Zgrzytanie biegów. Pomocy!
Moderator: Student
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Zgrzytanie biegów. Pomocy!
Witam! Mam poważny problem.
Wjechałem, lekko sie zawiesiłem i zjechałem z wysokieeego nasypu, przejechałem jeszcze jakieś 5 km, zatrzymałem sie, wyłączyłem silnik.
Kiedy go po paru minutach odpaliłem i chciałem jechać dalej... Wciskam sprzęgło i słysze cichutkie sz sz sz sz sz sz sz sz sz sz... przy próbie wrzucenia dwójki drzrzrzrzrzyt (no więc szarpnąłem drążkiem mocniej) ŁUP!!! weszła dwójka, samochodem szarpnęło, przejechał jakieś 10 cm (pedał sprzęgła ciągle był wciśnięty). Pojechałem pod garaż. Wtedy to już nie dało sie wbić biegu (ani 1 ani 2 ani wstecznego) bo sie frezarka robiła ze skrzyni biegów. Musiałem gasić silnik, wbijać bieg, odpalać silnik, i wtedy jakoś sie wmanewrowałem do garażu.
Może ktoś wie co sie stało? Czy to sprzęgło czy skrzynia?
Proszeee pomóżcie! Bardzo pilne! Byłbym bardzo wdzięczny!
Wjechałem, lekko sie zawiesiłem i zjechałem z wysokieeego nasypu, przejechałem jeszcze jakieś 5 km, zatrzymałem sie, wyłączyłem silnik.
Kiedy go po paru minutach odpaliłem i chciałem jechać dalej... Wciskam sprzęgło i słysze cichutkie sz sz sz sz sz sz sz sz sz sz... przy próbie wrzucenia dwójki drzrzrzrzrzyt (no więc szarpnąłem drążkiem mocniej) ŁUP!!! weszła dwójka, samochodem szarpnęło, przejechał jakieś 10 cm (pedał sprzęgła ciągle był wciśnięty). Pojechałem pod garaż. Wtedy to już nie dało sie wbić biegu (ani 1 ani 2 ani wstecznego) bo sie frezarka robiła ze skrzyni biegów. Musiałem gasić silnik, wbijać bieg, odpalać silnik, i wtedy jakoś sie wmanewrowałem do garażu.
Może ktoś wie co sie stało? Czy to sprzęgło czy skrzynia?
Proszeee pomóżcie! Bardzo pilne! Byłbym bardzo wdzięczny!
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Niech będzie że to sprzęgło.
Co do tych śrub to chodzi o te trzy co łączą osłone sprzęgła (tak nazwana jest ta część w instrukcji) z dociskiem? Czy chodzi o śruby regulacyjne? Bo jeśli o te pierwsze to są dobrze dokręcone.
Sprawdziłem że jak wciśnięty jest pedał sprzęgła i wrzucony jest luz, to tarcza cierna da sie obracać ale z pewnym tarciem (chyba o koło zamachowe), na dodatek niejednorodnym (w pewnym momencie delikatnie zwiększa sie opór). Chyba stąd to sz sz sz...
Acha. Jaki jest prawidłowy odstęp tarczy ciernej od docisku i koła zamachowego? Bo u mnie od koła zamachowego jest chyba ponad milimetr a przy docisku baaardzo mały odstęp.
Co do tych śrub to chodzi o te trzy co łączą osłone sprzęgła (tak nazwana jest ta część w instrukcji) z dociskiem? Czy chodzi o śruby regulacyjne? Bo jeśli o te pierwsze to są dobrze dokręcone.
Sprawdziłem że jak wciśnięty jest pedał sprzęgła i wrzucony jest luz, to tarcza cierna da sie obracać ale z pewnym tarciem (chyba o koło zamachowe), na dodatek niejednorodnym (w pewnym momencie delikatnie zwiększa sie opór). Chyba stąd to sz sz sz...
Acha. Jaki jest prawidłowy odstęp tarczy ciernej od docisku i koła zamachowego? Bo u mnie od koła zamachowego jest chyba ponad milimetr a przy docisku baaardzo mały odstęp.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Jakie masz sprzegło "hydrauliczne" czy "mechaniczne"
W "mechanicznym" moze ciegna uszkodziłeś????
Miałem podobny problem z "hydraulicznym" -kupiłem zestaw naprawczy pompy i siłownika , odpowietrzyłem układ, wyregulowałem "skoki" tłoczysk pompy i siłownika i jest OK
Po wcisnieciu sprzegła tarcza powinna sie dac obracac bez wyczuwalnego oporu
Sprawdz tez "dzwignie" tarczy dociskowej -mocowanie.....
W "mechanicznym" moze ciegna uszkodziłeś????
Miałem podobny problem z "hydraulicznym" -kupiłem zestaw naprawczy pompy i siłownika , odpowietrzyłem układ, wyregulowałem "skoki" tłoczysk pompy i siłownika i jest OK
Po wcisnieciu sprzegła tarcza powinna sie dac obracac bez wyczuwalnego oporu
Sprawdz tez "dzwignie" tarczy dociskowej -mocowanie.....
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Sprzęgło mam "sterowane mechaniczne". Fakt, lekko skrzywione było to cięgno na którym sie reguluje docisk, ale wyprostowanie nic nie dało.
Sprawdziłem dźwigienki tarczy dociskowej jedna ma troszeczke luzu
(w płaszczyźnie równoległej do koła zamachowego) ale bardzo niewielki luz.
Jeśli to by było przyczyną rgrzytania, to jak usunąć tą usterkę?
Bo coś mi sie wydaje że trudno jest sie dostać do mocowań dżwigienek wyłączających. Bez ekshumacji skrzyni biegów sie nie obejdzie?
Sprawdziłem dźwigienki tarczy dociskowej jedna ma troszeczke luzu
(w płaszczyźnie równoległej do koła zamachowego) ale bardzo niewielki luz.
Jeśli to by było przyczyną rgrzytania, to jak usunąć tą usterkę?
Bo coś mi sie wydaje że trudno jest sie dostać do mocowań dżwigienek wyłączających. Bez ekshumacji skrzyni biegów sie nie obejdzie?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Ktoś musi naciskać na pedał a Ty musisz patrzeć co się dzieje. W którym momencie zaczyna wyciskać docisk i czy ruch widełek jest znaczny. W ten sposbób ocenisz czy wina leży w mechaniźmie wyciskania czy dalej.
Możliwe też, że rozpadło sie łożysko wyciskowe - spróbuj sprawdzić czy trzyma się kupy.
Możliwe też, że rozpadło sie łożysko wyciskowe - spróbuj sprawdzić czy trzyma się kupy.
Grzechu_z_UAZ
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
No więc sprawdziłem wszystko o czym była mowa i wygląda na to że wszystko jest OK:( Moją uwagę zwróciła jedynie tarcza cierna.
A mianowicie to że jak wciśnie sie sprzęgło i docisk "odpuszcza" to cierna sie na obwodzie (jakieś 5-7 cm) rozchodzi. Okładziny sie odsuwają
(o jakiś milimetr każda) od tarczy stalowej z którą powinny być znitowane.
Czy przez to niewysprzęgla? Ciekawe ile nowa tarcza kosztuje... bo jak sie pytałem u mnie w Koszalinie to oryginalna uazowska stoi po 259zł. A od Żuka by pasowała?
A mianowicie to że jak wciśnie sie sprzęgło i docisk "odpuszcza" to cierna sie na obwodzie (jakieś 5-7 cm) rozchodzi. Okładziny sie odsuwają
(o jakiś milimetr każda) od tarczy stalowej z którą powinny być znitowane.
Czy przez to niewysprzęgla? Ciekawe ile nowa tarcza kosztuje... bo jak sie pytałem u mnie w Koszalinie to oryginalna uazowska stoi po 259zł. A od Żuka by pasowała?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Zaraz ide demontować skrzynie... a cenowo jak to wygląda?
od Żuka rzecz jasna. Po zmianie sprzęgła trzeba coś jeszcze wyregulować oprócz docisku (tymi nakrętkami na cięgnie)?
od Żuka rzecz jasna. Po zmianie sprzęgła trzeba coś jeszcze wyregulować oprócz docisku (tymi nakrętkami na cięgnie)?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
Od żuka w moich stronach około 100PLN
A może na allegro kolega zajrzy:
http://www.allegro.pl/item111854624_uaz ... zegla.html
A może na allegro kolega zajrzy:
http://www.allegro.pl/item111854624_uaz ... zegla.html
- bartekbp01
-
- Posty: 1404
- Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
- Lokalizacja: Kraków/Oslo
czesc!!
własnie przeczytałem o twoim problemie i co moge poradzic:
padła na 99% tarcza(wynika to z twojego opisu) rozwiązaniem jest oczywiscie jej wymiana , ale nie pakuj sie w zadne tarcze od żuka ani nabijane!!!! UAZIK to auto silne i porusza sie w terenie(??) a żukowska tarcza jest mniejsza i nie wytrzymała na tego typu przeciążenia.
p.s. koszt tarczy to 120zł(org. uaz) pozdrawiam
własnie przeczytałem o twoim problemie i co moge poradzic:
padła na 99% tarcza(wynika to z twojego opisu) rozwiązaniem jest oczywiscie jej wymiana , ale nie pakuj sie w zadne tarcze od żuka ani nabijane!!!! UAZIK to auto silne i porusza sie w terenie(??) a żukowska tarcza jest mniejsza i nie wytrzymała na tego typu przeciążenia.
p.s. koszt tarczy to 120zł(org. uaz) pozdrawiam

JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi
CHREATIW TECHNOLOŻI
CHREATIW TECHNOLOŻI

do orginalnego silnika uaza sprzeglo od zuka cinie pojdzie.
A poza tym kupuj orginal uaza jesli chcesz by ci to pochodzil.
A ja ci podpowiem abys sprawdzil jeszcze dokrecenie obudowy sprzegla do silnika oraz do skrzyni!!.
Ja tam mialem ze mi wypadly kolki przy polaczeniu obudowy z silnkiem i sie odkrecily sruby pomiedzy obudowa a silnikiem.... zreszta kedys kolesowi zdarzylo sie to samo.
A poza tym kupuj orginal uaza jesli chcesz by ci to pochodzil.
A ja ci podpowiem abys sprawdzil jeszcze dokrecenie obudowy sprzegla do silnika oraz do skrzyni!!.
Ja tam mialem ze mi wypadly kolki przy polaczeniu obudowy z silnkiem i sie odkrecily sruby pomiedzy obudowa a silnikiem.... zreszta kedys kolesowi zdarzylo sie to samo.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
- paranoic_killer
- Posty: 570
- Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
- Lokalizacja: Lublin
- GikroV
-
- Posty: 1041
- Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
- Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)
Jestem w trakcie zdejmowania skrzyni biegów. Kurcze... to nie takie łatwe dla kompletnej lamy jaką ja jestem (jeśli chodzi o mechanikowanie). Nie przypuszczałem że tyle problemów jest z odkręcaniem śrub:( Jakoś to idzie ale wolno baardzo. Nie ma jak ruska metoda na młotka;)
Tarcze sprzęgła na allegro kupiłem. Ciekawe czy pryiorytetem dojdzie do czwartku bo na zlot militarny do Darłowa chciałem wyskoczyć łazikiem...
Tarcze sprzęgła na allegro kupiłem. Ciekawe czy pryiorytetem dojdzie do czwartku bo na zlot militarny do Darłowa chciałem wyskoczyć łazikiem...
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)
a czego ty się spodziewałeś, że śruby same się poodkręcająGikroV pisze:Jestem w trakcie zdejmowania skrzyni biegów. Kurcze... to nie takie łatwe dla kompletnej lamy jaką ja jestem (jeśli chodzi o mechanikowanie). Nie przypuszczałem że tyle problemów jest z odkręcaniem śrub:( Jakoś to idzie ale wolno baardzo. Nie ma jak ruska metoda na młotka;)
Tarcze sprzęgła na allegro kupiłem. Ciekawe czy pryiorytetem dojdzie do czwartku bo na zlot militarny do Darłowa chciałem wyskoczyć łazikiem...

a tak wogule życzę powodzemia a na pocztę nie wiem czy można liczyć
NIe dosc ze sruby nie zawsze daja sie lekko odkrecic to skrzynia uaza jest bardzo ciezka... radze ci bys popracowal i wyja siedzenia, oslonowe blachy i po prostu wyciagnal skrzynie do gory... bedzie latwiej.GikroV pisze:Jestem w trakcie zdejmowania skrzyni biegów. Kurcze... to nie takie łatwe dla kompletnej lamy jaką ja jestem (jeśli chodzi o mechanikowanie). Nie przypuszczałem że tyle problemów jest z odkręcaniem śrub:( Jakoś to idzie ale wolno baardzo. Nie ma jak ruska metoda na młotka;)
Tarcze sprzęgła na allegro kupiłem. Ciekawe czy pryiorytetem dojdzie do czwartku bo na zlot militarny do Darłowa chciałem wyskoczyć łazikiem...
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
No jezeli bedziesz robieral i najpierw wyjmowal reduktor a potem skrzynie to zajmuje o wiele wiecej czesu i roboty, ale fakt wtedy moze i do dolu lepiej.vandall1 pisze:łatwiej to jest do dołu,bo grawitacja pomaga![]()
Naturlich trza osobno:wpierw red,potem skrzynia.
Osłony oczywiście weg,ale to jasne jest.
Ja w garazu podwieszam mala reczna wyciagarke, zdejmuje dach i nie mam zadnego problemu z wyjeciem. Od dolu tylko odkrecam sruby i juz od gory na spokojnie wyjmuje skrzynie razem z redukorem.
Dwa lata temu mialem zle wywazony uklad, wycisk-kolo zamachowe, i praktycznie co dwa tyg zmienialem tarcze, poszly mi wtedy chyba 3 lub 4 wiec sposob wyprobowalem dokladnie.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r
.....ja przy robocie zdejmuję osłony z góry.....i zdejmuję przy pomocy dwóch fizycznych,skrzynię z reduktorem,do dołu,trzymają za lewarki i powoli opuszczają......zakładam w kolejności odwrotnejvandall1 pisze:łatwiej to jest do dołu,bo grawitacja pomaga![]()
Naturlich trza osobno:wpierw red,potem skrzynia.
Osłony oczywiście weg,ale to jasne jest.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości