gaznik weber
Moderator: Student
gaznik weber
Witam Panstwa...
Chcialbym zapytac, czy ktos ma doswiadczenia z dwugardzielowym gaznikiem webera ?
na kwadratowy kolektor jest nalozony ladny adapter, a do niego wlasnie taki gaznik-czy to wyda ?
pozdrawiam
Jakub
Chcialbym zapytac, czy ktos ma doswiadczenia z dwugardzielowym gaznikiem webera ?
na kwadratowy kolektor jest nalozony ladny adapter, a do niego wlasnie taki gaznik-czy to wyda ?
pozdrawiam
Jakub
Re: gaznik weber
Ja mam doświadczenia, ale raczej niesympatyczne.Jakub p. pisze:Chcialbym zapytac, czy ktos ma doswiadczenia z dwugardzielowym gaznikiem webera ?
na kwadratowy kolektor jest nalozony ladny adapter, a do niego wlasnie taki gaznik-czy to wyda ?b
gaźnik nie podaje na przechyłach.
Jest wprawdzie dosyć oszczędny, ale bardzo dławi silnik.
wygodnie sie oczyszcza dysze, które często mi się zapychały.
każdy kowal wioskowy zna ten gaźnik na wylot - to 2,5 zalety
Teraz mam gaz na 2 wwiertki i samochód wreszcie zaczął jeździć.
Dodatkowo dał sie wyregulować na gazie,co ostatnio nie było możliwe na rozwieruchanym weberze. nie polecam.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....
UAZ -expect the unexpected....
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Re: gaznik weber
Ja mam zamontowany WEBER. Jest to gażnik montowany seryjnie w POLONEZIE ewentualnie w ostatnich egzemplażach NYSY. Jeden z ostatnich [najnowszych] modeli , z elektryczną dyszą biegu jałowego, z drugą przepustnicą sterowaną mechanicznie. Ale WEBERów jest dużo modeli,te starszego typu są do bani a zwłaszcza te montowane w ŻUKU więc trzeba uważać co się montuje. No i oczywiście wszystko zależy od kondycji danego gażnika. Tak jak ktoś napisał wyżej dziurawianie pływaka wynika tylko i wyłącznie z jego złej regulacji. W moim przypadku jeszcze nigdy nie miałem problemów z odpaleniem zarówno ciepłego jak i zimnego silnika na benzynie i na gazie. Na analizatorze spalin wychodzi idealnie , spalanie na asfalcie z załączonymi sprzęgiełkami 11-12 l/100km. Nie zauważyłem żadnych spadków mocy itp. Nie wiem gdzie mieszkasz bo mogli byśmy się umówić na jakieś testy to byś sam zobaczył co to potrafi. POZDRAWIAM!Jakub p. pisze:Witam Panstwa...
Chcialbym zapytac, czy ktos ma doswiadczenia z dwugardzielowym gaznikiem webera ?
na kwadratowy kolektor jest nalozony ladny adapter, a do niego wlasnie taki gaznik-czy to wyda ?
pozdrawiam
Jakub
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 28
- Rejestracja: pt lut 10, 2006 7:35 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Wesoła
Co do webera to są różne patenty...
Zależy czy na gazie jeździsz...
http://www.abes99.livenet.pl/forum/view ... 12ee1e7f6b
ale do webera to trza komplet gardzieli i doświadczalnie dobierać....
Pozdro Dziku
Zależy czy na gazie jeździsz...
http://www.abes99.livenet.pl/forum/view ... 12ee1e7f6b
ale do webera to trza komplet gardzieli i doświadczalnie dobierać....
Pozdro Dziku
Byle do wiosny... potem remoncik(gaz 69 brata) tylko kasy brak
Objawy na benzynie:
Ja mam zainstalowany gaznik po regeneracji. Jest jednak problem , w momencie otwarcia (a własciwie otwierania sie) drugiej prszepustnicy pojawia sie ksztuszenie, ktore ustaje po osiagnieciu wyzszej predkosci... Nie wiem co sie dzieje-problem jest meczacy , bo na male wzniesienia na drogach asfaltowych, kiedy trzeba mocniej podac gaz - brakuje mocy przez to dlawienie sie...
Co zrobic ?
Ja mam zainstalowany gaznik po regeneracji. Jest jednak problem , w momencie otwarcia (a własciwie otwierania sie) drugiej prszepustnicy pojawia sie ksztuszenie, ktore ustaje po osiagnieciu wyzszej predkosci... Nie wiem co sie dzieje-problem jest meczacy , bo na male wzniesienia na drogach asfaltowych, kiedy trzeba mocniej podac gaz - brakuje mocy przez to dlawienie sie...
Co zrobic ?
Re: gaznik weber
tomek4x4 pisze:Ja mam zamontowany WEBER. Jest to gażnik montowany seryjnie w POLONEZIE ewentualnie w ostatnich egzemplażach NYSY. Jeden z ostatnich [najnowszych] modeli , z elektryczną dyszą biegu jałowego, z drugą przepustnicą sterowaną mechanicznie. Ale WEBERów jest dużo modeli,te starszego typu są do bani a zwłaszcza te montowane w ŻUKU więc trzeba uważać co się montuje. No i oczywiście wszystko zależy od kondycji danego gażnika. Tak jak ktoś napisał wyżej dziurawianie pływaka wynika tylko i wyłącznie z jego złej regulacji. W moim przypadku jeszcze nigdy nie miałem problemów z odpaleniem zarówno ciepłego jak i zimnego silnika na benzynie i na gazie. Na analizatorze spalin wychodzi idealnie , spalanie na asfalcie z załączonymi sprzęgiełkami 11-12 l/100km. Nie zauważyłem żadnych spadków mocy itp. Nie wiem gdzie mieszkasz bo mogli byśmy się umówić na jakieś testy to byś sam zobaczył co to potrafi. POZDRAWIAM!Jakub p. pisze:Witam Panstwa...
Chcialbym zapytac, czy ktos ma doswiadczenia z dwugardzielowym gaznikiem webera ?
na kwadratowy kolektor jest nalozony ladny adapter, a do niego wlasnie taki gaznik-czy to wyda ?
pozdrawiam
Jakub
...jestem z Poznania...
Jak zdobyc taki gaznik ?
Czy musiałes wykonac jakies dodatkowe regulacje ?
W jakim celu powinienem podnieść poziom paliwa ?
Cześc ''Jakub'''. Jak chodzi o gażnik to szukać jedynie na szrotach bo nowy to nie wiem czy dostaniesz. [jutro mogę podac Ci dokładny symbol bo dzisiaj juz póżno]. Jeśli chodzi o regulacje to jedynie skład mieszanki ustawiany na analizatorze spalin ale to podstawowa regulacja gażnika. Jedynie co to zmieniałem dysze głowne paliwa na MNIEJSZE bo na orginalnych się dławil I gardziel 110 ,IIgardziel 125. A o podniesieniu poziomu paliwa w komorze pływakowej ja nic nie pisałem ale myślę że robi sie to poto aby na przechylach paliwa nie brakowało,ale nie jestem pewien. Ja mam ustawiony tak jak w książce podają. POZDRAWIAM!
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
...tak, nie warto kombinowac, ale ja nie mialem oryginalnego gaznika, tylko weber'owski.
Mam jeszcze jeden egzemplarz webera z ciekawym elementem, mianowicie przy srubie regulacyjnej skladu mieszanki znajduje sie membrana , ktora połączona jest przewodem z komora pływakową (rodzaj sterowania podcisnieniem) - jak to ewentualnie wyregulowac i czy warto zalozyc ten gaznik ?
Mam jeszcze jeden egzemplarz webera z ciekawym elementem, mianowicie przy srubie regulacyjnej skladu mieszanki znajduje sie membrana , ktora połączona jest przewodem z komora pływakową (rodzaj sterowania podcisnieniem) - jak to ewentualnie wyregulowac i czy warto zalozyc ten gaznik ?
Sprawdzałem symbol i okazuje sie że kupiłeś identyczny jak ja mam. Zmienialem w nim dysze główne paliwa na mniejsze tak jak pisalem wyżej pierwszy stopień 110 drugi stopień 125. Orginalnie byly dużo większe bo ten gażnik pracowal tak jak pisałem wczesniej w Nysie. Przed wymiana dysz efekt był taki że zapalał na zimnym tylko bez ssania a po nagrzaniu zaczynał gasnąc. Dysze dobieralem metodą prób i błędów zmniejszajac je i patrzylem na reakcję na gorącym silniku wciskając szybko pedał gazu. Jeżeli silnik sie nie dławił to kontynułowałem zmniejszanie dysz do momentu aż silnik zacząl się dławić taki objaw oznacza ze aktualnie założona dysza juz jest zamała i trzeba wkręcić poprzednią ale wcześniej mozna sprobować wyrególować sklad mieszanki jeżeli nie pomoże to wymienić dyszę. Ważne jest aby przy sprawdzaniu [szybkim wciskaniu pedału gazu] najpierw ustawić pierwszą gardziel tak naciskając gaz aby nie otwierac drugiej przepustnicy. Dopiero po ustawieniu pierwszej ustawiać drugą po przez pełne wciskanie gazu. Jak cos jest nie jasne to pytaj śmiało. POZDRAWIAM!
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
U mnie nie ma problemow ani z rozruchem, ani z praca nagrzanego silnika-powiem wiecej-pracuje bardzo ładnie (apropos cena w sklepie 115 pln ze zwrotem starego). Problem jest w czasie jazdy kiedy sie rozpedzam i zaczyna otwierac sie druga gardziel-silnik sie ksztusi. Przy wyzszej predkosci silnik musi przejsc pewien zakres obrotow, zeby pracowac plynnie na dwoch przepustnicach... to jest moja zmora. Na razie nie mam pomyslu co moze byc przyczyna... Zle zgrane przepustnice , zalewa sie ? , za uboga mieszanka przy otwarciu drugiego przelotu ? , a moze powinienem podniesc poziom paliwa w gazniku ?... nie mam recepty...
Sprawdz wartośc dyszy głównej paliwa drugiej gardzieli,moze jest za mała. Wygląda to na zbyt ubogą mieszankę drugiej gardzieli. Ja przy swoim mialem na poszątku podobny problem ale okazało sie że były zamienione rurki emulsyjne. W twoim przypadku myślę że raczej to nie możliwe ale nigdy nic nie wiadomo. Na początek sprawdż tą dysze.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość