Strona 1 z 2

jakie łapy silnika ford 2.9 v6 do uaza????

: sob gru 09, 2006 8:03 pm
autor: wofka
cześc
zbieram częsci oraz informacje na temat silnika (jak w temacie) który juz mam i który bede wkładał do uaza.czy ktoś z kolegów podpwie mi jakie zastosować lapy mocujące ten silnik????
sprzedający dał mi oryginalne ale nie wiem czy one pasują.
i jeszcze jedno pytanie-silnik ten mając dwa wydechy posiada też dwie sondy?????
moze ktoś ma jakieś zdjecia tych mocowań

: sob gru 09, 2006 8:07 pm
autor: Bart03
wofka wybacz ze tak powiem ale mam powoli coraz wieksze obawy ze sobie nie poradzisz z tym wszystkim skoro zadajesz takie trywialne pytania pt. - jakie lapy zastosowac. Takie rzeczy wychodza w trakcie tworzenia a ty chcesz zeby kazdy ci podal gotowy przepis na wszystko 8)

: sob gru 09, 2006 8:31 pm
autor: seba4x4
Dobra blacha, wiertarka, migomat lub spawarka, kątówka, trochę inwencji i masz takie łapy, jkie chcesz. Nikt nie wie, jakie chcesz mieć poduszki itd, tak więc ciężko o gotowca.

: sob gru 09, 2006 8:42 pm
autor: wofka
poradze sobie
a tu liczyłem na pomoc a nie stwierdzenie faktu ze sobie nie poradze

: sob gru 09, 2006 9:31 pm
autor: Tomek_B
Najlepiej sobie zrób jakiś szablon np z desek z takim samym rozstawem i kątem łap jak od silnika. 8)

: sob gru 09, 2006 9:37 pm
autor: wofka
najlepiej pytac fachowców a nie żartownisi
ja chce wiedzieć bardzo duzo działając przy samochodzie a nie pracując skakac do kompa i czekać az mi ktoś odpisze licząc na to ze to nie bedą zarty

: sob gru 09, 2006 9:53 pm
autor: piotr oskwarek
a gdzieś podałem zdjątka jak u mnie to wygląda
jak chcesz to podeślę zdjęcia robione z innej perspektywy

: sob gru 09, 2006 11:28 pm
autor: UAZ Adventure
Tomek_B pisze:Najlepiej sobie zrób jakiś szablon np z desek z takim samym rozstawem i kątem łap jak od silnika. 8)
Ja bym raczej proponował zwykły karton, łatwiej i sprawniej :)2

: ndz gru 10, 2006 9:07 am
autor: wofka
poprosze o te foty z innej perspektywy jeśli masz
a co do reszty panów to żartujcie sobie ale nie tu

: ndz gru 10, 2006 10:05 am
autor: RaV.B
a co do reszty panów to żartujcie sobie ale nie tu
Spokojnie myślę że chłopaką chodziło o to żebyś zrobił sobie tzw. projekty z drewna albo kartonu a późneij przełożyłto na metal :)

Pozdro

: ndz gru 10, 2006 10:15 am
autor: UAZ Adventure
RaV.B pisze:
a co do reszty panów to żartujcie sobie ale nie tu
Spokojnie myślę że chłopaką chodziło o to żebyś zrobił sobie tzw. projekty z drewna albo kartonu a późneij przełożyłto na metal :)

Pozdro
Casami trzeba logicznie pomyśleć :)2

Najpierw szblon-potem cięcie blachy i spawanie

: ndz gru 10, 2006 11:15 am
autor: Tomek_B
Widać niektórzy nie mogą pokapować, co to znaczy zrobić szablon na wzór łap silnika. Nie wiem co to za wielka filizofia. Może powinienem zrobić takie coś, pstryknąć fotke i wstawić na forum, żeby szanowny kolega nie twierdził, że robimy sobie z niego żarty.

: ndz gru 10, 2006 11:29 am
autor: wofka
serio nie załapałem.
może inaczej zapytam-czy oryginalne łapy można bez problemów zmotać z rama???czy olać oryginał i robić nowe???
nowe łapy można tak zaprojektować ze będą na oryginalnych miejscach jeśli chodzi o ramę????

: ndz gru 10, 2006 11:32 am
autor: Tomek_B
1. Jeżeli nie będą za krótkie to pewnie można. 8)
2. Musisz zmierzyć czy po złożeniu silnika ze skrzynią łapy będą tak samo oddalone od siebie jak w przypadku oryginalnego zestawu 8)

: ndz gru 10, 2006 11:55 am
autor: wofka
nie łapie o co chodzi w punkcie 2 :-?
czy o to w jakim miejscu wyjdzie mocowanie łapy przy silniku do miejsca w którym uaz ma przy ramie oparcia pod oryginalne łapska? :roll: :)24

: ndz gru 10, 2006 12:13 pm
autor: borman
Bart03 pisze:wofka wybacz ze tak powiem ale mam powoli coraz wieksze obawy ze sobie nie poradzisz z tym wszystkim skoro zadajesz takie trywialne pytania pt. - jakie lapy zastosowac. Takie rzeczy wychodza w trakcie tworzenia a ty chcesz zeby kazdy ci podal gotowy przepis na wszystko 8)
........... :)2 !! :)2 !! :)2 !! - nic dodać nic ująć .

: ndz gru 10, 2006 12:15 pm
autor: UAZ Adventure
Nie dołujcie chłopaka, może jeszcze się połapie :)2

: ndz gru 10, 2006 3:32 pm
autor: wofka
łapie się doskonale jeden silnik wmotałem do uaz nic o takich rzeczach nie wiedząc
drugi też dam rade
a temat założyłem żeby mieć mniej pracy i unikac pewnych rzeczy a nie po to żeby :fachoqcy" za których sie ci niektórzy tutaj uważają podpowiedzieli mi cokolwiek a nie zastanawiali sie między sobą czy dam rade
dam i bez waszej pomocy

: ndz gru 10, 2006 3:37 pm
autor: wofka
2. Musisz zmierzyć czy po złożeniu silnika ze skrzynią łapy będą tak samo oddalone od siebie jak w przypadku oryginalnego zestawu


co ma sie złożenie silnika ze skrzynia na odległośc łap "od siebie"
ze mnie sie nabijacie a sami głupoty piszecie

: pn gru 11, 2006 10:32 am
autor: borman
no.....i obraził się .

: pn gru 11, 2006 10:41 am
autor: RaV.B
co ma sie złożenie silnika ze skrzynia na odległośc łap "od siebie"
ze mnie sie nabijacie a sami głupoty piszecie
Więc nei wiem w jakim miejscu są orginalne łapy UAZa i jak wyglądają bo u mnie były odrazu dorabiane pod 2,0 D ale kiedy wstawialiśmy 3,0 odrazu ucieliśmy, złożyliśmy silnik ze skrzynią wszystko ułożyliśmy jak należy podwiesiliśmy silnik na podnośniku i wtedy zmierzyliśmy gdzie łapy spowrotem przyspawać :)2 tak chyba najpewniej

Pozdro

: pn gru 11, 2006 11:49 am
autor: wofka
to jest dla mnie jasne
ale zastanawia mnie jeszcze jedna sprawa
czy zostawiac oryginalne łapy przy silniku i spawać ich mocowania do ramy w miejscu w którym cały złozony zestaw mi wskarze
czy włozyc silnik i skrzynie i dorabiać łapy tak zeby pasowały na oryginalne miejsca przy ramie
zastanawiam sie ponieważ oryginalne łapy sa prawie prostopadłe do silnika a dorabiane będą pod kątem około 45 stopni
uwazam ze może mieć to znaczenie na rozłożenie ciężaru silnika na każdą z łap
a Wy co na to?

p.s. wcale sie nie obrazilem--ja też umiem żartować

: pn gru 11, 2006 12:25 pm
autor: RaV.B
Musiałbyś pokazać zdjęcie orginalnej łapy silnika Fordowskiego

Ale ja bym chyba wolał wykonać nowe dopasowane i wspawać je w miejsce które wskaże silnik po złożeniu :wink:

: pn gru 11, 2006 1:06 pm
autor: kedek
Rozstaw otworów pod poduszki w oryginalnych łapach masz taki jak rozstaw ramy. To raczej powinieneś wiedzieć zabierając się za motanie...
Kolega Taiger zrobił na przykład otwory od góry i z boku w ramie wyciął okienka na klucz i oczywiście nakrętke...
ja prawdopodobnie wywale oryginalne łapy bo nie mam poduszek a nie są tanie i wykombinuje nowe łapy na bazie gumowych tulei od dużego fiata wg pomysłu Marcina P. (czerwony gazik rempstowy).
Mam zamiar sie do niego wybrać niebawem i zrobić zdjęcia. Jak bede miał to wstawie.

: pn gru 11, 2006 5:00 pm
autor: wofka
troche sie obawiam wiercenia otworów w ramie.chyba że wzmocnić ją w tym miejscu jakims pożadnym płaskownikiem.
Ale skoro nie mam poduszek fordowskich to moze motać łapy pod poduszki uazowe i mocowania oryginalne przy ramie?
jak uważasz??
czy może moja praca będzie proporcjonalna do wartości poduszek forda???
A moze inaczej -która z tych poduszek będzie lepsza do tego silnika???
czy ford z racji marki motoru
czy uaz z racji konstrukcji ramy?