pytanie - naprawa

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

pytanie - naprawa

Post autor: sanders » pn kwie 24, 2006 9:53 pm

1- czy da się zmienić pierścienie bez wyciągania wału i ściągania głowicy??
2- jak się zmienia tuleje w silniku ( zastanawiam się nad takim zestawem http://www.allegro.pl/item99607349_uaz_ ... z_24_.html )

( bo jak nikt nie chce nic kupić to nie będę prosił nikogo :wink: ,ale jeszcze będą się chcieli przewieść :wink:
PS: zejdzie mi parę latek " ale ja się nie boje..." :wink: )



Pozdrawiam i dziekuje za wszystkie odpowiedzi

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn kwie 24, 2006 10:06 pm

pomysl logicznie - zeby sciagnac pierscienie musisz wyciagnac tlok - a wiec albo wymontowac wal albo sciagnac glowice - innej mozliwosci nie ma
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » pn kwie 24, 2006 10:11 pm

Tak mi się zdawało ! Ale wolałem się upewnić bo czasem " członkowie forum" wiedzą rzeczy które ja nie wiem !
A jak jest z tulejami ?

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn kwie 24, 2006 10:18 pm

Głowica precz,miska precz-i tłoki do góry.innej opcji niet.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn kwie 24, 2006 10:21 pm

tuleje wyciagasz do gory - a wiec musisz takze sciagnac glowice

mozna mlotkiem gumowym albo normalnym i pobijac przez deske - nawet tym sposobem przez deske lepiej idzie :wink:
albo fachowo - na prasie :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pn kwie 24, 2006 10:27 pm

Bart03 pisze:tuleje wyciagasz do gory - a wiec musisz takze sciagnac glowice

mozna mlotkiem gumowym albo normalnym i pobijac przez deske - nawet tym sposobem przez deske lepiej idzie :wink:
albo fachowo - na prasie :lol:
bez urazy....

ale czy wyciagałes albo wkładałeś kiedyś tuleje do silnika ??

młotkiem gumowym.... :)20



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn kwie 24, 2006 10:28 pm

gumowum NIE :)21 stalowym - jak najbardziej :lol:

ale widzialem jak kumpel wyciagnal rekami- taka luzna byla :roll:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » pn kwie 24, 2006 10:31 pm

A na prasie !? To już wszystko wiem ! (gdzieś mi się to obiło o uszy , tylko nie skojarzyłem na pierwszy rzut o co chodzi ) .
No dziękuję panowie za szybką i fachową odpowiedz . :)2 (szkoda że na samym początku nie zaczaiłem że na forum są równi kolesie , ale lepiej później niż wcale )
Pozdrawiam
Ps: A jakie jest wasze zdanie na ten zestawik z allegro?

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » pn kwie 24, 2006 11:01 pm

najpierw rozbierz i pomierz, bo jak ściągniesz głowice to może okazać się że niemasz progów więc po co tuleje wyciągać. Co wogóle dzieje ci się z silnikiem, olej bierze?? ciśnienia niet?? kompresji niet??

U mnie było tak że jak rozebrałem to progów nie było a jedynie pierścienie popękane na 3 i 4 cylindrze, więc do kumpla do magazynku ( pozdrawiam Piotrka z Zawiercia) :)2 i nominały się znalazły. Od złożenia 8 tys zrobiłem i może 0,2 litra oleju wziął :D a brał 3 litry na tysiąc

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » pn kwie 24, 2006 11:16 pm

Progu nie ma (minimalny jest ale dosłownie delikatny ) o tulejach myślę przyszłościowo .
Olejem chlapie ! Odpalę go na "nowych świecach " ujadę z 500m. i już chodzi na 3-2 baniaki .odkręcę świece są tak zaj$#bane jak by je do miału węglowego wsadził (chodź je potem wyczyszczę to i tak już iskrzy ni mają ) wsadzę nowe świece zapali na "dotyk" i historia się powtarza . A drugie co zauważyłem raz zapaliłem go z 1 wykręconą świeco to żywcem chlapał olejem , "test" powtórzyłem na innej świecy to samo.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » wt kwie 25, 2006 12:44 am

Lub uszczelniacze :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » wt kwie 25, 2006 5:59 am

ja bym zrobił głowice uszczelniacze i wymienił pierscienie :lol: :lol: powinno pomóc
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

miggi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pn mar 28, 2005 9:21 am
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: miggi » wt kwie 25, 2006 7:17 am

Ja miałem troswzkę inaczej mi brał jakieś 05-1 litra oleju i to 20W50 na jakieś 2 roboczo godziny w terenie, potem poszła uszczelka pod głowicą i już kapilica zrobiłem generalkę silnika nowe: wał tłoki tuleje pierścienie panewki sworznie itd) szlif głowicy nowe uszczelniacze (przedtem były tylko na wydechowych) koszt całkowity remontu to jakieś 1tyś -1,2 tyś tak liczę . teraz jest wszystko gicik. ale silnik na stole był składany trochę więcej roboty ale zato lepsza precyzja i komfort przy składaniu.
UAZ 469b 2,4 B/G

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » wt kwie 25, 2006 7:49 am

Powiadasz że + , - 1 tyś zł . Trudno postoi dość długi czas ( szelestu nazbieram) , ale potem
jak zrobię to już będę miał z głowy ingerowanie w tamtą część uaza .
"trzeba czasem poczekać żeby lepiej smakowało "

No to do usłyszenia panowie i panie . :)2

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » wt kwie 25, 2006 8:02 am

no i Sanders już w panikę wpadł i zrezygnował. :-? Weź sobie głowicę, obróć, zablokuj żeby leżała w poziomie oczywiście świece wkręcone !! i nalej w te "wgłębienia" w których masz zawory - benzyny. Zrób to w cieniu bo banzyna ma tendencję do parowania, najwyżej przykryj jakąś szklaną szybą. Jak benzyna w zastraszającym tempie " wsiąknie" to masz problem. Jak wytrzyma ze 2 godziny to będzie żyło :)2
To oczywiście taka metoda z lat 60-tych ale podobno się sprawdza. :)2
U mnie na 4 baniaku wsiąkło po jakieś godzinie ale reszta trzymała

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » wt kwie 25, 2006 8:09 am

zresztą uszczelniacze 20 zeta na allegro to grosze :D

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt kwie 25, 2006 10:32 am

A ja bymk kupił jakąś wołgę i powoli w zaciszu garażu ja robił. A ten silnik wywalił i wsadził jakiś inny w miarę sprawny:)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

sanders
Posty: 321
Rejestracja: czw wrz 08, 2005 6:55 am

Post autor: sanders » wt kwie 25, 2006 11:01 am

Bartman masz za#ebistą rację bo tak to będzie uaz stał i nigdy nim nie wyjadę bo zawsze coś wylezie .
Ale z drugiej strony kto mi kupi taki silnik , w takim stanie ,każdy obejrzy powie dziękuje .
Sprawdzę też jedno źródło . kolega mówił że wie o silniku z uaz z 91r. Z oryginalnego uaz podobno stan igła . Koleś chce wywalić bo wsadza silnik jakiegoś peugota 2.0 D . "Bo uaz za dużo żre " ale mniejsza oto co on twierdzi .
sprawdzę ile chce i w jakim to stanie jest !
Ale z drugiej strony koszta będą jeszce większe ! (silnik + silnik wołgi + remont )
ale posprawdzam i coś wymyślę .
Bo mój uaz jest zajebist# normalnie coraz bardziej mi się podoba !!!!!!
Będę się kręcił na ***** żeby zosatł .

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt kwie 25, 2006 12:04 pm

Bartman ma racje :)2 najlepiej kup se merola warzywniaka 3,0 ponoć hula wszystkim pieknie i bedziesz miał spokój...a kiedy będzie ciepło to i se rzepakiem czy czym tam będziesz chciał zalejesz :lol: :lol: :D
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt kwie 25, 2006 12:05 pm

Przemekslaw pisze:Bartman ma racje :)2 najlepiej kup se merola warzywniaka 3,0 ponoć hula wszystkim pieknie i bedziesz miał spokój...a kiedy będzie ciepło to i se rzepakiem czy czym tam będziesz chciał zalejesz :lol: :lol: :D
Do not provoke Me !! !! !! :evil:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » wt kwie 25, 2006 1:08 pm

daj spokoj z warzywniakiem to ssie nadaje do furmanki :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt kwie 25, 2006 1:53 pm

gosc pisze:daj spokoj z warzywniakiem to ssie nadaje do furmanki :lol:
teraz sanders nie czytaj co napiszę... dobra wstaw ogromną benzyne najlepiej viejta z BMW, ale osobiście sugerowałbym silnik od Forda Mustanga
:)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » wt kwie 25, 2006 1:58 pm

Przemek :lol: :lol: :lol: Już dawno nie rozmawialiśmy o BOSTO...prawda???? :wink: :wink: :wink:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » wt kwie 25, 2006 2:57 pm

sanders, widzę że tak jak ja nie masz nadmiaru szelestów. to powiem ci jak powinieneś zrobić.
Po pierwsze znajdź jakiegoś dobrego znajomego który pomoże ci zrobić silnik i się na tym zna.
Pomierz co się da. Wg mnie ciśnienia nie musisz mierzyć bo na 100% będzie za niskie. Wyjmij silnik. Zobacz stan panewek i cylindrów. Wymień pierścienie które na 99% są albo popękane, albo mają za dużą przewę. Odkręcając głowicę zwróć uwagę czy nie jest za słabo dokręcona.
Sprawdzanie zaworów kolega już dobrze opisał. Ale ja bym do tego użył naftę, nie wyparuje tak szybko. Jak nafta spierdzieli powili, to daj na zawór trochę pasty i dotrzyj go delikatnie. Jak ucieka mocno, to kup uszczelniacze. Zawory robi się w pół godziny.
Gwarantuję ci że jak podczas rozbierania silnika będziesz ładnie układał wszystkie bebechy. Dokładnie przemyślisz co potrzebujesz, powycinasz nowe uszczelki, założysz nową uszczelkę pod głowicę i przede wszystkim STARANNIE to pozkładasz. To przez 2 dni zrobisz cały silnik i w weekend majowy będziesz śmigał.
Zakładanie diesla jest kłopotliwe i czasochłonne jak każda rzeźba. Kupowanie drugiego złomu mija się z celem. A co najważniejsze: Nawet jak kupisz nowy slinik nie śmigany, igła z fabryki- to i tak będziesz musiał do niego zaglądać co jakiś czas. To nie są silniki bezobsługowe, nie oszukuj się. Ja kiedyś też myślałęm że jak będę wszystko robił mega starannie to nie ma bata- musi działać. Nie przy tych pojazdach. Starnność swoją drogą, ale nie popadajmy w skrajności.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt kwie 25, 2006 3:30 pm

Bartmann pisze:Przemek :lol: :lol: :lol: Już dawno nie rozmawialiśmy o BOSTO...prawda???? :wink: :wink: :wink:
"A ti biku :lol: " ale Bart... pisz jasno... powiedz że moja maszyna wyglada BOSKO :)17 :)17 .. bo nie wiem o co ci chodzi z tym bosto..ale to literówka chyba :)21 :)21
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość