Problem z mostami (POMOCY!)
Moderator: Student
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
Problem z mostami (POMOCY!)
Jestem dumnym właścicielem UAZa z silnikiem 2.4 Diesel z Mercedesa. Pozostałe elementy układu napędowego są oryginalne, uzaowskie (tj. skrzynia biegów, reduktor, wały i mosty). Trzy pierwsze biegi chodzą jak należy, ale kiedy wrzucam "czwórkę" drastycznie spadają obroty, silnik się muli i fura wogóle nie chce jechać. Doszedłem do wniosku, że jedyną tego przyczyną jest przekładnia w tylnym moście (używam przede wszystkim tylnego napędu, ale przy załączonym przodzie dzieje się to samo). Doszukałem się informacji, że most w UAZie posiada przełożenie 4.2 i zastosować należy tzw. "szybki most" o przełożeniu 5.125, ale po rozpołowieniu tyłu naliczyłem 41 zębów na talerzu i 8 na wałku atakującym, co daje przełożenie... 5.125! Co mam dalej zrobić? Skąd podebrać inny dyfer? A może to wina zupełnie czego innego? Pomóżcie!
Masz właśnie zwykłe mosty, szybkie maja przełozenie 4,625. Może silnik masz juz na wykończeniu i nie wydoli na czwartym biegu (zresztą MB 2.4D nie ma czym Boga chwalić
)? Nasz z takim samym silnikiem i przełożeniami też zamula na czwórce ale obroty nie spadają. Może cos z zasilaniem? Nie kopci Ci mocno? Sprawdź też hamulce czy nie trzymają bo to też może byc przyczyną.

same starocie
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
Silnik powinien być dobry. Oleju nie bierze, kompresja jest w porządku, bo była mierzona, wymienione były wszystkie wtryskiwacze na nówki Bosha, pompa też jest po przeglądzie i wszystko gra. Cały czas jeździł na oleju napędowym, nie na żadnym opale czy innym syfie. Filtr paliwa jest nowy, boshowski. Hamulce też są OK. Czekam na dalsze pomysły...
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
Nie sprawdzałem tego, bo pompa i wtryskiwacze były robione przez mechanika, który się tym zajmuje na codzień, więc wydaje mi się, że wszystko jest złożone dobrze. Jedyna kwestia jaka mnie zastanawia, to czy czasem nie da się jakoś zmienić ustawień pompy, w celu zwiększenia jej wydajności (obecnie pali 10 l oleju, więc chyba wynik w normie). Gdyby zwiększyć dawkę paliwa albo coś?
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
- chiquito83
- Posty: 2321
- Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
- Lokalizacja: Bytów, Gdynia
Przyzwyczaj się do mocy dieslaMichał(student) pisze:Nie, zamułka była od samego początku, odkąd tylko ten silnik trafił do mojego UAZa.



http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
sprawdz zapłon, odkręc przewód 1 go wtrysku(z pompy) i kręć silnikiem(kluczem na kole pasowym) na wale korbowym z przodu masz cyfry kąta wyprzedzenia zapłonu a na bloku taką trujkątną blaszkę wtrysk powinien się zaczynać(patrz na sekcje pompy) 20 stopni przed oznaczeniemOT a kończyć 10 stopni zaOT jak masz tak to musi być dobrze (zapłon)
uaz 2,4td uaz2.8i gaz66
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
Panowie offroadowcy!!! Jeśli któryś z was jest z okolic Sandomierza, Tarnobrzega, Stalowej Woli, Opatowa, Staszowa itp, a ma chwilę wolnego czasu, zapraszam do mnie w celu obejrzenia i ewentualnego doradztwa w sprawie mojego UAZa. Pokrywam koszty transportu i wogóle... Na pewno jakoś się dogadamy. Prosze pisać na priv, w celu ewentualnego omówienia szczegółów. Dziękuję z góry jak mało który i pozdrawiam.
PS. Oczywiście w dalszym ciągu czekam na inne pomysły, jak można ten pojazd bardziej "ożywić".
PS. Oczywiście w dalszym ciągu czekam na inne pomysły, jak można ten pojazd bardziej "ożywić".
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
Mam w planch założenie 2.5 litrowego benzyniaka z BMW. Ale co mam zrobić, żeby ten silnik chciał normalnie pracować? Wiem, że to, że bardzo wolno wkręca się na obroty na czwórce, to normalne, ale mój egzemplarz jest tak zmulony, że nawet jak się jedzie rozpędzonym z górki, to na czwartym biegu prawie gaśnie, o jeździe w terenie czy nawet na prostej już nie wspominam. Totalna padaka!
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
jesli dobrze pamietam to z boku pompy jest korek kontrolny do sprawdzania ilosci oleju a zeby sprawdzic kąt wtrysku jedz do jakiegos serwisu diesli,wbrew pozorom nie zaplacisz drogo a oszczedzisz sobie nerwow i nauki na wlasnych błędach....poza tym masz stary typ silnika z regulatorem podcisnieniowym w pompie,ktory musi byc dokladnie dostrojony,zeby to dzialalo...przechodzilem to w gaziku i teraz juz wiem,ze pierwsza rzecza ktora trzeba zrobic jak diesel glupieje to odwiedzic autoryzowany serwis BOSHa- zaplacisz 300-400 zl za przeglad i regulacje pompy wg. fabrycznych nastawow,dostaniesz rok gwarancji i... zapomnisz,ze masz pompe...Michał(student) pisze:Mam stary typ pompy. A ile powinno być w niej oleju i jak sprawdzić jego poziom?

a jak chcesz sie bawic w strojenie regulatora to pod sprezyną od membrany z tylu pompy sa podkladki roznej grubosci...jesli dobrze pamietam to wystarczy odkrecic cztery srubki i masz toto na wierzchu ale naprawde nie polecam jesli nie znasz dobrze dzialania pompy...ja sobie sam naprawiam pompy ale na regulacje zawsze jade do serwisu...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość