Regulacja zaworów

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Regulacja zaworów

Post autor: KleryK » śr sie 16, 2006 12:06 pm

Ja w zwi±zku z tym ¿e siê nudzê bo ju¿ prawie wszystko zrobi³em to podreguluje zaworki , kiedy¶ robi³ mi to znajomy ale teraz nieosi±galny jest.

Ja tylko chce siê zapytaæ o jakie¶ uwagi o których nie napisano w instrukcji przy regulacji. Czy co¶ przy okazji przesmarowaæ , czym¶ poruszaæ ? :)

Pozdrawiam :D
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw sie 17, 2006 9:11 am

a co napisano w instrukcji , bo takowej nigdy nieposiadalem :roll:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
BROWAR_PL
Posty: 390
Rejestracja: czw mar 09, 2006 9:41 am
Lokalizacja: Spytkowice

Post autor: BROWAR_PL » pt sie 18, 2006 10:04 pm

rwgulacja to prosta sprawa ustalasz szczeline szczelinomieżem, ja mam 0,40 bo mam gaz i rególujesz tylko uwaga na to że jest moment że obydwa zawory są w dole, można sie przez to pogubić, kręcisz korbą i rególujesz.. prosta sprawa

Awatar użytkownika
jac.uaz
Posty: 506
Rejestracja: wt kwie 19, 2005 12:01 pm
Lokalizacja: Elbląg
Kontaktowanie:

Post autor: jac.uaz » sob wrz 02, 2006 4:14 pm

Sprawa wygląda tak:
1. Ustawiasz silnik na sprężanie na 1 cylinder (na kole pasowym jest znacznik, i po palcu rozdzielacza widzisz,że idzie na pierwszy gar)
2. Ustawiasz przy pomocy szczelinomierza luz: na wdechu- 0,4 mm,wydech: 0,45mm (niektórzy ustawiają 0,35/0,4)
3. Robisz obrót o 180' i regulujesz drugi itd. wg faz zapłonu.
I po wszystkim.
Luz na wydechu ustawia się większy niż na wdechu ze względu na temperaturę, która z oczywistych wględów na wydechu jest większa, więc i materiał się rozszeża bardziej.
GRUPA OFFROAD
UAZ 469 B

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » pn wrz 11, 2006 9:51 am

Witam, ustawi³em tak jak w instrukcji przykazano 0.35-0.4mm na wszystkie gary a wydechowy w 1 i 4 cylindrze na 0.3-0.35mm ( tak w instrukcji ! ). Mimo ¿e w ka¿dym mia³em trochê rozregulowane popychacze ( w ka¿dym trzeba by³o robiæ luz ) to po ustawieniu du¿ej ró¿nicy nie zobaczy³em, ale pojadê w pole i zobaczê jutro. Ale z tym paluchem to dobre bo w instrukcji karz± wk³adaæ palce w dziurkê po ¶wiecy i patrzeæ kiedy suw sprê¿ania jest hehehe :)

Jak na rozgrzanym bêdzie dziwnie chodzi³ to poprawie na te 0.4-0.45mm luzy na wydechowych.

Dziêki :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » śr wrz 13, 2006 5:59 pm

Nie no panowie ! To co siê robi samemu to ¿aden kolega czy mechanik nie zrobi lepiej !

Wyregulowa³em zaworki , zrobi³em zap³on na lampkê +2 stopnie i nie wierzy³em w³asnej stopie jak wyruszy³em na asfalt ! Chyba z 20KM dosta³ skurczybyk bo nawet zabuksowal mi na asfalcie ! Przyspieszenie idealne ! Jutro sprawdzam prêdko¶æ maksymaln± :D i przyspieszenie do setki !

Jestem pod mega wra¿eniem :D
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » śr wrz 13, 2006 8:11 pm

KleryK pisze: (...)
Jestem pod mega wrażeniem :D
Będziesz pod jeszcze większym jak przyjdzie czas na tankowanie. :wink:
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » czw wrz 14, 2006 11:10 am

Do teraz z lekkim obi±¿eniem przy przelotowej 60km/h pali³ mi 14,5 litra :)
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » czw wrz 14, 2006 7:37 pm

KleryK pisze:Do teraz z lekkim obiążeniem przy przelotowej 60km/h palił mi 14,5 litra :)
....więc, jest jeszcze źle wyregulowany.....jeżeli dojdziesz do zużycia 17-19 litrów na setkę będzie idealnie... :)21
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości