ładach było wpięte pod akumulator.
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw lut 23, 2006 2:32 pm

Zmierz ile to prądu pobiera, lub odczytaj gdzieś jakieś parametry z obudowy.
Jak pod instalację, to koniecznie z wyłącznikiem i jakąś lampką sygnalizującą załączenie. Jak duży prąd, to koniecznie przez przekaźnik lub sloidny włącznik. Dodatkowo wprowadził bym drobne uzależnienie, iż praca grzałki może odbywać się przy wyłączonym zapłonie.

Awatar użytkownika
Banko
 
 
Posty: 1372
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 9:05 am
Lokalizacja: okolice Kielc

Post autor: Banko » czw lut 23, 2006 2:35 pm

gÓral świętokrzyski pisze:wpiąć w instalacje czy zastanowić się nad źródłem prądu z zewnątrz.
Ja mam podlaczona grzalke ze zwykla wtyczka i jak trza to laduje sobie ja do kontraktu. tylko ze w moim przypadku to ponoc oryginalnie tak bylo w silniku.
Mam silnik merca :)21 :)21 :)21
tel 695-288-825

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » czw lut 23, 2006 2:39 pm

Banko ja mam to samo w trzysecie,wstawioną mam do bloku i wystaje kabel i wtyczusia,tylko że jak ją z tatą podłączyliśmy,to mnie karoseria pieściła :D ,a tatę nie... :-?
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » czw lut 23, 2006 2:43 pm

gÓral świętokrzyski pisze:Wiadomo i dlatego też go przytrgałem ze wschodu

Właśnie się zastanawiam tylko czy go wpiąć w instalacje czy zastanowić się nad źródłem prądu z zewnątrz.

Koleś od którego kupiłem ten wynalazek mówił , że to w ładach było wpięte pod akumulator.
Co za problem sprawdzić ile prądu pobiera?? Wystarczy zwykły miernik uniwersalny i zmierzyć rezystancje a potem zastosować prawo Ohma. Jak nie masz takiego miernika to sąsiad pewnie ma :wink: I będzie problem z głowy.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 2:46 pm

Niva'94 pisze: Dodatkowo wprowadził bym drobne uzależnienie, iż praca grzałki może odbywać się przy wyłączonym zapłonie.

Hm

Na zapłonie to chiba nie

Cewka się będzie grzała jak diabli , aż się zjara.

Zależy jaką to moc ma bo od tego czas pracy jest uzależniony :D

Banko w lesie prądu brak chyba że w wiaderku przywieze na pace

:)23
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 2:52 pm

luk pisze:
gÓral świętokrzyski pisze:Wiadomo i dlatego też go przytrgałem ze wschodu

Właśnie się zastanawiam tylko czy go wpiąć w instalacje czy zastanowić się nad źródłem prądu z zewnątrz.

Koleś od którego kupiłem ten wynalazek mówił , że to w ładach było wpięte pod akumulator.
Co za problem sprawdzić ile prądu pobiera?? Wystarczy zwykły miernik uniwersalny i zmierzyć rezystancje a potem zastosować prawo Ohma. Jak nie masz takiego miernika to sąsiad pewnie ma :wink: I będzie problem z głowy.
:o :o :o

Panie ja jestem pożądny człowiek a nie jaki fizyk :)21

Spoko zmierzy się :)2 Narazie to taka dyskusja akademicka co by było gdybyśmy przegrali pod Grunwaldem :D
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw lut 23, 2006 3:26 pm

gÓral świętokrzyski pisze:
Niva'94 pisze: Dodatkowo wprowadził bym drobne uzależnienie, iż praca grzałki może odbywać się przy wyłączonym zapłonie.

Hm

Na zapłonie to chiba nie

Cewka się będzie grzała jak diabli , aż się zjara.

Zależy jaką to moc ma bo od tego czas pracy jest uzależniony :D

Banko w lesie prądu brak chyba że w wiaderku przywieze na pace

:)23
Układ takiego uzależnienia można zrobić na przykład na 2 przekaźnikach. Jeden dowolny (nawet małej mocy) z co najmniej jedną parą syków NC (normalnie zwartych). Cewka tego przekaźnika była by podpięta na stale pod cewkę zapłonową od strony "zasilania", a z drugiej strony do masy. Jak masz instalację z rezystorem, to sprzed rezystora. Do jednego ze styków tego przekaźnika podłączasz +12V a z drugiego ciągniesz przewód do włącznika w kabinie. Z włącznika w kabinie przewód idzie na cewkę przekaźnika załączającego grzałkę. Drugie wyprowadzenie cewki dajesz do masy. Do jednego ze styków NO przekaźnika dajesz zasilanie spod akumulatora przez jakiś bezpiecznik. Z drugiego styku przewodem idziesz bezpośrednio na grzałkę. No i warto by było dać jakąś kontrolkę w kabinie, coby sygnalizowała załączenie grzałki (można by było podłączyć ją równolegle z cewką tego przekaźnika lub grzałką). Dzięki takiemu układowi miałbyś pewność, że podczas pracy silnika grzałka nie będzie Ci dodatkowo podgrzewać oleju.

Niva'94
 
 
Posty: 1098
Rejestracja: pn sie 23, 2004 11:18 am
Lokalizacja: Warszawa/Mińsk Mazowiecki/Łuków

Post autor: Niva'94 » czw lut 23, 2006 3:33 pm

luk pisze:
Co za problem sprawdzić ile prądu pobiera?? Wystarczy zwykły miernik uniwersalny i zmierzyć rezystancje a potem zastosować prawo Ohma. Jak nie masz takiego miernika to sąsiad pewnie ma :wink: I będzie problem z głowy.
Zakładając że grzałka ma ze 120W, to jej rezystancja powinna wynosić około 1,2 oma. A znając popularne "chińskie" mierniki (szczególnie te wskazówkowe), to pomiar tak małych rezystancji byłby obarczony błędem ze 200%.

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw lut 23, 2006 6:51 pm

Dzięki takiemu układowi miałbyś pewność, że podczas pracy silnika grzałka nie będzie Ci dodatkowo podgrzewać oleju.
.....a rano,spokojnie auto odpalisz..............na korbę :)20 :)20 :)20
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 6:57 pm

faziuaz pisze:
Dzięki takiemu układowi miałbyś pewność, że podczas pracy silnika grzałka nie będzie Ci dodatkowo podgrzewać oleju.
.....a rano,spokojnie auto odpalisz..............na korbę :)20 :)20 :)20
Ten nurek co mi to sprzedawał mówił , że do kompletu korbe dorzucali :)21

Właśnie dlatego zastanawiam się nad zasileniem zawnętrznym
Obaczymy :lol: :lol: :lol:
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » czw lut 23, 2006 7:22 pm

A masz moze fotki tego ustrojstwa ?? :roll: :wink: ??
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » czw lut 23, 2006 7:38 pm

Przemekslaw pisze:A masz moze fotki tego ustrojstwa ?? :roll: :wink: ??
http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_bart1982

Chyba musz się nauczyć wklejać foty na forum :roll:
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » czw lut 23, 2006 7:39 pm

Niva'94 pisze:
luk pisze:
Co za problem sprawdzić ile prądu pobiera?? Wystarczy zwykły miernik uniwersalny i zmierzyć rezystancje a potem zastosować prawo Ohma. Jak nie masz takiego miernika to sąsiad pewnie ma :wink: I będzie problem z głowy.
Zakładając że grzałka ma ze 120W, to jej rezystancja powinna wynosić około 1,2 oma. A znając popularne "chińskie" mierniki (szczególnie te wskazówkowe), to pomiar tak małych rezystancji byłby obarczony błędem ze 200%.
Też mi problem... wystarczy zastosować 4 punktową metode pomiaru :wink: Ale tak na poważnie zgadzam sie że błąd będzie bardzo duzy bo chińskie mierniki mają podłą dokładność ale moim zdaniem wystarczy do oszczacowania mocy. A jak ktoś chce zmierzyć dokłaniej to może zmierzyć prąd jaki pobiera grzałka.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » czw lut 23, 2006 7:54 pm

Ciekawe toto...jednak wolałbym to zmotac z "oddzielnym" czyli zewnętrznym zasilaniem... :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

lester461
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr gru 21, 2005 11:04 pm
Lokalizacja: okolice Oleśnicy

Post autor: lester461 » czw lut 23, 2006 8:33 pm

fajna sprawa bo podgrzanie oleju lepsze niz płynu w bloku , ale zeby podgrzać ok 4 litry oleju to musi byc duzo energii dostarczonej , wg. mnie tylko żródło zewnetrzne prądu i bedzie gicio !
był muscel MB2000- uaz Mb2600 jest-muscel perkins traktor w szybkim wydaniu :) i doszła vitara 8v

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw lut 23, 2006 10:35 pm

Też mi sie tak wydaje,że zewnetrzne.
Poza tym ,jak myslę może być problem z miejscowym przegrzewaniem oleju-płyn chł to się ostatecznie zagotuje,ale olej tak punktowo podgrzewany-to podejrzewam szybko szlag trafi.
Jakby co to kombinowałbym jakąś matę grzewczą otulającą miskę od zewnątrz :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw lut 23, 2006 10:49 pm

NuVo pisze:tylko że jak ją z tatą podłączyliśmy,to mnie karoseria pieściła :D ,a tatę nie... :-?
Tato jest jednak starszy i mniej podatny na pewne wdzięki :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości