silnik forda w uazie

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

silnik forda w uazie

Post autor: wofka » sob lis 25, 2006 11:36 am

czy mając szanse i okazje zmienić silnik na forda 2.9 wykorzystać ją czy nadal naprawiać oryginał>>>?poradźcie cos.czy dużo jest przeróbek żeby taki silnik wmontować do uaza i połączyć go z skrzynia uaz>>>??co bedzie lepszym rozwiązaniem ?ta zamiana czy remont oryginału?jakie sprzęgło jeśli chodzi o forda?pomocy.bardzo chce wyjechac na zime z garazu.

Awatar użytkownika
Młody_KrysoUAZ
 
 
Posty: 166
Rejestracja: pn lip 31, 2006 9:09 pm
Lokalizacja: Białystok [Pietrasze]
Kontaktowanie:

Re: pomocyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

Post autor: Młody_KrysoUAZ » sob lis 25, 2006 12:11 pm

wofka pisze:czy mając szanse i okazje zmienić silnik na forda 2.9 wykorzystać ją czy nadal naprawiać oryginał>>>?poradźcie cos.czy dużo jest przeróbek żeby taki silnik wmontować do uaza i połączyć go z skrzynia uaz>>>??co bedzie lepszym rozwiązaniem ?ta zamiana czy remont oryginału?jakie sprzęgło jeśli chodzi o forda?pomocy.bardzo chce wyjechac na zime z garazu.
warto. a szczegolow nie znam
Gdzie człowiek nie może tam UAZA pośle! [albo wojaka 9%]
Jeep Cherokee 4.0L HighOutPut Manual. 31'

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob lis 25, 2006 1:50 pm

kolego mam silnik forda 2.8 w swoim UAZie
za 2 może 3 tygodnie będę rozbierał uaza i jak coś to porobię zdjątka
jak na razie to mam porobione zdjęcia połączenia silnika ze skrzynią uazową tak jak to wygląda na aucie
może dzisiaj wrzucę fotkę ale nie obiecuję bo często u mnie zrywa GPRSa i wychodzą nici :wink:


powiem tak
silniki forda są tanie - kompletny motor to ok 1000pln
najlepiej jest wykorzystać orginalną fordowską obudowę sprzęgła następnie przejściówka z blachy na uazową skrzynię i jazda

autko na 3 biegu zamyka licznik a po włączeniu 4 wskazówka w liczniku uazowym opiera się o 0 :)2
na szutrowej drodze strach deptać pedał w podłogę bo prędkości rzędu 120 pojawiają się bardzo szybko
nie odczułem braku mocy
:lol:

pozdrawiam
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » sob lis 25, 2006 1:55 pm

taka prosba .
Jak zakladasz temat to np. silnik forda w uazie.
Czasami faktycznie jest potrzebna pomoc( wypadek czy ktos sie zepsul w zupelnie mu nie znanym regionie)

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » sob lis 25, 2006 2:22 pm

z wlasnego doswiadczenia
o ile jest na wiepounkcie to tak
jesli gaźnik to sobie bym takiego nie włożył

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob lis 25, 2006 3:15 pm

tematy będe określał już tak jak powinny byc określone)))
mam na myśli silnik forda 2.9v6 12v.
przebieg około 180 tys.pracował na gazie.
co Wy na to?
podpowiedzcie mi jak połaczyc skrzynie uaza z takim silnikiem
i jak zmotać sprzęgło.
______________________________________
uaz bez silnika

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » sob lis 25, 2006 4:50 pm

Ja mam już przygotowany silnik tylko, że 2,4 - taki mi się trafił.
do tego skrzynia MT75 czyli tzw krótka...
całość ma 120cm od wiatraka do flanszy wału, dalej będzie wałek krótki od robura i reduktor od robura, zobaczymy co z tego wyjdzie

wygląda to tak: SILNIK
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob lis 25, 2006 4:58 pm

JA CHCE POLĄCZYĆ SILNIK FORDA Z ORYGINALNĄ SKRZYNIA UAZ
JAKIE SPRZĘGŁO?CZY ZAPODAĆ WYSPRZĘGLIK CZY KOŁOWAĆ NA LINKE?
JAKA OSŁONA SPRZĘGŁA?
I NAJWAŻNIEJSZE --CZY WARTO
_____________________________
UAZ BEZ SILNIKA((((((((

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob lis 25, 2006 5:07 pm

a czy czytałeś to co napisałem?

silnik i obudowa sprzęgła ford
wysprzęglik - u mnie na linkę
skrzynia połączona z obudową sprzęgła poprzez flanszę z blachy tak ok. 10mm

jak wyjmę zespół napędowy to dokładniej to opiszę bo jak na razie to mam zdjęcia tylko w stanie złożonym

i nie "krzycz" na forum bo tutaj to w niczym nie pomoże

a silnik 2.8 do 2.9 niczym z zewnątrz się nie różni - mam na myśli łączenie ze skrzynią itp

nie mogę podesłać zdjęć bo mam słabiutki net więc się nie irytuj
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob lis 25, 2006 5:18 pm

ok sorki za krzyki.
czyli skrzynia i reduktor zostaja na miejscu oryginalnie?jaką dałeś tarcze sprzęgła i czy wałek wychodzacy ze skrzyni nie stanowi problemów?chodzi mi o srednice przy wejściu do silnika?
____________________
uaz bez silnika)(((((

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob lis 25, 2006 5:32 pm

dam znać jak to rozbiorę
wszystko jest zdjęte oprócz silnika i skrzyni
zajęty jestem montażem wspomagania od BMW i nie zdejmuję silnika bo muszę przekładnię tam jakoś estetycznie wpasować,
jak uporam się ze wspomaganiem to odkręcę motor od skrzyni i porobię fotki tej zmoty,

autko takie kupiłem więc za wiele na dzień dzisiejszy ci nie powiem,
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob lis 25, 2006 5:43 pm

ok czekam
i nadal sie zastanawiam czy ford czy uaz
chciałbym forda ale te przeróbki mnie troche przerazaja.masz przeraiany aparat zapłonowy czy wiązke oryginalna plus komputer?

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob lis 25, 2006 5:52 pm

tutaj to Ci nie pomogę
silnik w moim uazie jest na gaźniku z aparatem zapłonowym z cewką tyle że zapłon elektroniczny,

żadnej w sumie elektroniki ale i tak jeździ super

jak byś miał dostęp do forda scorpio to wymontuj z niego wszystkie flaki które są do silnika

przepływomierze, komputery itp.

zobaczę jak mój uaz będzie sprawował się w przeprawówkach, jeśli gaźnik nie wyrobi to wsadzę gaz do niego i po kłopocie, przechyły już nie będą takie straszne


powiem szczerze
silnik ma dobry moment obrotowy na niskich obrotach :)2
no i ten dźwięk :)2

cena :)2
zużycie paliwa :)3 ale w moim przypadku to nie problem bo nie będę tym autem jeździł w trasy a paliwo u nas jest w miarę tanie
:)2
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob lis 25, 2006 6:16 pm

ja bede go turlał troche po blocie i po czarnym też

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kedek » sob lis 25, 2006 6:30 pm

piotr oskwarek pisze: zużycie paliwa :)3
a konkretnie ? ile Ci mniej więcej pali
wiadomo, że ciężko określić ale może coś liczyłeś
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob lis 25, 2006 6:40 pm

oj dokładnie to nie wiem ale coś około 13-18 litrów
oczywiście chodzi tu o teren i drogi szutrowe

najfajniejsze jest to, że jak kupiłem to auto od poprzedniego właściciela który jeździł w RMPSTach, powrót nadmiarowy paliwa z gaźnika był zaślepiony :lol: i wszystko co pompa paliwa wtłoczyła szło do cylindrów


po zdjęciu zaślepki i podpięciu jej pod zbiornik z paliwem to na każde 10km jazdy oszczędzałem 5 litrów paliwa
co prawda samochód nieco słąbszy się zrobił na wysokich obrotach ale ile mniej palił
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob lis 25, 2006 6:45 pm

wracając do motania-----radzicie wkładac forda biorąc pod uwage wszystkie przeróbki
czy szukać lub remontowac oryginał
jesli włoże forda bedzie trzeba postarać sie o pompke paliwa elektryczna a najlepiej razem z nią zbiornik paliwa
dobrze myśle??

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob lis 25, 2006 6:46 pm

nadal zadnych konkretów na temat średnicy wałka wychodzącego ze skrzyni czy nie ma problemów z włożeniem w silnik

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob lis 25, 2006 7:14 pm

tutaj masz połączenie silnika ze skrzynią

Obrazek

Obrazek


jutro zrobię trochę dokładniejsze zdjęcia
Ostatnio zmieniony sob lis 25, 2006 8:43 pm przez piotr oskwarek, łącznie zmieniany 1 raz.
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob lis 25, 2006 7:38 pm

dzięki wielkie.wygląda jak oryginał))))))))
tam jest dorabiana tylko ta blacha pomiędzy skrzynią a kołnieżem osłaniającym sprzęgło
silnik mieści sie w komorze bez problemów?
chodzi mi o to czy nie trzeba podcinac budy ?
a jak odległośc wiskozy od chłodnicy?
i jaką chłodnice zamontować?????oryginał wyda??

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob lis 25, 2006 8:00 pm

1 - tak;
2 - silnik bez problemu mieści się w komorze ale trzeba trochę powiększyć miejsce w karoserii bo silnik jest nieco szerszy :wink:
3 - trochę musisz pobawić się z blacharką ale tylko trochę;
4 - wiskozy nie mam, zrobione są za to 2 chłodnice jedna za drugą(jedna oryginalna UAZ a druga to nie wiem) i do chłodnic dokręcone są 2 elektrowentylatory;
5 - myślę, że oryginalna chłodnica wyda bez problemu, ja zastanawiam się nad przeniesieniem chłodnic na pakę za fotelami kierowcy i pilota żeby mieć jakieś grzanie w chłodniejsze dni :wink:


zaletą tego silnika jest to, że jest krótki i niski co fajnie obniża środek ciężkości

z chłodnicą na pace mieliśmy fajny patent w "nowicjusza" suzuce
jak był zimno to elektrowentylatory pchały powietrze z chłodnicy do wnętrza auta a jak było gorąco wyciągały :)2 patent super bo:
- chłodnica na pace nie jest narażona na uszkodzenia terenowe
- lżejszy przód auta i trochę dociążony tył
- pozbyć się można nagrzewnicy (redukcja masy)
- jeżeli są wahacze z przodu można dość mocno podciąć auto
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob lis 25, 2006 8:47 pm

co masz na myśli pisząc ze trzeba podcinać bo silnik szerszey?ja chce podnieśc bude około 5cm
czy mimo to trzeba będzie ciąc??
a jeśli podetne to nagrzewnica moze zostać uazowa?

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob lis 25, 2006 8:58 pm

tego jeszcze nie wiem czy po podniesieniu silnik wejdzie
jak już pisałem UAZa kupiłem już z takim silnikiem i wydaje mi się, że ściana grodziowa jest nieco przerobiona;

jutro jak będę miał chwilkę to popstrykam dokładniejsze zdjęcia i wrzucę na stronę

ja zamierzam podnieść budę o 2,5" już mam dotoczone tuleje dystansowe, ale to trochę potrwa bo na razie to przeróbkom będzie poddawane podwozie auta,

planów mam dużo, czasu mało ale myślę żę jakoś poradzę :roll:

no dobra nie kasztańmy tematu tylko trzymajmy się jednego

czyli

połączenia silnika Forda ze skrzynią UAZa

ok :wink:
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob lis 25, 2006 9:06 pm

ok trzymajmy sie tematu
interesuje mnie jeszcze jedna istotna sprawa
sprzęgło
docisk pewnie ford a tarcza uaz
jest różnica w grubosciach tarcz? ??

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » sob lis 25, 2006 9:15 pm

Obrazek


zdjęcie to zrobiłem przez otwór w obudowie sprzęgła więc niewiele widać

rozkręcę - zrobię foty
zrobię foty - wrzucę je tutaj

powtarzam się jak zdarta płyta :wink:
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość