pytanie dotyczące UAZ-a 452

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

pytanie dotyczące UAZ-a 452

Post autor: Digidy123 » wt maja 23, 2006 9:32 am

witam, mam znowu parę pytań dotyczących UAZ-a,
+jakie są pojemności baków z paliwem w 452, (bo nie jestem pewien czy jest to 80 + 40)
+czy przejdzie mi przegląd jeżeli kapie trochę olej jak się rozgrzeje?? (może to pytanie retoryczne ale słyszałem ze to wszystkie tak mają)
+dlaczego po dziurach strasznie podskakuje?? - czy te zawieszenie nie może troche tłumić tych dziur??
+ bieg szosowy to powinien być: dolna wajha do przodu maksymalnie a górna to tyłu? oczywiście w UAZie 452 (ogórek)
Grzegorz

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt maja 23, 2006 10:38 am

Ad.3. Masz zawieszenie na amorkach ramieniowych czy teleskopowych ??Jeżeli ramienówki to szukaj na forum sposobu jak przerobić i sprawa się odmieni :wink:
Ad.4. Wajchca dolna i górna ?? czy prawa i lewa... :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » wt maja 23, 2006 11:46 am

Przemekslaw pisze:Ad.3. Masz zawieszenie na amorkach ramieniowych czy teleskopowych ??Jeżeli ramienówki to szukaj na forum sposobu jak przerobić i sprawa się odmieni :wink:
Ad.4. Wajchca dolna i górna ?? czy prawa i lewa... :roll:
dolna i gorna :)2 to jest 452 wanna , ale niewiem jak masz podlaczone bo mozna roznie polaczyc trzeba sprawdzic
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt maja 23, 2006 12:48 pm

A to sie nie sprzeczam 8) ... Nie wiem jak jest w 452 :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » wt maja 23, 2006 4:06 pm

jeżeli chodzi o amortzatory to mam na teleskopowych, ale może to jest wina tego, że długo stał i resory sie sztywniejsze zrobiły? jak podiosłem jedną strone to sie bardziej sprężysty zrobił.
jak moge sprawdzic czy napewno mam włączony bieg szosowy?
Grzegorz

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » wt maja 23, 2006 5:14 pm

To czuć po prędkości...zmień na terenowy to zobaczysz, inna jazda kompletnie.. jak masz możliwośc podniesc całe auto jak to robia w serwisach to wtedy bys sie "pobawił" wajchami :wink: :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » wt maja 23, 2006 6:32 pm

na wlaczonym reduktorze predkosc max jest ok 52km/h na 4 biegu , sprawdz to :)2
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Re: pytanie dotyczące UAZ-a 452

Post autor: moralez » wt maja 23, 2006 9:54 pm

Digidy123 pisze:witam, mam znowu parę pytań dotyczących UAZ-a,
+jakie są pojemności baków z paliwem w 452, (bo nie jestem pewien czy jest to 80 + 40)
+czy przejdzie mi przegląd jeżeli kapie trochę olej jak się rozgrzeje?? (może to pytanie retoryczne ale słyszałem ze to wszystkie tak mają)
1)bylbym sklonny ze raczej 40 pare i 30 pare
2)nie wszystkie 8)
ZG 5.2 96r.

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » wt maja 23, 2006 10:25 pm

pisali mi na forum o UAZ-ie 452, że niby tak samo m przełączanie biegu terenowego a szosowego, jechałem nim bez problemu (żeby się nie męczył) 70km/h wiec z tego wynika ze dobrze mam przełączone (kolega mi powiedział ze te biegi za krótkie dlatego nie byłem pewien) czy mogę włączyć bieg terenowy jeżeli nie mam napędu 4x4 włączonego??

te zbiorniki na pewno nie mają 30 litrów jeżeli są takie duże( w 459 są 2 po 40 a na pewno 452 jest bardziej przystosowany na dłuższe trasy)
w lewym mam do pełna zatankowane więc nie wiem ile wkońcu jest (ale widze ze jest przechylony lekko na lewą strone :lol:
Grzegorz

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » wt maja 23, 2006 10:38 pm

Digidy123 pisze: czy mogę włączyć bieg terenowy jeżeli nie mam napędu 4x4 włączonego??
nieda sie
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Post autor: Michał » śr maja 24, 2006 6:53 am

W produktach ruskiej technologii wszystko się da – jak nie zakręcisz sprzęgiełek to możesz mieć zredukowany napęd tylko na tył…
Baki w ogórku są większe u mnie jeden właśnie około 35-40l drugi dużo większy min 70l.
+dlaczego po dziurach strasznie podskakuje?? - czy te zawieszenie nie może troche tłumić tych dziur??
Ogórek jedzie naprawdę dobrze jak masz 0,5 tony na pace, inaczej podczas szybkiej jazdy po typowej dziurawej polnej drodze zamiata tyłem na wszystkie strony.
Aktualnie Galloper 2,5TD w roli ciągnika do przyczepy z kajakami
http://www.ForumJurajskie.pl

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » śr maja 24, 2006 7:27 am

Michał pisze:W produktach ruskiej technologii wszystko się da – jak nie zakręcisz sprzęgiełek to możesz mieć zredukowany napęd tyl...
Coś chyba Majkel konfabulujesz :-?

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » śr maja 24, 2006 8:15 am

po dziurach jedzie jak wóz drabiniasty bez amoryzatorów, a wszystko ma sprawne (wtedy jechalo 5 osób wiec jakies obciążenie mial)
Grzegorz

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr maja 24, 2006 9:30 am

bez amorkow bujal by sie jak galareta , w twoim przypadku dezeli jest twardy amorki masz ZABLOKOWANE
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
homikk
Posty: 675
Rejestracja: pn maja 03, 2004 7:54 pm
Lokalizacja: rzeszów

Post autor: homikk » śr maja 24, 2006 9:49 am

ciśnienie se w kołach zredukuj
XJ 4.0 92 był, teraz jest XJ tyle, że 900 bobber

GG 3814878

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Post autor: Michał » śr maja 24, 2006 11:45 am

kuki469 pisze:Coś chyba Majkel konfabulujesz :-?
Czemu - jeżeli sprzęgiełka masz wykręcone i przełączysz dźwignią na 4x4 to napęd jest przekazywany tylko na tył, a przedni wał i zawartość gruchy kręci się po próżnicy - tu mamy jasność? W tym momencie jak zapniesz reduktor to co się stanie??

p.s.
Słyszałem że będziesz u Piotrka
Aktualnie Galloper 2,5TD w roli ciągnika do przyczepy z kajakami
http://www.ForumJurajskie.pl

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » śr maja 24, 2006 12:07 pm

Michał pisze:
kuki469 pisze:Coś chyba Majkel konfabulujesz :-?
Czemu - jeżeli sprzęgiełka masz wykręcone i przełączysz dźwignią na 4x4 to napęd jest przekazywany tylko na tył, a przedni wał i zawartość gruchy kręci się po próżnicy - tu mamy jasność? W tym momencie jak zapniesz reduktor to co się stanie??

p.s.
Słyszałem że będziesz u Piotrka
manual nie zaleca takiego postepowania

Michał
Posty: 416
Rejestracja: czw wrz 11, 2003 3:56 pm
Lokalizacja: Jura - okolice Zawiercia
Kontaktowanie:

Post autor: Michał » śr maja 24, 2006 12:33 pm

chiquito83 pisze:manual nie zaleca takiego postepowania
Odpowiadałem na pytanie o taką możliwość, a wpływ takiego postępowania na mechanikę to zupełnie inna sprawa :)21
Aktualnie Galloper 2,5TD w roli ciągnika do przyczepy z kajakami
http://www.ForumJurajskie.pl

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » śr maja 24, 2006 3:22 pm

gosc pisze:bez amorkow bujal by sie jak galareta , w twoim przypadku dezeli jest twardy amorki masz ZABLOKOWANE
a jak je sie odblokowuje??
Grzegorz

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

uaz452

Post autor: ub40 » śr maja 24, 2006 9:31 pm

Lewy zbiornik jako glowny ze wskaznikiem paliwa to jest 55 litrow a prawy jako rezerwowy 35 litrow. Dzwignia krotsza do przody to wlaczenie przedniego napedu. Dzwignia dluzsza do tylu raz to wylaczenie napedu a dwa to zredukowanie o polowe. Przy dobrze dzialajacej skrzyni rozdzielczej nie jest mozliwe wlaczenie reduktora bez wlaczenia przedniego napedu.
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr maja 24, 2006 10:04 pm

Digidy123 pisze:
gosc pisze:bez amorkow bujal by sie jak galareta , w twoim przypadku dezeli jest twardy amorki masz ZABLOKOWANE
a jak je sie odblokowuje??
wymienia lub regeneruje w zaleznosci od typu amorka
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

uaz452

Post autor: ub40 » śr maja 24, 2006 10:29 pm

Generalnie rzecz biorac to " ogor ' jest twardy ale jak mu zapodasz buty Wrangler At 255/75/15 i troche ciezaru na pake to robi sie mieciutki i ladnie chodzi po nierownosciach :D
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » śr maja 24, 2006 10:47 pm

jeżeli chodzi o zawieszenie to jest tak twarde, ze musze jakies pasy sobie dorobić albo w kasku jeździć po takich dziurach gdzie osobowy przejedzie- opony mam standardowe, jak jechalem jakies 25km/h i byl "garb" spowolniający na jezdni to nie miałem miłych odczuć pod względem komfortu, a przecież nie bede balastu wozil ze sobą- a nie mówiąc o takiej skrzyni co mam na pace ze także skacze a co dopiero bedzie z ciężarem??- będe latal na wszystkie strony ulicy???
Ostatnio zmieniony śr maja 24, 2006 10:51 pm przez Digidy123, łącznie zmieniany 2 razy.
Grzegorz

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr maja 24, 2006 10:49 pm

normalne :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » śr maja 24, 2006 10:57 pm

mam jeszcze pytanie: czy trzeba mu pompować paliwo za kazdym razem jak postoi ze 2 dni czy musze cos innego włączyć bo nie chce odpalać za 1 razem-a otwieranie maski tyle razy nie jest fajne (normanie to na 1 sekunde przekręcam rozrusznik i już łapie)
Grzegorz

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości