Strona 1 z 1
róznica silnik 2,4litra a gazowołga.
: pt lis 03, 2006 4:27 pm
autor: rusal
Witam! Mam pytanie odnośnie różnic pomiedzy silnkiem normlanego uaza 469b a uaza 31512. Posiadam uaza 31512 no i zamawiając czesci okazało się ze mam inny silnik prawdopodobnie od 469b. Jak mam poznać który silnik jest który?? moze posiadacie jakieś schematy?? Poprzedni własciciel mówił ze to silnik gazowołgi ale wiadomo tego nie wiadomo. Czekam na pomoc....
Pozdro
: pt lis 03, 2006 7:59 pm
autor: KleryK
Hmm te siliniki sie roznily kolektorami , gaznikami , ksztaltem miski olejowej, stopniem sprezania, i wogole kilka ich bylo

. Zrob lepiej zdjecie wrzuc i pokaz.
: pt lis 03, 2006 9:14 pm
autor: rusal
Pojazd mam teraz u mechanika i nie mam jak zrobić fotek. mam jakies stare fragmentowe. moj uaz powinien być rocznik 1991 i buda wygląda na ten 31512 bo ma podwieszane pedały, tabliczke pod maską i inny stelaż. a silnik moze jest inny moze to jakas przejsciówka...
http://img316.imageshack.us/my.php?imag ... 041gp0.jpg

: pt lis 03, 2006 9:26 pm
autor: Przemekslaw
Uazowołga

: pt lis 03, 2006 9:36 pm
autor: rusal
własnie nie mam pojecia. mechanik mowi mi ze silnik musi miec inny bo jak czesci zamawial w autogryfie to przesłali inne, docisk i tarcza sprzegła sa mniejszee niz miałem wczesniej. a uszczelka pod miskę olejowa jest płaska i nie ma tego wykolenia.... Napiszcie co jest rózne w tych dwóch silnikach?? po czym moge poznać wzrokowo?? moge gdzies złapac jakiś rozmiar nie rozkręcając silnika??
: pt lis 03, 2006 10:06 pm
autor: Gazon
Panowie te silniki maja odlany nr modelu silnika zeby nie bylo balaganu co jest co nawed ruskie sie dogadaly
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
: pt lis 03, 2006 10:07 pm
autor: Doktor200
uazowolga 75KM ale nie wolga, tez mam ten silnik i ten model nawet ten rocznik auta, jest to silnik typowy uazowski a jak co niektorzy mowia to uazowolga(wal korbowy ma uszczelnienie na pasku takim grafitowum ale sa i takie ze na symeringu jest)
: sob lis 04, 2006 1:04 am
autor: gosc
glowica jest z wolgi a spod z uaza

: sob lis 04, 2006 4:12 am
autor: KleryK
Skoro uszczelka od miski jest p³aska to jest to UMZ 4218 z p³ask± misk± a nie ¿adna Uazowo³ga. Albo jaki¶ inny z tych nowszych wersji silników UAzowych.
: sob lis 04, 2006 5:52 am
autor: Doktor200
ja widzialem 4 rodzaje silnika, jeden dwunastozaworowy dla wojska(zadko spotykany, stefan ma taki), pozniej wolge i wmiedzyczasie silnik z kwadratowymi kolektorami, i umnie typowy uazowski silnik z okraglymi choc wolga tez miala okragle
: sob lis 04, 2006 2:08 pm
autor: rusal
A co powinienem dokładnie sfotografować lub gdzie złapać jakis dokłaniejszy wymiar abyscie mogli mi blizej okreslić ten silnik.
: sob lis 04, 2006 5:11 pm
autor: Olek1605
Doktor200 pisze:ja widzialem 4 rodzaje silnika, jeden dwunastozaworowy dla wojska(zadko spotykany, stefan ma taki), pozniej wolge i wmiedzyczasie silnik z kwadratowymi kolektorami, i umnie typowy uazowski silnik z okraglymi choc wolga tez miala okragle
pytanie może nie do końca na temat ale jaką moc miał ten silnik 12 zaworowy??
: sob lis 04, 2006 9:34 pm
autor: Doktor200
niemam pojecia podobnko robiono go dla KGB spytaj Stefana jest na forum z zakladce podlasie
: sob lis 04, 2006 10:44 pm
autor: Olek1605
Doktor200 pisze:niemam pojecia podobnko robiono go dla KGB spytaj Stefana jest na forum z zakladce podlasie
Ok dzięki
: sob lis 04, 2006 11:06 pm
autor: Bartmann
Wygląda jak uazowołga...czapka z wołgi dół uazowy

: sob lis 04, 2006 11:37 pm
autor: Doktor200
Bartmann pisze:Wygląda jak uazowołga...czapka z wołgi dół uazowy

uaz uaz uaz tylko z kolektorami okraglymi ale nie wogowska, takie silniki produkowali noramnie to niejest zadna zmota potl tego pol tego
rusal ,,A co powinienem dokładnie sfotografować lub gdzie złapać jakis dokłaniejszy wymiar abyscie mogli mi blizej okreslić ten silnik."
filtr oleju jest papierowy czy taki normalny przykrecany do bloku jak w osobowkach?
: ndz lis 05, 2006 10:06 am
autor: Bartmann
Widac na jego fotkach , że ma wkręcany jak w silnikach UAZa.
: ndz lis 05, 2006 7:30 pm
autor: Doktor200
noto uaz najnormalniejszy stuprocentowy, czyli czesci do silnika uaz ci trzeba po 90r
: ndz lis 05, 2006 10:29 pm
autor: Pietrass
: ndz lis 05, 2006 11:25 pm
autor: Bartmann
Jakość foty słaba...filtr oleju jak w UAZie, kolektory okrągłe...pewnikiem UAZowołga albo to co Doktor opisał wyżej

Zapodaj jeszcze foto lewej strony bloku....
: ndz lis 05, 2006 11:42 pm
autor: Pietrass
: ndz lis 05, 2006 11:51 pm
autor: Bartmann
Dół masz 100% UAZ....jeżeli silnik z tej bryki to raczej uazowołga.
: wt lis 07, 2006 9:42 pm
autor: Gazon
Olek1605 pisze:Doktor200 pisze:ja widzialem 4 rodzaje silnika, jeden dwunastozaworowy dla wojska(zadko spotykany, stefan ma taki), pozniej wolge i wmiedzyczasie silnik z kwadratowymi kolektorami, i umnie typowy uazowski silnik z okraglymi choc wolga tez miala okragle
pytanie może nie do końca na temat ale jaką moc miał ten silnik 12 zaworowy??
To jest silnik ЗМЗ-4022.10 po fabrycznym danym ma 105 KM , budowa glowicy jest bardzo ciekawa , bo dwa zawory sa w kamerze spalania nad tlokiem a trzeci zawor pracuje w osobnej kamerze gdzie jest swieca zaplonowa i osobnymi kanalami wpada mieszanka do tej kamery nastepuje zaploni i dalej dwoma otwotami ogien wpada do kamery gdzie nastepuje zaplon glownej dawki mieszanki . Montowane te silniki byly w Wolgach ГАЗ 3102 dla tak zwanych sluzb specjalnych . Mam taka glowice z kolektorami i nowym gaznikiem k-156 tylko do tej glowicy, Silnik ZMZ 402 z ta glowica w Uazie robi rewelacyjnie . Bardzo ladnie pokazana jest budowa tej glowicy na tej stronie.
http://www2.zr.ru/zrmagazine/zr0898/ss0898/181-184.htm
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
: wt lis 07, 2006 10:25 pm
autor: benes
Gazon pisze:Olek1605 pisze:Doktor200 pisze:ja widzialem 4 rodzaje silnika, jeden dwunastozaworowy dla wojska(zadko spotykany, stefan ma taki), pozniej wolge i wmiedzyczasie silnik z kwadratowymi kolektorami, i umnie typowy uazowski silnik z okraglymi choc wolga tez miala okragle
pytanie może nie do końca na temat ale jaką moc miał ten silnik 12 zaworowy??
To jest silnik ЗМЗ-4022.10 po fabrycznym danym ma 105 KM , budowa glowicy jest bardzo ciekawa , bo dwa zawory sa w kamerze spalania nad tlokiem a trzeci zawor pracuje w osobnej kamerze gdzie jest swieca zaplonowa i osobnymi kanalami wpada mieszanka do tej kamery nastepuje zaploni i dalej dwoma otwotami ogien wpada do kamery gdzie nastepuje zaplon glownej dawki mieszanki . Montowane te silniki byly w Wolgach ГАЗ 3102 dla tak zwanych sluzb specjalnych . Mam taka glowice z kolektorami i nowym gaznikiem k-156 tylko do tej glowicy, Silnik ZMZ 402 z ta glowica w Uazie robi rewelacyjnie . Bardzo ladnie pokazana jest budowa tej glowicy na tej stronie.
http://www2.zr.ru/zrmagazine/zr0898/ss0898/181-184.htm
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
a co to na zdj 3
Zawsze się zastanawiałem po co ta zaślepka u mnie w głowicy.
W tej głowicy nie widzę też pompy wodnej tylko takie małe "cuś" tylko z termostatem jak mi się wydaje, gdzie jesy pompa wodna???
Czy dół tego silnika to był gaz 24 czy 21 czy wogóle inna konstrukcja???
: wt lis 07, 2006 10:50 pm
autor: Gazon
a co to na zdj 3
Zawsze się zastanawiałem po co ta zaślepka u mnie w głowicy.
W tej głowicy nie widzę też pompy wodnej tylko takie małe "cuś" tylko z termostatem jak mi się wydaje, gdzie jesy pompa wodna???
Czy dół tego silnika to był gaz 24 czy 21 czy wogóle inna konstrukcja???[/quote]
To jest wyjscie wody do nagrzewnicy, a pompa wody jest pod glowica bo to jest montowane na silniku G-24 ZMZ 402
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon