problem z zapłonem
Moderator: Student
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 39
- Rejestracja: pn lis 14, 2005 9:41 pm
- Lokalizacja: Zalesie/Kraków
- Kontaktowanie:
problem z zapłonem
Drodzy uazowicze. Mam poważny problem z odpaleniem silnika. Problem leży chyba w zapłonie. Wymienione świece zapłonowe. wymienione kable wysokiego napięcia. drugi aparat zapłonowy używany z nowa kopułką.
Zapłon ustawiony prawidłowo znaki na kole naprzeciwko wskaźnika, tłok w 1 cylindrze u góry kable zapięte w kolejności 1243. Objawy to bardzo nierówna iskra, silnik próbuje zaskoczyć ale tylko podczas pracy rozrusznika, potem gaśnie. Czy ktoś miał podobne problemy. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Ps silnik uazowołga, zapłon bezstykowy.
Czy w instalacji jest jeszcze jakieś ustrojstwo którego awaria może powodować takie problemy.
Zapłon ustawiony prawidłowo znaki na kole naprzeciwko wskaźnika, tłok w 1 cylindrze u góry kable zapięte w kolejności 1243. Objawy to bardzo nierówna iskra, silnik próbuje zaskoczyć ale tylko podczas pracy rozrusznika, potem gaśnie. Czy ktoś miał podobne problemy. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Ps silnik uazowołga, zapłon bezstykowy.
Czy w instalacji jest jeszcze jakieś ustrojstwo którego awaria może powodować takie problemy.
- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
Re: problem z zapłonem
Tomek K. pisze:, silnik próbuje zaskoczyć ale tylko podczas pracy rozrusznika, potem gaśnie.
może wypalone styki stacyjki i podaje tylko iskre w czasie pracy rozrusznika
odnotowałem kiedys taki przypadek

odpal bez stacyjki
2 przewody zewrzj na stałe na zapłon
rozrusznik zwieraj z tymi dwoma na krótko
uważaj żeby nie przyspawać kabli
Re: problem z zapłonem
Tylko zeby Ci to w nawyk nie weszło i zebys tak cudzych aut nie odpalałgÓral świętokrzyski pisze:Tomek K. pisze:, silnik próbuje zaskoczyć ale tylko podczas pracy rozrusznika, potem gaśnie.
odpal bez stacyjki
2 przewody zewrzj na stałe na zapłon
rozrusznik zwieraj z tymi dwoma na krótko
uważaj żeby nie przyspawać kabli


- gÓral świętokrzyski
- Posty: 1565
- Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:26 am
- Lokalizacja: Kielce/Łódź
- Kontaktowanie:
http://www.auto-gryf.com.pl/Podzespo3y/ ... ktryka.jpg
Na schemacie nr 20.
A u mnie znajduje się on bezpieśrednio pod cewką.
Takie pudełko z trzema kabelkami przykrecanymi srubkami pod maska
Na schemacie nr 20.
A u mnie znajduje się on bezpieśrednio pod cewką.
Takie pudełko z trzema kabelkami przykrecanymi srubkami pod maska

Moze moje pytanie jest glupie ale co to jest nr 25 na schemacie? Mam to u siebie wlaczone w instalacje ale nie mam gaznika z elektrozaworem, aparat mam klasych choc do niedawna mialem podlaczony do instalacji modul elektroniczny (!?), odlaczylem go i wszystko dziala (choc z problemami) no i zastanawiam sie do czego ta skrzyneczka? Instalacje mam trochedziwna bo moj jest po policyjnych przejsciach (np. remont prowadnic zaworow w postaci wbijania ich przecinakiem
)

24, 23 moduly elektroniczne zaplonu (przerywana linia polaczenie awaryjnego), 32 przerywacz kierunkowskazow (30 - dzwignia kierunkow, 31 - wlacznik awaryjnych). 25 nadal nie wyjasnione....
a tu jeszcze jeden schemacik, tym razem element nr 29 (nie wyznaje sie co tam po rusku napisali ale to odpowiedz na zagadke):
http://img432.imageshack.us/img432/1521 ... 5125jb.jpg
oraz jeszcze jeden dla potomnosci:
http://img489.imageshack.us/img489/8539/31512old9hp.gif
a tu jeszcze jeden schemacik, tym razem element nr 29 (nie wyznaje sie co tam po rusku napisali ale to odpowiedz na zagadke):
http://img432.imageshack.us/img432/1521 ... 5125jb.jpg
oraz jeszcze jeden dla potomnosci:
http://img489.imageshack.us/img489/8539/31512old9hp.gif
- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
W sumie to na schemacie K131 na uazbuce jest zaznaczony ow mechanizm, ale jak on wyglada na real foto? Moze to mam tylko nie wiem ze to to
http://www.uazbuka.ru/k131.htm

- Grzegorz G.
- Posty: 781
- Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Odnoszę się do numeracji z pierwszego schematu:
25 to ukad elektroniczny zliczający impulsy z cewki i śledzący pracę mikrowyłącznika 11 na gaźniku, informującego o całkowicie zamkniętej przepustnicy. Na tej podstawie układ 25 steruje elektrozaworem 15, dopuszczającym bądź odcinającym podciśnienie z rury ssącej do pneumatycznego układu ZHS w gaźniku.
Innymi słowy - kiedy obroty przekraczają wartość ok. 1000 obr/ min - układ ZHS nie działa w żadnych warunkach. Jeśli spadną poniżej 1000 a jednocześnie mikroswitch 11 poda informację o całkowicie zamkniętej przepustnicy, układ puszcza podciśnienie do ZHS i dopływ paliwa do dyszy wolnych obrotów zostaje odcięty.
System nazywa się Kaskada i został wprowadzony najpierw w ładach 2103 2105 2107, potem w wołgach i na koniec w uazach. Zawsze uważałem że łatwiej taniej byłoby zamiast sterowania podciśnieniowego użyć sygnału na elektrozawór w dyszy wolnych obr... no ale ruski człowiek ma swoje myślenie.
No.
25 to ukad elektroniczny zliczający impulsy z cewki i śledzący pracę mikrowyłącznika 11 na gaźniku, informującego o całkowicie zamkniętej przepustnicy. Na tej podstawie układ 25 steruje elektrozaworem 15, dopuszczającym bądź odcinającym podciśnienie z rury ssącej do pneumatycznego układu ZHS w gaźniku.
Innymi słowy - kiedy obroty przekraczają wartość ok. 1000 obr/ min - układ ZHS nie działa w żadnych warunkach. Jeśli spadną poniżej 1000 a jednocześnie mikroswitch 11 poda informację o całkowicie zamkniętej przepustnicy, układ puszcza podciśnienie do ZHS i dopływ paliwa do dyszy wolnych obrotów zostaje odcięty.
System nazywa się Kaskada i został wprowadzony najpierw w ładach 2103 2105 2107, potem w wołgach i na koniec w uazach. Zawsze uważałem że łatwiej taniej byłoby zamiast sterowania podciśnieniowego użyć sygnału na elektrozawór w dyszy wolnych obr... no ale ruski człowiek ma swoje myślenie.
No.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości