Strona 1 z 2
jakie sprzęgło w uazie z 2.9 v6 scorpio
: pt gru 15, 2006 5:15 pm
autor: wofka
witam
chciałbym sie Was poradzić jakie sprzęgło zamontować w swoim uazie w którym bedzie 2.9 v6 ford?zależałoby mi na kompletnym sprzęgle forda
(docisk tarcza )
czy wałek w skrzyni uaza wywala sie zupełnie i dorabia nowy czy istnieją SENSOWNE i TRWAŁE przeróbki?
z góry dzięki za podpowiedzi i pomoc
: pt gru 15, 2006 6:44 pm
autor: CLIMBER
a moze oryginalna skrzynia i reduktor np z gaza 69??
: pt gru 15, 2006 6:49 pm
autor: UAZ Adventure
CLIMBER pisze:a moze oryginalna skrzynia i reduktor np z gaza 69??
Z ty silnikiem to raczej zły pomysł

: pt gru 15, 2006 6:53 pm
autor: CLIMBER
UAZ Adventure pisze:CLIMBER pisze:a moze oryginalna skrzynia i reduktor np z gaza 69??
Z ty silnikiem to raczej zły pomysł

ale kolega napisal ze taki silnik bedzie wkladal wiec tematu silnika nie ma co poruszac moja sugestia dotyczyla tylko skrzyni i co za tym idzie zmiany reduktora.
: pt gru 15, 2006 6:57 pm
autor: UAZ Adventure
CLIMBER pisze:UAZ Adventure pisze:CLIMBER pisze:a moze oryginalna skrzynia i reduktor np z gaza 69??
Z ty silnikiem to raczej zły pomysł

ale kolega napisal ze taki silnik bedzie wkladal wiec tematu silnika nie ma co poruszac moja sugestia dotyczyla tylko skrzyni i co za tym idzie zmiany reduktora.
Mi chodziło o to że łączenie reduktora i skrzyni od gaza z tym silnikiem to niezadobry pomysł
: pt gru 15, 2006 6:59 pm
autor: CLIMBER
dlaczego przetestowales osobiscie?? akurat moj znajomy ma taki silnik w gazie i reduktor jak najbardziej daje rade. Po 2 twoim zdaniem zostawienie oryginalnej skrzyni z reduktorem bedzie lepszym rozwiazaniem

Nie wydaje mi sie zeby reduktor uaza byl mocniejszy od gazowskiego
: pt gru 15, 2006 7:05 pm
autor: UAZ Adventure
Co do reduktorów to niechciałbym się kłucić co do wytrzymałości mam na myśli UAZ-a i Gaz-a, i ich wytrzymałości, być może daje rade niewiem nie próbowałem , ale skrzynia od Gaz-a wydaje mi się, że jest gorszym rozwiązaniem, osobiście został bym przy orginalnej fordowskiej skrzyni i połączyłm bym z reduktorm wg. uznania uazowym gazowym albo innym

: pt gru 15, 2006 7:07 pm
autor: pakjusz_pl
najlepsze rozwiazanie zdecydowanie skrzynia forda i polaczyc jak z jakims reduktorem,wiadomo troche wiecej motania ale efekt zdecydowanie lepszy

a co do reduktorow to uaza jest napewno wytrzymalszy....
: pt gru 15, 2006 7:10 pm
autor: CLIMBER
UAZ Adventure pisze:Co do reduktorów to niechciałbym się kłucić co do wytrzymałości mam na myśli UAZ-a i Gaz-a, i ich wytrzymałości, być może daje rade niewiem nie próbowałem , ale skrzynia od Gaz-a wydaje mi się, że jest gorszym rozwiązaniem, osobiście został bym przy orginalnej fordowskiej skrzyni i połączyłm bym z reduktorm wg. uznania uazowym gazowym albo innym

nie zorzumielismy sie w takim razie piszac oryginalna skrzynia mialem na mysli fordowska od tego silnikaa i reduktor gaza

skrzynia gazowska to porazka

: pt gru 15, 2006 7:15 pm
autor: wofka
prosze szanownych kolegów o trzymanie sie tematu a nie wykłócanie o to co lepsze
bedzie skrzynia oryginał uaz reduktor uaz silnik ford
prośba jak w temacie

: pt gru 15, 2006 7:17 pm
autor: pakjusz_pl
wofka pisze:prosze szanownych kolegów o trzymanie sie tematu a nie wykłócanie o to co lepsze
bedzie skrzynia oryginał uaz reduktor uaz silnik ford
prośba jak w temacie

moim skromnym zdaniem takie rozwiazanie jest do du..p..y

: pt gru 15, 2006 7:19 pm
autor: UAZ Adventure
: pt gru 15, 2006 7:19 pm
autor: CLIMBER
w pelni sie zgadzam wkladajac inny silnik najlepiej to zrobic razem z oryginalna skrzynia od tego silnika, powod jest prosty jedno i drugie skonstruowano tak aby po wzajwemnym polaczeniu pracowalo tak jak powinno.
: pt gru 15, 2006 7:23 pm
autor: UAZ Adventure
pakjusz_pl pisze:wofka pisze:prosze szanownych kolegów o trzymanie sie tematu a nie wykłócanie o to co lepsze
bedzie skrzynia oryginał uaz reduktor uaz silnik ford
prośba jak w temacie

moim skromnym zdaniem takie rozwiazanie jest do du..p..y

Zgadzam się z kolegą w 100%, ja już zapomniałem o zgrzytach niesynchrozowanej uazowej skrzyni montując cały silnik BMW z orginalną skrzynią

po zatym wydaje mi się że orginalna skrzynia ma lepiej dobrane przełożenia niż Uazowa skrzynia.
: pt gru 15, 2006 7:31 pm
autor: CLIMBER
poza tym masz 5 biegow a nie 4, biegi wchodza lekko i bez problemu i wydaje mi sie ze przy silniku 2,9 na uazowskiej skrzyni bedzie mial nawet na 4 stosunkowo wysokie obroty przy jezdzie po czarnym co drastycznie wplynie na zuzycie paliwa
: pt gru 15, 2006 7:34 pm
autor: UAZ Adventure
CLIMBER pisze:poza tym masz 5 biegow a nie 4, biegi wchodza lekko i bez problemu i wydaje mi sie ze przy silniku 2,9 na uazowskiej skrzyni bedzie mial nawet na 4 stosunkowo wysokie obroty przy jezdzie po czarnym co drastycznie wplynie na zuzycie paliwa
Święte słowa, i jeszcze raz wspomne o tym zgrzycie

aż na samą myśl mną telepie
: pt gru 15, 2006 7:40 pm
autor: CLIMBER
ale jezeli ktos sie zdecydowal na rozwiazanie silnik ford skrzynia i reduktor uaz to zdania tego nie zmienimy, ja przeraialem temat z silnikiem opla 2,2 i teraz 5 biegowej skrzyni oryginalnej od tego silnika nie zamienilbym za zadne skarby na nic innego nie ma moim zdaniem zadnych minusow takiego rozwiazania tylko same plusy
: pt gru 15, 2006 7:42 pm
autor: Tomek_B
Czy mógłbyś zamieścić albo przesłać mi skan całego tego artykułu??
Co do skrzyni i reduktora to skrzynia jest fordowska a reduktor uazowski. Inaczej ten wałek byłby zamontowany niepotrzebnie.

: pt gru 15, 2006 7:47 pm
autor: UAZ Adventure
Chętnie ale dopiero w przyszłym tygodniu , bo w domku niestety nie mam skanera. Odezwe się na PW ze zdjątkami jak najszybciej się da

: pt gru 15, 2006 7:52 pm
autor: UAZ Adventure
Prosze znalazłem na stronie off-roadu jest cala galeria
http://www.off-road.pl/index.php?option ... m&catid=56
: pt gru 15, 2006 7:53 pm
autor: piotr oskwarek
kolego wofka
zrobiłem kilka zdjęć jak obiecałem ale zapomniałem kabelka od komórki
a coś podczerwień w laptoku nie chce działać
ale napiszę tak
w moim UAZie jest przedłużony wałek sprzęgłowy
łożysko wyciskowe oryginalne forda
przedłużony ślizg łożyska?
tarcza sprzęgłowa zapewne ford
docisk oryginalny forda
koło zamachowe ford i rozrusznik tyż
jutro wrzucę fotki
: pt gru 15, 2006 7:55 pm
autor: Tomek_B
Za link do galerii dziękuję bardzo ale najbardziej mnie interesowało to co Właściciele tego auta mieli o nim napisane
Tamte fotki zaraz po tym jak były wrzucone na off-road miałem ściągnięte, w czasach jak jeszcze często przeglądałem
www.off-road.pl 
: pt gru 15, 2006 8:09 pm
autor: wofka
dzieki będe czekał na zdjęcia
a ty jaką masz skrzynie biegów???
: pt gru 15, 2006 8:13 pm
autor: piotr oskwarek

udało mi się zrobić foty już po fakcie
z innego aparatu i jak skrzynia leżała już po fakcie w bagażniku mojego paska
jak widzisz wałek sprzęgłowy jest dłuuuuugi poradzisz z tym sobie
czy mam jeszcze zejść do auta i zrobić pomiary
: pt gru 15, 2006 8:15 pm
autor: wofka
spoko dam rade
zastanawia mnie ta skrzynia
nie narzekasz na uazową?