Strona 1 z 1
Wentylator elektryczny uaz469b
: czw kwie 20, 2006 6:54 am
autor: Anka PA
Witam jestem na etapie montowania w uazie elektrycznego wentylatora chłodnicy. Może ktoś wie jak rozwiązać problem z czujnikiem załączającym wentylator i od jakiej maszyny

najlepiej go pozyczyć aby nie motać z gwintowaniem. Pozdrawiam dzięki
: czw kwie 20, 2006 7:04 am
autor: Kasprol
wiesz co masz to samo co kazdy nowy na tym forum jest opcja SZUKAJ a temat wentylatora był poruszny tyle samo razy co temat silnika zmeska do uaza
: czw kwie 20, 2006 8:23 am
autor: gosc
wpinasz wlacznik poloneza w przewod dolny chlodnicy

: czw kwie 20, 2006 9:04 am
autor: Bartmann
Tiaaaa:) Sam już byłem inicjatorem takiego tematu kiedyś:):)
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... ht=wiskoza
: czw kwie 20, 2006 6:11 pm
autor: maruda
Można skorzystać z istniejącego czujnika włączającego kontrolkę przegrzania, tylko przekaźnik jest konieczny. A najlepiej mieć jeszcze drugi wentylator (jeden przed chłodnicą a drugi za), włączany ręcznie w chwilach kryzysu.
: czw kwie 20, 2006 6:30 pm
autor: lisiurski
Dwa wentylatory i to jeden przed a drugi za to chyba przesada
Nie dość, że będą się tłumić to jeszcze może być gorszy wynik niż z pojedynczym
W momentach, kryzysotwórczych należy się nagrzewnicą posiłkować, która jest znacznych rozmiarów i dobrze wychładza

: czw kwie 20, 2006 8:08 pm
autor: Digidy123
witam
ja posiadam UAZa 452 i słyszałem ze w nim jest poprostu dodane 2 skrzydła wentylatora - wieje jak halny

, moze warto pomyslec w tym kierunku??
: czw kwie 20, 2006 8:24 pm
autor: kacperekk
Digidy123 pisze:witam
ja posiadam UAZa 452 i słyszałem ze w nim jest poprostu dodane 2 skrzydła wentylatora - wieje jak halny

, moze warto pomyslec w tym kierunku??
Nic nie jest dodane, silnik jak w każdym innym uazie, otwórz pokrywę i sprawdź co będzie jak odejmiesz dwa skrzydła - otrzymasz śmigło samolotu i jeszcze Ci ten ogórek odleci

: pt kwie 21, 2006 9:00 am
autor: Bart03
maruda pisze:Można skorzystać z istniejącego czujnika włączającego kontrolkę przegrzania, tylko przekaźnik jest konieczny. A najlepiej mieć jeszcze drugi wentylator (jeden przed chłodnicą a drugi za), włączany ręcznie w chwilach kryzysu.
nie zabardzo bo kontrolka przegrzania zalacza sie w granicach 100-110 stopni a wiec na granicy gotowania wody - zanim wetnylator to wychlodzi moze sie zdarzyc ze ci wywali wode przez zbiornik
: pt kwie 21, 2006 5:26 pm
autor: vandall1
Ano...poldidżej włącza już przy bodaj 75 stopniach.Tu przekażnik też konieczny.
: sob kwie 22, 2006 6:33 am
autor: krolik
ja tez montuje wiatrak elektryczny, czujnik wale z poloneza (bo taki mam) tak jak mówili koledzy na gorze w dolny waz od chłodnicy , a awaryjnie od tego czójnika dwa kable do kabiny do ręcznego włącznika żeby np. wystudzić silnik przed wjazdem do wody. Całość oczywiście przez przekaźnik z tym że zastanawiam się czy nie dołożyć odcięcia ręcznego napięcia do tego przekaźnika żeby się ten wiatrak w wodzie nie włączył bo wtedy mi aparat zachlasta.
: sob kwie 22, 2006 8:48 am
autor: Kasprol
krolik pisze:ja tez montuje wiatrak elektryczny, czujnik wale z poloneza (bo taki mam) tak jak mówili koledzy na gorze w dolny waz od chłodnicy , a awaryjnie od tego czójnika dwa kable do kabiny do ręcznego włącznika żeby np. wystudzić silnik przed wjazdem do wody. Całość oczywiście przez przekaźnik z tym że zastanawiam się czy nie dołożyć odcięcia ręcznego napięcia do tego przekaźnika żeby się ten wiatrak w wodzie nie włączył bo wtedy mi aparat zachlasta.
Dobrze kombinuje

zrób właczik i wylacznik wentylatora tylko nie zapomnij o kontrolce bo zagotujesz silnik