Strona 1 z 2

Grzałka do oleju na 12V

: czw lut 23, 2006 10:02 am
autor: gÓral świętokrzyski
Mam taki ruski wynalazek którym zastępuje się bagnet do oleju. Chyba w Ładach było to instalowane


Zasilane toto jest napięciem 12V.Nie wiem jaką ma moc znamionową :D Zastanawiam się jak takie podgrzewanie oleum wpłynie na akumulator.
Nie mam żadnych problemów z rozruchem ale wiadomo ciepło nie zaszkodzi silnikowi :D

Montować to czy sobie darować??

: czw lut 23, 2006 10:52 am
autor: Wojtek_K
skoro nie miałeś problemu w ostatnie mrozy to zobie daruj ... bo ciepły olej bez prądu do rozrusznika nie pojedzie sam :lol:

: czw lut 23, 2006 10:59 am
autor: KUbutek
Wojtek_K pisze:skoro nie miałeś problemu w ostatnie mrozy to zobie daruj ... bo ciepły olej bez prądu do rozrusznika nie pojedzie sam :lol:
Zawsze może zakorbić .......... :lol:

: czw lut 23, 2006 10:59 am
autor: gÓral świętokrzyski
Wojtek_K pisze:skoro nie miałeś problemu w ostatnie mrozy to zobie daruj ... bo ciepły olej bez prądu do rozrusznika nie pojedzie sam :lol:
eee no nie jak było onegdaj -32*C to nie zagadał :)21

ale również nowa laguna nie chciała ze mną rozmawiać

Rozruch w cieple to jest dobra sprawa Pomierze jaką ma moc ten wynalazek i jak będzie np 1kW :)21 to zastosuję zewnętrzne źródło zasilania

: czw lut 23, 2006 11:03 am
autor: Wojtek_K
jeżeli jest możliwość z zewnątrz pobrać to ok

: czw lut 23, 2006 11:08 am
autor: gÓral świętokrzyski
Wojtek_K pisze:jeżeli jest możliwość z zewnątrz pobrać to ok
wszystko się da :D
może pod zasilacz jakiś podepne ten wynalazek
obaczymy :lol:

: czw lut 23, 2006 2:01 pm
autor: Pierug 13
Myślę że to dobry pomysł z podgrzewaczem oleju zawsze lepiej dla silnika. :)2 :D

: czw lut 23, 2006 2:21 pm
autor: gÓral świętokrzyski
Wiadomo i dlatego też go przytrgałem ze wschodu

Właśnie się zastanawiam tylko czy go wpiąć w instalacje czy zastanowić się nad źródłem prądu z zewnątrz.

Koleś od którego kupiłem ten wynalazek mówił , że to w ładach było wpięte pod akumulator.

: czw lut 23, 2006 2:32 pm
autor: Niva'94
Zmierz ile to prądu pobiera, lub odczytaj gdzieś jakieś parametry z obudowy.
Jak pod instalację, to koniecznie z wyłącznikiem i jakąś lampką sygnalizującą załączenie. Jak duży prąd, to koniecznie przez przekaźnik lub sloidny włącznik. Dodatkowo wprowadził bym drobne uzależnienie, iż praca grzałki może odbywać się przy wyłączonym zapłonie.

: czw lut 23, 2006 2:35 pm
autor: Banko
gÓral świętokrzyski pisze:wpiąć w instalacje czy zastanowić się nad źródłem prądu z zewnątrz.
Ja mam podlaczona grzalke ze zwykla wtyczka i jak trza to laduje sobie ja do kontraktu. tylko ze w moim przypadku to ponoc oryginalnie tak bylo w silniku.
Mam silnik merca :)21 :)21 :)21

: czw lut 23, 2006 2:39 pm
autor: NuVo
Banko ja mam to samo w trzysecie,wstawioną mam do bloku i wystaje kabel i wtyczusia,tylko że jak ją z tatą podłączyliśmy,to mnie karoseria pieściła :D ,a tatę nie... :-?

: czw lut 23, 2006 2:43 pm
autor: luk
gÓral świętokrzyski pisze:Wiadomo i dlatego też go przytrgałem ze wschodu

Właśnie się zastanawiam tylko czy go wpiąć w instalacje czy zastanowić się nad źródłem prądu z zewnątrz.

Koleś od którego kupiłem ten wynalazek mówił , że to w ładach było wpięte pod akumulator.
Co za problem sprawdzić ile prądu pobiera?? Wystarczy zwykły miernik uniwersalny i zmierzyć rezystancje a potem zastosować prawo Ohma. Jak nie masz takiego miernika to sąsiad pewnie ma :wink: I będzie problem z głowy.

: czw lut 23, 2006 2:46 pm
autor: gÓral świętokrzyski
Niva'94 pisze: Dodatkowo wprowadził bym drobne uzależnienie, iż praca grzałki może odbywać się przy wyłączonym zapłonie.

Hm

Na zapłonie to chiba nie

Cewka się będzie grzała jak diabli , aż się zjara.

Zależy jaką to moc ma bo od tego czas pracy jest uzależniony :D

Banko w lesie prądu brak chyba że w wiaderku przywieze na pace

:)23

: czw lut 23, 2006 2:52 pm
autor: gÓral świętokrzyski
luk pisze:
gÓral świętokrzyski pisze:Wiadomo i dlatego też go przytrgałem ze wschodu

Właśnie się zastanawiam tylko czy go wpiąć w instalacje czy zastanowić się nad źródłem prądu z zewnątrz.

Koleś od którego kupiłem ten wynalazek mówił , że to w ładach było wpięte pod akumulator.
Co za problem sprawdzić ile prądu pobiera?? Wystarczy zwykły miernik uniwersalny i zmierzyć rezystancje a potem zastosować prawo Ohma. Jak nie masz takiego miernika to sąsiad pewnie ma :wink: I będzie problem z głowy.
:o :o :o

Panie ja jestem pożądny człowiek a nie jaki fizyk :)21

Spoko zmierzy się :)2 Narazie to taka dyskusja akademicka co by było gdybyśmy przegrali pod Grunwaldem :D

: czw lut 23, 2006 3:26 pm
autor: Niva'94
gÓral świętokrzyski pisze:
Niva'94 pisze: Dodatkowo wprowadził bym drobne uzależnienie, iż praca grzałki może odbywać się przy wyłączonym zapłonie.

Hm

Na zapłonie to chiba nie

Cewka się będzie grzała jak diabli , aż się zjara.

Zależy jaką to moc ma bo od tego czas pracy jest uzależniony :D

Banko w lesie prądu brak chyba że w wiaderku przywieze na pace

:)23
Układ takiego uzależnienia można zrobić na przykład na 2 przekaźnikach. Jeden dowolny (nawet małej mocy) z co najmniej jedną parą syków NC (normalnie zwartych). Cewka tego przekaźnika była by podpięta na stale pod cewkę zapłonową od strony "zasilania", a z drugiej strony do masy. Jak masz instalację z rezystorem, to sprzed rezystora. Do jednego ze styków tego przekaźnika podłączasz +12V a z drugiego ciągniesz przewód do włącznika w kabinie. Z włącznika w kabinie przewód idzie na cewkę przekaźnika załączającego grzałkę. Drugie wyprowadzenie cewki dajesz do masy. Do jednego ze styków NO przekaźnika dajesz zasilanie spod akumulatora przez jakiś bezpiecznik. Z drugiego styku przewodem idziesz bezpośrednio na grzałkę. No i warto by było dać jakąś kontrolkę w kabinie, coby sygnalizowała załączenie grzałki (można by było podłączyć ją równolegle z cewką tego przekaźnika lub grzałką). Dzięki takiemu układowi miałbyś pewność, że podczas pracy silnika grzałka nie będzie Ci dodatkowo podgrzewać oleju.

: czw lut 23, 2006 3:33 pm
autor: Niva'94
luk pisze:
Co za problem sprawdzić ile prądu pobiera?? Wystarczy zwykły miernik uniwersalny i zmierzyć rezystancje a potem zastosować prawo Ohma. Jak nie masz takiego miernika to sąsiad pewnie ma :wink: I będzie problem z głowy.
Zakładając że grzałka ma ze 120W, to jej rezystancja powinna wynosić około 1,2 oma. A znając popularne "chińskie" mierniki (szczególnie te wskazówkowe), to pomiar tak małych rezystancji byłby obarczony błędem ze 200%.

: czw lut 23, 2006 6:51 pm
autor: faziuaz
Dzięki takiemu układowi miałbyś pewność, że podczas pracy silnika grzałka nie będzie Ci dodatkowo podgrzewać oleju.
.....a rano,spokojnie auto odpalisz..............na korbę :)20 :)20 :)20

: czw lut 23, 2006 6:57 pm
autor: gÓral świętokrzyski
faziuaz pisze:
Dzięki takiemu układowi miałbyś pewność, że podczas pracy silnika grzałka nie będzie Ci dodatkowo podgrzewać oleju.
.....a rano,spokojnie auto odpalisz..............na korbę :)20 :)20 :)20
Ten nurek co mi to sprzedawał mówił , że do kompletu korbe dorzucali :)21

Właśnie dlatego zastanawiam się nad zasileniem zawnętrznym
Obaczymy :lol: :lol: :lol:

: czw lut 23, 2006 7:22 pm
autor: Przemekslaw
A masz moze fotki tego ustrojstwa ?? :roll: :wink: ??

: czw lut 23, 2006 7:38 pm
autor: gÓral świętokrzyski
Przemekslaw pisze:A masz moze fotki tego ustrojstwa ?? :roll: :wink: ??
http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_bart1982

Chyba musz się nauczyć wklejać foty na forum :roll:

: czw lut 23, 2006 7:39 pm
autor: luk
Niva'94 pisze:
luk pisze:
Co za problem sprawdzić ile prądu pobiera?? Wystarczy zwykły miernik uniwersalny i zmierzyć rezystancje a potem zastosować prawo Ohma. Jak nie masz takiego miernika to sąsiad pewnie ma :wink: I będzie problem z głowy.
Zakładając że grzałka ma ze 120W, to jej rezystancja powinna wynosić około 1,2 oma. A znając popularne "chińskie" mierniki (szczególnie te wskazówkowe), to pomiar tak małych rezystancji byłby obarczony błędem ze 200%.
Też mi problem... wystarczy zastosować 4 punktową metode pomiaru :wink: Ale tak na poważnie zgadzam sie że błąd będzie bardzo duzy bo chińskie mierniki mają podłą dokładność ale moim zdaniem wystarczy do oszczacowania mocy. A jak ktoś chce zmierzyć dokłaniej to może zmierzyć prąd jaki pobiera grzałka.

: czw lut 23, 2006 7:54 pm
autor: Przemekslaw
Ciekawe toto...jednak wolałbym to zmotac z "oddzielnym" czyli zewnętrznym zasilaniem... :wink:

: czw lut 23, 2006 8:33 pm
autor: lester461
fajna sprawa bo podgrzanie oleju lepsze niz płynu w bloku , ale zeby podgrzać ok 4 litry oleju to musi byc duzo energii dostarczonej , wg. mnie tylko żródło zewnetrzne prądu i bedzie gicio !

: czw lut 23, 2006 10:35 pm
autor: vandall1
Też mi sie tak wydaje,że zewnetrzne.
Poza tym ,jak myslę może być problem z miejscowym przegrzewaniem oleju-płyn chł to się ostatecznie zagotuje,ale olej tak punktowo podgrzewany-to podejrzewam szybko szlag trafi.
Jakby co to kombinowałbym jakąś matę grzewczą otulającą miskę od zewnątrz :roll:

: czw lut 23, 2006 10:49 pm
autor: klucz13
NuVo pisze:tylko że jak ją z tatą podłączyliśmy,to mnie karoseria pieściła :D ,a tatę nie... :-?
Tato jest jednak starszy i mniej podatny na pewne wdzięki :)21