Strona 1 z 2
problemy z kolumna...
: czw gru 21, 2006 7:47 pm
autor: pakjusz_pl
Panowie! Poratujcie! Wlasnie jestem na etapie montowania mostow patrola do mojego uaza... przedni most juz siedzi ale jest teraz dosc duzy problem... chcialem zamontowac z mechanikiem kolumne kierownicza od beczki lecz okazało sie ze nie pasuja ona z wasem do drazkow kierowniczych patrola... nie pracuja pod takim kontem was jak powinien... czy jest jakis patent na rozwiazanie tego problemu.. moze jakies fotki jak to ktos ma u siebie zrobione... tylko nie mowcie mi ze jedyne co mi pozostaje to kupic cala kolumne od patrola...

: czw gru 21, 2006 7:55 pm
autor: MAD_YANEK
Moze sie podepne do tematu bo tez potrzebuje pomocy.
Jak mamy oryginalną kolumnę uaza w któej jest nie wiem jak to sie nazywa fachowo wiec nazwe to metalowy drąg z wieloklinem na końcach który trzyma kierownice. I ten drąg jest w takiej rurze ale miedzy nimi cos powinno byc tylko nie wiem co:guma łorzysko czy inny czort? było to rozbierane dobre 5 lat temu i mogliśmy z ojcem to zgubic. wiec prosze was o informacje co to jest jesli łożysko to jakie (najlepiej numery zebym wiedział co kupic(w tarmocie wszystko strasznie drogo mają wiec wole jakis zamiennik). dzieki za info
: czw gru 21, 2006 8:40 pm
autor: faziuaz
....do orginału dorób dwa łożyska i nową rurę,i po robocie
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/258 ... e50ab.html
: czw gru 21, 2006 8:56 pm
autor: Tomek_B
Z tego co pamiętam to od dużego fiata wyjąłem te łożyska i założyłem do uaza i dodatkowo ze strony kierownicy sprężynkę, żeby dociskało. Działa to mniej/więcej na takiej zasadzie jak wianki w rowerze

: czw gru 21, 2006 9:09 pm
autor: MAD_YANEK
dzieki za odpowiedz
pozdrawiam
: czw gru 21, 2006 9:16 pm
autor: pakjusz_pl
a u mnie co zrobic z tym wasem? pod takim katem nie moze pracowac...

: pt gru 22, 2006 12:07 pm
autor: Tomek_B
Najprościej pewnie będzie przerobiś drążki

: pt gru 22, 2006 4:15 pm
autor: pakjusz_pl
tz? co masz na mysli? moze ma ktos rozwiazany problem mostow patrola w uazie z kolumna beczki...

: pt gru 22, 2006 6:01 pm
autor: Doktor200
ja usiebie motal ale nie z kolumna od beczki tylko od mazdy chyba, na dwych lamancach bo na prosto do przekladni LR niepodchodzi

: pt gru 22, 2006 6:11 pm
autor: Tomek_B
pakjusz_pl pisze:tz? co masz na mysli? moze ma ktos rozwiazany problem mostow patrola w uazie z kolumna beczki...

Miałem na myśli zmiane długiści drążków, chyba, że coś innego masz na myśli. Widziałem w niektórych autach, że przekładnie mieli montowane odwrotnie niż normalnie. Niestety szczegółów nie znam

: pt gru 22, 2006 6:30 pm
autor: borman
a co ty tą przekładnie za darmo dostałeś że chcesz się z nią męczyć ?(akurat merc to niespecjalnie do uaza pasuje . )
: pt gru 22, 2006 7:35 pm
autor: Ml_Kruszka18
wlozyli silnik merca 2.8 i nie mogą wyjsc z drazkami do kolumny merca.

sprawa jest prosta kupujesz kolumne z wasem od k160, terrano lub tym podobnego i po problemie poszukaj na gieldzie,allegro,anonse.
: sob gru 23, 2006 6:37 pm
autor: faziuaz
pakjusz_pl pisze:a u mnie co zrobic z tym wasem? pod takim katem nie moze pracowac...

....wrzuć foty...
: wt sty 09, 2007 10:30 pm
autor: pakjusz_pl
Panowie! no i nie poradzilem sobie nadal z problemem kolumny... kupilem kompletna kolumne od patrola GRa i okazalo sie ze tez nie pasuje gdyz resory w uazie przeszkadzaja... juz mi rece oapdaja mechanik sadzil ze bedzie pasowac...

od czego moze mi przypasowac kolumna ? mosty mam od K260 patrola wmotane do uaza i szukam kolumne do tych drazkow...

za wszelkie info dzieki..
: wt sty 09, 2007 11:33 pm
autor: Doktor200
kolumne?? czyraczej przekladnie ta z wasem??
Re: problemy z kolumna...
: śr sty 10, 2007 9:02 am
autor: motokogut
pakjusz_pl pisze: nie pracuja pod takim kontem was jak powinien...
nie wiem czy o to chodzi, ale czy nie wystarczy wygiąć tego wąsa do odpowiedniego kąta?? ja tak robiłem z wąsem od bmw, z obydwu stron było przeginane. wystarczy podgrzać konkretnie i przedłużką jakąś potraktować, idze jak po maśle.(podgrzać do czerwoności)
: śr sty 10, 2007 11:16 am
autor: cezii
Zmotaj z przodu sprężyny i po problemie. Jak kombinować to konkretnie.

: śr sty 10, 2007 3:45 pm
autor: Ml_Kruszka18
przekladnie od opla omegi,wiadomo bylo ze bedzie resor przeszkadzac bo w grze wychodzi was na zewntrz ramy
: czw sty 11, 2007 10:48 am
autor: pakjusz_pl
mowisz od omegi bedzie oke?

: pt sty 12, 2007 8:55 am
autor: faziuaz
pakjusz_pl pisze:mowisz od omegi bedzie oke?

...pod warunkiem że zamontujesz przed poprzeczką,kierując wąs do tyłu......(montowałem.....to wiem

)
: pt sty 12, 2007 3:53 pm
autor: pakjusz_pl
faziuaz pisze:pakjusz_pl pisze:mowisz od omegi bedzie oke?

...pod warunkiem że zamontujesz przed poprzeczką,kierując wąs do tyłu......(montowałem.....to wiem

)
masz moze fote jakas jak masz to u siebie pomotane???

ja musze polaczyc to z drazkami parcha mam nadzieje ze to podejdzie...

: pt sty 12, 2007 4:51 pm
autor: seba4x4
Nie kombinuj. Kup łącznik taki, jak w tej zakończonej aukcji:
http://www.allegro.pl/item142783818_142783818.html
Następnie dorób drążek między kolumną, a tym czymś. Pozwoli Ci to na ominięcie resora i będzie OK. Drugą stronę masz kompletną.
: pt sty 12, 2007 7:54 pm
autor: Bart03
seba4x4 pisze:Nie kombinuj. Kup łącznik taki, jak w tej zakończonej aukcji:
http://www.allegro.pl/item142783818_142783818.html
Następnie dorób drążek między kolumną, a tym czymś. Pozwoli Ci to na ominięcie resora i będzie OK. Drugą stronę masz kompletną.
jakos nie widze tej twojej opcji w uazie - przekladnia posrednia nie jest zbytnio wskazana
: pt sty 12, 2007 8:24 pm
autor: seba4x4
Dlaczego? Jeśli robi to w Patrolu, czemu nie może robiś w Uazie. Kwestia montażu. Pozwoli zabrać ładnych parę centymetrów z "skosu" i ominąć resor. Ponadto pakjusz.pl ma most od 260-ki z głównym drążkiem i tym krótkim, który łączy się z tą przekładnią pośrednią. Jest to możliwe do zrobienia, więc czemu nie?
: sob sty 13, 2007 1:05 pm
autor: Bart03
dlatego ze niema gdzie tego zabardzo przymocowac - trzeba dorabiac cale mocowanie do przedniej belki ramy.
a tak apropo to K160 tez mal takie samo rozwiazanie z przekladnia posrednia i do tego jeszcze do wasa przekladni posredniej byl podpiety amortyzator skretu
