Strona 1 z 2

MB 280 a gaz?

: ndz maja 28, 2006 1:17 pm
autor: pakjusz_pl
Witam! Mam pytanie odnosnie silnika 2,8 Mercedes mech. wtrysk 185koni ze slabo pracuje na gazie.... ze ma duze spadki mocy i ze ogolnie sa z tym problemy???? Mial ktos juz z tematem kontakt??? Wszystkie wypowiedzi mile widziane. :roll:

: ndz maja 28, 2006 2:02 pm
autor: gosc
mialem 2.8 gaznik , i powiem ze tym to na szybkosciowki tak , ale na przeprawowy jest :)3 ma za wysoko moment i ruszanie w blocie jest zawsze na poslizgu

: ndz maja 28, 2006 2:38 pm
autor: pakjusz_pl
a wie ktos od jakiego roku wychodzily merole z silnikiem z mech. wtryskiem???? :roll:

: ndz maja 28, 2006 2:50 pm
autor: Mag69

: ndz maja 28, 2006 9:54 pm
autor: Albert_N
te silniki zle znosza gaz. Musi byc bardzo dobra ( i niestety droga ) instalacja zalozona i b. dobrze zestrojona przez fachowcow. Ja bym ten gaz wywalil w cholere, bo szkoda silnika.

: ndz maja 28, 2006 10:08 pm
autor: pakjusz_pl
Acha no to widze ze w gre wchodzi tylko opcja jezdzenia na benzynie... no chyba ze faktycznie porzadna instalacja gazowa.... :roll:

: ndz maja 28, 2006 10:12 pm
autor: Albert_N
tak bedzie najzdrowiej dla silnika i bedzie mozna wykorzystac jego potencjal, a jesli nie bedzie to jazda na codzien to ekonomika schodzi na dalszy plan ;)

: ndz maja 28, 2006 10:20 pm
autor: Ml_Kruszka18
czy zdrowe czy nie zdrowe takie motory chodzą za nieduze pieniadze, znajomy jezdzi tym silnikiem tylko na gazie wogole nie ma zbiornika z benzyna zima odpalał bez problemu,jest w nim jakas najprostrza instalacja, poki co wystrzału nie było, grunt to dobre ustawienie takie jest moje zdanie :roll: :lol:

: pn maja 29, 2006 12:45 pm
autor: pakjusz_pl
ale ma silnik 2,8 na gazniku czy z mechanicznym wtryskiem??? no widac zdania sa podzielone...ma moze ktos jeszcze taki motor lub kiedys uzytkowal???? :roll:

: pn maja 29, 2006 1:34 pm
autor: szymon milimetr
Witam. Ja mam pod moja opieka GAZa 69 z takim motorem na mechanicznym wtrysku. Niestety jest juz bez mozliwosci przelaczenia na benzyne i odpalany jest tylko na gazie. Zima czy lato nie ma z tym problemu. Jezdzi juz dwa lata na tym motorze i nic sie z nim nie dzieje mocy nie brakuje . Musisz szukac gdzies przyczyny w ustawieniach silnika ze masz duzy spadek mocy. POzdrawiam.

: pn maja 29, 2006 6:04 pm
autor: gaaz99
ja mam taki na wtrysku ,ale bez gazu na benzynie zapindalam nim 4-ry lata i nic się niedzieje,coprawda jak go kupiłem miał tylko 110tyś km

: pn maja 29, 2006 8:04 pm
autor: pakjusz_pl
No to chyba narazie bedzie jezdzone bez gazu... : :wink: a ile ten silniczek pali w uazie srednio???? :lol:

: pn maja 29, 2006 8:16 pm
autor: gaaz99
średnio pali cholera wie ile w terenie od cholery :)21

: sob cze 03, 2006 8:36 pm
autor: sanders
mam pytanie może z innej beczki ale w temacie silnika 2,8 :
1- w jakich cenach chodzą takie motory z osprzętem ??
2- czy trzeba duże przerabiać insatalację elektrzyczną do wsadzenia takiego motoru ??
3- czy trzeba przesówać oryginalny reduktor żeby to zmieśćić
4-I jak kto ma takie coś u sibie niech napisze jak to chula w terenie ??
5- czy sie nadaje na perzeprawy ??
6- jak to chula w codziennym życiu ?? ( czy sie wogule da urzuwać w codziennym życiu ile to będzie palić w uazie przy normalnej jeździe )
pozdrawiam

: sob cze 03, 2006 9:17 pm
autor: kacper44
5. Ja takiego nie pakowałbym na przeprawę. Zresztą gosc już uargumentował dlaczego.

: ndz cze 04, 2006 2:27 am
autor: Babol
sprawdź parownik - może być albo stary i membrana nie działa jak powinna albo zwyczajnie za słaby... kupić trzeba większy i jak najlepszy. powinno robić (ale tak najlepiej to skontaktować się z jakimś dobrym "gazowcem")

: ndz cze 04, 2006 9:32 am
autor: gaaz99
na przeprawy wiadomo dobry diesel :)2

Re: MB 280 a gaz?

: ndz cze 04, 2006 10:35 am
autor: toldi
pakjusz_pl pisze:Witam! Mam pytanie odnosnie silnika 2,8 Mercedes mech. wtrysk 185koni ze slabo pracuje na gazie.... ze ma duze spadki mocy i ze ogolnie sa z tym problemy???? Mial ktos juz z tematem kontakt??? Wszystkie wypowiedzi mile widziane. :roll:
przerabialem ten temat w 2.8 na wtrysku i wszystko wskazuje na to, ze masz za maly reduktor(parownik) zobacz jakiej jest firmy i jaki model(powinien miec nabite oznaczenia albo tabliczke znamionowa) i udaj sie do gazownika, ktory montuje instalacje tej samej f-my. jak trafisz na uprzejmego to pokaze ci katalog w ktorym jest wyszczegolnione jakim zakresom mocy/pojemnosci odpowiada dany reduktor. jakis czas temu wkladalem taki silnik do uaza i w ostatecznej wersji nie posiada w ogole zasilania benzynowego tylko kolektor ssacy samorobka z trzema przepustnicami i splanowana glowice 8) tak na oko przybylo mu ze trzydziesci kucykow :D

Re: MB 280 a gaz?

: ndz cze 04, 2006 3:23 pm
autor: faziuaz
pakjusz_pl pisze:Witam! Mam pytanie odnosnie silnika 2,8 Mercedes mech. wtrysk 185koni ze slabo pracuje na gazie.... ze ma duze spadki mocy i ze ogolnie sa z tym problemy???? Mial ktos juz z tematem kontakt??? Wszystkie wypowiedzi mile widziane. :roll:
.......w naszym firmowym VITO zagazowaliśmy silnik 2,8..............i idzie lepiej niż na benzynie......gazowany był w Krakowie,w firmie która się w tym specjalizuje.......hamownia, stanowisko do badania osiągów itd. 8)

: śr cze 07, 2006 8:33 pm
autor: motokogut
ja ten silnik miałem z z gaznikiem solex wsadziłem instalacje taką średnią i stwierdzam że nie było w co jechać, i na gazie i na bęzynie, za wysoki moment. 140km/h wyciąga ale w porównaniu z 300D to ten 2.8 to paść. sprzedałęm za 500pln komplet z instalacją(tyle że na zime wody nie spóściłęm :wink: )...

: czw cze 08, 2006 9:42 pm
autor: pakjusz_pl
no to widze ze opinie na temat tego silnika sa podzielone...wiec 300D to lepsze rozwiazanie w Uazie??? :roll: ale ja widzialem uaza wlasnie z takim motorem i radzil sobie naprawde dobrze w terenie... a moze pomyslec nad dieslem nowszej generacji??? (np 300TD ze 124 ok 180km - tyle ze za taki silniczek to juz trzeba troche polozyc kasiory :roll: )

: pt cze 09, 2006 6:30 am
autor: Ml_Kruszka18
ten 180 koni to 300td 24 zaworowy i na elektronicznej pompie wtryskowej jezeli sie nie myle.

: pt cze 09, 2006 7:19 am
autor: Grzegorz G.
Ja uważam, że każdy ma swoje preferencje i każdy co innego lubi. Lepiej poczekaj ze zmianą silnika jeśli nie jesteś pewien czego chcesz. Poprostu popatrz jak zachowują się autka z różnymi silnikami i sam zdecyduj co Ci najbardziej odpowiada. :)2

: pt cze 09, 2006 10:51 am
autor: Ml_Kruszka18
jak masz juz kupione to wkladac 2.8 zawsze pozniej mozna zmienic...

: pt cze 09, 2006 1:04 pm
autor: toldi
2.8 to nie jest zle rozwiazanie jesli jezdzisz tez po szosie,jest bardzo mily w eksploatacji(pomijając kwestie ekonomii) a przed wjazdem w teren zawsze mozesz zdjac fajke z jednego garka- w czasie wojny robili tak w gazikach Ford V8- silnk pracuje wtedy bardziej nierownomiernie i mniej sie 'kopie' :) cos jak ABS,tyle,że w drugą stronę ;)