regulacja promieniu skrętu

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

regulacja promieniu skrętu

Post autor: czapla_offroad » czw lut 23, 2006 10:39 am

Jak wyregulować zwrotnice aby nie skręcały za mocno, ponieważ ukręciłem już dwie przednie półośki przy skręcie i myśle że to jest powodem.

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » czw lut 23, 2006 10:50 am

śruba regulacji /ogranicznik skrętu / za kołem, od przodu
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » czw lut 23, 2006 1:00 pm

A u mnie bylo wszystko dobrze tylko drążek pekl bo jakieś badziewie od poloneza bylo i teraz przy dorobieniu od uaz jest mniej skrętu,w prawo jest 1 obrót kierownicy a w lewo 1,5 obrotu!!i wiadomo zę w prawo mniej skręca
Niewiecie na czym przestawić zeby bylo po tyle samo??
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw lut 23, 2006 1:08 pm

Ta sama sruba ...
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Bng862
 
 
Posty: 910
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 7:44 am
Lokalizacja: Sokolow Podlaski

Post autor: Bng862 » czw lut 23, 2006 4:05 pm

oki :)2 to już wiem :wink:
Patrol Gr Tjm XgS Sileverstone mt-117

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw lut 23, 2006 5:36 pm

Bng862 pisze:A u mnie bylo wszystko dobrze tylko drążek pekl bo jakieś badziewie od poloneza bylo i teraz przy dorobieniu od uaz jest mniej skrętu,w prawo jest 1 obrót kierownicy a w lewo 1,5 obrotu!!i wiadomo zę w prawo mniej skręca
Niewiecie na czym przestawić zeby bylo po tyle samo??
przestaw lape o jeden zab na wieloklinie a potem mozesz jeszcze dokladnie wyregulowac na krotkim drazku- tam tez jest regulacja - tyle jesli chodzi o obroty kierownica, natomiast jesli skret lewo jest mniejszy niz w prawo i odwrotnie - to tak jak chlopaki pisali - regulacja na ogranicznikach skretu (przykreconych w miejscu laczenia kołniezowego pochw mostu)

Jak ktos kupil uaza z ZOMO to moze sie zdziwic ze tych ogranicznikow tam nie ma bo czesto milicja je wywalala zeby polepszyc skret ale niestety wtedy wlasnie dostaja w d... przeguby :)3
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw lut 23, 2006 6:47 pm

Wojtek_K pisze:śruba regulacji /ogranicznik skrętu / za kołem, od przodu
.....przed kołem,od tyłu....? :lol:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pt lut 24, 2006 3:40 pm

kąt skrętu koła chyba 32stopnie (z tego co pamiętam) Warto sprawdzić na obrotnicy po regulacji.

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » pt lut 24, 2006 4:46 pm

mam ograniczniczki i od 3 lat(po tym sezonie sie to zmieni bo juz zadlugo) niemam problemow z polosiami :o
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: czapla_offroad » pt lut 24, 2006 7:22 pm

Ja już mam dość półosi uazowych :o :o :o Wczoraj ukręciłem dwie sztuki :o :o
Pier...e szukam mostów od patrola...

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pt lut 24, 2006 7:48 pm

Nie bardzo wiem czy sie opłaca...roboty od ch... pewnie, a na Uazowskich da sie chulac :D :D
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pt lut 24, 2006 7:52 pm

czapla_offroad pisze:Ja już mam dość półosi uazowych :o :o :o Wczoraj ukręciłem dwie sztuki :o :o
Pier...e szukam mostów od patrola...
Kasuj luzy na zwrotnicach, ustaw ograniczniki i musi być dobrze

Jest taki rewelacyjny przepis na mielenie półosi.
Nepęd na 4, skęcone koła i strzał ze sprzęgła. :)21
Znasz go ?? :)23 :)21
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pt lut 24, 2006 8:34 pm

gÓral świętokrzyski pisze:(...)

Jest taki rewelacyjny przepis na mielenie półosi.
Nepęd na 4, skęcone koła i strzał ze sprzęgła. :)21
Znasz go ?? :)23 :)21
Dobre pytanie !! 8) sposób niezawodny ... :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob lut 25, 2006 1:29 am

Rafał D pisze:kąt skrętu koła chyba 32stopnie (z tego co pamiętam) Warto sprawdzić na obrotnicy po regulacji.
Niestety tylko 27 stopni.Ustawiałem na 28 i chodziło ok.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: czapla_offroad » sob lut 25, 2006 12:12 pm

A może mi to ktoś bardziej szczegółowo wytłumaczyć jak to zmierzyć żeby było 27stopni?

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob lut 25, 2006 5:11 pm

Jest taki rewelacyjny przepis na mielenie półosi.
Nepęd na 4, skęcone koła i strzał ze sprzęgła.
Znasz go
.....sposób ten sprawdza się niezawodnie również w innych markach..... :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: czapla_offroad » sob lut 25, 2006 7:34 pm

Nie kasztanić panowie tylko mówić ile wykręcić tą śrube od regulacji :)2

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » sob lut 25, 2006 7:54 pm

niech wam będzie ....... widze że nikt nei wie jak domowo to zrobić.

bierzesz sobie karton pł metra na pół metra, dzielisz go kreską na pół, 10 cm od końca(boku) wyznaczasz sobie i rysujesz kąt 27 stopni w lewo i tak samo w prawo (wychodzi coś w rodzaju znaku pacyfy) , przedłużasz linie na cały karton, ustawiasz koła do jazdy na wprost, podnośisz koło jakiś 1cm mad ziemie, wyznaczasz sobie na oponie pionowo środek koła np kredą i jakąs prostą deseczką żeby po przyłozeniu deseczki linia przechodził c przez środek piasty koła, wkładasz karton tak żeby środek kąta był na pionowej lini i środkowa prosta na kartonie wyznaczała środek opony, przyciskasz karton kamieniem i skręcasz koła tak żeby środek opony pokrył się z kreską ktora wyznacza kąt, prawe koło w prawo lewe koło w lewo, jak masz pokryte z kreską kata to wykręcasz ogranicznik do końca czli tak aż "ograniczy" robisz tak samo z drugiej strony i chodzi i niec si enie mieli.
Jeżeli masz wybite tuleje w zwrotnicy to koniecznie to wymień.

jakies pytania?

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob lut 25, 2006 8:24 pm

wszystkie te czynnosci biora w leb jezeli na polosce kulki wyrobily sobie "slady" , wtedy nawet przy minimalnym skrecie i ruszeniu moze sie wszystko roz....dolic :evil:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob lut 25, 2006 10:42 pm

krzyś pisze:...............................................................................................Jeżeli masz wybite tuleje w zwrotnicy to koniecznie to wymień.

jakies pytania?
I też te prowadzace półoś.I czy podkładki ślizgowe są na miejscu :roll:

Osobiście to też wykonuję szablon,wycinam go i "naocznie" /patrząc z góry,jak jest taka możliwość,np wyjety most/-sprawdzam "licowanie"
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob lut 25, 2006 11:35 pm

a najlepiej kup nowy most i wszystko bedzie git :)2 :wink:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

czapla_offroad
 
 
Posty: 143
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 8:33 pm
Lokalizacja: wlkp

Post autor: czapla_offroad » sob lut 25, 2006 11:36 pm

gosc pisze:a najlepiej kup nowy most i wszystko bedzie git :)2 :wink:
patrolowy :)2 :wink:

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob lut 25, 2006 11:40 pm

sie rozumie :)21
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość