Osłona wału napędowego...

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

rafuaz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:48 pm
Lokalizacja: Gdynia

Osłona wału napędowego...

Post autor: rafuaz » pn lis 13, 2006 8:48 pm

Witam!!!
Pytanie jak w temacie...Czy wykonywał ktoś z Was takowa osłonę czy też opaskę aby wał napędowy kiedy z różnych powodów "zerwie się" nie poleciał na asfalt co mogło by grozić różnymi skutkami?

Chodzi mi o przednią jego częsć która oparła by się w razie "W" o opaskę mocowaną do ramy

Warto mnożyć czy też odpuścić sobie...?

Nadmieniam iż szukałem tematu i nie znalazłem nic szczególnego

Pozdr.

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » pn lis 13, 2006 9:53 pm

Wg mnie to zbedne... :roll: nie słuszałem o takim przypadku nigdy... a zrobisz jak zechcesz... tylko czy ta opaska miałby byc sztywna czy elastyczna ? przeciez most pracuje względem ramy :roll:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

rafuaz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:48 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rafuaz » pn lis 13, 2006 9:58 pm

Osobiście słyszałem od dobrego kolegi który uzytkował UAZa o przypadku zerwania się wału z krzyżaka przedniego... Na szczęscie jechał wolno gdy wał spadł na glebę i zablokował jedynie skrzyżowanie

Myślałem o sztywnej obejmie czy jak to nazwać ale nie dotykającej wału Takie "ucho" mocowane do ramy aby wał co najwyżej oparł się w w/w przypadku

Słuszna uwaga zrobie jak uważam ale czy ktoś to już przerabiał jestem ciekaw

Pozdr.

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pn lis 13, 2006 10:04 pm

gdzieś na zdjęciach widziałem cosik takiego zamontowane a tylnim wale w okolicach bębna hamulcowego. To ponoć po to bo komuś się dokręcał. Wydaje mi się że jak by coś takiego zobić czy nie wystarczyło by tylko zamocować odpowiedzniej grubości sznurek. Aby te U było elastyczne

Awatar użytkownika
dred
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: sob sty 08, 2005 1:18 pm
Lokalizacja: Strzyżów (podkarpacie)
Kontaktowanie:

Post autor: dred » pn lis 13, 2006 10:10 pm

My mamy cos takiego ale to juz było jak kupowaliśmy zrób sobie takie mocowanie w kształcie literu U z płaskownika i zamontuj to ramy albo przyspawaj i po kłopocie i bedziesz sie czuł bezpieczniej jak by co :-?
gg 3302436 POZDRAWIAM 4X4!!! :-)
www.jeep-jeeb.strefa.pl

rafuaz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:48 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rafuaz » pn lis 13, 2006 10:15 pm

Nie miałbym przekonania chyba do sznurka ale niezły pomysł... Zawsze to coś... Kolesiowi taki wał opadł i został zdeformowany na szczeście nie zachaczył o studzienkę

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: benes » pn lis 13, 2006 10:22 pm

rafuaz pisze:Nie miałbym przekonania chyba do sznurka ale niezły pomysł... Zawsze to coś... Kolesiowi taki wał opadł i został zdeformowany na szczeście nie zachaczył o studzienkę
nie mówię że cieńki sznurek ale sznurek jest elastyczny a jak się auto utopu i się będzie go szrpać to te U metalowe nie pognie się?? i nie będzie obcierać o wał. To przecież ma tylko złapać wał nikt tak nie będzie jeżdził... Poza tym należy zostawić pewien luz bo most także pracuje góra dół a wał razem z nim..

Awatar użytkownika
dred
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 52
Rejestracja: sob sty 08, 2005 1:18 pm
Lokalizacja: Strzyżów (podkarpacie)
Kontaktowanie:

Post autor: dred » pn lis 13, 2006 10:29 pm

Zaponiałem dodac u jest przeciete na srodku nic nie obciera i nic sie nie ugina, ale mozna zastosowac kawałek linki zeglarskiej.
gg 3302436 POZDRAWIAM 4X4!!! :-)
www.jeep-jeeb.strefa.pl

rafuaz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:48 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rafuaz » pn lis 13, 2006 10:34 pm

Nabieram większego przekonania do sznurka czyteż linki jak kto woli tymbardziej iz można to zrobić we własnym zakresie nie wspomagając się spawarkami...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn lis 13, 2006 11:58 pm

Po pierwsze znam osobiscie przypadek "skoku o tyczce"uazem po odkreceniu się wału od strony reduktora-więc to się zdarza.
Po drugie ta podtrzymka awaryjna powinna być sztywna i dośc mocna,zeby raczej zrywała gałezie które się mogą dostać pod spód.
Bazowałem na belce spinającej ramę /tej wspawanej/.Wykonane to było z rury 1,5 cala i kolan hamburskich.Chroniło też wał przed kamieniami i muldami z dołu.Oczywiście był luz uwzgledniający skok mostu.Podtrzymka była złapana jeszcze do belki spinającej/tej przykręcanej/Była więc dość potężną,ale i skuteczną konstrukcją.
Czyli:litera U-kręcona do belki poprzecznej spawanej,a z dolnej części tego U-rura do belki poprzecznej skręcanej/pod reduktorem/
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt lis 14, 2006 9:07 am

gróba stalowa lina musi być. jak będzie za cienka to sie samozaciśnie, to samo lina niemietalowa, a metalowe ucho narażone na kamienie, korzenie i td. w starze 660 jest świtnie rozwiązane w ten sposób.
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
cykor
 
 
Posty: 145
Rejestracja: czw paź 07, 2004 10:15 am
Lokalizacja: Warszawa i nie

Post autor: cykor » wt lis 14, 2006 9:12 am

Przemekslaw pisze:Wg mnie to zbedne... :roll: nie słuszałem o takim przypadku nigdy... a zrobisz jak zechcesz... tylko czy ta opaska miałby byc sztywna czy elastyczna ? przeciez most pracuje względem ramy :roll:
A mnie się przytrafiło, że się wał "rozspawał" na czarnym przy 80 km/h. Niewiele brakowało, a uaz wykonałby skok o tyczce a ja razem z nim. Rafuaz, jak czujesz taką potrzebę to kombinuj i montuj, a to, co pisze motokogut z tą grubą liną to dobry pomysł.

Tu niby o śrubkach było, o "skoku o tyczce" też

http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=50
Jedynym dowodem, że istnieje jakaś pozaziemska INTELIGENCJA, jest to, że się z nami nie kontaktują.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt lis 14, 2006 9:43 am

Ja mialem zrobione zabezpieczenie w ksztalcie U z plaskownika i przykrecone do belki ramy. Teraz we wszystkich uazach zapodalem taki patent bo juz kilka razy mialem sytuacje podbramkowa - naszczescie wal nigdy zupelnie sie nie odkrecil a teraz "wole dmuchac na zimne" :wink:
Ale mysle ze motokogut ma lepszy patent z ta lina :)2 faktycznie czasem zdarzy sie ze plaskownikiem przytargam o ziemie i sie wygnie 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » wt lis 14, 2006 10:14 am

kto co lubi, ja niemontowalem i niegdy niezamontuje czegos takiego, trzeba tylko czasami zagladc pod uato i nic niema prawa sie urwac czy odkrecic
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt lis 14, 2006 12:38 pm

MI raz na trasie sie sypnal krzyzak calkiem bo mialem za duzy kat miedzy walem i mostem i wal polecial mi gdzies na pobocze przy jakis 70km/h na szczescie nie polecial w druga strone ale urwal sie od strony mostu.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Biker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Post autor: Biker » wt lis 14, 2006 2:30 pm

rafuaz pisze:Myślałem o sztywnej obejmie czy jak to nazwać ale nie dotykającej wału Takie "ucho" mocowane do ramy aby wał co najwyżej oparł się w w/w przypadku.
Ja miałem taki patent w jednym moim UAZie :)2
`96 LR Disco 300 Tdi

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » wt lis 14, 2006 3:43 pm

Zamiast sznura można zapodać pas skórzany. Powinno robić.

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » wt lis 14, 2006 6:57 pm

zrobikem dzisiaj 150km Uazem i nic sie niepopsulo....byloto kolejna i ostatnia jazda testowa, mozna sie teraz zapuszczac gleboko w teren :wink:
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
cezii
Posty: 419
Rejestracja: pn maja 22, 2006 6:21 am
Lokalizacja: W-wa, Kampinos , Łódź , Łochów

Post autor: cezii » wt lis 14, 2006 7:12 pm

Ja również doświadczyłem takiej atrakcji ale obyło się bez rozlewu krwi bo tylny wał zatrzymał sie na belce pod skrzynia ; Z banalnej przyczyny ; poprzedni właściciel przyspawał śruby do flanszy.
Mimo to nie jestem za specjalnie zwolennikiem takich zabezpieczeń a raczej za solidna znajomoscia swojego sprzętu i co jakiś czas sprawdzeniem jego stanu.
Nie bez przyczyny w instrukcji ruskie wymieniaja tyle czynności obsługi codziennej . Może coś w tym jest.
_____________
UAZ 31512, UAZ 31519 2,9
Monterey

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » wt lis 14, 2006 7:40 pm

Mam takie U z płaskownika ale przykręcone do podłogi, a nie do ramy, kawałek za bebnem ręcznego. Na szczęście, jak na razie, nie miałem okazji przekonać się o słuszności tego patentu 8) ale wolę dmuchać na zimne.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

rafuaz
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 8:48 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rafuaz » wt lis 14, 2006 7:56 pm

Dzięki za pomocne rady...

Wnioskuję iż jednak warto dodać ten rodzaj części by uchronić nie tyle auto co i siebie...
Nie mniej jednak faktem jest iż należałoby przegladac furę od spodu częściej co mogłoby zapobiec ewentualnym zdarzeniom wyżej wymienionych

Uważam że dobry patent z linką stalową tylko niezbyt wyobrażam sobie zakończenie końcówek aby to wszystko przymocować do ramy
Pomyślimy zobaczymy...

Dzięki

Pozdr.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości