Zgrzytanie biegów. Pomocy!

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Zgrzytanie biegów. Pomocy!

Post autor: GikroV » pt cze 23, 2006 9:36 pm

Witam! Mam poważny problem.
Wjechałem, lekko sie zawiesiłem i zjechałem z wysokieeego nasypu, przejechałem jeszcze jakieś 5 km, zatrzymałem sie, wyłączyłem silnik.
Kiedy go po paru minutach odpaliłem i chciałem jechać dalej... Wciskam sprzęgło i słysze cichutkie sz sz sz sz sz sz sz sz sz sz... przy próbie wrzucenia dwójki drzrzrzrzrzyt (no więc szarpnąłem drążkiem mocniej) ŁUP!!! weszła dwójka, samochodem szarpnęło, przejechał jakieś 10 cm (pedał sprzęgła ciągle był wciśnięty). Pojechałem pod garaż. Wtedy to już nie dało sie wbić biegu (ani 1 ani 2 ani wstecznego) bo sie frezarka robiła ze skrzyni biegów. Musiałem gasić silnik, wbijać bieg, odpalać silnik, i wtedy jakoś sie wmanewrowałem do garażu.
Może ktoś wie co sie stało? Czy to sprzęgło czy skrzynia?

Proszeee pomóżcie! Bardzo pilne! Byłbym bardzo wdzięczny!
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » pt cze 23, 2006 9:40 pm

Stawiam na sprzęgło

Awatar użytkownika
robertik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr maja 03, 2006 8:48 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: robertik » pt cze 23, 2006 9:48 pm

Wlasnie wczoraj cos podobnego mnie dotknelo.
Jak sie okazalo wykrecila mi sie jedna sruba z docisku sprzegla.
Najlepiej odkrec obudowe sprzegla ta od dolu i zobacz jak tam to wyglada.
99% problem ze sprzeglem.

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » pt cze 23, 2006 10:14 pm

sprzęgło.
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » pt cze 23, 2006 11:10 pm

Niech będzie że to sprzęgło.
Co do tych śrub to chodzi o te trzy co łączą osłone sprzęgła (tak nazwana jest ta część w instrukcji) z dociskiem? Czy chodzi o śruby regulacyjne? Bo jeśli o te pierwsze to są dobrze dokręcone.
Sprawdziłem że jak wciśnięty jest pedał sprzęgła i wrzucony jest luz, to tarcza cierna da sie obracać ale z pewnym tarciem (chyba o koło zamachowe), na dodatek niejednorodnym (w pewnym momencie delikatnie zwiększa sie opór). Chyba stąd to sz sz sz...
Acha. Jaki jest prawidłowy odstęp tarczy ciernej od docisku i koła zamachowego? Bo u mnie od koła zamachowego jest chyba ponad milimetr a przy docisku baaardzo mały odstęp.
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » sob cze 24, 2006 12:54 am

Jakie masz sprzegło "hydrauliczne" czy "mechaniczne"

W "mechanicznym" moze ciegna uszkodziłeś????

Miałem podobny problem z "hydraulicznym" -kupiłem zestaw naprawczy pompy i siłownika , odpowietrzyłem układ, wyregulowałem "skoki" tłoczysk pompy i siłownika i jest OK

Po wcisnieciu sprzegła tarcza powinna sie dac obracac bez wyczuwalnego oporu

Sprawdz tez "dzwignie" tarczy dociskowej -mocowanie.....

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » sob cze 24, 2006 11:21 am

Sprzęgło mam "sterowane mechaniczne". Fakt, lekko skrzywione było to cięgno na którym sie reguluje docisk, ale wyprostowanie nic nie dało.
Sprawdziłem dźwigienki tarczy dociskowej jedna ma troszeczke luzu
(w płaszczyźnie równoległej do koła zamachowego) ale bardzo niewielki luz.
Jeśli to by było przyczyną rgrzytania, to jak usunąć tą usterkę?
Bo coś mi sie wydaje że trudno jest sie dostać do mocowań dżwigienek wyłączających. Bez ekshumacji skrzyni biegów sie nie obejdzie?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » sob cze 24, 2006 11:31 am

Ktoś musi naciskać na pedał a Ty musisz patrzeć co się dzieje. W którym momencie zaczyna wyciskać docisk i czy ruch widełek jest znaczny. W ten sposbób ocenisz czy wina leży w mechaniźmie wyciskania czy dalej.
Możliwe też, że rozpadło sie łożysko wyciskowe - spróbuj sprawdzić czy trzyma się kupy.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » sob cze 24, 2006 5:14 pm

No więc sprawdziłem wszystko o czym była mowa i wygląda na to że wszystko jest OK:( Moją uwagę zwróciła jedynie tarcza cierna.
A mianowicie to że jak wciśnie sie sprzęgło i docisk "odpuszcza" to cierna sie na obwodzie (jakieś 5-7 cm) rozchodzi. Okładziny sie odsuwają
(o jakiś milimetr każda) od tarczy stalowej z którą powinny być znitowane.
Czy przez to niewysprzęgla? Ciekawe ile nowa tarcza kosztuje... bo jak sie pytałem u mnie w Koszalinie to oryginalna uazowska stoi po 259zł. A od Żuka by pasowała?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » sob cze 24, 2006 5:30 pm

Od Żuka chyba podejdzie. Ale i tak musisz skrzynie zdjąć, więc proponuje zajrzeć również tam.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » sob cze 24, 2006 5:42 pm

Zaraz ide demontować skrzynie... a cenowo jak to wygląda?
od Żuka rzecz jasna. Po zmianie sprzęgła trzeba coś jeszcze wyregulować oprócz docisku (tymi nakrętkami na cięgnie)?
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
gemini
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 46
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 8:36 pm

Post autor: gemini » sob cze 24, 2006 5:56 pm

A gdzie pytałeś o to sprzęgło, na Jarzębinowej ???


Rosnowo powiadasz, no to jesteśmy sąsiadami :D
White Uaz 469

Awatar użytkownika
robertik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr maja 03, 2006 8:48 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: robertik » sob cze 24, 2006 6:32 pm

Od żuka w moich stronach około 100PLN

A może na allegro kolega zajrzy:
http://www.allegro.pl/item111854624_uaz ... zegla.html

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob cze 24, 2006 7:08 pm

Żukowska jest mniejsza.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
bartekbp01
 
 
Posty: 1404
Rejestracja: sob cze 24, 2006 10:30 pm
Lokalizacja: Kraków/Oslo

Post autor: bartekbp01 » sob cze 24, 2006 10:39 pm

czesc!!
własnie przeczytałem o twoim problemie i co moge poradzic:
padła na 99% tarcza(wynika to z twojego opisu) rozwiązaniem jest oczywiscie jej wymiana , ale nie pakuj sie w zadne tarcze od żuka ani nabijane!!!! UAZIK to auto silne i porusza sie w terenie(??) a żukowska tarcza jest mniejsza i nie wytrzymała na tego typu przeciążenia.
p.s. koszt tarczy to 120zł(org. uaz) pozdrawiam !!
JEST WOJNA-SĄ STRATY była NIVdzięcznica 1.6 91r==>Granda Viertara 2,0HDi

CHREATIW TECHNOLOŻI ;)

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » sob cze 24, 2006 11:27 pm

do orginalnego silnika uaza sprzeglo od zuka cinie pojdzie.
A poza tym kupuj orginal uaza jesli chcesz by ci to pochodzil.

A ja ci podpowiem abys sprawdzil jeszcze dokrecenie obudowy sprzegla do silnika oraz do skrzyni!!.
Ja tam mialem ze mi wypadly kolki przy polaczeniu obudowy z silnkiem i sie odkrecily sruby pomiedzy obudowa a silnikiem.... zreszta kedys kolesowi zdarzylo sie to samo.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » ndz cze 25, 2006 12:04 pm

....w takich "przypadkach"po rutynowym zasięgnieciu opini należy przystapić do demontażu,a następnie weryfikacji docisku, jak i tarczy sprzegła........pooglądasz to bedziesz wiedział na 100% co jest uszkodzone i jak problem usunąć.... :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » ndz cze 25, 2006 1:08 pm

Miałem taki problem. To była tarcza sprzęgła. Jeśli chodzi o nabijane okładziny to ja takie posiadam. Hula już dobre 1.5 roku bez problemów.
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
GikroV
 
 
Posty: 1041
Rejestracja: ndz lut 19, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Koszalin, Rosnowo (Airport Zegrze Pomorskie)

Post autor: GikroV » ndz cze 25, 2006 9:25 pm

Jestem w trakcie zdejmowania skrzyni biegów. Kurcze... to nie takie łatwe dla kompletnej lamy jaką ja jestem (jeśli chodzi o mechanikowanie). Nie przypuszczałem że tyle problemów jest z odkręcaniem śrub:( Jakoś to idzie ale wolno baardzo. Nie ma jak ruska metoda na młotka;)
Tarcze sprzęgła na allegro kupiłem. Ciekawe czy pryiorytetem dojdzie do czwartku bo na zlot militarny do Darłowa chciałem wyskoczyć łazikiem...
UAZ 469B: Radiostacja WD-43 / RD-115ZT (uazy.pl)

Awatar użytkownika
Olek1605
 
 
Posty: 861
Rejestracja: czw lut 16, 2006 8:53 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Olek1605 » ndz cze 25, 2006 10:07 pm

GikroV pisze:Jestem w trakcie zdejmowania skrzyni biegów. Kurcze... to nie takie łatwe dla kompletnej lamy jaką ja jestem (jeśli chodzi o mechanikowanie). Nie przypuszczałem że tyle problemów jest z odkręcaniem śrub:( Jakoś to idzie ale wolno baardzo. Nie ma jak ruska metoda na młotka;)
Tarcze sprzęgła na allegro kupiłem. Ciekawe czy pryiorytetem dojdzie do czwartku bo na zlot militarny do Darłowa chciałem wyskoczyć łazikiem...
a czego ty się spodziewałeś, że śruby same się poodkręcają :lol:
a tak wogule życzę powodzemia a na pocztę nie wiem czy można liczyć

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » ndz cze 25, 2006 10:09 pm

GikroV pisze:Jestem w trakcie zdejmowania skrzyni biegów. Kurcze... to nie takie łatwe dla kompletnej lamy jaką ja jestem (jeśli chodzi o mechanikowanie). Nie przypuszczałem że tyle problemów jest z odkręcaniem śrub:( Jakoś to idzie ale wolno baardzo. Nie ma jak ruska metoda na młotka;)
Tarcze sprzęgła na allegro kupiłem. Ciekawe czy pryiorytetem dojdzie do czwartku bo na zlot militarny do Darłowa chciałem wyskoczyć łazikiem...
NIe dosc ze sruby nie zawsze daja sie lekko odkrecic to skrzynia uaza jest bardzo ciezka... radze ci bys popracowal i wyja siedzenia, oslonowe blachy i po prostu wyciagnal skrzynie do gory... bedzie latwiej.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn cze 26, 2006 12:48 am

łatwiej to jest do dołu,bo grawitacja pomaga :wink:
Naturlich trza osobno:wpierw red,potem skrzynia.
Osłony oczywiście weg,ale to jasne jest.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
stef
 
 
Posty: 952
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Post autor: stef » pn cze 26, 2006 6:55 am

vandall1 pisze:łatwiej to jest do dołu,bo grawitacja pomaga :wink:
Naturlich trza osobno:wpierw red,potem skrzynia.
Osłony oczywiście weg,ale to jasne jest.
No jezeli bedziesz robieral i najpierw wyjmowal reduktor a potem skrzynie to zajmuje o wiele wiecej czesu i roboty, ale fakt wtedy moze i do dolu lepiej.
Ja w garazu podwieszam mala reczna wyciagarke, zdejmuje dach i nie mam zadnego problemu z wyjeciem. Od dolu tylko odkrecam sruby i juz od gory na spokojnie wyjmuje skrzynie razem z redukorem.
Dwa lata temu mialem zle wywazony uklad, wycisk-kolo zamachowe, i praktycznie co dwa tyg zmienialem tarcze, poszly mi wtedy chyba 3 lub 4 wiec sposob wyprobowalem dokladnie.
Stefan Ostrowski
UAZ'79 - sprzedany
teraz jest JEEP Choerokee 4.0, '90r

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn cze 26, 2006 8:47 pm

vandall1 pisze:łatwiej to jest do dołu,bo grawitacja pomaga :wink:
Naturlich trza osobno:wpierw red,potem skrzynia.
Osłony oczywiście weg,ale to jasne jest.
.....ja przy robocie zdejmuję osłony z góry.....i zdejmuję przy pomocy dwóch fizycznych,skrzynię z reduktorem,do dołu,trzymają za lewarki i powoli opuszczają......zakładam w kolejności odwrotnej :)2
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
KUbutek
Posty: 583
Rejestracja: śr wrz 07, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: KUbutek » wt cze 27, 2006 11:00 am

No no Fazi ma rację . Do wyjęci skrzyni z reduktorem wystarczą 2 osoby a do założenia usz 3 . Pamiętaj jak będziesz wyciągał skrzynię to naj sam pierw odłącz od skrzyni biegów sprężynę tulei wyłączającej co by się nie rozciągnęła . :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości