uaz + mercedes 3,0 diesel....czy warto,czy dużo zabawy??

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

uaz + mercedes 3,0 diesel....czy warto,czy dużo zabawy??

Post autor: faziuaz » śr wrz 06, 2006 6:00 pm

rozumiem że temat ,rzeka,ale najważniejsze sprawy:czy reduktor da radę?,czy motor nie za ciężki?,jak to się sprawuje w użytkowaniu(pytanie oczywiście do posiadaczy kompletu)....na co zwrócić uwagę podczas adaptacji? :wink:
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » śr wrz 06, 2006 7:36 pm

Za duży..za ciężki...potrafi nieźle robić.
Reduktor da radę.

Musisz uważać żeby w szale artystycznym nie zniwelować karoserii do podkładek pod śrubami :lol: :lol: :lol:
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » śr wrz 06, 2006 10:23 pm

sporo roboty a efekt średni bo silnik bardzo cieżki.. daje rade i jeździ dobrze nawet jak jest juz totalnie rozwalony.. ale na twoim miejscu poprzeglądałbym ogłoszenia i składy w poszukiwaniu czegos ciekawszego.. 2,9 z nowszego busa ( na nimpozniej sprinter) chodzi nieporównywalnie lepiej i jest lżejszy..
a reduktor mosty i skrzynia dają rade nawet jeśli nie są pierwszej młodości.. :)2
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » czw wrz 07, 2006 12:46 pm

troche zabawy ale tak to gitara. poza tym robisz komplet z tym silnikek i w każdej chwii jak ci nie leży kupujesz sprintera albo cokolwiek mesia i klasa. ale już lepiej tego 300TD niż 300D
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
darek.z
 
 
Posty: 200
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: darek.z » pt wrz 22, 2006 8:52 am

Wstawiam silnik 300D z MB123. Skrzynia zostaje z uaza+flansza
Czy ktoś może mi podesłac zdjęcia z montażu na e-meila?
Przejrzałem forum i brakuje mi jeszcze kilku informacji.
Czy zmieści się bez cięcia tunelu (Filtr oleju jest przy pierwszym garze na dole po lewej stronie )?
Miska wiem- do obcięcia
łapa sprzęgła mercedes czy uaz?
Ten filtr raczej zahaczy o kolumnę ale myślę wstawic z mesia przy samej ramie z przodu.
Za zdjęcia, info i uwagi dzięki :D

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pt wrz 22, 2006 10:27 am

A ja będę mesia 300D zakładał do Muscela, tylko ze skrzynią mercedesa.
A czy moze ktoś z kolegów ma świece żarowe nie potrzebne? Bo o dziwo na szrocie nie moge dostać :roll:
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » pt wrz 22, 2006 12:17 pm

wstawiac silnik 300D merca z orginalna skrzynia uaza to pomylka... dalej chcecie sluchac tych zgrzytow itp :lol: ???? oczywiscie jest to o tyle prostsze ze nie ruszacie skrzyni biegow ale wydaje mi sie ze jak juz sie bawic to wrzucic tez i skrzybke mesia i ladnie polaczyc z reduktorem uaza patentow jest dosc duzo wystarczy poszukac :wink: ja wlasnie jeden z nich bede testowal :)2
Ostatnio zmieniony pt wrz 22, 2006 1:13 pm przez pakjusz_pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
darek.z
 
 
Posty: 200
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: darek.z » pt wrz 22, 2006 12:37 pm

A wyjście mocy?
za dużo motania, cięte wały,przeróbka reduktoka itd.. Zostaje przy skrzyni uaza. Może póżniej, ale odrazu z roburem

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » pt wrz 22, 2006 1:03 pm

co do walow to nie jest problem.. byle tokarz ktory sie zna na rzeczy za 30-50zl skroci ci wal i dokladnie wywazy tak zeby nie wibrowal... ja u siebie wlasnie robie taki super gdzie stawiany jest silnik merca i waly zostala be zmian wraz z ulozeniem skrzyni redukcyjnej :lol: :)2 czyli zadnego ciecia.... jeden prototyp wlasnie z 300d jezdzi juz na takim patencie teraz ja robie to z 2.8 mercem jakby co to moge zalatwic potrzebne czesci :wink:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
darek.z
 
 
Posty: 200
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: darek.z » pt wrz 22, 2006 2:31 pm

jak rozumiem to 300d+skrzynia mesia+reduktor uaz i to się mieści bez przesówania reduktora? Jak tak to z chęcią zobaczę fotę tego patentu i połączenie skrzyni z reduktorem lub jakiś dobry opis. jestem za :)2

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt wrz 22, 2006 7:37 pm

2.8 mercem jakby co to moge zalatwic potrzebne czesci
.....będę miał to na uwadze.
Tylko zastanawia mnie jedna rzecz....czy nie lepiej wsadzić benzynę jakąś?....tak prawdę mówiąc, nie jestem przekonany do diesla,widzę raczej jakąś jednostkę benzynową.....np V6 z mercedesa o pojemności np.3,2...wywalić elektrykę silnika(mam na myśli wtrysk)przerbić kolektory włożyć gaźnik....(np ZIŁ),problemu nie ma z przystosowaniem,tylko co było by najbardziej przydatne w lataniu..... :D no i co zastosować do przeniesienia momentu na koła ....czy patrol,czy może afgany (co bardziej odporne na wybuchy),żeby cholerstwo było mocne i odporne na awarie.......(wiem że pewnych rzeczy nie sposób uniknąć )
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt wrz 22, 2006 7:39 pm

nie lepiej kupić patrola
3.3td chodzi jak wariat, kosztuje mało i nie trzeba się orobić

Awatar użytkownika
faziuaz
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: śr lis 16, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: przemysl
Kontaktowanie:

Post autor: faziuaz » pt wrz 22, 2006 7:47 pm

Mroczny pisze:nie lepiej kupić patrola
3.3td chodzi jak wariat, kosztuje mało i nie trzeba się orobić
...to mnie również nurtuje....na cholerę zapierdzielać, rozbebeszać pół uaza żeby 50% patrola wsadzić....
gg9363735 potrafię odbudować każdego uaza na podstawie kodu DNA

www.mudmasters-4x4.pl

Awatar użytkownika
NuVo
 
 
Posty: 1284
Rejestracja: pn lis 28, 2005 6:32 pm
Lokalizacja: Wojkowice Kościelne

Post autor: NuVo » pt wrz 22, 2006 7:53 pm

@Faziuaz jechałeś kiedykolwiek Uazem z MB 300D?W terenie na wolnych obrotach moment jest świetny,a na czarnym tez ładnie nagina,mówie oczywiście o MB+skrzynia Uaz i red. też Uaz.

P.S. Jechałem testowo już 90km/h i gdyby nie brak piątki to na pewno byłoby szybciej ale to i tak dużo.
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pt wrz 22, 2006 8:44 pm

Ja mam benzynę i teraz przekładam na diesla z kilku powodów:
-po pierwsze już mam dosyć wycierania kopułki rozdzielacza po wyjeżdzaniu z wody.
-po drugie chcę jeździć na rzepak bo nie będe musiał liczyć ile szelestów straciłem na taplanie się w błocie.

Co do silnika mercedesa 300D to ja również chcę zamotać to bez skaracania wałów. Jeżeli zabraknie miejsca to przesunę silnik do przodu. Chcę usunąc wiatrak i zastąpić go elektrycznym przed chłodnicą. To jest też ominięcie problemu zwiazanego z tym że jak się wpada do wody to potrafią się łamać wiatraki od naporu wody.
Ale tu pojawia mi się opcja że jak silnik za bardzo dam do przodu to przeniosę za bardzo ciężar na przenią oś odciążając tym samym tylną. Co o tym sądzicie?
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » pt wrz 22, 2006 8:56 pm

jesli go przesadnie nie przesuniesz do przodu to nic sie nie stanie... nie lepiej poprostu jakas ciensza chlodnice zmotac pod sam przod i miejsca smialo wystarczy na 6 garowy rzedowy silnik.. :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
darek.z
 
 
Posty: 200
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: darek.z » pt wrz 22, 2006 9:05 pm

Zostaje przy 300D. Prośba o foty i o odp. na powyższe pytania.
Niby temat wałkowany a konkretów brak

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » pt wrz 22, 2006 9:08 pm

co do fotek to ja niestety nie zamieszcze bo moje polaczenie lezy u tokarza i pozostalo do zrobienia pare detali... :-?
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
darek.z
 
 
Posty: 200
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: darek.z » pt wrz 22, 2006 9:15 pm

pakjusz_pl pisze:jesli go przesadnie nie przesuniesz do przodu to nic sie nie stanie... nie lepiej poprostu jakas ciensza chlodnice zmotac pod sam przod i miejsca smialo wystarczy na 6 garowy rzedowy silnik.. :roll:
6-ka nie wejdzie.(mowa o muscelu) Mam w swoim 300D 6-7cm od przedniej ramy+skrz. muscel+ red. uaz i wały do przeróbki.
A z tym ciężarem to nie przeszkadza i tak z tyłu jest zbiornik i graty na wyjazd+ browar :wink:

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » pt wrz 22, 2006 9:24 pm

darek.z pisze:
pakjusz_pl pisze:jesli go przesadnie nie przesuniesz do przodu to nic sie nie stanie... nie lepiej poprostu jakas ciensza chlodnice zmotac pod sam przod i miejsca smialo wystarczy na 6 garowy rzedowy silnik.. :roll:
6-ka nie wejdzie.(mowa o muscelu) Mam w swoim 300D 6-7cm od przedniej ramy+skrz. muscel+ red. uaz i wały do przeróbki.
A z tym ciężarem to nie przeszkadza i tak z tyłu jest zbiornik i graty na wyjazd+ browar :wink:


No fakt jesli chodzi o muscela to oczywiscie zmienia postac rzeczy... ja myslalem o uazie... :roll: muscel ma tak malo miejsca pod maska? :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: UAZ Adventure » pt wrz 22, 2006 9:33 pm

pakjusz_pl pisze:
darek.z pisze:
pakjusz_pl pisze:jesli go przesadnie nie przesuniesz do przodu to nic sie nie stanie... nie lepiej poprostu jakas ciensza chlodnice zmotac pod sam przod i miejsca smialo wystarczy na 6 garowy rzedowy silnik.. :roll:
6-ka nie wejdzie.(mowa o muscelu) Mam w swoim 300D 6-7cm od przedniej ramy+skrz. muscel+ red. uaz i wały do przeróbki.
A z tym ciężarem to nie przeszkadza i tak z tyłu jest zbiornik i graty na wyjazd+ browar :wink:


No fakt jesli chodzi o muscela to oczywiscie zmienia postac rzeczy... ja myslalem o uazie... :roll: muscel ma tak malo miejsca pod maska? :roll:

W Uazie zmieści się bez problemu :)
Sam jestem w trakcie motania mojego sprzęta wsadziłem do niego rzędową 6-tkę w dieslu od BMW 2,4 td. W paźdierniku powinienem ruszyć na świat mojim pojazdem.

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » pt wrz 22, 2006 9:40 pm

to ze w uazie sie miesci to ja tez wiem... bo sam tazke wstawiam do swojego 6tke ale merca 2.8 8) i tez mam nadzieje ze w pazdzierniku beda pierwsze rundy testowe :lol: :)2
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » pt wrz 22, 2006 11:18 pm

Nie no Muscel ma pod paską mnustwo miejsca. Przecież orginalny silnik muscela ma dużo większe rozmiary od UAZowskiego.
Mam pewną wizję. Fakt że z przodu jeszcze dojdzie wciągarka, ale chcę zmotać taką lekką. To tylko tyle że lina będzie ważyła. Ale wybalastuję sprzęt browarem :)2
No i jeszcze pod znakiem zapytania stoi skrzynia rozdzielcza. Bo szukam okazji i nie wiem co mi się nawinie. Ale skrzynia biegów zostaje na pewno z gwiazdą.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."

Awatar użytkownika
darek.z
 
 
Posty: 200
Rejestracja: ndz mar 06, 2005 7:00 pm
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: darek.z » pt wrz 22, 2006 11:18 pm

Dla sprostowania
Ja cały czas pytam o UAZA. Ale wiem że Opaopa ma muscela :D

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » sob wrz 23, 2006 9:14 am

darek.z pisze:Czy zmieści się bez cięcia tunelu (Filtr oleju jest przy pierwszym garze na dole po lewej stronie )?
Miska wiem- do obcięcia
łapa sprzęgła mercedes czy uaz?
Ten filtr raczej zahaczy o kolumnę ale myślę wstawic z mesia przy samej ramie z przodu.
Ja mam MB2.4, ale myślę że będzie podobnie jak 3.0 - mianowicie ten filtr haczy nie o kolumnę - od tej ma daleko, ale o oryginalną łapę od silnika, albo musisz ją uciąć, albo zrobić tak jak u mnie ktoś to zmotał, dorobił wyjście węży z boku bloku i filtr sobie jest osobno do budy przymocowany.

Łapa uazowa.

Powodzenia :wink: :)2
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości