Zapłon na ''słuch''

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Zapłon na ''słuch''

Post autor: tomek4x4 » wt lip 18, 2006 10:42 pm

Może ktoś opisać zasadę ustawiania zapłonu na ''słuch'' w silniku Uaza? Jaka ma być reakcja silnika na kręcenie aparatem? Zawsze ustawiałem na żarówkę ewentualnie jak miałem dostęp to na lampę stroboskopową. A słyszałem że w Uazie to najlepiej na ''sluch'' ustawiać. Tylko jak? Kiedyś probowałem, silnik pięknie chodził,nawet niezłą moc miał ale jak podłączyłem żarówkę to okazało się że tak na oko jest opóżniony o ok. 10stopni od ZZ. Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu dla etyliny 95? Pokrycie znaków na obudowie rozrządu i kole pasowym mam rozumieć że jest to ZZ lub GMP? Bo innych znaków tam nie ma. Jak ktoś to przerabiał to prosze o odpowiedż. Z góry dzięki za odpowiedzi! POZDRAWIAM!
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt lip 18, 2006 10:44 pm

O stary...
Do tego trzeba byc starym mechaniorem...
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » wt lip 18, 2006 11:59 pm

Korespondencyjnie to nie da rady.
Wyłącznie organoleptycznie........ :)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Kasprol
Posty: 1605
Rejestracja: sob kwie 26, 2003 10:22 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kasprol » śr lip 19, 2006 5:41 am

jak twierdzisz ze chodził pieknie to po cholere ta zaróweczke podłaczyłes ??? jak działa to nie ruszac :lol: :lol:
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » śr lip 19, 2006 10:02 am

ja ustawiam od zawsze na sluch, jesli mi sie wydaje ze juz jest dobrze to jeszcze w teren go przykatowac sprawdzic czy ma moc, jak nie to dalej ustawiam jak ma to zostawiam.

P.S ja w swoim juz z rok od czasu remontu nieustawialem, trza bedzie zajzec
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » śr lip 19, 2006 5:31 pm

Jerry pisze:O stary...
Do tego trzeba byc starym mechaniorem...
Akurat tak się składa że jestem [nie chwaląc się] ''starym mechaniorem'' co prawda młody wiekowo bo mam tylko 29lat ale zaczynałem w wieku 12lat.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » śr lip 19, 2006 5:32 pm

Do tego trzeba chyba mieć wrodzony talęt, mój brat, stary mechanik, podszedł do uaza z lampką i po 5 minutach stwierdził żę ***** widać, no to ja wziołem kluczyk 10 i po 5 minutach pięknie ustawiłem zapłon, no i uaz pięknie chodził do czasu aż się sprzęgło rozleciało i musiałem mu obniżyć moc bo sprzegło palił :D

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » śr lip 19, 2006 5:39 pm

Kasprol pisze:jak twierdzisz ze chodził pieknie to po cholere ta zaróweczke podłaczyłes ??? jak działa to nie ruszac :lol: :lol:
Żaróweczkę po to żeby z ciekawości zobaczyć efekty. I jak zobaczyłem że jest opużniony i to w dodatku poza ZZ to zwątpiłem. Z resztą chyba nie musze tłumaczyć czym grozi puźny zapłon a zwłaszcza na gazie.A mam teraz zamontowane LPG i zapłon powinien [według gazownika] być przyspieszony o ok. 2-3 stopnie.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » śr lip 19, 2006 5:52 pm

JA'JACEK pisze:Korespondencyjnie to nie da rady.
Wyłącznie organoleptycznie........ :)21
Wiem że korespondencyjnie jest cieżko...Ale jak umiesz ustawiać na ''słuch'' to może podasz jakieś wskazówki ,na co zwrócic uwagę? A może podobnie jak przy ustawianiu na ''sluch'' składu mieszanki biegu jalowego? Jaki odgłos wydechu? Łagodny czy słyszalne detonacje? Co z obrotami, szukać punktu o najwyższych obrotach,a moze patrzeć na moment najbardziej równomiernej pracy silnika? Albo na zrywnosc przy szybkim wciśnięciu pedału gazu choć to zalezne jet jeszcze od innych elementów. Czekam na jakies konkretne wskazówki. POZDRAWIAM!
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr lip 19, 2006 7:53 pm

w skrocie szukasz pkt o najwyzszych obrotach i cofasz o ok 5 st. , ale to tez zalezy od stanu silnika
BTW , skoro z ciebie "stary " mechanior i takich zeczy niewiesz to...... :lol:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » śr lip 19, 2006 9:37 pm

Żaróweczka wcale nie jest zła. Trzeba tylko oczyścić koło pasowe na wale i odnaleźć znaczniki (są dwa znaki - ZZ i zapłon). Przy benzynie 95 wyprzedzenie może być nieco większe niż fabryczne. Przy gazie chyba jest blisko ZZ (nie mam gazu to nie sprawdzałem). Tak warto ustawić wstępnie a potem trochę w tych granicach poeksperymentować.
Co do gaźnika to odsyłam do instrukcji UAZ'a na WWW. Zresztą zasada taka sama jak w starych silnikach gaźnikowych a więc "stary mechaniku" czas odświeżyć wspomnienia

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » śr lip 19, 2006 11:44 pm

''Co do gaźnika to odsyłam do instrukcji UAZ'a na WWW. Zresztą zasada taka sama jak w starych silnikach gaźnikowych a więc "stary mechaniku" czas odświeżyć wspomnienia'' [/quote] Chyba kolega mnie żle zrozumiał,a raczej mało uwaznie przeczytał mój post. Mnie tam wcale nie chodziło o ustawienie gażnika[to akurat wiem jak się robi] . A więc czas odświeżyć ostatnie posty w tym temacie. A jeśli chodzi o żarówkę,raczej zawsze ją stosuję tylko chciałem troche poeksperymenować. No chyba że jest elektronik to wtedy lampa albo ''sluch'' POZDRAWIAM!
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » czw lip 20, 2006 12:01 am

gosc pisze:w skrocie szukasz pkt o najwyzszych obrotach i cofasz o ok 5 st. , ale to tez zalezy od stanu silnika
BTW , skoro z ciebie "stary " mechanior i takich zeczy niewiesz to...... :lol:
Jakoś mam większe zaufanie do przyżądów i staram się zawsze zachować [w miarę możliwości] wytyczne fabryki zwłaszcza jak robię nie przy swoim sprzęcie. A dla siebie zawsze można poeksperymentować,oczywiście z głową bo na razie nie mam zamiaru wymieniać zaworów.
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » czw lip 20, 2006 5:02 am

eeee, kicha z ta zaroweczka jakas, nigdy jej jakos w reku nimialem nawet chyba niewiem jak wyglada, normalnie odpalasz i krecisz aparatem, i w tedy kiedy najlepiej pali zostawiasz i tyle(coby nieodbijal i niebyl zapozny)
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » czw lip 20, 2006 5:04 am

tomek4x4 pisze:
gosc pisze:w skrocie szukasz pkt o najwyzszych obrotach i cofasz o ok 5 st. , ale to tez zalezy od stanu silnika
BTW , skoro z ciebie "stary " mechanior i takich zeczy niewiesz to...... :lol:
Jakoś mam większe zaufanie do przyżądów i staram się zawsze zachować [w miarę możliwości] wytyczne fabryki zwłaszcza jak robię nie przy swoim sprzęcie. A dla siebie zawsze można poeksperymentować,oczywiście z głową bo na razie nie mam zamiaru wymieniać zaworów.
:o , w uazie jest rozrzad bezkolizyjny to przy zlym ustawieniu poco chcesz zmieniac zawory, nadodatek na kolach zebatych, od wczoraj masz uaza ??
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw lip 20, 2006 6:44 am

Hmm zachodzi tu dziwna sprzeczność
Jerry napisał:

O stary...
Do tego trzeba byc starym mechaniorem...
Akurat tak się składa że jestem [nie chwaląc się] ''starym mechaniorem'' co prawda młody wiekowo bo mam tylko 29lat ale zaczynałem w wieku 12lat.
Wiem że korespondencyjnie jest cieżko...Ale jak umiesz ustawiać na ''słuch'' to może podasz jakieś wskazówki ,na co zwrócic uwagę? A może podobnie jak przy ustawianiu na ''sluch'' składu mieszanki biegu jalowego? Jaki odgłos wydechu? Łagodny czy słyszalne detonacje? Co z obrotami, szukać punktu o najwyższych obrotach,a moze patrzeć na moment najbardziej równomiernej pracy silnika? Albo na zrywnosc przy szybkim wciśnięciu pedału gazu choć to zalezne jet jeszcze od innych elementów. Czekam na jakies konkretne wskazówki. POZDRAWIAM!
No to jesteś czy nie jesteś?? :o :wink:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » czw lip 20, 2006 6:18 pm

Doktor200 pisze:
tomek4x4 pisze:
gosc pisze:w skrocie szukasz pkt o najwyzszych obrotach i cofasz o ok 5 st. , ale to tez zalezy od stanu silnika
BTW , skoro z ciebie "stary " mechanior i takich zeczy niewiesz to...... :lol:
Jakoś mam większe zaufanie do przyżądów i staram się zawsze zachować [w miarę możliwości] wytyczne fabryki zwłaszcza jak robię nie przy swoim sprzęcie. A dla siebie zawsze można poeksperymentować,oczywiście z głową bo na razie nie mam zamiaru wymieniać zaworów.
:o , w uazie jest rozrzad bezkolizyjny to przy zlym ustawieniu poco chcesz zmieniac zawory, nadodatek na kolach zebatych, od wczoraj masz uaza ??
No nie! Znowu muszę tlumaczyć....Co się tutaj dzieje? Jeden myli zapłon z mieszanką biegu jałowego a Drugi z ukladem rozrządu. Kolego ''Doktor'' ,nie wiem czy wiesz czy nie jak działa silnik spalinowy czterosuwowy ale tego nie bedę Ci tłumaczył. Otóż chodzi oto[i nie ważne czy to Uaz czy inna marka] że jeśli ustawisz zbyt póżny zapłon i na dłuższa metę będziesz na takim jeżdził to poprostu wypalisz gniazda a przedewszystkim zawory wydechowe. A jeśli jest LPG to juz wogole kicha bo gaz spala sie wolniej od etyliny. Jeśli jeszcze Byś nie wiedział o co chodzi to powiem tak: Silnik jest tak zaprojektowany aby w momencie odpalenia mieszanki w cylindrach zawory a zwłaszcza wydechowe były zamknięte aż do momentu wypalenia jej. Ponieważ zawory pod czas zamknięcia stykają się z gniazdami powodując zamknięcie komory spalania a jednoczesnie schładzają się powodując oddanie ciepła do głowicy. Jeśli będzie późny zapłon to w trakcie kiedy mieszanka będzie się jeszcze palić nastapi uchylanie zaworów co doprowadzi do przegrzania a w konsekwencji do uszkodzenia ich jak również powierzchni gniazd.Bo sam trzonek nie jest w stanie oddać temperatury z całej powierzchni zaworu . Dlatego tak jak pisałem wcześniej że przy gazie zaleca sie przyspieszenie zapłonu w celu wcześniejszego odpalenia mieszanki aby dopaliła się zanim zaczną otwierać się zawory. A ludzie nie wiedzą i poźniej płaczą''gaz do dupy,pali gniazda,zawory itp.'' A niech pali,może w końcu przestaną partaczyć a zajmą się profesjonalnym podejsciem do sprawy. Jeśli czegos jeszcze nie rozumiesz to smiało pytaj. POZDRAWIAM!
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » czw lip 20, 2006 8:53 pm

,,... zawory... schładzają się powodując oddanie ciepła do głowicy...''

otym niewiedzilem :D
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » czw lip 20, 2006 8:55 pm

tomek4x4 pisze: (...) Otóż chodzi oto[i nie ważne czy to Uaz czy inna marka] że jeśli ustawisz zbyt póżny zapłon i na dłuższa metę będziesz na takim jeżdził to poprostu wypalisz gniazda a przedewszystkim zawory wydechowe. A jeśli jest LPG to juz wogole kicha bo gaz spala sie wolniej od etyliny. Jeśli jeszcze Byś nie wiedział o co chodzi to powiem tak: Silnik jest tak zaprojektowany aby w momencie odpalenia mieszanki w cylindrach zawory a zwłaszcza wydechowe były zamknięte aż do momentu wypalenia jej. Ponieważ zawory pod czas zamknięcia stykają się z gniazdami powodując zamknięcie komory spalania a jednoczesnie schładzają się powodując oddanie ciepła do głowicy. Jeśli będzie późny zapłon to w trakcie kiedy mieszanka będzie się jeszcze palić nastapi uchylanie zaworów co doprowadzi do przegrzania a w konsekwencji do uszkodzenia ich jak również powierzchni gniazd.Bo sam trzonek nie jest w stanie oddać temperatury z całej powierzchni zaworu . Dlatego tak jak pisałem wcześniej że przy gazie zaleca sie przyspieszenie zapłonu w celu wcześniejszego odpalenia mieszanki aby dopaliła się zanim zaczną otwierać się zawory. A ludzie nie wiedzą i poźniej płaczą''gaz do dupy,pali gniazda,zawory itp.'' A niech pali,może w końcu przestaną partaczyć a zajmą się profesjonalnym podejsciem do sprawy. Jeśli czegos jeszcze nie rozumiesz to smiało pytaj. POZDRAWIAM!
No proszę jaki kulturalny i rzeczowy wykładzik..... :)2
Uczta się chłopy..... :)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Jakub p.
 
 
Posty: 142
Rejestracja: pn sie 22, 2005 5:00 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jakub p. » czw lip 20, 2006 9:05 pm

Czesc Tomasz...
Jezeli masz dostep dp lampy stroboskopowej , to jej uzyj..., nie bedziesz musial eksperymentowac i bedziesz miec pewnosc , ze regulacja jest porawna. Jako , ze masz wyzszy stopien sprezania i paliwo obecnie dostepne ma juz 95 i wiecej oktanow , mozesz przyspieszyc troche zaplon od wartosci zalecanej fabrycznie o jakies 2,3 stopnie. Generalnie doprowadza sie do sytuacji kiedy "te" sprzety maja najlepsze przyspieszenie, ewentualnie przy naglym przyspieszeniu moze byc mala detonacja. Powodzenia.

Awatar użytkownika
Gazon
Posty: 389
Rejestracja: wt sie 09, 2005 8:40 pm
Lokalizacja: Abinsk Rosjia

Post autor: Gazon » pt lip 21, 2006 6:23 am

Regulacja zaplonu silnika Uaza to prawie zawsze na sluch , lampki stroboskopy i inne wynalazki bardzo rzadko sie przydaja, przy konstrukcji tego silnika a dokladniej mowiac wykonanie detali wplywajacych na dokladnosc pracy jest do d..... . Ustawienie na sluch polega na wybraniu optymalnych roboczych parametrow silnika i nie jest zwiazane tylko z ustawieniem zaplonu , ale i odpowiedniej regulacji gaznika pod zaplon. Trzeba sie troche na...c zeby bylo O.K. oczywiscie trzeba to robic nie w garazu a w terenie zeby czuc jak ta jedzie . Zycze Tomkowi duzo czasu i powodzenia
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » ndz lip 23, 2006 10:22 am

Gazon pisze:Regulacja zaplonu silnika Uaza to prawie zawsze na sluch , lampki stroboskopy i inne wynalazki bardzo rzadko sie przydaja, przy konstrukcji tego silnika a dokladniej mowiac wykonanie detali wplywajacych na dokladnosc pracy jest do d..... . Ustawienie na sluch polega na wybraniu optymalnych roboczych parametrow silnika i nie jest zwiazane tylko z ustawieniem zaplonu , ale i odpowiedniej regulacji gaznika pod zaplon. Trzeba sie troche na...c zeby bylo O.K. oczywiscie trzeba to robic nie w garazu a w terenie zeby czuc jak ta jedzie . Zycze Tomkowi duzo czasu i powodzenia
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
Kolego ''Gazon'' masz słuszną i całkowitą rację! I zagadzam sie z Tobą. Popieram to co napisałeś. A teraz powiem Ci jak jest w moim przypadku. Otóż nie bawię się w partaczenie ,a raczej profesjionalnie staram podchodzić do sprawy.A jak byś Miał jakies wątpliwości to po każdej jakiekolwiek regulacji wykonuje jazdę próbną. Czy to dla siebie czy dla klienta pierwsze co to sprawdzam stan silnika i osprzętu a dopiero pózniej biorę się za jakiekolwiek regulacje. Widząc np. luzy w aparacie zapłonowym żaden szanujacy sie mechanik nie podejmie się regulacji. I w takim przypadku to masz racje 100%, żadna lampa ,zadna zaróweczka nie pomoże jak zapłon dla każdego cylindra w skakuje na ''chybił trafił'' Ja w takim przypadku proponuje wymiane aparatu bądź regenerację a jeżeli nie to odsyłam klijenta z kwitkiem ,niech jedzie może mu jakis desperat za browara ustawi zaplon w rozpierdzielonym aparacie. A jesli chodzi o Uaza to jest to konstrukcja dość wiekowa dlatego nie można opierać się na oryginale tylko trzeba wprowadzać nowsze modyfikacje. U siebie juz troche pozmieniałem i jest ok. Gżnik Weber, pompa hamulcowa Żuk, sprzęgło Żuk, pedały i uklad sterowania sprzegłem VW golf, serwo VW Golf[nie mialem zamiaru jeździć z orginalnym wiadrem pod maską]. W planach jest wymiana hamulcy na tarczowe,ale jak narazie nowe oryginały są rewelacyjne. POZDRAWIAM!
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » pn sie 07, 2006 3:18 pm

na słuch - hmm?
to robi sie to tak
zrobić kreske wkretakiem tak aby zaznaczyć dodtychczasowe ustawienie aparatu
poluzować aparat tak żeby stuknięty rączką od śrubokręta dawał sie obracać
odpalić sprzeta
zacząc obracać aparatem w celu ustalenia w którą strone sie przyspiesza a w którą opóźnia zapłon (przy przyśpieszaniu rosną obroty a potem zaczyna sie nieregularna praca a przy opóźnianiu spadają obroty)
po ustaleniu w którą jest co powrócić do ustawienia zaznaczonego kreską
poczym podejśc do tłumika i słuchać czy praca jest równa bez kichnięć
(jeżeli tak jest to zapłon najprawdopodobnie jest zapóźny jeśli zaś kicha zawczesny)
najczęściej silnik pracuje równo i nie kicha bo w wyniku powstawania luzów na wszystkich mechanizmach zapłon samoczynnie sie opóźnił

ustawianie zaczynamy od stukniećia w aparat aby przyśpieszyć zapłon o jakiś niewielki kąt poczym lecimy do tlumika i słuchamy
jak jeszcze nie kicha to znowu stuknąc aparat w celu przyśpieszenia zapłonu
operacje powtażamy aż z tlumika zacznie dobiegać coś takiego
brrrrrrrrrrrrrrrrrpsikbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrpsikbrrrrrrrrrpsikpsikbrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrpsik
taki odgłos oznacza że jesteśmy już blisko celu
teraz należy nieznacznie opóźnić zapłon tak żeby kichnięcia stały sie sporadyczne powiedzmy jedno na 15 sekund
tak ustawiony zapłon jest troszke zawczesny w poruwnaniu z założeniami fabryki ale zato silnik przy takim ustawieniu bardzo energicznie reaguje na pedał gazu
takie ustawienie ma też wady
zmiejsza się momęt obrotowy przy niskich obrotach silnika i przy bardzo nagrzanym motorze może spowodować przy zapalniu takzwane odbijanie w tłok (objaw jest taki jak by przycieral rozrusznik)
jak komuś się niespodoba to niech opóźnia zapłon aż do całkowitego ustąpienia kichana z tłumika wtedy będzie troche miej żwawo wkręcał się na obroty ale zato nie bedzie miał wyżej wymienionych wad

bardzo prosze nie rozwodzić sie nad moim wywodem
ja tak ustawiam u siebie i według mnie jest dobrze
jak komuś się nie podoba niech ustawia według swoich zasad i tyle

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pn sie 07, 2006 7:56 pm

Silnik jest tak zaprojektowany aby w momencie odpalenia mieszanki w cylindrach zawory a zwłaszcza wydechowe były zamknięte aż do momentu wypalenia jej. Ponieważ zawory pod czas zamknięcia stykają się z gniazdami powodując zamknięcie komory spalania a jednoczesnie schładzają się powodując oddanie ciepła do głowicy.
...stanowczo za dużo teori a za mało praktyki..... :lol: :)2 (wrzuć na luz,mniej czytaj,więcej spożywaj..........browaru,a wyjdzie ci na dobre..... :)2 ).Pozdro
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

tomek4x4
 
 
Posty: 115
Rejestracja: pn gru 19, 2005 10:58 pm
Lokalizacja: Małopolska okolice Krakowa

Post autor: tomek4x4 » pn sie 07, 2006 9:07 pm

Kolego ''L80'' ten ten temat założyłem tak z czystej ciekawości, jak to jest z tym ustawianiem zapłonu ''na słuch'' bo osobiście to raczej preferuję [tak jak pisałem wyżej] przyżądy aczkolwiek nie zawsze sie sprawdzają. No ale twoja wypowiedź jest w 100% wyczerpująca. Właśnie oto mi chodziło :)2 :)2 :)2 . Więcej takich ludzi na tym forum a życie będzie dużo łatwiejsze. To jest konkretna odpowiedzieć, od razu wiadomo o co chodzi. Wielkie dzieki! Pozdrawiam!
W TERENIE Nissan Patrol GR 2.8 NA ASFALCIE BMW 320I 24V 150KM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości