Strona 1 z 1
Regulacja zaworów
: śr sie 16, 2006 12:06 pm
autor: KleryK
Ja w zwi±zku z tym ¿e siê nudzê bo ju¿ prawie wszystko zrobi³em to podreguluje zaworki , kiedy¶ robi³ mi to znajomy ale teraz nieosi±galny jest.
Ja tylko chce siê zapytaæ o jakie¶ uwagi o których nie napisano w instrukcji przy regulacji. Czy co¶ przy okazji przesmarowaæ , czym¶ poruszaæ ?
Pozdrawiam

: czw sie 17, 2006 9:11 am
autor: gosc
a co napisano w instrukcji , bo takowej nigdy nieposiadalem

: pt sie 18, 2006 10:04 pm
autor: BROWAR_PL
rwgulacja to prosta sprawa ustalasz szczeline szczelinomieżem, ja mam 0,40 bo mam gaz i rególujesz tylko uwaga na to że jest moment że obydwa zawory są w dole, można sie przez to pogubić, kręcisz korbą i rególujesz.. prosta sprawa
: sob wrz 02, 2006 4:14 pm
autor: jac.uaz
Sprawa wygląda tak:
1. Ustawiasz silnik na sprężanie na 1 cylinder (na kole pasowym jest znacznik, i po palcu rozdzielacza widzisz,że idzie na pierwszy gar)
2. Ustawiasz przy pomocy szczelinomierza luz: na wdechu- 0,4 mm,wydech: 0,45mm (niektórzy ustawiają 0,35/0,4)
3. Robisz obrót o 180' i regulujesz drugi itd. wg faz zapłonu.
I po wszystkim.
Luz na wydechu ustawia się większy niż na wdechu ze względu na temperaturę, która z oczywistych wględów na wydechu jest większa, więc i materiał się rozszeża bardziej.
: pn wrz 11, 2006 9:51 am
autor: KleryK
Witam, ustawi³em tak jak w instrukcji przykazano 0.35-0.4mm na wszystkie gary a wydechowy w 1 i 4 cylindrze na 0.3-0.35mm ( tak w instrukcji ! ). Mimo ¿e w ka¿dym mia³em trochê rozregulowane popychacze ( w ka¿dym trzeba by³o robiæ luz ) to po ustawieniu du¿ej ró¿nicy nie zobaczy³em, ale pojadê w pole i zobaczê jutro. Ale z tym paluchem to dobre bo w instrukcji karz± wk³adaæ palce w dziurkê po ¶wiecy i patrzeæ kiedy suw sprê¿ania jest hehehe
Jak na rozgrzanym bêdzie dziwnie chodzi³ to poprawie na te 0.4-0.45mm luzy na wydechowych.
Dziêki

: śr wrz 13, 2006 5:59 pm
autor: KleryK
Nie no panowie ! To co siê robi samemu to ¿aden kolega czy mechanik nie zrobi lepiej !
Wyregulowa³em zaworki , zrobi³em zap³on na lampkê +2 stopnie i nie wierzy³em w³asnej stopie jak wyruszy³em na asfalt ! Chyba z 20KM dosta³ skurczybyk bo nawet zabuksowal mi na asfalcie ! Przyspieszenie idealne ! Jutro sprawdzam prêdko¶æ maksymaln±

i przyspieszenie do setki !
Jestem pod mega wra¿eniem

: śr wrz 13, 2006 8:11 pm
autor: JA'JACEK
KleryK pisze:
(...)
Jestem pod mega wrażeniem

Będziesz pod jeszcze większym jak przyjdzie czas na tankowanie.

: czw wrz 14, 2006 11:10 am
autor: KleryK
Do teraz z lekkim obi±¿eniem przy przelotowej 60km/h pali³ mi 14,5 litra

: czw wrz 14, 2006 7:37 pm
autor: faziuaz
KleryK pisze:Do teraz z lekkim obiążeniem przy przelotowej 60km/h palił mi 14,5 litra

....więc, jest jeszcze źle wyregulowany.....jeżeli dojdziesz do zużycia 17-19 litrów na setkę będzie idealnie...
