jak mądrze połączyć skrzynie od MB z reduktorem UAZa

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

jak mądrze połączyć skrzynie od MB z reduktorem UAZa

Post autor: UAZ4x4 » pn kwie 03, 2006 4:45 pm

Znawcy ... prosze o opis jak w miare bez wiekszego motania połączyć slinkik 2,4 D wraz ze skrzynią 4 biegową z reduktorem UAZa. Poprostu potrzebuje gotowego przepisu jak ktoś z was to zrobił.... Prosze o podeslanie linków bo wyszukiwarka totalnie się kopie w gąszczu postów ....
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn kwie 03, 2006 5:02 pm

najlepiej poprzez blache redukcyjna grubosci okolo 12-15mm :lol: + tarcza uaz lub zuk i lozysko oporowe lublin - ja przynajmniej tak zrobilem ale jest jeszcze szereg innych patentow - wiele razy o tym pisalismy w dziale uaz - poszukaj a znajdziesz :wink:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » pn kwie 03, 2006 5:21 pm

sa gotowe flansze , ale niewiem gdzie :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn kwie 03, 2006 5:37 pm

A ja wiem,ale nie powiem :)20
generalnie to dupiasty patent-lepiej zachować oryginalną mb skrzynię i zrobić red na krótki wałek.No,wiecej motania jest,to fakt.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn kwie 03, 2006 5:44 pm

No doczytałem... :oops:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » pn kwie 03, 2006 5:47 pm

vandall1 pisze:A ja wiem,ale nie powiem :)20
generalnie to dupiasty patent-lepiej zachować oryginalną mb skrzynię i zrobić red na krótki wałek.No,wiecej motania jest,to fakt.
Więcej motania, ale zdecydowanie lepszy efekt :)2
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn kwie 03, 2006 5:50 pm

Ale własnie kolega o nietypowym pseudo:"UAZ 4x4"tak własnie chce zrobić,hehehe.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn kwie 03, 2006 6:27 pm

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/yba ... hinf8.html
ja mam tak i gumowe sprzęgło odMB ,można na wałek jak kto chce :lol:
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn kwie 03, 2006 6:37 pm

uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn kwie 03, 2006 6:40 pm

no to sie zaczyna - koles sie pyta jak polaczyc skrzynie uaza z silnikiem MB a tu mu podaja juz jak przerobic reduktor uazowski :lol: oj ludzie ludzie :)26
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » pn kwie 03, 2006 6:46 pm

Spoko dziekuje ale ... dla Was ktorzy to zorobiliscie jest to normalne jak ... wstawanie. Kurcze to co napisalem ... mozna zrozumiec dwojako "Mam silnik 2,4 D wraz ze skrzynią" i ten komplet musze połączyć z reduktorem więc to co piszecie zgada się w tą i tą stronę ... jak ustabilizować wałek wchodzący do reduktora. Czyli obudowa do której przyspawane łożysko w którym siedzi wałek a jaka flansza łączy skrzynie z tym wałkiem ???
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn kwie 03, 2006 6:49 pm

ja tu widze że silnik ze skrzynią od MB do reduktora uaza :roll:
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » pn kwie 03, 2006 6:55 pm

gaaz99 pisze:ja tu widze że silnik ze skrzynią od MB do reduktora uaza :roll:
PODOBA MI SIę TWOJA konstrukcja prosze opisz ją bliżej co jest tam zastosowane i co (gumowe sprzęgło) łączy skrzynie z reduktorem???
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn kwie 03, 2006 6:58 pm

wałek ze skrzyni biegów,na te frezy pasuje uazowa flansza tylko gwint naciąć na nakrętke, (flansze merca tylko frez uazowy wspawany)
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn kwie 03, 2006 7:02 pm

gumowe sprzęgło od merca orginalne :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » pn kwie 03, 2006 7:04 pm

gaaz99 pisze:wałek ze skrzyni biegów,na te frezy pasuje uazowa flansza tylko gwint naciąć na nakrętke, (flansze merca tylko frez uazowy wspawany)
zaczynam kumać ... jeszcze tylko prosze napisać ile łożysk jest zastosowane w tej obudowie przykręconej do reduktora. I czy na wałek są nabite łożyska czy pasowane ???
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn kwie 03, 2006 7:08 pm

wałek wyciągasz z uazowej skrzyni tam gdzie na frezach siedzi synchronizator pasuje flansza uazowa ,przed flanszą pasuje łożysko tylko tokarz natnie gwint na nakrętke, i do tych wymiarów tokarz robi tą flansze na redyktor(ta rura na wałek niezapomniec o miejscu na zimering)
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn kwie 03, 2006 7:12 pm

łożysko na walku zostaje (to dwurzędowe) to przednie pasuje typowe(kaliber jak w uazowym reduktorze) :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » pn kwie 03, 2006 7:31 pm

Wszystko jasne (w miarę) czyli wałka nie skracamy czy skracamy??? jeżeli nie to łożyska pozostają te same całość w rure i do blachy 10 mm przyspawać należy. następnie na wielowypuście gwint nacinamy i tam montujemy flansze od uaza. A czy w to gumowe sprzęgło otwory będą pasować od flanszy uazowej??? bo mercedesa pewnie tak przeciez to mercedesa sprzeglo.
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn kwie 03, 2006 7:38 pm

wałka nieskracamy, flansze tokarz odcina frezy od mercowej flanszy i wstawia frezy uazowe wtedy pasuje do gumy :)2
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » pn kwie 03, 2006 7:46 pm

gaaz99 pisze:wałka nieskracamy, flansze tokarz odcina frezy od mercowej flanszy i wstawia frezy uazowe wtedy pasuje do gumy :)2
Sprawe gumowego sprzegla mamy zamkniętą Bardzo zrozumiale dziękuje za wyjasnienie. Wlasnie znalazłem odpowiedniejsze zdjecie wałka sprzęgłowego skrzyni (w instrukcji uaza)i rozumiem ze w tylnej częsci wałka mamy łożysko które pozostaje. ono wchodzi do rury która staje się obudową. Na zdjęciu jest wystające łożysko na końcu rury czy to jest dodatkowe łozysko czy to co wyszło nam razem z wałkiem ze skrzyni? Na wałku od strony sprzęgła nacinamy gwint. Czy frezy od strony tarczy sprzęgłą i wyjscia ze skrzyni są takie same??
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn kwie 03, 2006 7:57 pm

to drugie łożysko jest nabite w miejscu zębatki 3-go biegu,a frezy na flansze są na miejscu synchronizatora gwint nacinasz tam gdziejest łozysko rolkowe gdzie łączą się walki (ten wałek z wałkiem sprzęgłowym)
na zdięciu łożysko niejest wbite w sierodek bo jeszcze zimering musi tam wejść
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
gaaz99
Posty: 543
Rejestracja: czw wrz 22, 2005 7:52 pm
Lokalizacja: kaszuby

Post autor: gaaz99 » pn kwie 03, 2006 7:58 pm

rozbebeszysz skrzynie wtedy zacznie wszystko pasować :lol:
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn kwie 03, 2006 8:22 pm

gaaz99 pisze:ja tu widze że silnik ze skrzynią od MB do reduktora uaza :roll:
faktycznie :oops:

- w takim razie bylo o tym jeszcze wiecej pisane :)21
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » pn kwie 03, 2006 8:34 pm

A prosze jeszcze o informacje to sprzeglo na zdjeciu to od jakiego mercedesa ???
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość