Wieszaki resorów - ile można wydłużyć???

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Wieszaki resorów - ile można wydłużyć???

Post autor: UAZ4x4 » wt cze 13, 2006 10:26 pm

Witam Po wstawieniu silnika pojawił sie problem z odległością gruchy mostu od miski olejowej aby zwiększyć tą odległość mozna a) dodać pióra resorów b) wydłużyć wieszaki resorów??? Czy wie ktoś ile można wydłużyć wieszaki żeby było OK i zgodnie ze wszystkimi normami itp???? :o
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

Awatar użytkownika
Babol
Posty: 322
Rejestracja: pn wrz 12, 2005 7:33 pm
Lokalizacja: Warszawa - Łomianki

Post autor: Babol » wt cze 13, 2006 10:39 pm

zrób resory (oddaj do kowala) lepiej nie przedłużaj wieszaków
błąd wieszcza...jest:A imię jego czterdzieści i cztery...
powinno być:A imię jego cztery na cztery!

Awatar użytkownika
UAZ4x4
 
 
Posty: 125
Rejestracja: pn mar 27, 2006 4:48 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: UAZ4x4 » wt cze 13, 2006 11:05 pm

Napiszcie proszę co się może staći czym groźi przedłużenie wieszków resorów????
BYŁ ZMOTANY - UAZ 469B
OBECNIE MOTANY PYSIO - Pajero 2.5TD - 31''- lift 2,5 "- powoli motany

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » śr cze 14, 2006 1:47 am

Przedłuzenie samych wieszaków powoduje zmiane wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, co ma wpływ na prowadzenie auta.

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » śr cze 14, 2006 8:12 am

Jak chcesz już podwyżac to lepiej go podwyż na klockach pod resorami tak z 1" , widziałem takie patenty ludzie mieli i dalej żyją i nie skarżą się ...Resory i tak za jakiś czas siadą a jak utwardzisz za bardzo to nie będzie czegos takiego jak komfort jazdy :roll: ..nie wiem takie moje zdanie :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
DanielF
Posty: 392
Rejestracja: czw kwie 29, 2004 9:54 am
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: DanielF » śr cze 14, 2006 8:50 am

niemand pisze:Przedłuzenie samych wieszaków powoduje zmiane wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, co ma wpływ na prowadzenie auta.
Ale niewielkie, jak np. przedluzysz o 5cm, resor ma ponad metr dlugosci, to kat zmieni sie gdzies o 2 stopnie. Gorzej ze uaz nie ma panharda, czyli resor moze sie bujac na boki, czym dluzsze wieszaki tym bardziej. Troche mozna to zniwelowac wieszakami ze wspawana poprzeczka np. z plaskownika, zeby sie nie 'przekaszaly'.
Pozdrawiam - Daniel (kiedyś YJ '91 2,5l, w planach co innego...)

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » śr cze 14, 2006 9:11 am

Ja już bym wolał zrobić coś podobnego http://www.4x4.ee/rigs/kotkas/uaz469/mi ... /BA-13.JPG niż przedłużać wieszaki, poza tym jeśli wrzuciłeś jakiegoś ciężkiego diesla to dodanie 2 - 3 piór nie zaszkodzi, o rzeczach oczywistych jak większe odboje już nie będę pisał :)23
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

west
Posty: 371
Rejestracja: pn lip 25, 2005 9:16 pm
Lokalizacja: swarzędz

Post autor: west » śr cze 14, 2006 3:56 pm

Ja mam wydłużone o 100% czyli chyba o 4 cm i jest ok!

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw cze 15, 2006 12:09 am

Wydłuzenie wieszaków,poza wpływem na kąt wyprzedzenia zwrotnicy/o czym wyżej/-nie jest dobrym sposobem na "opuszczenie"mostu.
Albowiem zmiana o x na wieszaku da na moście /w przybliżeniu/: x/2
Najprostszym sposobem jest "podklockowanie"mostu /między most a resor/.
Nieco trudniejszym,ale najskuteczniejszym sposobem jest zmiana systemu mocowania.
Zawias przedni: likwidujemy wieszak i robimy mocowanie tak jak tylne,opuszczone o 150 mm w dół.
Zawias tylny:wykonujemy nowe wieszaki,standartowe 75 mm miedzy osiami.
Tym sposobem most schodzi w dół o 75 mm,a kompensacja długości przy ugieciu przeniesiona jest na mocowanie tylne.
No banał.... :wink:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw cze 15, 2006 7:08 pm

.......pamiętać należy jedynie o tym że, podnosić w nieskończoność też nie możesz .........wały napędowe pracują prawidłowo tylko do pewnego wychylenia,to samo dotyczy połączenia drążka kierowniczego z wąsem i zwrotnicą...... :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
jarcion
 
 
Posty: 879
Rejestracja: pt sty 24, 2003 5:16 pm
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: jarcion » pn cze 26, 2006 9:16 pm

klocki można sobie z tyłu wsadzać. Nie pamiętam jakie było uzasadnienie, ale w "4wheel&off road" NA PEWNO napisali o klockach z przodu w tabeli DON'Ts. Generalnie chodziło o to, że może fiknąć. Ja kupiłem swojego uaza (220d ;-) ) z przedłużonymi trochę wieszakami i robił, ale nie jeździłem nigdy na oryginalnej długości.
W 160 3,3 TD (wyprawowy)
była niwka (i uaz, i aro też )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości