problem z zapłonem

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Tomek K.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: pn lis 14, 2005 9:41 pm
Lokalizacja: Zalesie/Kraków
Kontaktowanie:

problem z zapłonem

Post autor: Tomek K. » pt cze 30, 2006 9:00 pm

Drodzy uazowicze. Mam poważny problem z odpaleniem silnika. Problem leży chyba w zapłonie. Wymienione świece zapłonowe. wymienione kable wysokiego napięcia. drugi aparat zapłonowy używany z nowa kopułką.
Zapłon ustawiony prawidłowo znaki na kole naprzeciwko wskaźnika, tłok w 1 cylindrze u góry kable zapięte w kolejności 1243. Objawy to bardzo nierówna iskra, silnik próbuje zaskoczyć ale tylko podczas pracy rozrusznika, potem gaśnie. Czy ktoś miał podobne problemy. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Ps silnik uazowołga, zapłon bezstykowy.
Czy w instalacji jest jeszcze jakieś ustrojstwo którego awaria może powodować takie problemy.

Awatar użytkownika
robertik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr maja 03, 2006 8:48 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: robertik » pt cze 30, 2006 9:13 pm

Pytanie czy masz opornik wpiety, wyglada na to ze albo jest padniety, albo niedochodzi do niego napiecie.

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Re: problem z zapłonem

Post autor: gÓral świętokrzyski » pt cze 30, 2006 10:25 pm

Tomek K. pisze:, silnik próbuje zaskoczyć ale tylko podczas pracy rozrusznika, potem gaśnie.

może wypalone styki stacyjki i podaje tylko iskre w czasie pracy rozrusznika

odnotowałem kiedys taki przypadek :)21

odpal bez stacyjki

2 przewody zewrzj na stałe na zapłon
rozrusznik zwieraj z tymi dwoma na krótko

uważaj żeby nie przyspawać kabli
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Re: problem z zapłonem

Post autor: niemand » sob lip 01, 2006 1:54 am

gÓral świętokrzyski pisze:
Tomek K. pisze:, silnik próbuje zaskoczyć ale tylko podczas pracy rozrusznika, potem gaśnie.



odpal bez stacyjki

2 przewody zewrzj na stałe na zapłon
rozrusznik zwieraj z tymi dwoma na krótko

uważaj żeby nie przyspawać kabli
Tylko zeby Ci to w nawyk nie weszło i zebys tak cudzych aut nie odpalał :)20 :)20

Awatar użytkownika
gÓral świętokrzyski
Posty: 1565
Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
Lokalizacja: Kielce/Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: gÓral świętokrzyski » sob lip 01, 2006 8:36 am

ee to nie takie proste w cywilizowanych samochodach :lol:

w uazie do stacyjki idą 3 kable więc to żadna filozofia 8)
Deszcz zacina nas po pysku Uaz przelazł po bagnisku

www.korbol.prv.pl

Tomek K.
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 39
Rejestracja: pn lis 14, 2005 9:41 pm
Lokalizacja: Zalesie/Kraków
Kontaktowanie:

Post autor: Tomek K. » sob lip 01, 2006 1:14 pm

Dziękuję za podpowiedzi. Wymienię stacyjkę . A gdzie jest ten opór.

Awatar użytkownika
robertik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr maja 03, 2006 8:48 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: robertik » sob lip 01, 2006 1:36 pm

http://www.auto-gryf.com.pl/Podzespo3y/ ... ktryka.jpg

Na schemacie nr 20.
A u mnie znajduje się on bezpieśrednio pod cewką.
Takie pudełko z trzema kabelkami przykrecanymi srubkami pod maska :D

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » sob lip 01, 2006 9:19 pm

a masz dobrze silnik zmasowany??

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » sob lip 01, 2006 9:24 pm

robertik element nr. 20 i pare innych występuje tylko w zapłonie elektronicznym, z mniejszą cefką

Awatar użytkownika
robertik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr maja 03, 2006 8:48 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: robertik » sob lip 01, 2006 9:38 pm

Dokładnie tak.
Ale opornik jako opornik wystepuje w kazdej wersji układu.
Pozatym kolega jasno napisal, iz jest to aparat bezstykowy, czyli schemat odpowiada jego instalacji.

Awatar użytkownika
willard
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob lip 02, 2005 11:25 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: willard » pn lip 03, 2006 11:57 am

Moze moje pytanie jest glupie ale co to jest nr 25 na schemacie? Mam to u siebie wlaczone w instalacje ale nie mam gaznika z elektrozaworem, aparat mam klasych choc do niedawna mialem podlaczony do instalacji modul elektroniczny (!?), odlaczylem go i wszystko dziala (choc z problemami) no i zastanawiam sie do czego ta skrzyneczka? Instalacje mam trochedziwna bo moj jest po policyjnych przejsciach (np. remont prowadnic zaworow w postaci wbijania ich przecinakiem :evil: )
Willard
BYŁ: UAZ 469B 1988.
PŁYNIE: D**ge C*a**en**r **70
www.biuroaltima.pl

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » pn lip 03, 2006 7:03 pm

25 jest moduł elektroniczny zapłonu. Jeżli aparat zapłonowy jest bezstykowy, to właśnie ten modół steruje cewką poprzez podawanie napięcia itd. Ale co to jest 32?
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
robertik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr maja 03, 2006 8:48 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: robertik » pn lip 03, 2006 7:16 pm

Nie nie nie :)
24 to jest modul elektroniczny zapłonu.
a 32 to jest elektroniczny przerywacz kierunkowskazów :)2

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » pn lip 03, 2006 7:19 pm

robertik pisze:Nie nie nie :)
24 to jest modul elektroniczny zapłonu.
a 32 to jest elektroniczny przerywacz kierunkowskazów :)2
Dobra a 25???????

32 pełni chyba dodatkowo funkcje przekaznika swiateł???????(lub cos w tym stylu)

Awatar użytkownika
willard
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob lip 02, 2005 11:25 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: willard » pn lip 03, 2006 7:26 pm

24, 23 moduly elektroniczne zaplonu (przerywana linia polaczenie awaryjnego), 32 przerywacz kierunkowskazow (30 - dzwignia kierunkow, 31 - wlacznik awaryjnych). 25 nadal nie wyjasnione....

a tu jeszcze jeden schemacik, tym razem element nr 29 (nie wyznaje sie co tam po rusku napisali ale to odpowiedz na zagadke):
http://img432.imageshack.us/img432/1521 ... 5125jb.jpg

oraz jeszcze jeden dla potomnosci:
http://img489.imageshack.us/img489/8539/31512old9hp.gif
Willard
BYŁ: UAZ 469B 1988.
PŁYNIE: D**ge C*a**en**r **70
www.biuroaltima.pl

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » wt lip 04, 2006 7:22 am

robertik pisze:Nie nie nie :)
24 to jest modul elektroniczny zapłonu.
a 32 to jest elektroniczny przerywacz kierunkowskazów :)2
Racja. Coś za krótko się przyglądałem.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » wt lip 04, 2006 8:56 am

25 to musi być układ odcinający dla dyszy wolnych obrotów przy hamowaniu silnikiem. Taki oszczędzacz. Poprostu gdy obroty silnika spadają dysza ta jest zamykana. Myślę, że taką dyszę z elektrozaworem da się dokupić.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
willard
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob lip 02, 2005 11:25 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: willard » wt lip 04, 2006 8:58 am

W sumie to na schemacie K131 na uazbuce jest zaznaczony ow mechanizm, ale jak on wyglada na real foto? Moze to mam tylko nie wiem ze to to ;) http://www.uazbuka.ru/k131.htm
Willard
BYŁ: UAZ 469B 1988.
PŁYNIE: D**ge C*a**en**r **70
www.biuroaltima.pl

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » wt lip 04, 2006 9:05 am

Baryłeczka ze złączką wystająca z gaźnika w miejscu dyszy wolnych obrotów. W polonezach czy ładach na gaźniku takie były.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » wt lip 04, 2006 7:35 pm

Grzegorz G. pisze:Baryłeczka ze złączką wystająca z gaźnika w miejscu dyszy wolnych obrotów. W polonezach czy ładach na gaźniku takie były.
zawór odcinający(elektromagnetyczny)
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
willard
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob lip 02, 2005 11:25 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: willard » wt lip 04, 2006 9:16 pm

Obrazek

czy to to zaznaczone? przewody podpina sie do wkretow na koncach?
Willard
BYŁ: UAZ 469B 1988.
PŁYNIE: D**ge C*a**en**r **70
www.biuroaltima.pl

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lip 04, 2006 9:30 pm

:o no co ty willard - jaja se z nas robisz
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » śr lip 05, 2006 12:42 am

Tak z ciekawosci. Jak długo mozna jezdzic na awaryjnym module zapłonowym ??

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr lip 05, 2006 7:48 am

Odnoszę się do numeracji z pierwszego schematu:

25 to ukad elektroniczny zliczający impulsy z cewki i śledzący pracę mikrowyłącznika 11 na gaźniku, informującego o całkowicie zamkniętej przepustnicy. Na tej podstawie układ 25 steruje elektrozaworem 15, dopuszczającym bądź odcinającym podciśnienie z rury ssącej do pneumatycznego układu ZHS w gaźniku.
Innymi słowy - kiedy obroty przekraczają wartość ok. 1000 obr/ min - układ ZHS nie działa w żadnych warunkach. Jeśli spadną poniżej 1000 a jednocześnie mikroswitch 11 poda informację o całkowicie zamkniętej przepustnicy, układ puszcza podciśnienie do ZHS i dopływ paliwa do dyszy wolnych obrotów zostaje odcięty.

System nazywa się Kaskada i został wprowadzony najpierw w ładach 2103 2105 2107, potem w wołgach i na koniec w uazach. Zawsze uważałem że łatwiej taniej byłoby zamiast sterowania podciśnieniowego użyć sygnału na elektrozawór w dyszy wolnych obr... no ale ruski człowiek ma swoje myślenie.

No.

Awatar użytkownika
willard
 
 
Posty: 163
Rejestracja: sob lip 02, 2005 11:25 am
Lokalizacja: Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: willard » śr lip 05, 2006 8:56 am

No i wszystko jasne ;)
@ Bart - nie ma glupich pytan :-? wolalem zapytac o ten element bo nei mam pojecia po coz on jest, po co ten wkret w nim, skoro regulacja obrotow i skladu jest gdzie indziej :wink:
Willard
BYŁ: UAZ 469B 1988.
PŁYNIE: D**ge C*a**en**r **70
www.biuroaltima.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości