silnik forda w uazie
Moderator: Student
silnik forda w uazie
czy mając szanse i okazje zmienić silnik na forda 2.9 wykorzystać ją czy nadal naprawiać oryginał>>>?poradźcie cos.czy dużo jest przeróbek żeby taki silnik wmontować do uaza i połączyć go z skrzynia uaz>>>??co bedzie lepszym rozwiązaniem ?ta zamiana czy remont oryginału?jakie sprzęgło jeśli chodzi o forda?pomocy.bardzo chce wyjechac na zime z garazu.
- Młody_KrysoUAZ
-
- Posty: 166
- Rejestracja: pn lip 31, 2006 9:09 pm
- Lokalizacja: Białystok [Pietrasze]
- Kontaktowanie:
Re: pomocyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
warto. a szczegolow nie znamwofka pisze:czy mając szanse i okazje zmienić silnik na forda 2.9 wykorzystać ją czy nadal naprawiać oryginał>>>?poradźcie cos.czy dużo jest przeróbek żeby taki silnik wmontować do uaza i połączyć go z skrzynia uaz>>>??co bedzie lepszym rozwiązaniem ?ta zamiana czy remont oryginału?jakie sprzęgło jeśli chodzi o forda?pomocy.bardzo chce wyjechac na zime z garazu.
Gdzie człowiek nie może tam UAZA pośle! [albo wojaka 9%]
Jeep Cherokee 4.0L HighOutPut Manual. 31'
Jeep Cherokee 4.0L HighOutPut Manual. 31'
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
kolego mam silnik forda 2.8 w swoim UAZie
za 2 może 3 tygodnie będę rozbierał uaza i jak coś to porobię zdjątka
jak na razie to mam porobione zdjęcia połączenia silnika ze skrzynią uazową tak jak to wygląda na aucie
może dzisiaj wrzucę fotkę ale nie obiecuję bo często u mnie zrywa GPRSa i wychodzą nici
powiem tak
silniki forda są tanie - kompletny motor to ok 1000pln
najlepiej jest wykorzystać orginalną fordowską obudowę sprzęgła następnie przejściówka z blachy na uazową skrzynię i jazda
autko na 3 biegu zamyka licznik a po włączeniu 4 wskazówka w liczniku uazowym opiera się o 0
na szutrowej drodze strach deptać pedał w podłogę bo prędkości rzędu 120 pojawiają się bardzo szybko
nie odczułem braku mocy
pozdrawiam
za 2 może 3 tygodnie będę rozbierał uaza i jak coś to porobię zdjątka
jak na razie to mam porobione zdjęcia połączenia silnika ze skrzynią uazową tak jak to wygląda na aucie
może dzisiaj wrzucę fotkę ale nie obiecuję bo często u mnie zrywa GPRSa i wychodzą nici

powiem tak
silniki forda są tanie - kompletny motor to ok 1000pln
najlepiej jest wykorzystać orginalną fordowską obudowę sprzęgła następnie przejściówka z blachy na uazową skrzynię i jazda
autko na 3 biegu zamyka licznik a po włączeniu 4 wskazówka w liczniku uazowym opiera się o 0

na szutrowej drodze strach deptać pedał w podłogę bo prędkości rzędu 120 pojawiają się bardzo szybko
nie odczułem braku mocy

pozdrawiam
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
Ja mam już przygotowany silnik tylko, że 2,4 - taki mi się trafił.
do tego skrzynia MT75 czyli tzw krótka...
całość ma 120cm od wiatraka do flanszy wału, dalej będzie wałek krótki od robura i reduktor od robura, zobaczymy co z tego wyjdzie
wygląda to tak: SILNIK
do tego skrzynia MT75 czyli tzw krótka...
całość ma 120cm od wiatraka do flanszy wału, dalej będzie wałek krótki od robura i reduktor od robura, zobaczymy co z tego wyjdzie
wygląda to tak: SILNIK
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
a czy czytałeś to co napisałem?
silnik i obudowa sprzęgła ford
wysprzęglik - u mnie na linkę
skrzynia połączona z obudową sprzęgła poprzez flanszę z blachy tak ok. 10mm
jak wyjmę zespół napędowy to dokładniej to opiszę bo jak na razie to mam zdjęcia tylko w stanie złożonym
i nie "krzycz" na forum bo tutaj to w niczym nie pomoże
a silnik 2.8 do 2.9 niczym z zewnątrz się nie różni - mam na myśli łączenie ze skrzynią itp
nie mogę podesłać zdjęć bo mam słabiutki net więc się nie irytuj
silnik i obudowa sprzęgła ford
wysprzęglik - u mnie na linkę
skrzynia połączona z obudową sprzęgła poprzez flanszę z blachy tak ok. 10mm
jak wyjmę zespół napędowy to dokładniej to opiszę bo jak na razie to mam zdjęcia tylko w stanie złożonym
i nie "krzycz" na forum bo tutaj to w niczym nie pomoże
a silnik 2.8 do 2.9 niczym z zewnątrz się nie różni - mam na myśli łączenie ze skrzynią itp
nie mogę podesłać zdjęć bo mam słabiutki net więc się nie irytuj
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
dam znać jak to rozbiorę
wszystko jest zdjęte oprócz silnika i skrzyni
zajęty jestem montażem wspomagania od BMW i nie zdejmuję silnika bo muszę przekładnię tam jakoś estetycznie wpasować,
jak uporam się ze wspomaganiem to odkręcę motor od skrzyni i porobię fotki tej zmoty,
autko takie kupiłem więc za wiele na dzień dzisiejszy ci nie powiem,
wszystko jest zdjęte oprócz silnika i skrzyni
zajęty jestem montażem wspomagania od BMW i nie zdejmuję silnika bo muszę przekładnię tam jakoś estetycznie wpasować,
jak uporam się ze wspomaganiem to odkręcę motor od skrzyni i porobię fotki tej zmoty,
autko takie kupiłem więc za wiele na dzień dzisiejszy ci nie powiem,
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
tutaj to Ci nie pomogę
silnik w moim uazie jest na gaźniku z aparatem zapłonowym z cewką tyle że zapłon elektroniczny,
żadnej w sumie elektroniki ale i tak jeździ super
jak byś miał dostęp do forda scorpio to wymontuj z niego wszystkie flaki które są do silnika
przepływomierze, komputery itp.
zobaczę jak mój uaz będzie sprawował się w przeprawówkach, jeśli gaźnik nie wyrobi to wsadzę gaz do niego i po kłopocie, przechyły już nie będą takie straszne
powiem szczerze
silnik ma dobry moment obrotowy na niskich obrotach
no i ten dźwięk
cena
zużycie paliwa
ale w moim przypadku to nie problem bo nie będę tym autem jeździł w trasy a paliwo u nas jest w miarę tanie

silnik w moim uazie jest na gaźniku z aparatem zapłonowym z cewką tyle że zapłon elektroniczny,
żadnej w sumie elektroniki ale i tak jeździ super
jak byś miał dostęp do forda scorpio to wymontuj z niego wszystkie flaki które są do silnika
przepływomierze, komputery itp.
zobaczę jak mój uaz będzie sprawował się w przeprawówkach, jeśli gaźnik nie wyrobi to wsadzę gaz do niego i po kłopocie, przechyły już nie będą takie straszne
powiem szczerze
silnik ma dobry moment obrotowy na niskich obrotach

no i ten dźwięk

cena

zużycie paliwa


były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
oj dokładnie to nie wiem ale coś około 13-18 litrów
oczywiście chodzi tu o teren i drogi szutrowe
najfajniejsze jest to, że jak kupiłem to auto od poprzedniego właściciela który jeździł w RMPSTach, powrót nadmiarowy paliwa z gaźnika był zaślepiony
i wszystko co pompa paliwa wtłoczyła szło do cylindrów
po zdjęciu zaślepki i podpięciu jej pod zbiornik z paliwem to na każde 10km jazdy oszczędzałem 5 litrów paliwa
co prawda samochód nieco słąbszy się zrobił na wysokich obrotach ale ile mniej palił
oczywiście chodzi tu o teren i drogi szutrowe
najfajniejsze jest to, że jak kupiłem to auto od poprzedniego właściciela który jeździł w RMPSTach, powrót nadmiarowy paliwa z gaźnika był zaślepiony

po zdjęciu zaślepki i podpięciu jej pod zbiornik z paliwem to na każde 10km jazdy oszczędzałem 5 litrów paliwa
co prawda samochód nieco słąbszy się zrobił na wysokich obrotach ale ile mniej palił
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Ostatnio zmieniony sob lis 25, 2006 8:43 pm przez piotr oskwarek, łącznie zmieniany 1 raz.
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
dzięki wielkie.wygląda jak oryginał))))))))
tam jest dorabiana tylko ta blacha pomiędzy skrzynią a kołnieżem osłaniającym sprzęgło
silnik mieści sie w komorze bez problemów?
chodzi mi o to czy nie trzeba podcinac budy ?
a jak odległośc wiskozy od chłodnicy?
i jaką chłodnice zamontować?????oryginał wyda??
tam jest dorabiana tylko ta blacha pomiędzy skrzynią a kołnieżem osłaniającym sprzęgło
silnik mieści sie w komorze bez problemów?
chodzi mi o to czy nie trzeba podcinac budy ?
a jak odległośc wiskozy od chłodnicy?
i jaką chłodnice zamontować?????oryginał wyda??
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
1 - tak;
2 - silnik bez problemu mieści się w komorze ale trzeba trochę powiększyć miejsce w karoserii bo silnik jest nieco szerszy
3 - trochę musisz pobawić się z blacharką ale tylko trochę;
4 - wiskozy nie mam, zrobione są za to 2 chłodnice jedna za drugą(jedna oryginalna UAZ a druga to nie wiem) i do chłodnic dokręcone są 2 elektrowentylatory;
5 - myślę, że oryginalna chłodnica wyda bez problemu, ja zastanawiam się nad przeniesieniem chłodnic na pakę za fotelami kierowcy i pilota żeby mieć jakieś grzanie w chłodniejsze dni
zaletą tego silnika jest to, że jest krótki i niski co fajnie obniża środek ciężkości
z chłodnicą na pace mieliśmy fajny patent w "nowicjusza" suzuce
jak był zimno to elektrowentylatory pchały powietrze z chłodnicy do wnętrza auta a jak było gorąco wyciągały
patent super bo:
- chłodnica na pace nie jest narażona na uszkodzenia terenowe
- lżejszy przód auta i trochę dociążony tył
- pozbyć się można nagrzewnicy (redukcja masy)
- jeżeli są wahacze z przodu można dość mocno podciąć auto
2 - silnik bez problemu mieści się w komorze ale trzeba trochę powiększyć miejsce w karoserii bo silnik jest nieco szerszy

3 - trochę musisz pobawić się z blacharką ale tylko trochę;
4 - wiskozy nie mam, zrobione są za to 2 chłodnice jedna za drugą(jedna oryginalna UAZ a druga to nie wiem) i do chłodnic dokręcone są 2 elektrowentylatory;
5 - myślę, że oryginalna chłodnica wyda bez problemu, ja zastanawiam się nad przeniesieniem chłodnic na pakę za fotelami kierowcy i pilota żeby mieć jakieś grzanie w chłodniejsze dni

zaletą tego silnika jest to, że jest krótki i niski co fajnie obniża środek ciężkości
z chłodnicą na pace mieliśmy fajny patent w "nowicjusza" suzuce
jak był zimno to elektrowentylatory pchały powietrze z chłodnicy do wnętrza auta a jak było gorąco wyciągały

- chłodnica na pace nie jest narażona na uszkodzenia terenowe
- lżejszy przód auta i trochę dociążony tył
- pozbyć się można nagrzewnicy (redukcja masy)
- jeżeli są wahacze z przodu można dość mocno podciąć auto
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
tego jeszcze nie wiem czy po podniesieniu silnik wejdzie
jak już pisałem UAZa kupiłem już z takim silnikiem i wydaje mi się, że ściana grodziowa jest nieco przerobiona;
jutro jak będę miał chwilkę to popstrykam dokładniejsze zdjęcia i wrzucę na stronę
ja zamierzam podnieść budę o 2,5" już mam dotoczone tuleje dystansowe, ale to trochę potrwa bo na razie to przeróbkom będzie poddawane podwozie auta,
planów mam dużo, czasu mało ale myślę żę jakoś poradzę
no dobra nie kasztańmy tematu tylko trzymajmy się jednego
czyli
połączenia silnika Forda ze skrzynią UAZa
ok
jak już pisałem UAZa kupiłem już z takim silnikiem i wydaje mi się, że ściana grodziowa jest nieco przerobiona;
jutro jak będę miał chwilkę to popstrykam dokładniejsze zdjęcia i wrzucę na stronę
ja zamierzam podnieść budę o 2,5" już mam dotoczone tuleje dystansowe, ale to trochę potrwa bo na razie to przeróbkom będzie poddawane podwozie auta,
planów mam dużo, czasu mało ale myślę żę jakoś poradzę

no dobra nie kasztańmy tematu tylko trzymajmy się jednego
czyli
połączenia silnika Forda ze skrzynią UAZa
ok

były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD
- piotr oskwarek
-
- Posty: 818
- Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość