Strona 1 z 2
UAZ 452 wymiana płynu hamulcowego
: czw mar 23, 2006 10:12 pm
autor: Digidy123
witam
mam pytanie odnośnie wymiany płynu układu hamulcowego, gdyż chciałem go wymienić :
-gdzie znajduje się zbiornik z płynem hamulcowym (wiem, że pompa jest koło kierownicy, a zbiornik jest inaczej niż 459)
-jaki najlepszy będzie płyn (teraz jest jakiś zielony)
-które koło jest po kolei najdalej oddalone od pompy??
: czw mar 23, 2006 11:44 pm
autor: kuki469
chyba zaraz się zacznie

: czw mar 23, 2006 11:49 pm
autor: vandall1
A proszę:
1/ w samochodzie
2/najlepsza bedzie zielona herbata
3/zapasowe
No ,bo jak Digidy podpuszcza...
: czw mar 23, 2006 11:52 pm
autor: chiquito83
jesli chodzi o plyn to popytaj w sklepie o "anihilator"

: pt mar 24, 2006 8:26 am
autor: Kasprol
jezeli pompa jest koło kierownicy to pewnie zbiorniczek tez wszystko zalezy który rok auta i jaka pompa . Płyn jak jest zioelony to moze to byc R3 zmien na DOT-a chyba 4 jest do starszych układów hamulcowych

a herbate zielona to dla Vandala Bo on juz musi zaczac dbac o zdrowie

wiek te sprawy
: pt mar 24, 2006 8:33 am
autor: Michał
Jak pompa jest jednostopniowa, to zbiorniczek jest w pompie i dostęp jest kijowy - do dolani płynu potrzebny będzie lejek z kawałkiem wężą. U mnie poprzedni właściciel był do tego stopnia inteligentny że założył odwrotnie dekiel i chcąc dolać płynu trzeba było wywlec całą pompe (nie dało rady podejść inacej z kluczem)

: pt mar 24, 2006 10:27 am
autor: faziuaz
[quote="vandall1"]A proszę:
1/ w samochodzie
2/najlepsza bedzie zielona herbata
3/zapasowe
No ,bo jak Digidy podpuszcza...[/quote]
....ale żeby mieć stu procentową pewność,najlepiej zmierzyć metrem.....

: pt mar 24, 2006 2:44 pm
autor: Bart03
Kasprol pisze:... Płyn jak jest zioelony to moze to byc R3 zmien na DOT-a chyba 4 jest do starszych układów hamulcowych
chyba jednak nie

: pt mar 24, 2006 6:18 pm
autor: faziuaz
dot-3 lub dot-4 stosuje się do jeżdżących obecnie "fur"
: pt mar 24, 2006 6:26 pm
autor: Kasprol
a nie ma przypadkim napisane ze na opakowaniu ze równiez do stosowania w starych układach ham
: pt mar 24, 2006 8:46 pm
autor: vandall1
A znane przypadki zżarcia gumek to 452 przypadkiem też nie dotyczą?
DA1 sie zalewa starocie...
Kasprol:tym razem Ci daruję....

: pt mar 24, 2006 9:03 pm
autor: chiquito83
vandall1 pisze:A znane przypadki zżarcia gumek to 452 przypadkiem też nie dotyczą?
DA1 sie zalewa starocie...
Kasprol:tym razem Ci daruję....

DOT zzera gumki?
: pt mar 24, 2006 9:13 pm
autor: vandall1
R3 mi w uazie żżerał-namietnie,DA1-nie.
: pt mar 24, 2006 9:16 pm
autor: Rafał D
vandall1 pisze:A znane przypadki zżarcia gumek to 452 przypadkiem też nie dotyczą?
DA1 sie zalewa starocie...

rok temu, po wymianie cylinderków i uszczelek pompy, zalałem DOT 4 i jakoś nic nie zżarło. Może mało głodne było

: pt mar 24, 2006 9:20 pm
autor: chiquito83
vandall1 pisze:R3 mi w uazie żżerał-namietnie,DA1-nie.
no R3 zzera, DA1 nie zzera. ale DOT chyba tez nie, dobrze kombinuje?
: pt mar 24, 2006 9:22 pm
autor: vandall1
Może...
Jak na rynek wszedł dot-to już uaza nie miałem

: pt mar 24, 2006 9:42 pm
autor: gosc
najlepszy plyn do uaza to DA/1 , kiedy sa wycieki odrazu czuc smetna won plynu

: sob mar 25, 2006 12:14 am
autor: kacperekk
Z tego co ja wiem to DA1 jest gęsty, żrący i trochę męczy cały układ hamulcowy. Jeśli się cały czas leje DA1 to jest ok, ale jak się doleje nowszego (rzadszego) to nagle zaczynają się robić wycieki. W drugą stronę natomiast to podobno działa, że jak cieknie to dolać DA1 i już jest ok. Dobrze mówie?
: sob mar 25, 2006 1:25 pm
autor: faziuaz
DA-1 ....to najbardziej żrące goowno w galaktyce ........a jeżeli dostanie ci się do oczu........przewalone,nie wspomnę o lakierze,wogóle ten płyn potrafi zeżreć .........wszystko

: sob mar 25, 2006 6:56 pm
autor: gosc
uklad hamulcowy uaza jest prymitywny wiec tylko prymitywny plyn wspolpracuje dobrze z tym ukladem

, no chyba ze masz wszystko nowe wtedy mozesz lac DOT-4

: sob mar 25, 2006 6:57 pm
autor: gosc
faziuaz pisze:DA-1 ....to najbardziej żrące goowno w galaktyce ........a jeżeli dostanie ci się do oczu........przewalone,nie wspomnę o lakierze,wogóle ten płyn potrafi zeżreć .........wszystko

czy mowisz o R-3

: sob mar 25, 2006 8:55 pm
autor: vandall1
No DA1-zżera farbę aż miło...
Ale to nie znaczy,że żżera gumki
Z tego co wim-nie wolno go mieszać z R3 i kacperekk chyba sie brzydko bawi...
Z gęstością też może to jakiś pomysł:gumki uazowskie wymagają może owego gęstszego płynu i jak zalejemy R3-kicha może być
Pamietam,ze u mnie układ zalany R3 puszczał średnio co dwa tygodnie.
: sob mar 25, 2006 10:51 pm
autor: Bart03
oj Pany - tyle gadki a sprawa jest banalnie prosta - stare uazy mialy przewody gietkie przystosowane do DA1 a nowe przewody ham. sa juz przystosowane do DOT

dlatego jesli ktos zaleje np DOT do starego ukladu to mu napuchna weze

zreszta na wezach pisze do jakiego plynu sa przystosowane
: ndz mar 26, 2006 9:48 am
autor: Kasprol
my znmienialismy płyny na poczatek na R3 i były problemy nie zawsze ale zdarzały

teraz leje Dot i działa
: pt kwie 07, 2006 6:19 pm
autor: Digidy123
witam
mam jeszcze jedno pytanie odnośnie cięgieł znajdujących sie przy drążku zmiany biegów w UAZ-ie 452 od ssania i sterowania dawkowaniu powietrza do gaźnika:
jakie mam miec włączone przy odpalaniu zimnego silnika a jakie przy ciepłym

(co mam mniec wyciągnięte a co wciśnięte?)