UAZ 452 wymiana płynu hamulcowego

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

UAZ 452 wymiana płynu hamulcowego

Post autor: Digidy123 » czw mar 23, 2006 10:12 pm

witam
mam pytanie odnośnie wymiany płynu układu hamulcowego, gdyż chciałem go wymienić :
-gdzie znajduje się zbiornik z płynem hamulcowym (wiem, że pompa jest koło kierownicy, a zbiornik jest inaczej niż 459)
-jaki najlepszy będzie płyn (teraz jest jakiś zielony)
-które koło jest po kolei najdalej oddalone od pompy??
Grzegorz

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » czw mar 23, 2006 11:44 pm

chyba zaraz się zacznie :)21

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw mar 23, 2006 11:49 pm

A proszę:
1/ w samochodzie :lol:
2/najlepsza bedzie zielona herbata :)2
3/zapasowe :)23

No ,bo jak Digidy podpuszcza...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » czw mar 23, 2006 11:52 pm

jesli chodzi o plyn to popytaj w sklepie o "anihilator" :lol:

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pt mar 24, 2006 8:26 am

jezeli pompa jest koło kierownicy to pewnie zbiorniczek tez wszystko zalezy który rok auta i jaka pompa . Płyn jak jest zioelony to moze to byc R3 zmien na DOT-a chyba 4 jest do starszych układów hamulcowych :lol: :lol: a herbate zielona to dla Vandala Bo on juz musi zaczac dbac o zdrowie :D :D wiek te sprawy
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Post autor: Michał » pt mar 24, 2006 8:33 am

Jak pompa jest jednostopniowa, to zbiorniczek jest w pompie i dostęp jest kijowy - do dolani płynu potrzebny będzie lejek z kawałkiem wężą. U mnie poprzedni właściciel był do tego stopnia inteligentny że założył odwrotnie dekiel i chcąc dolać płynu trzeba było wywlec całą pompe (nie dało rady podejść inacej z kluczem) :evil:
Aktualnie Galloper 2,5TD w roli ciągnika do przyczepy z kajakami
http://www.ForumJurajskie.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt mar 24, 2006 10:27 am

[quote="vandall1"]A proszę:
1/ w samochodzie :lol:
2/najlepsza bedzie zielona herbata :)2
3/zapasowe :)23

No ,bo jak Digidy podpuszcza...[/quote]
....ale żeby mieć stu procentową pewność,najlepiej zmierzyć metrem..... :wink:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pt mar 24, 2006 2:44 pm

Kasprol pisze:... Płyn jak jest zioelony to moze to byc R3 zmien na DOT-a chyba 4 jest do starszych układów hamulcowych
chyba jednak nie :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt mar 24, 2006 6:18 pm

dot-3 lub dot-4 stosuje się do jeżdżących obecnie "fur"
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » pt mar 24, 2006 6:26 pm

a nie ma przypadkim napisane ze na opakowaniu ze równiez do stosowania w starych układach ham
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt mar 24, 2006 8:46 pm

A znane przypadki zżarcia gumek to 452 przypadkiem też nie dotyczą?
DA1 sie zalewa starocie...

Kasprol:tym razem Ci daruję.... :)
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pt mar 24, 2006 9:03 pm

vandall1 pisze:A znane przypadki zżarcia gumek to 452 przypadkiem też nie dotyczą?
DA1 sie zalewa starocie...

Kasprol:tym razem Ci daruję.... :)
DOT zzera gumki?

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt mar 24, 2006 9:13 pm

R3 mi w uazie żżerał-namietnie,DA1-nie.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pt mar 24, 2006 9:16 pm

vandall1 pisze:A znane przypadki zżarcia gumek to 452 przypadkiem też nie dotyczą?
DA1 sie zalewa starocie...
:o rok temu, po wymianie cylinderków i uszczelek pompy, zalałem DOT 4 i jakoś nic nie zżarło. Może mało głodne było :wink:

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pt mar 24, 2006 9:20 pm

vandall1 pisze:R3 mi w uazie żżerał-namietnie,DA1-nie.
no R3 zzera, DA1 nie zzera. ale DOT chyba tez nie, dobrze kombinuje?

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pt mar 24, 2006 9:22 pm

Może...
Jak na rynek wszedł dot-to już uaza nie miałem :(
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pt mar 24, 2006 9:42 pm

najlepszy plyn do uaza to DA/1 , kiedy sa wycieki odrazu czuc smetna won plynu :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » sob mar 25, 2006 12:14 am

Z tego co ja wiem to DA1 jest gęsty, żrący i trochę męczy cały układ hamulcowy. Jeśli się cały czas leje DA1 to jest ok, ale jak się doleje nowszego (rzadszego) to nagle zaczynają się robić wycieki. W drugą stronę natomiast to podobno działa, że jak cieknie to dolać DA1 i już jest ok. Dobrze mówie?
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » sob mar 25, 2006 1:25 pm

DA-1 ....to najbardziej żrące goowno w galaktyce ........a jeżeli dostanie ci się do oczu........przewalone,nie wspomnę o lakierze,wogóle ten płyn potrafi zeżreć .........wszystko 8)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob mar 25, 2006 6:56 pm

uklad hamulcowy uaza jest prymitywny wiec tylko prymitywny plyn wspolpracuje dobrze z tym ukladem :lol: , no chyba ze masz wszystko nowe wtedy mozesz lac DOT-4 :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » sob mar 25, 2006 6:57 pm

faziuaz pisze:DA-1 ....to najbardziej żrące goowno w galaktyce ........a jeżeli dostanie ci się do oczu........przewalone,nie wspomnę o lakierze,wogóle ten płyn potrafi zeżreć .........wszystko 8)
czy mowisz o R-3 :)21
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob mar 25, 2006 8:55 pm

No DA1-zżera farbę aż miło...
Ale to nie znaczy,że żżera gumki :)20
Z tego co wim-nie wolno go mieszać z R3 i kacperekk chyba sie brzydko bawi...
Z gęstością też może to jakiś pomysł:gumki uazowskie wymagają może owego gęstszego płynu i jak zalejemy R3-kicha może być :roll:
Pamietam,ze u mnie układ zalany R3 puszczał średnio co dwa tygodnie.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » sob mar 25, 2006 10:51 pm

oj Pany - tyle gadki a sprawa jest banalnie prosta - stare uazy mialy przewody gietkie przystosowane do DA1 a nowe przewody ham. sa juz przystosowane do DOT :lol: dlatego jesli ktos zaleje np DOT do starego ukladu to mu napuchna weze :wink: zreszta na wezach pisze do jakiego plynu sa przystosowane
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » ndz mar 26, 2006 9:48 am

my znmienialismy płyny na poczatek na R3 i były problemy nie zawsze ale zdarzały :lol: :lol: teraz leje Dot i działa
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » pt kwie 07, 2006 6:19 pm

witam
mam jeszcze jedno pytanie odnośnie cięgieł znajdujących sie przy drążku zmiany biegów w UAZ-ie 452 od ssania i sterowania dawkowaniu powietrza do gaźnika:
jakie mam miec włączone przy odpalaniu zimnego silnika a jakie przy ciepłym ?? (co mam mniec wyciągnięte a co wciśnięte?)
Grzegorz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości