Strona 1 z 2

problem z zapłonem

: pt cze 30, 2006 9:00 pm
autor: Tomek K.
Drodzy uazowicze. Mam poważny problem z odpaleniem silnika. Problem leży chyba w zapłonie. Wymienione świece zapłonowe. wymienione kable wysokiego napięcia. drugi aparat zapłonowy używany z nowa kopułką.
Zapłon ustawiony prawidłowo znaki na kole naprzeciwko wskaźnika, tłok w 1 cylindrze u góry kable zapięte w kolejności 1243. Objawy to bardzo nierówna iskra, silnik próbuje zaskoczyć ale tylko podczas pracy rozrusznika, potem gaśnie. Czy ktoś miał podobne problemy. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Ps silnik uazowołga, zapłon bezstykowy.
Czy w instalacji jest jeszcze jakieś ustrojstwo którego awaria może powodować takie problemy.

: pt cze 30, 2006 9:13 pm
autor: robertik
Pytanie czy masz opornik wpiety, wyglada na to ze albo jest padniety, albo niedochodzi do niego napiecie.

Re: problem z zapłonem

: pt cze 30, 2006 10:25 pm
autor: gÓral świętokrzyski
Tomek K. pisze:, silnik próbuje zaskoczyć ale tylko podczas pracy rozrusznika, potem gaśnie.

może wypalone styki stacyjki i podaje tylko iskre w czasie pracy rozrusznika

odnotowałem kiedys taki przypadek :)21

odpal bez stacyjki

2 przewody zewrzj na stałe na zapłon
rozrusznik zwieraj z tymi dwoma na krótko

uważaj żeby nie przyspawać kabli

Re: problem z zapłonem

: sob lip 01, 2006 1:54 am
autor: niemand
gÓral świętokrzyski pisze:
Tomek K. pisze:, silnik próbuje zaskoczyć ale tylko podczas pracy rozrusznika, potem gaśnie.



odpal bez stacyjki

2 przewody zewrzj na stałe na zapłon
rozrusznik zwieraj z tymi dwoma na krótko

uważaj żeby nie przyspawać kabli
Tylko zeby Ci to w nawyk nie weszło i zebys tak cudzych aut nie odpalał :)20 :)20

: sob lip 01, 2006 8:36 am
autor: gÓral świętokrzyski
ee to nie takie proste w cywilizowanych samochodach :lol:

w uazie do stacyjki idą 3 kable więc to żadna filozofia 8)

: sob lip 01, 2006 1:14 pm
autor: Tomek K.
Dziękuję za podpowiedzi. Wymienię stacyjkę . A gdzie jest ten opór.

: sob lip 01, 2006 1:36 pm
autor: robertik
http://www.auto-gryf.com.pl/Podzespo3y/ ... ktryka.jpg

Na schemacie nr 20.
A u mnie znajduje się on bezpieśrednio pod cewką.
Takie pudełko z trzema kabelkami przykrecanymi srubkami pod maska :D

: sob lip 01, 2006 9:19 pm
autor: BROWAR_PL
a masz dobrze silnik zmasowany??

: sob lip 01, 2006 9:24 pm
autor: BROWAR_PL
robertik element nr. 20 i pare innych występuje tylko w zapłonie elektronicznym, z mniejszą cefką

: sob lip 01, 2006 9:38 pm
autor: robertik
Dokładnie tak.
Ale opornik jako opornik wystepuje w kazdej wersji układu.
Pozatym kolega jasno napisal, iz jest to aparat bezstykowy, czyli schemat odpowiada jego instalacji.

: pn lip 03, 2006 11:57 am
autor: willard
Moze moje pytanie jest glupie ale co to jest nr 25 na schemacie? Mam to u siebie wlaczone w instalacje ale nie mam gaznika z elektrozaworem, aparat mam klasych choc do niedawna mialem podlaczony do instalacji modul elektroniczny (!?), odlaczylem go i wszystko dziala (choc z problemami) no i zastanawiam sie do czego ta skrzyneczka? Instalacje mam trochedziwna bo moj jest po policyjnych przejsciach (np. remont prowadnic zaworow w postaci wbijania ich przecinakiem :evil: )

: pn lip 03, 2006 7:03 pm
autor: jac.uaz
25 jest moduł elektroniczny zapłonu. Jeżli aparat zapłonowy jest bezstykowy, to właśnie ten modół steruje cewką poprzez podawanie napięcia itd. Ale co to jest 32?

: pn lip 03, 2006 7:16 pm
autor: robertik
Nie nie nie :)
24 to jest modul elektroniczny zapłonu.
a 32 to jest elektroniczny przerywacz kierunkowskazów :)2

: pn lip 03, 2006 7:19 pm
autor: niemand
robertik pisze:Nie nie nie :)
24 to jest modul elektroniczny zapłonu.
a 32 to jest elektroniczny przerywacz kierunkowskazów :)2
Dobra a 25???????

32 pełni chyba dodatkowo funkcje przekaznika swiateł???????(lub cos w tym stylu)

: pn lip 03, 2006 7:26 pm
autor: willard
24, 23 moduly elektroniczne zaplonu (przerywana linia polaczenie awaryjnego), 32 przerywacz kierunkowskazow (30 - dzwignia kierunkow, 31 - wlacznik awaryjnych). 25 nadal nie wyjasnione....

a tu jeszcze jeden schemacik, tym razem element nr 29 (nie wyznaje sie co tam po rusku napisali ale to odpowiedz na zagadke):
http://img432.imageshack.us/img432/1521 ... 5125jb.jpg

oraz jeszcze jeden dla potomnosci:
http://img489.imageshack.us/img489/8539/31512old9hp.gif

: wt lip 04, 2006 7:22 am
autor: jac.uaz
robertik pisze:Nie nie nie :)
24 to jest modul elektroniczny zapłonu.
a 32 to jest elektroniczny przerywacz kierunkowskazów :)2
Racja. Coś za krótko się przyglądałem.

: wt lip 04, 2006 8:56 am
autor: Grzegorz G.
25 to musi być układ odcinający dla dyszy wolnych obrotów przy hamowaniu silnikiem. Taki oszczędzacz. Poprostu gdy obroty silnika spadają dysza ta jest zamykana. Myślę, że taką dyszę z elektrozaworem da się dokupić.

: wt lip 04, 2006 8:58 am
autor: willard
W sumie to na schemacie K131 na uazbuce jest zaznaczony ow mechanizm, ale jak on wyglada na real foto? Moze to mam tylko nie wiem ze to to ;) http://www.uazbuka.ru/k131.htm

: wt lip 04, 2006 9:05 am
autor: Grzegorz G.
Baryłeczka ze złączką wystająca z gaźnika w miejscu dyszy wolnych obrotów. W polonezach czy ładach na gaźniku takie były.

: wt lip 04, 2006 7:35 pm
autor: faziuaz
Grzegorz G. pisze:Baryłeczka ze złączką wystająca z gaźnika w miejscu dyszy wolnych obrotów. W polonezach czy ładach na gaźniku takie były.
zawór odcinający(elektromagnetyczny)

: wt lip 04, 2006 9:16 pm
autor: willard
Obrazek

czy to to zaznaczone? przewody podpina sie do wkretow na koncach?

: wt lip 04, 2006 9:30 pm
autor: Bart03
:o no co ty willard - jaja se z nas robisz

: śr lip 05, 2006 12:42 am
autor: niemand
Tak z ciekawosci. Jak długo mozna jezdzic na awaryjnym module zapłonowym ??

: śr lip 05, 2006 7:48 am
autor: SebastianS
Odnoszę się do numeracji z pierwszego schematu:

25 to ukad elektroniczny zliczający impulsy z cewki i śledzący pracę mikrowyłącznika 11 na gaźniku, informującego o całkowicie zamkniętej przepustnicy. Na tej podstawie układ 25 steruje elektrozaworem 15, dopuszczającym bądź odcinającym podciśnienie z rury ssącej do pneumatycznego układu ZHS w gaźniku.
Innymi słowy - kiedy obroty przekraczają wartość ok. 1000 obr/ min - układ ZHS nie działa w żadnych warunkach. Jeśli spadną poniżej 1000 a jednocześnie mikroswitch 11 poda informację o całkowicie zamkniętej przepustnicy, układ puszcza podciśnienie do ZHS i dopływ paliwa do dyszy wolnych obrotów zostaje odcięty.

System nazywa się Kaskada i został wprowadzony najpierw w ładach 2103 2105 2107, potem w wołgach i na koniec w uazach. Zawsze uważałem że łatwiej taniej byłoby zamiast sterowania podciśnieniowego użyć sygnału na elektrozawór w dyszy wolnych obr... no ale ruski człowiek ma swoje myślenie.

No.

: śr lip 05, 2006 8:56 am
autor: willard
No i wszystko jasne ;)
@ Bart - nie ma glupich pytan :-? wolalem zapytac o ten element bo nei mam pojecia po coz on jest, po co ten wkret w nim, skoro regulacja obrotow i skladu jest gdzie indziej :wink: