Strona 1 z 2
" Chlapacze " ( tylnie+ przednie )
: czw maja 25, 2006 9:47 am
autor: sanders
Mam pytanie może głupie ale pytam :
Czy uaz musi mieć chlapacze?? I jak jest bez co na to policja
( oglądałem kila zdjęć z rajdów dużo ludzi nie ma chlapaczy ale i są tacy co maja . więc postanowiłem spytać bo już trachę straciłem orientacje )
pozdrawiam
: czw maja 25, 2006 9:54 am
autor: gÓral świętokrzyski
Zgodnie z kodeksem to muszą być napewno tylne.
Ja nie mam bo sie pourywały ale napewno się przydają.
Zdarzeją się wypadki że przednie koło wyrwie jakiś kamień i on tam destrukcje czyni lecąc. Jaką farbe obije
Zimą sól nie napierdziela tak strasznie po całym podwoziu
: czw maja 25, 2006 10:17 am
autor: sanders

dzięki
: czw maja 25, 2006 10:33 am
autor: mudder
gÓral świętokrzyski pisze:Zgodnie z kodeksem to muszą być napewno tylne.
Ja nie mam bo sie pourywały ale napewno się przydają.
Zdarzeją się wypadki że przednie koło wyrwie jakiś kamień i on tam destrukcje czyni lecąc. Jaką farbe obije
Zimą sól nie napierdziela tak strasznie po całym podwoziu
Zgodnie z kodeksem jak auto nie miało fartuchów to nie musi ich mieć zresztą do dziś auta z salonu często gęsto ich nie posiadają
: czw maja 25, 2006 10:49 am
autor: gÓral świętokrzyski
...ziew...
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, ogłoszone w Dzienniku Ustaw z 2003 r. Nr 32, poz. 262.
Interesujące nas fragmenty znajdziemy w dziale III poświęconym "warunkom technicznym pojazdu samochodowego i przyczepy przeznaczonej do łączenia z tym pojazdem". W rozdziale 2 mówiącym o wyposażeniu czytamy, w § 11. 1., że "Pojazd samochodowy wyposaża się: [...] w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony".
Przepisy określają też, że błotniki samochodu osobowego przy jego masie własnej powinny spełniać dalsze warunki. Mianowicie kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej 30° z przodu i 50° z tyłu. Kąty te liczy się od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła. Dodatkowo w wymaganym kącie odległość pomiędzy zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła nie może być większa niż dwukrotna wartość promienia opony.

Przeczytamy też, iż najniższy punkt tylnej krawędzi błotnika (lub innego elementu pełniącego jego funkcję) znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła . Jednocześnie przepisy mówią, iż "błotników nie wymaga się w pojeździe nietypowej konstrukcji".
: czw maja 25, 2006 11:08 am
autor: sanders
jak kto widział mojego uaz to ja mam dość go ściętego

przez to
jak długie maja być te chlapacze jak juz musza być
( a tak przyokazji to bez chlapaczy lepiej wygląda )
: czw maja 25, 2006 11:14 am
autor: mudder
gÓral świętokrzyski pisze:...ziew...
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia, ogłoszone w Dzienniku Ustaw z 2003 r. Nr 32, poz. 262.
Interesujące nas fragmenty znajdziemy w dziale III poświęconym "warunkom technicznym pojazdu samochodowego i przyczepy przeznaczonej do łączenia z tym pojazdem". W rozdziale 2 mówiącym o wyposażeniu czytamy, w § 11. 1., że "Pojazd samochodowy wyposaża się: [...] w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony".
Przepisy określają też, że błotniki samochodu osobowego przy jego masie własnej powinny spełniać dalsze warunki. Mianowicie kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej 30° z przodu i 50° z tyłu. Kąty te liczy się od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła. Dodatkowo w wymaganym kącie odległość pomiędzy zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła nie może być większa niż dwukrotna wartość promienia opony.

Przeczytamy też, iż najniższy punkt tylnej krawędzi błotnika (lub innego elementu pełniącego jego funkcję) znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła . Jednocześnie przepisy mówią, iż "błotników nie wymaga się w pojeździe nietypowej konstrukcji".
mylisz pojęcia błotników z chlapaczmi ...ziew... kolego

: czw maja 25, 2006 11:17 am
autor: gÓral świętokrzyski
Poł wysokości opony niech zakryją i się misie nie doczepią .
Mnie wystaje cały kapeć z tyłu
Miałem kiedyś taką sytuacje jak Policja za mną jechała w czasie deszczu

Już wiedziałem co się swięci
Usłyszałem Wuuu Wuuu Wuuu
Bajera bajera i skończyło się na wytarciu szyb w radiowozie a dowód chcili zabierac na początku

: czw maja 25, 2006 11:21 am
autor: sanders
gÓral świętokrzyski pisze:Poł wysokości opony niech zakryją i się misie nie doczepią .
Mnie wystaje cały kapeć z tyłu
Miałem kiedyś taką sytuacje jak Policja za mną jechała w czasie deszczu

Już wiedziałem co się swięci
Usłyszałem Wuuu Wuuu Wuuu
Bajera bajera i skończyło się na wytarciu szyb w radiowozie a dowód chcili zabierac na początku


" no i wszystko jasne "
O to własnie mi chodziło
pozdrawiam
: czw maja 25, 2006 11:23 am
autor: gÓral świętokrzyski
mudder pisze:
mylisz pojęcia błotników z chlapaczmi ...ziew... kolego

W kolejnym punkcie tego samego paragrafu czytamy, że pojazd osobowy i ciężarowy do 3,5 tony wyposaża się "w
fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli przy masie własnej pojazdu błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło (koła), położony jest wyżej nad jezdnią niż [...] odległość tego elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła (kół).
: czw maja 25, 2006 11:26 am
autor: mudder
gÓral świętokrzyski pisze:mudder pisze:
mylisz pojęcia błotników z chlapaczmi ...ziew... kolego

W kolejnym punkcie tego samego paragrafu czytamy, że pojazd osobowy i ciężarowy do 3,5 tony wyposaża się "w
fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli przy masie własnej pojazdu błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło (koła), położony jest wyżej nad jezdnią niż [...] odległość tego elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła (kół).
tak ale w seryjnym samochodzi rolę tą spełnia błotnik razem ze zderzakiem nawet w uazie a jak podcinasz to i tak łamiesz inne przepisy kodeksu drogowego

więc po co takie pier... o niczym jak się chcą przyczepić to i tak się przyczepią naprawdę nie macie już o czym dyskutować
: czw maja 25, 2006 11:28 am
autor: chiquito83
zamontuj takie chlapacze zeby po ryju nie rzucalo tym co jada za toba i bedzie git

: czw maja 25, 2006 11:30 am
autor: gÓral świętokrzyski
nie denerwuj się już mudder
Senders spytał się czy jest obowiązek to powiedziłem , że jest .
A jak to w sądzie mawiamy: " Prawo prawem a życie życiem"

: czw maja 25, 2006 11:31 am
autor: gÓral świętokrzyski
: czw maja 25, 2006 11:33 am
autor: gÓral świętokrzyski
mudder pisze: naprawdę nie macie już o czym dyskutować
nie mamy

: czw maja 25, 2006 11:44 am
autor: mudder
gÓral świętokrzyski pisze:mudder pisze: naprawdę nie macie już o czym dyskutować
nie mamy

przykre to jest

: czw maja 25, 2006 2:33 pm
autor: Przemekslaw
przykre to są te tematy a'la :
silnik odrzutowy w Uazie...

Wierszyki o Uazie

Ten temat ma jakakolwiek wartosć i tyle... w Uazie chlapacze Moim zdaniem powinny byc

.. jak wyjeżdzasz z błota i później na asfalt to kole za tobą ma wprost kapiel błotną.. i nie ma co ukrywac że tak nie jest..

: czw maja 25, 2006 6:20 pm
autor: mudder
Przemekslaw pisze:przykre to są te tematy a'la :
silnik odrzutowy w Uazie...

Wierszyki o Uazie

Ten temat ma jakakolwiek wartosć i tyle... w Uazie chlapacze Moim zdaniem powinny byc

.. jak wyjeżdzasz z błota i później na asfalt to kole za tobą ma wprost kapiel błotną.. i nie ma co ukrywac że tak nie jest..

dlatego nigdy po jeździe w terenie nie wyjeżdżam wprost na afalt

: czw maja 25, 2006 10:43 pm
autor: vandall1
mudder pisze:
dlatego nigdy po jeździe w terenie nie wyjeżdżam wprost na afalt

Bo jestem wyholowywany

: czw maja 25, 2006 10:58 pm
autor: mudder
vandall1 pisze:mudder pisze:
dlatego nigdy po jeździe w terenie nie wyjeżdżam wprost na afalt

Bo jestem wyholowywany

powiedzmy że tak jest każdy postępuje jak uważa

: czw maja 25, 2006 11:04 pm
autor: vandall1
Spoko...
A tak a propos chlapaczy,to dobrze jest w terenie mieć mozliwość podwiązania ich do góry coby nie zerwać za szybko.
: czw maja 25, 2006 11:10 pm
autor: mudder
vandall1 pisze:Spoko...
A tak a propos chlapaczy,to dobrze jest w terenie mieć mozliwość podwiązania ich do góry coby nie zerwać za szybko.
dobra już widzę jak je podwiązujesz

: czw maja 25, 2006 11:12 pm
autor: vandall1
Znaczy wiesz,hmmmm....jak by to powiedzieć:teren zweryfikował

: czw maja 25, 2006 11:14 pm
autor: mudder
: czw maja 25, 2006 11:41 pm
autor: vandall1
Pierzynkowiec złośliwy mnie dopadł
Ale jeszcze powiem,że miałem też chlapacze z przezroczystego tworzywa-to był lans....