Za duzo oleju w silniku...
Moderator: Student
Za duzo oleju w silniku...
Wymieniałem wczoraj olej w syfie i jako ze nie mialem normalnych opakowań tylko pozyczyłem wiadro oleju z 200 l beczki nalałem troche za dużo do silnika (coś około 2 cm ponad stan na bagnecie) Teraz mam troche pietra bo cisnienie na liczniku po zapaleniu syfa (na korbe na razie bo nie dziala rozruch) od razu jest 2, a na ssaniu nawet 2,5 - boje sie troche czy nie wycisnie gdzie czego... Czy ktoś z Was przesadził kiedy z oliwą?? Myślicie ze trza teraz spuścić, do poziomu zalecanego na bagnecie?? Czy to wogole jest zagrozenie czy tylko lamentuje??
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
ludu boski- jako ze głosy w dyskusji różne padały postanowiłem nie spuszczac, bo od przybytku głowa nie boli i pojechałem w teren- ciśnienie sie ustabilizowało, na poziomie 2,5 (az jestem zaskoczony) a ponadto pale go caly czas na korbe bo wyjalem rozrusznik- z nie malym trudem. Malo ze cisnienie na razie ok to nigdzie nie leje olejem- przed wyjazdem umyslem silnik zeby widziec co i jak - okazuje sie ze jak na razie jest gut
gÓral świętokrzyski pisze:
Wał ma być nad lustrem oleju bo inaczej spieni olej.
Jak bedzie go za dużo to wywali sznur
Radziecka motoryzacja zna takie przypadki
nie no chyba wał w oleju to jeszcze nie jest, ale jak jest to tak nie może być i olej trzeba zlać troche, bo kłopociki będą

no risk, no fun
uaz 300D


uaz 300D
masz tylko 2,5 na zimnym silnikunotbad pisze:ludu boski- jako ze głosy w dyskusji różne padały postanowiłem nie spuszczac, bo od przybytku głowa nie boli i pojechałem w teren- ciśnienie sie ustabilizowało, na poziomie 2,5 (az jestem zaskoczony) a ponadto pale go caly czas na korbe bo wyjalem rozrusznik- z nie malym trudem. Malo ze cisnienie na razie ok to nigdzie nie leje olejem- przed wyjazdem umyslem silnik zeby widziec co i jak - okazuje sie ze jak na razie jest gut

w sumie 1353 KM 
no replacement for displacement!

no replacement for displacement!
.....2,5 atm....na zimnym i 0,5 na gorącym..........czyli w normiemudder pisze:masz tylko 2,5 na zimnym silnikunotbad pisze:ludu boski- jako ze głosy w dyskusji różne padały postanowiłem nie spuszczac, bo od przybytku głowa nie boli i pojechałem w teren- ciśnienie sie ustabilizowało, na poziomie 2,5 (az jestem zaskoczony) a ponadto pale go caly czas na korbe bo wyjalem rozrusznik- z nie malym trudem. Malo ze cisnienie na razie ok to nigdzie nie leje olejem- przed wyjazdem umyslem silnik zeby widziec co i jak - okazuje sie ze jak na razie jest gut



mam 2,5 na zimnym na ssaniu a na ciepłym w terenie około 3
Czy istnieje jakis banalny (prosty) spoosób na sprawdzenie czy wał jest nad czy pod lustrem oleju??
Nadal nie ma wycieków nigdzie- silnik suchy- nawet w okolicach sznurka
Wciąż nie upuściłem mu krwii i jeżdże choć bardzo mało na duzej ilości oleju-
Czy istnieje jakis banalny (prosty) spoosób na sprawdzenie czy wał jest nad czy pod lustrem oleju??
Nadal nie ma wycieków nigdzie- silnik suchy- nawet w okolicach sznurka
Wciąż nie upuściłem mu krwii i jeżdże choć bardzo mało na duzej ilości oleju-
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Chłopaku, pofatyguj sie pod auto i upuść oleju tak żeby było zgodnie z miarką, generalna zasada jest taka jak opisali wyżej, jak przelejesz ponad stan to dość szybko wywala uszczelniacze i zaczyna sie z silnika po prostu lać, a naprawa tego to nie jest 10 minut tylko rozgrzebanie całego dołu silnika, niestety, te sznury zeby wymienić to trzeba wał zrzucić, czyli wyjąć też skrzynie biegów.notbad pisze:Czy istnieje jakis banalny (prosty) spoosób na sprawdzenie czy wał jest nad czy pod lustrem oleju??
Nadal nie ma wycieków nigdzie- silnik suchy- nawet w okolicach sznurka
Wciąż nie upuściłem mu krwii i jeżdże choć bardzo mało na duzej ilości oleju-
Nie chce ci sie teraz poświęcić 10 minut, to za czas jakiś będziesz miał miesięczny remoncik, twój wybór
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Jak nie chcesz odkręcać korka to wsadz w miejsce bagnetu rurkę i zaciągnij olej. W ciągu pól godzinki zleci ci z litr do bulelki pod silnikiem.
Poziomu nie warto przekraczać bo wprawdzie się to wypali ale silnikowi nie pomoże.
2.5 na zimnym to trochę mało. Ja na zimnym mam pod 4 a na gorącym minimum 1
Poziomu nie warto przekraczać bo wprawdzie się to wypali ale silnikowi nie pomoże.
2.5 na zimnym to trochę mało. Ja na zimnym mam pod 4 a na gorącym minimum 1
poziom oleju
W silniku uaziora moze byc spokojnie okolo 7 litrow oleju i nic sie nie dzieje, no chyba ze kolega nalal z dziesiac to juz za duzo.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi
Volvo 855 tdi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość