jazda UAZ-em 452 po błocie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

jazda UAZ-em 452 po błocie

Post autor: Digidy123 » pn lis 20, 2006 5:35 pm

witam,
wybrałem się z kolegami pojeździć w rejonach "bajkału" w kamieńcu wroclawskim i się zawiodłem, mój UAZ nie dał rady przejechać bo błocie i się zakopał w niedużym dołku (wiem że to duża wina standardowych ruskich opon szosowych, które maja dobry bieżnik ale to nie to samo co jakies kostki.
zastanawia mnie to,ze jak włączylem napęd 4x4 to dlaczego zaczęło go znosić na lewą strone jak chciałem jechac prosto, i nie rozumiem zasady dzialania mechanizmu różnicowego kiedy jak 2 koła miały dobrą przyczepność a pozostałe 2 byly w dołku to tylko one się obracały ale już nie dalo się wyjechać?? gdyż obracały się tylko te co miały podmokłe podłoże i nie sądzcie ze to bylo aż takie głębokie gdyż dołeki były po ok 10-12 cm !!!!!!! ja samochodem osobowym bym wyjechal !!
szanowini forumowicze powiedźcie co robiem źle?
Grzegorz

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pn lis 20, 2006 5:53 pm

generalnie to naped zalacza sie zanim sie zakopiesz

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » pn lis 20, 2006 5:57 pm

jak się troszeczke zakopalem to wyjechałem i wtedy włączylem i później sie dopiero zakopał
Grzegorz

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pn lis 20, 2006 6:01 pm

a daj zdjecie swoich opon :)21

moze za wolno jechales 8)

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » pn lis 20, 2006 6:10 pm

http://www.russiantyres.com.pl/gaz-uaz_ya-245-1.html -- takie opony mam założone ale jakby 4 kola jednoczesnie sie obracały to by wyjechal a UAZ-owski mechanizm różnicowy pozostaiwił mu tylko 1 kolo z przodu i 1 z tyłu... ostatecznie dostarczono mi łopaty i go odkopaliśmy z 10 cm dołków to wtedy łaskawie wyjechał
Grzegorz

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » pn lis 20, 2006 6:20 pm

452 to nie da sie ukryc duza "krowa" :roll: ale mysle ze skoro te dolki byly takie male to wina lezy po stronie kierowcy 8) a co do mechanizmu roznicowego to z tego co piszesz jest przeciez wszystko oke... żadko kiedy (prawie wcale) opony nie beda sie razem krecic. jesli tak chcesz to musisz blokady zalozyc 8) :)
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pn lis 20, 2006 6:35 pm

no to sa dobre oponki przeciez w miare, mowie, za wolno jezdzisz :)

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » pn lis 20, 2006 6:39 pm

nastepnym razem zeob tak: zamknij oczy gaz do dechy i czekaj....zebys tylko drzewa przed nosem nie zobaczyl :lol: a tak powaznie to wiecej odwagi i faktycznie nie hamuj przed blockiem :wink:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » pn lis 20, 2006 6:57 pm

szczególnie jak chce zawrócić to nie da się bez zatrzymywania tego zrobic
PS to moj UAZ : http://img421.imageshack.us/img421/2872/mjuazlk2.jpg

przynajmniej koledzy sie pośmiali z "terenówki" co sobie nie radzi
Grzegorz

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » pn lis 20, 2006 7:12 pm

ee tam vitara na szosówkach daje radę to i Ty dasz :)2 Więcej gazu :)21

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » pn lis 20, 2006 7:14 pm

jak dawałem więcej gazu to boksował kołami w miejscu
Grzegorz

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » pn lis 20, 2006 7:15 pm

jak dawałem więcej gazu to boksował kołami w miejscu
Grzegorz

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » pn lis 20, 2006 7:18 pm

hehe więcej gazu ale jeszcze zanim wjedziesz w błoto, rozpędź się po prostu i nie bój się uaz wytrzyma :)21

Awatar użytkownika
Młody_KrysoUAZ
 
 
Posty: 166
Rejestracja: pn lip 31, 2006 9:09 pm
Lokalizacja: Białystok [Pietrasze]
Kontaktowanie:

Post autor: Młody_KrysoUAZ » pn lis 20, 2006 7:20 pm

Digidy123 pisze:(...) a UAZ-owski mechanizm różnicowy pozostaiwił mu tylko 1 kolo z przodu i 1 z tyłu... ostatecznie dostarczono mi łopaty i go odkopaliśmy z 10 cm dołków to wtedy łaskawie wyjechał
Buahahahahhqahaqhahaeheahaee. "UAZ-owski mechanizm róźnicowy" :P. Ja rozumiem że w swojej [osbówce] masz blokady na 4 koła tak ?
Gdzie człowiek nie może tam UAZA pośle! [albo wojaka 9%]
Jeep Cherokee 4.0L HighOutPut Manual. 31'

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » pn lis 20, 2006 7:26 pm

ok, rozumiem ze nie można jechac wolno ale co mam zrobić jeżeli chciałem zawrócić bo dalej to już nie miałbym szans przejechać i musiałem wjechac na trawe przednimi kolami, która okazała sie miekka i wtedy nie dało sie juz na wstecznym wyjechać
Grzegorz

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pn lis 20, 2006 7:31 pm

zdarza sie, ale nie wierze ze przejechalaby osobowka tam gdzie uaz wtopil :)

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » pn lis 20, 2006 7:37 pm

osobowy Mercedes prawie wjechał tam gdzie ja ale nie chciałem aby też sie zakopał więc stał tylko pare metrów odemnie na lepszym terenie, jedyna rzecz jaka Mercedesowi przeszkadzała to niskie podwozie i troszeczke szorował a pozatym był komfort po dziurach niz te magiczne resory z UAZ-a
Grzegorz

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » pn lis 20, 2006 7:40 pm

no mercedes akurat dobrze robi w terenie :)21 ale nadal nie wierze ze lepiej niz uaz :)

Digidy123
 
 
Posty: 130
Rejestracja: pt mar 10, 2006 9:41 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Digidy123 » pn lis 20, 2006 7:47 pm

w UAZ-ie ciężko mi jest jechac na pósprzęgle a silnik w benzynie jest dość zrywny i szybko gubi przyczepność przy ruszaniu na wlączonym reduktorze też nie było wiele efektow ale skoro opony sie zalepiły to chyba nie ma sie co dziwic ze nie miały siły uciągnąć 2 tony i na dodatek dwóch kolegów pchało go ( bezskutecznie )
Grzegorz

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: alfik » pn lis 20, 2006 8:03 pm

Wpierw pomyślałem, że nie masz napędu na przód (włączasz, ale na prawdę nie działa), ale jak kręciły się koła na dwóch różnych osiach, to masz...

Jednak teza, że tylnonapędowy mercedes pokona w błocie jakiekolwiek 4x4 jest nie do przyjęcia chyba, że kierowca się postara... I specjalnie piszę "jakiekolwiek" bo nawet w plastikowym SUVie jak 4x4 działa to zapewia drastycznie większą trakcję - nawet nie 2 razy większą, bo w koła nienapędzane dodają oporów, aa napędzane mają bilans ciągu dodatni.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Re: jazda UAZ-em 452 po błocie

Post autor: Przemekslaw » pn lis 20, 2006 8:22 pm

Digidy123 pisze:witam,
(...) jak włączylem napęd 4x4 to dlaczego zaczęło go znosić na lewą strone jak chciałem jechac prosto,
Może masz różne przełożenia w mostach ?? :roll: A jeżeli chcesz żeby kreciło się wiecej kółek to na tył zakładasz blokade 100% załanczaną kiedy chcesz, a na przód Uazowego "torsena" który działa kiedy zakręcisz sprzęgi :wink: :wink:
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Re: jazda UAZ-em 452 po błocie

Post autor: pakjusz_pl » pn lis 20, 2006 9:28 pm

Przemekslaw pisze:
Digidy123 pisze:witam,
(...) jak włączylem napęd 4x4 to dlaczego zaczęło go znosić na lewą strone jak chciałem jechac prosto,
Może masz różne przełożenia w mostach ?? :roll: A jeżeli chcesz żeby kreciło się wiecej kółek to na tył zakładasz blokade 100% załanczaną kiedy chcesz, a na przód Uazowego "torsena" który działa kiedy zakręcisz sprzęgi :wink: :wink:


a nie lepiej 2x 100% blokady? :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: SANCHEZ » pn lis 20, 2006 10:10 pm

a słyszałem kiedyś , że 452 radzi sobie lepiej od 469 :-)

Mój kolega jeździ 452 i naprawe dobrze auto daje sobie rade w cięzkim terenie na szosowych ruskich oponach :-)
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kozioU » pn lis 20, 2006 10:21 pm

po prostu kolego Digidy123 trzeba jeździć, kombinować, próbować i uczyć się offrołdu na własnej skórze, inaczej się nie da i na tym cała zabawa polega :D

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: SANCHEZ » pn lis 20, 2006 10:26 pm

jak sie zakopie i pochlapie błotem to się nauczy i będzie mile wspominał jakie to cięzkie były poczatki off-road- u :-)

Trzeba swoje wyleżeć pod Uazem i niejedno błoto zaliczyć :-)
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość