Strona 1 z 2

Wreszcie zmieniam silnik . . . ?

: pt wrz 29, 2006 8:37 pm
autor: L80
tylko na jaki ?
ma mieć nie miej mocy niż ten co mam 88KM , 130Nm momętu
i żeby miał hydrauliczne popychacze
wielopunktowy wtrysk
i był w komplecie ze skrzynią
i w całosci żeby nie był dłuższy (ze skrzynio) niż 110cm
i żeby nie ważył wiecej niż ten co jest w tej chwili (poldas 1,6)

za tydzień jade na giełde poszukac jakiegoś auta co by mu wybebeszyć serducho

może coś mi podpowiecie
a i kasztanic można do woli

: pt wrz 29, 2006 8:45 pm
autor: Przemekslaw
1,9 td z VW Vento ?? :roll: :roll:

: pt wrz 29, 2006 8:47 pm
autor: piotr oskwarek
ja w swoim uazie mam v6 forda i po podniesieniu maski to silnik wydaje się taki bardzo malutki i gdzieś zanika w tej komorze
v-ki są krótkie w szczególności v6 ale chyba też były jakieś v4 :roll:
może poszukaj jakiegoś 2.9 od scorpio
nie podałeś jaiej pojemności chcesz silnik

: pt wrz 29, 2006 8:47 pm
autor: pakjusz_pl
a co chcesz benzynke czy diesla? :roll: :)

: pt wrz 29, 2006 8:50 pm
autor: piotr oskwarek
Przemekslaw pisze:1,9 td z VW Vento ?? :roll: :roll:
takiego silnika nie polecam bo mam takowy w plaskaczu
no chyba że nie jest to AAZ
trochę słabawy ten silnik bo ma 75 koników
nie lubi być przegrzewany i nie nadaje się do ciężkiej pracy

: pt wrz 29, 2006 8:53 pm
autor: piotr oskwarek
z diesla to może Citroen 1.9
wiem kto u nas w okolicach ma i jest do opchnięcia za marne grosze
ja go nie sprzedaję ale powiem, że jest jeszcze w Polonezie który stoi na złomie i czeka na drugie życie we wcieleniu żyletek :lol:

: pt wrz 29, 2006 9:07 pm
autor: L80
Vento nie ma skrzyni do tylniego napedu
dizla niechce bo nie wkreca się na obroty tak szybko jak bezyna
V6 owszem jeżeli nie bedzie ważyć wiecej jak polonez (jest jakas z blokiem alu ?)

: pt wrz 29, 2006 9:09 pm
autor: piotr oskwarek
chyba w jakimś japończyku
mazda mx3 albo nissan 100nx lub pochodne
był ponoć w którymś z tych modeli silniczek v6
ale nie wiem czy alu

: pt wrz 29, 2006 9:14 pm
autor: Mag69
Wołga lub uazo-wołga :)2


:)21

: pt wrz 29, 2006 9:16 pm
autor: L80
pewnie
na pełnej szprycy i z hydrauliką w zaworach
:)3

: pt wrz 29, 2006 9:33 pm
autor: Mag69
L80 pisze:pewnie
na pełnej szprycy i z hydrauliką w zaworach
:)3
na szprycy TAK , z hydrauliką w zaworach NIE

trochę widziałem co taki silnik potrafi i dlatego polecam

i wiem, że sam potrafiłbyś taki silnik dobrze zestroic




:)21

: pt wrz 29, 2006 9:43 pm
autor: L80
Magu pomieszasz mi w głowie !!
o , o , i już zaczołem dumać

tak wiem
to by było bardzo dobre
ma dól jest krótki i lekki
skrzynia ma duże przelożenie na jedynce co mi też odpowiada (chyba ponad 4 do jednego )
no i zacna pojemnosc jak do 1100 kg masy
ale roboty przy tym jest od pyty
nawet konceptu nie mam od czego by ewentualnie można zaczynać

: pt wrz 29, 2006 9:49 pm
autor: L80
czujnik na wał
powkręcać wtryskiwacze
założyc przepustnice z potencjometrem
sonda
wszystko jeden wielki znak zapytania
o silnik krokowy jeszcze
z czasem wtrysku mysle że poradzila by sobie wiekszość elektroniki montowanej w jakis tam seryjnych autach
powiedzmy omega 2.0
tylko co z katem wyprzedzenia zaplonu
pozostac na platynkach ?

: pt wrz 29, 2006 9:53 pm
autor: Mag69
Sebastian zrobił wołge na wtrysku, więc sie da


:)21

: sob wrz 30, 2006 3:02 pm
autor: Kielon
jesli chcesz tanio lekki motor co dobrze miesza to polecam 2.2 renault 25. Dol i gora aluminium chcialem to dac do samuraia bo wazy tyle samo.
TYLKO ZE skrzynie ma na przod i trzeba z niej zdjac kolnierz i przelozyc do innej. Parametrow nie pamietam. NIE POMYLIC Z 2.0 bo te sa do dupy :D

: sob wrz 30, 2006 3:43 pm
autor: Miras M
Rozejżyj sie za silnikiem Hondy, najlepiej jakiś na Vtec'u, lekki, lubi prace na obrotach, z dołu też ciągnie dobrze jak na benzyniaka 1.5-1.6, jest tego troche tylko trzeba poszukać. Silnik nie do zakatowania, tylko tu masz już elektronike i skrzynia jest na przedni napęd :roll:

: sob wrz 30, 2006 5:16 pm
autor: toldi
L80 pisze:czujnik na wał
powkręcać wtryskiwacze
założyc przepustnice z potencjometrem
sonda
wszystko jeden wielki znak zapytania
o silnik krokowy jeszcze
z czasem wtrysku mysle że poradzila by sobie wiekszość elektroniki montowanej w jakis tam seryjnych autach
powiedzmy omega 2.0
tylko co z katem wyprzedzenia zaplonu
pozostac na platynkach ?
a po co ci elektronika ?? a nie lepiej mechaniczny wtrysk?

: sob wrz 30, 2006 5:36 pm
autor: Doktor200
z ta sama pojemjoscia to oh hondy V-tec 130-150KM, lub renault 19 z 1.8B F16 130KM

: sob wrz 30, 2006 6:03 pm
autor: Bartmann
Wołga to świetna opcja...i wcale nie trzeba wtrysku żeby rwała. Zrobić tylko porządny ... ale naprawdę porządny remont...zapodać docisk od andorki i latać :)2

: sob wrz 30, 2006 8:05 pm
autor: faziuaz
....jak masz komplet z poldasa,to poszukaj diesla z citroena bx-a,który był montowany fabrycznie do poldka.....

: sob wrz 30, 2006 9:09 pm
autor: piotr oskwarek
faziuaz pisze:....jak masz komplet z poldasa,to poszukaj diesla z citroena bx-a,który był montowany fabrycznie do poldka.....
no przypominam się w kilku postach powyżej :)1 :)2 :wink:

: ndz paź 01, 2006 1:57 am
autor: Przemekslaw
L80 nie chce diesla.. musi być benzyna :lol:

Re: Wreszcie zmieniam silnik . . . ?

: ndz paź 01, 2006 7:50 am
autor: pilmar
L80 pisze:tylko na jaki ?
ma mieć nie miej mocy niż ten co mam 88KM , 130Nm momętu
i żeby miał hydrauliczne popychacze
wielopunktowy wtrysk
i był w komplecie ze skrzynią
i w całosci żeby nie był dłuższy (ze skrzynio) niż 110cm
i żeby nie ważył wiecej niż ten co jest w tej chwili (poldas 1,6)

za tydzień jade na giełde poszukac jakiegoś auta co by mu wybebeszyć serducho

może coś mi podpowiecie
a i kasztanic można do woli
Miałem kiedyś poloneza 2,0 , zestaw silnik plus skrzynia polonez było fabrycznie zmontowane, silnik fiat 132 112 km na gaźniku, pasowało to wszystko w poloneza 1,5 bez żadnych przeróbek. Silnik bardzo ładnie i wysoko wkręcał się na obroty,a palił mniej niż 1,5. Minus to nieosłonięty szczelnie pasek rozrządu. Były takie silniki także na wtrysku.
Skrzynia biegów miała zdaje się ciut szybsze przełożenia.
W twoim przypadku zakładasz wszystko bez żadnych przeróbek.
Zresztą mam te graty(2,0 gaźnik+skrzynia polonez) bo jeszcze nie trafili się skupiarze złomu.

: ndz paź 01, 2006 10:29 am
autor: L80
dobre
tylko ten gaźnik
za żadne skarby niechce to chodzić na stromych podjazdach

myślałem nad zakupem całego sprawnego auta tak żeby przelożyć całą instalacje razem z elektroniko no i silnikiem
pewnie 2,0 owszem były na wtrysku ale jak sobie pomyśle że mam taki znaleść a potem w razie niedomagań szukac gdzieś do niego doktora to robi mi sie troche niewsmak
wolał bym nie żeźbić tylko wsadzić cos typowego

szczerze to mam na oku starą omege 2,0i
i poldka tłuczeńca 1,6 GSI na wielopunkcie
jedno i drugie kosztuje tyle samo - 1500 złociszy

omega ma wiele przeciw
kolektor wydechowy wlezie mi w drążek łączący kierownice z przekładnią
nie ma klamki od biegów w skrzyni tak jak w poldku
pompa paliwa jest w zbiorniku a nie zewnętrzna tak jak ma polonez
skrzynie trzeba w jakis sposób polączyć z wałem uaza (na skrzynie poldka wystarczy założyć flansze od tarpana i już można przykrecac wał uazowy)
no i ma większą mase
zyskał bym troche dołu i kupe mocy
poldka przełoże w tydzień
omege w miesiąc
a tam - sam nie wiem
silnik i tak nie rozwiazuje wszyskich problemów z jakimi sie borykam
jedynka terenowa jest za szybka mimo bardzo duzego przełożenia
3,82 skrzynia
2,78 reduktor
5,38 mosty
= 57,13
bardzo dużo ale z racji 37 calowych opon i tak za mało
powstał więc kiedyś pomysł wstawienia kompletu z vitary razem z reduktorem i dopiero to połączyć z moim gazikowym reduktorem
tylko vitara ma ten komplet długości 140cm
nie wlezie to za skarby chyba że wysune silnik do przodu i dociąże i tak już znacznie cięższą od tylniej przednią oś
pozostaje mi w takim razie wsadzić ktoryś z silników (poldek lub omega)
i szukać jakiejś przekładni ktorą by można zamontować w miejsce wału lączącego skrzynie z reduktorem
mam tam całe 23cm miejsca
nigdy nie widziałem reduktora z samuraja
może on by sie nadał

: ndz paź 01, 2006 12:02 pm
autor: Tomek_B
http://www.info-samochody.pl/ - może ta stronka Ci pomoże ?? 8)