Prośba o pomoc- jakie oleje do mostów i reduktora?

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Pablo02
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 04, 2006 6:52 pm
Lokalizacja: Szczecin

Prośba o pomoc- jakie oleje do mostów i reduktora?

Post autor: Pablo02 » sob mar 04, 2006 7:08 pm

Witam. Proszę o podpowiedź jakie oleje mam kupić. Planuję wymianę w mostach, reduktorze i skrzyni biegów. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » sob mar 04, 2006 7:38 pm

najtańszy - będziesz go czesto dolewał i wymienial . ....do silnika -silnikowy ........do mostow , skrzyni - przekładniowy .

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob mar 04, 2006 9:57 pm

Ponoć z dodatkiem - o ile się nie myle - molibdenu ( o ile sie nie myle podkreslam 8) ) troche wycisza prace mostów... :wink: :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » sob mar 04, 2006 10:09 pm

borman pisze:najtańszy - będziesz go czesto dolewał i wymienial . ....do silnika -silnikowy ........do mostow , skrzyni - przekładniowy .
Praktycznie i tanio . :)21

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » sob mar 04, 2006 10:24 pm

A w jakim stanie podzespoły? Jest taki olej Titan-Renep, z dwusiarczkiem molibdenu. Maszynka ciszej chodzi, lepiej się ślizga.
Władek - Kraków

Pablo02
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 04, 2006 6:52 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pablo02 » sob mar 04, 2006 10:37 pm

Dzięki za info! Pytam fachowców na forum, bo w sklepie Carmana zaległa cisza gdy poprosiłem o pomoc w doborze oleju. :D Generalnie mosty i reduktor w dobrym stanie, auto ma przejechane ok. 65 tyś km i jest z roku 89, ale chcę przed nowym sezonem wymienić wszystkie płyny ustrojowe.

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Re: Prośba o pomoc- jakie oleje do mostów i reduktora?

Post autor: pakjusz_pl » ndz mar 05, 2006 1:20 pm

Pablo02 pisze:Witam. Proszę o podpowiedź jakie oleje mam kupić. Planuję wymianę w mostach, reduktorze i skrzyni biegów. Pozdrawiam


Do mostow lej przekladniowy najtanszy np Hipol... Do silnika tez najtanszy.... Po co kupowac drogie oleje :lol: ta maszyna nie potrzebuje takich luksusow :lol: :)2
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Prośba o pomoc- jakie oleje do mostów i reduktora?

Post autor: Władek » ndz mar 05, 2006 2:54 pm

pakjusz_pl pisze:
Pablo02 pisze:Witam. Proszę o podpowiedź jakie oleje mam kupić. Planuję wymianę w mostach, reduktorze i skrzyni biegów. Pozdrawiam


Do mostow lej przekladniowy najtanszy np Hipol... Do silnika tez najtanszy.... Po co kupowac drogie oleje :lol: ta maszyna nie potrzebuje takich luksusow :lol: :)2

Szkłem .... obcieranie... Jak człowiek ma auto w dobrym stanie i ma ochotę nalać coś lepszego to dlaczego nie? Zwłaszcza, że Titan to nawet nie kwestia klasy tylko poprawy jakości smarowania i wyciszenia podzespołów. Pablo! Jeśli, mówiąc krótko, stać Cię, to wlewaj Titana. Jedno jest pewne: żałówać nie będziesz.[/list]
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » ndz mar 05, 2006 5:04 pm

Co ty opowiadasz? te samochody mogą jeździć i bez oleju, a nalanie jakiegokolwiek to już jest luksus. Lej najtańszy, ja też zalałem TEXACO do silnika, przejechałem może 100 km i musiałem wymieniać. W tych furach lepiej częściej wymieniać tańszy niż rzadziej szarpnąć się na drogi olej. Te samochody były projektowane na inne warunki. Nie ma tam co się zatrzeć. I teraz najtańsze oleje są lepsze niż kiedyś najdroższe.
Do silnika najtańszy (tylko nie wrzecionowy bo to już przesada) jakiś Lotos City, cz inny RN byle mineralny a do skrzyni i mostów jakiś Hipol. Od biedy możesz się szarpnąć i kupić różne Hipole. Są do skrzyń i do mostów, ale ja leję takie same bo i tak zapominam który gdzie lałem i dolewam co mam pod ręką.

taaa i znowu ktoś się bardzo oburzy na moją wypowiedź, ale w tych pojazdach to nie lanie najdroższych olejów jest oznaką dbania...
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » ndz mar 05, 2006 5:18 pm

opaopa pisze:Co ty opowiadasz? te samochody mogą jeździć i bez oleju, a nalanie jakiegokolwiek to już jest luksus. Lej najtańszy, ja też zalałem TEXACO do silnika, przejechałem może 100 km i musiałem wymieniać. W tych furach lepiej częściej wymieniać tańszy niż rzadziej szarpnąć się na drogi olej. Te samochody były projektowane na inne warunki. Nie ma tam co się zatrzeć. I teraz najtańsze oleje są lepsze niż kiedyś najdroższe.
Do silnika najtańszy (tylko nie wrzecionowy bo to już przesada) jakiś Lotos City, cz inny RN byle mineralny a do skrzyni i mostów jakiś Hipol. Od biedy możesz się szarpnąć i kupić różne Hipole. Są do skrzyń i do mostów, ale ja leję takie same bo i tak zapominam który gdzie lałem i dolewam co mam pod ręką.

taaa i znowu ktoś się bardzo oburzy na moją wypowiedź, ale w tych pojazdach to nie lanie najdroższych olejów jest oznaką dbania...
Świeta prawda, nie wywalaj pieniędzy w błoto (dosłownie) jeżeli kapie ci z miseczki to po co jakiś drogi :D Najtańszy lej tak jak opaopa napisał, bo i tak będziesz go często wymieniał 8)
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz mar 05, 2006 5:48 pm

reduktor,skrzynia mosty,zalej hipolem 15 według SAE 80/90.... :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » ndz mar 05, 2006 6:09 pm

popieram przedmowcow :)2 lanie drogich olei mija sie z celem.... :)3 :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Re: Prośba o pomoc- jakie oleje do mostów i reduktora?

Post autor: borman » ndz mar 05, 2006 7:08 pm

Szkłem .... obcieranie... Jak człowiek ma auto w dobrym stanie i ma ochotę nalać coś lepszego to dlaczego nie? Zwłaszcza, że Titan to nawet nie kwestia klasy tylko poprawy jakości smarowania i wyciszenia podzespołów. Pablo! Jeśli, mówiąc krótko, stać Cię, to wlewaj Titana. Jedno jest pewne: żałówać nie będziesz.[/list][/quote]

........titan - dobry jest bo jak auto nigdy nie wyjeżdża to się w mostach para nie skrapla i nie rdzewieją :lol: ............w uazie olej ma być !(nieważne jaki ) bo jak go nie ma to nie ma wycieków , a wtedy są problemy !!!! ..............spod sznura łojowego zawsze będą wycieki - konieczne dolewanie . mosty i skrzynia piją wode (zawsze ) robi się smietana - wymiana konieczna po każdym brodzeniu - no i po co drogi olej ??????

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » ndz mar 05, 2006 7:09 pm

a wyciszanie ---------wolne żarty !!!!

Pablo02
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 16
Rejestracja: sob mar 04, 2006 6:52 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pablo02 » śr mar 08, 2006 8:58 pm

Wielkie dzięki za wszystkie podpowiedzi!! Kupuje olej wedle zaleceń - średnia półka ale za to częśtsza wymiana! :D

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » pt mar 17, 2006 12:24 pm

Mam takie pytanko, mianowicie jeden niby spec od Uaza :o powiedział mi że wymienić olej w skrzyni i reduktorze można tylko z góry, tzn. Ściągamy osłonę w kabinie tam gdzie są gałki ziany biegów i wlewamy.
Prawda to czy nie ?? Bo kiedyś jak ogladałem to wiem że na skrzynich są korki też z boku do których można się dostać od spodu?? I nie jestem pewien czy on ma rację.
Z góry dzieki
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » pt mar 17, 2006 12:29 pm

To niech se ten spec tak nalewa

Z boku jest korek wlewowy do skrzyni i reduktora
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Awatar użytkownika
lisiurski
 
 
Posty: 1125
Rejestracja: wt mar 07, 2006 2:34 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: lisiurski » pt mar 17, 2006 12:43 pm

Jadąc do Darłowa postanowiła mi się grzać skrzynia biegów – diagnoza brak oleju ( tym bardziej że nie było to nigdy sprawdzane 8) ) najprościej go wprowadzić do układu w warunkach polowo- stacjobenzynowych właśnie poprzez wyjęcie lewarka zmiany biegów. Po 10 min było po operacji
"Bo ofrojd to nie je rurka z kremem ani nie gilgotki, ostry...."
Uaz z uazowołgą a nie z andorią

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » pt mar 17, 2006 1:40 pm

Jak kupiłem swojego pierwszego uaza to korek wlewowy oleju do skrzyni był zaspawany :o ale zrzuciłem skrzynię i zrobiłem sobie nowy 8)
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » pt mar 17, 2006 3:52 pm

Czyli teraz brać i się ze "speca" śmiać :lol:
Ja wiedziałem że z boku skrzyni się wlewa ale już zgłupiałem jak mi to powiedział, ile miał bym roboty więcej jak bym musiał wszystko zdejmować !!
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
castrol22
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt sie 16, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: castrol22 » pt mar 17, 2006 4:21 pm

jak nie masz strzykawki (takiej duzej:) ) do nalewania oleju to trzeba zdjac ta pokrywe i wezykiem nalac oliwe bo inaczej to nie da rady ze strzykawka to sama przyjemnosc 10 min roboty i masz wszedzie wymienione:)

Awatar użytkownika
has01
 
 
Posty: 219
Rejestracja: sob lis 05, 2005 10:01 am
Lokalizacja: Wałbrzych/Poznań

Post autor: has01 » pt mar 17, 2006 5:23 pm

castrol22 pisze:jak nie masz strzykawki (takiej duzej:) ) do nalewania oleju to trzeba zdjac ta pokrywe i wezykiem nalac oliwe bo inaczej to nie da rady ze strzykawka to sama przyjemnosc 10 min roboty i masz wszedzie wymienione:)
Mam taką chyba aluminiową z wężykiem ma prawie 1l pojemności :D
UAZ '78 ?? ?? :)2:)2

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt mar 17, 2006 5:25 pm

zdarzało mi się wlewać olej do skrzyni przez...........korek spustowy i to nie jeden raz..... :o
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pt mar 17, 2006 11:36 pm

faziuaz pisze:zdarzało mi się wlewać olej do skrzyni przez...........korek spustowy i to nie jeden raz..... :o
to uaza do gory kolami przewracales ?? :)21 :)21
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob mar 18, 2006 4:01 pm

gosc pisze:
faziuaz pisze:zdarzało mi się wlewać olej do skrzyni przez...........korek spustowy i to nie jeden raz..... :o
to uaza do gory kolami przewracales ?? :)21 :)21
......dla potomnych to proste......Gdy z jakiś powodów nie można wlać inaczej.........odkręcasz korek, spuszczasz,następnie bierzesz pompę(tubę)ręczną owijasz szmatką końcówkę, przykładasz do spustu,wciskasz olej,wyciągasz tubę jednocześnie przytrzymując szmatką spust oleju,następnie bierzesz w łapkę korek i szybkim ruchem zamieniasz szmatkę na korek.......jeżeli wykonasz prawidłowo uronisz jedynie niewielką ilość oleju :)2 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość