
uaz + mercedes 3,0 diesel....czy warto,czy dużo zabawy??
Moderator: Student
uaz + mercedes 3,0 diesel....czy warto,czy dużo zabawy??
rozumiem że temat ,rzeka,ale najważniejsze sprawy:czy reduktor da radę?,czy motor nie za ciężki?,jak to się sprawuje w użytkowaniu(pytanie oczywiście do posiadaczy kompletu)....na co zwrócić uwagę podczas adaptacji? 

Za duży..za ciężki...potrafi nieźle robić.
Reduktor da radę.
Musisz uważać żeby w szale artystycznym nie zniwelować karoserii do podkładek pod śrubami

Reduktor da radę.
Musisz uważać żeby w szale artystycznym nie zniwelować karoserii do podkładek pod śrubami



http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
Pimpek... strikes again:) KNK forever!
sporo roboty a efekt średni bo silnik bardzo cieżki.. daje rade i jeździ dobrze nawet jak jest juz totalnie rozwalony.. ale na twoim miejscu poprzeglądałbym ogłoszenia i składy w poszukiwaniu czegos ciekawszego.. 2,9 z nowszego busa ( na nimpozniej sprinter) chodzi nieporównywalnie lepiej i jest lżejszy..
a reduktor mosty i skrzynia dają rade nawet jeśli nie są pierwszej młodości..
a reduktor mosty i skrzynia dają rade nawet jeśli nie są pierwszej młodości..

przyczajony Uaz, ukryty mercedes 
GG 141-99-54

GG 141-99-54
Wstawiam silnik 300D z MB123. Skrzynia zostaje z uaza+flansza
Czy ktoś może mi podesłac zdjęcia z montażu na e-meila?
Przejrzałem forum i brakuje mi jeszcze kilku informacji.
Czy zmieści się bez cięcia tunelu (Filtr oleju jest przy pierwszym garze na dole po lewej stronie )?
Miska wiem- do obcięcia
łapa sprzęgła mercedes czy uaz?
Ten filtr raczej zahaczy o kolumnę ale myślę wstawic z mesia przy samej ramie z przodu.
Za zdjęcia, info i uwagi dzięki
Czy ktoś może mi podesłac zdjęcia z montażu na e-meila?
Przejrzałem forum i brakuje mi jeszcze kilku informacji.
Czy zmieści się bez cięcia tunelu (Filtr oleju jest przy pierwszym garze na dole po lewej stronie )?
Miska wiem- do obcięcia
łapa sprzęgła mercedes czy uaz?
Ten filtr raczej zahaczy o kolumnę ale myślę wstawic z mesia przy samej ramie z przodu.
Za zdjęcia, info i uwagi dzięki

- pakjusz_pl
- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
wstawiac silnik 300D merca z orginalna skrzynia uaza to pomylka... dalej chcecie sluchac tych zgrzytow itp
?? oczywiscie jest to o tyle prostsze ze nie ruszacie skrzyni biegow ale wydaje mi sie ze jak juz sie bawic to wrzucic tez i skrzybke mesia i ladnie polaczyc z reduktorem uaza patentow jest dosc duzo wystarczy poszukac
ja wlasnie jeden z nich bede testowal 




Ostatnio zmieniony pt wrz 22, 2006 1:13 pm przez pakjusz_pl, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem 

- pakjusz_pl
- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
co do walow to nie jest problem.. byle tokarz ktory sie zna na rzeczy za 30-50zl skroci ci wal i dokladnie wywazy tak zeby nie wibrowal... ja u siebie wlasnie robie taki super gdzie stawiany jest silnik merca i waly zostala be zmian wraz z ulozeniem skrzyni redukcyjnej
czyli zadnego ciecia.... jeden prototyp wlasnie z 300d jezdzi juz na takim patencie teraz ja robie to z 2.8 mercem jakby co to moge zalatwic potrzebne czesci 



Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem 

.....będę miał to na uwadze.2.8 mercem jakby co to moge zalatwic potrzebne czesci
Tylko zastanawia mnie jedna rzecz....czy nie lepiej wsadzić benzynę jakąś?....tak prawdę mówiąc, nie jestem przekonany do diesla,widzę raczej jakąś jednostkę benzynową.....np V6 z mercedesa o pojemności np.3,2...wywalić elektrykę silnika(mam na myśli wtrysk)przerbić kolektory włożyć gaźnik....(np ZIŁ),problemu nie ma z przystosowaniem,tylko co było by najbardziej przydatne w lataniu.....

@Faziuaz jechałeś kiedykolwiek Uazem z MB 300D?W terenie na wolnych obrotach moment jest świetny,a na czarnym tez ładnie nagina,mówie oczywiście o MB+skrzynia Uaz i red. też Uaz.
P.S. Jechałem testowo już 90km/h i gdyby nie brak piątki to na pewno byłoby szybciej ale to i tak dużo.
P.S. Jechałem testowo już 90km/h i gdyby nie brak piątki to na pewno byłoby szybciej ale to i tak dużo.
Vitara Evo 1,6 8v "SMERFETA"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
"Uaz ma opór powietrza jak kiosk Ruchu"
Ja mam benzynę i teraz przekładam na diesla z kilku powodów:
-po pierwsze już mam dosyć wycierania kopułki rozdzielacza po wyjeżdzaniu z wody.
-po drugie chcę jeździć na rzepak bo nie będe musiał liczyć ile szelestów straciłem na taplanie się w błocie.
Co do silnika mercedesa 300D to ja również chcę zamotać to bez skaracania wałów. Jeżeli zabraknie miejsca to przesunę silnik do przodu. Chcę usunąc wiatrak i zastąpić go elektrycznym przed chłodnicą. To jest też ominięcie problemu zwiazanego z tym że jak się wpada do wody to potrafią się łamać wiatraki od naporu wody.
Ale tu pojawia mi się opcja że jak silnik za bardzo dam do przodu to przeniosę za bardzo ciężar na przenią oś odciążając tym samym tylną. Co o tym sądzicie?
-po pierwsze już mam dosyć wycierania kopułki rozdzielacza po wyjeżdzaniu z wody.
-po drugie chcę jeździć na rzepak bo nie będe musiał liczyć ile szelestów straciłem na taplanie się w błocie.
Co do silnika mercedesa 300D to ja również chcę zamotać to bez skaracania wałów. Jeżeli zabraknie miejsca to przesunę silnik do przodu. Chcę usunąc wiatrak i zastąpić go elektrycznym przed chłodnicą. To jest też ominięcie problemu zwiazanego z tym że jak się wpada do wody to potrafią się łamać wiatraki od naporu wody.
Ale tu pojawia mi się opcja że jak silnik za bardzo dam do przodu to przeniosę za bardzo ciężar na przenią oś odciążając tym samym tylną. Co o tym sądzicie?
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."
- pakjusz_pl
- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
- pakjusz_pl
- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
6-ka nie wejdzie.(mowa o muscelu) Mam w swoim 300D 6-7cm od przedniej ramy+skrz. muscel+ red. uaz i wały do przeróbki.pakjusz_pl pisze:jesli go przesadnie nie przesuniesz do przodu to nic sie nie stanie... nie lepiej poprostu jakas ciensza chlodnice zmotac pod sam przod i miejsca smialo wystarczy na 6 garowy rzedowy silnik..
A z tym ciężarem to nie przeszkadza i tak z tyłu jest zbiornik i graty na wyjazd+ browar

- pakjusz_pl
- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
darek.z pisze:6-ka nie wejdzie.(mowa o muscelu) Mam w swoim 300D 6-7cm od przedniej ramy+skrz. muscel+ red. uaz i wały do przeróbki.pakjusz_pl pisze:jesli go przesadnie nie przesuniesz do przodu to nic sie nie stanie... nie lepiej poprostu jakas ciensza chlodnice zmotac pod sam przod i miejsca smialo wystarczy na 6 garowy rzedowy silnik..
A z tym ciężarem to nie przeszkadza i tak z tyłu jest zbiornik i graty na wyjazd+ browar
No fakt jesli chodzi o muscela to oczywiscie zmienia postac rzeczy... ja myslalem o uazie...


Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem 

- UAZ Adventure
- Posty: 611
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
- Lokalizacja: Tarnów
pakjusz_pl pisze:darek.z pisze:6-ka nie wejdzie.(mowa o muscelu) Mam w swoim 300D 6-7cm od przedniej ramy+skrz. muscel+ red. uaz i wały do przeróbki.pakjusz_pl pisze:jesli go przesadnie nie przesuniesz do przodu to nic sie nie stanie... nie lepiej poprostu jakas ciensza chlodnice zmotac pod sam przod i miejsca smialo wystarczy na 6 garowy rzedowy silnik..
A z tym ciężarem to nie przeszkadza i tak z tyłu jest zbiornik i graty na wyjazd+ browar
No fakt jesli chodzi o muscela to oczywiscie zmienia postac rzeczy... ja myslalem o uazie...muscel ma tak malo miejsca pod maska?
W Uazie zmieści się bez problemu

Sam jestem w trakcie motania mojego sprzęta wsadziłem do niego rzędową 6-tkę w dieslu od BMW 2,4 td. W paźdierniku powinienem ruszyć na świat mojim pojazdem.
- pakjusz_pl
- Posty: 526
- Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
- Lokalizacja: Kościerzyna
Nie no Muscel ma pod paską mnustwo miejsca. Przecież orginalny silnik muscela ma dużo większe rozmiary od UAZowskiego.
Mam pewną wizję. Fakt że z przodu jeszcze dojdzie wciągarka, ale chcę zmotać taką lekką. To tylko tyle że lina będzie ważyła. Ale wybalastuję sprzęt browarem
No i jeszcze pod znakiem zapytania stoi skrzynia rozdzielcza. Bo szukam okazji i nie wiem co mi się nawinie. Ale skrzynia biegów zostaje na pewno z gwiazdą.
Mam pewną wizję. Fakt że z przodu jeszcze dojdzie wciągarka, ale chcę zmotać taką lekką. To tylko tyle że lina będzie ważyła. Ale wybalastuję sprzęt browarem

No i jeszcze pod znakiem zapytania stoi skrzynia rozdzielcza. Bo szukam okazji i nie wiem co mi się nawinie. Ale skrzynia biegów zostaje na pewno z gwiazdą.
"[..] to trzeba kupic i uleczyc ..."
Ja mam MB2.4, ale myślę że będzie podobnie jak 3.0 - mianowicie ten filtr haczy nie o kolumnę - od tej ma daleko, ale o oryginalną łapę od silnika, albo musisz ją uciąć, albo zrobić tak jak u mnie ktoś to zmotał, dorobił wyjście węży z boku bloku i filtr sobie jest osobno do budy przymocowany.darek.z pisze:Czy zmieści się bez cięcia tunelu (Filtr oleju jest przy pierwszym garze na dole po lewej stronie )?
Miska wiem- do obcięcia
łapa sprzęgła mercedes czy uaz?
Ten filtr raczej zahaczy o kolumnę ale myślę wstawic z mesia przy samej ramie z przodu.
Łapa uazowa.
Powodzenia


Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości