Strona 1 z 3

Narzędzia do napraw Uaza?

: pt gru 22, 2006 12:45 am
autor: biela
Cześć

Mam do was prośbę, może trochę głupia ale co tam :P . Czy ktoś może mi skompletować z allegro narzędzia w jakie powinienem się zaopatrzyć do napraw Uaza? Powiem w dodatku niech to będzie komplet od zera czyli ja nie mam nic i wy pokazujecie, że powinienem kupić to i to i tamto :).

: pt gru 22, 2006 1:00 am
autor: klucz13
Lepiej na sztuki w sklepach a podstawy to
1. komplet kluczy płaskich od 6 z 12 i 14
2. komplet kluczy oczkowych od 8
3. sztorcowe 8,10,11,12,13,14,15,17,19 i przedłużki
4. rurkowy 55
5. śrybokręty płaskie i krzyżaki część do pobijania(ślusarskie)
6. młotki ze trzy różne i jeden gumiaty
7. klucz do świec
i jeszcze jakieś drobiazgi :)21

: pt gru 22, 2006 1:04 am
autor: Bartmann
- olej silnikowy (2/3l)
- płyn chłodniczy (1l)
- płyn hamulcowy (1l)
- benzyna (5l)
- benzyna ekstrakcyjna (0,5l)
- spirytus (0,5l)
- wazelina techniczna
- smar
- dwie skrzynki pełne kluczy (rózne typy i rozmiary)
- HI-Lift
- cewka zapłonowa
- regulator
- zapasowe kable wysokiego napiecia
- 10 metrów przewodu elektrycznego
- komplet łączeń elektrycznych
- komplet bezpieczników
- komplet taśm izolacyjnych i izolacji termokurczliwej
- spora ilość róznych rozmiarów śrób, podkładek i nakrętek (w tym koniecznie ze dwa komplety śrub do wałów!!)
- parę przewodów wodnych i paliwowych (po około 0,5m)
- zestw cybantów (opasek)
- zapasowy amortyzator
- zapasowy przewód hamulcowy
- zapasowe przekaźniki
- pompka do kół
- łopata
- siekiera
- lewarek słupkowy
- zestaw membran reduktora gazu
- łozysko koła, łozyska ataku
- bendix
- zapasowy akumulator
- latarka
- kinetyk
- jedna lub dwie taśmy ładunkowe
- klucz rurowy nr 55
- pilnik do metalu
- młotek
- przecinak

Tak kiedyś z chłopakami sobie zrobilismy listę z cyklu co jest potrzebne w uazie :lol:

: pt gru 22, 2006 1:05 am
autor: Michał(student)
- spawarka
- szlifierka kątowa
- wiertarka

: pt gru 22, 2006 1:06 am
autor: klucz13
Bartmann pisze:- olej silnikowy (2/3l)
- płyn chłodniczy (1l)
- płyn hamulcowy (1l)
- benzyna (5l)
- benzyna ekstrakcyjna (0,5l)
- spirytus (0,5l)
- wazelina techniczna
- smar
- dwie skrzynki pełne kluczy (rózne typy i rozmiary)
- HI-Lift
- cewka zapłonowa
- regulator
- zapasowe kable wysokiego napiecia
- 10 metrów przewodu elektrycznego
- komplet łączeń elektrycznych
- komplet bezpieczników
- komplet taśm izolacyjnych i izolacji termokurczliwej
- spora ilość róznych rozmiarów śrób, podkładek i nakrętek (w tym koniecznie ze dwa komplety śrub do wałów!!)
- parę przewodów wodnych i paliwowych (po około 0,5m)
- zestw cybantów (opasek)
- zapasowy amortyzator
- zapasowy przewód hamulcowy
- zapasowe przekaźniki
- pompka do kół
- łopata
- siekiera
- lewarek słupkowy
- zestaw membran reduktora gazu
- łozysko koła, łozyska ataku
- bendix
- zapasowy akumulator
- latarka
- kinetyk
- jedna lub dwie taśmy ładunkowe
- klucz rurowy nr 55
- pilnik do metalu
- młotek
- przecinak

Tak kiedyś z chłopakami sobie zrobilismy listę z cyklu co jest potrzebne w uazie :lol:
:o
On chce naprawiać a nie budować od podstaw :)21

: pt gru 22, 2006 1:06 am
autor: biela
:)2

: pt gru 22, 2006 1:11 am
autor: klucz13
Michał(student) pisze:- spawarka
- szlifierka kątowa
- wiertarka
Słabo :mig, tig, plazma,kompresor,Podnośnik dwu lub cztero kolumnowy zestaw acetylotlenowy,giętarka do rur i blach, itd :)21

: pt gru 22, 2006 1:18 am
autor: Bartmann
Lista powstała na bazie doswiadczeń z awariami.
Mi szpej zajmuje objetość skrzynki przeprawowej 45x40x30 :lol:
I nie raz mnie ta graciarnia ratowała z opresji :lol:

: pt gru 22, 2006 1:20 am
autor: klucz13
Bartmann pisze:Lista powstała na bazie doswiadczeń z awariami.
Mi szpej zajmuje objetość skrzynki przeprawowej 45x40x30 :lol:
I nie raz mnie ta graciarnia ratowała z opresji :lol:
A nie mogleś tego zrobić przed wyjazdem :o
:)21

: pt gru 22, 2006 1:24 am
autor: Bartmann
Niestety czasem tematy klekaja na rajdzie...w sposób nie dajacy sie przewidzieć :(
Fakt lista powstawała dośc dawno i raczej na zasadzie co trzeba mieć w czasie upalania.
Ale sporo rzeczy nadal uwazam za aktualne :lol:

: pt gru 22, 2006 1:36 am
autor: _Karol_
nic nie zastąpi praktyki, z czasem sam będziesz wiedział jaki klucz będziesz potrzebował, bo np 19 stka 19 stce nie równa. Sam rozkminisz że np w jednym miejscu potrzeba takowej krótkiej bo długa się nie mieści, a w innym że potrzebujesz taki klucz tylko żeby był cienki, albo miał mało mięsa i takiego sobie szukasz.

: pt gru 22, 2006 1:39 am
autor: Młody_KrysoUAZ
Jeszcze kwadrat [klucz] 10mm.

Chciałem się zapytać Bartmana o '- HI-Lift' ale dopiero pozniej doczytalem ze to chodzi o samą jazde a nie naprawe. Bo chyba do garazu to on nie zbedny nie jest. Przydaje się...

: pt gru 22, 2006 1:40 am
autor: _Karol_
dodałbym jeszcze od siebie że warto inwestować w klucze chromowo-vanadowe (znacznie trwalsze), ale takie zwyczajne też są potrzebne do nabicia, żeby odkręcić zjechany łeb śruby :D

: pt gru 22, 2006 1:52 am
autor: Michał(student)
- ciągnik
- drugi uaz (jakby ten pierwszy się rozwalił)
- trzeci uaz (jakby.....)

: pt gru 22, 2006 1:53 am
autor: Michał(student)
klucz13 pisze:
Michał(student) pisze:- spawarka
- szlifierka kątowa
- wiertarka
Słabo :mig, tig, plazma,kompresor,Podnośnik dwu lub cztero kolumnowy zestaw acetylotlenowy,giętarka do rur i blach, itd :)21
+ obrabiarka sterowana numerycznie
+ jakiś skaner 3D
i można w teren jechać :))

: pt gru 22, 2006 2:41 am
autor: Majkello
klucz13 pisze: plazma
zamiast plazmy moze być taka prasa co na szrotach używaja do kostkowania :)21 chyba ze na twoim najbliższym złomie wolą towar w małych kawałkach :)21

Re: Narzędzia do napraw Uaza?

: pt gru 22, 2006 3:21 am
autor: Majkello
biela pisze:Czy ktoś może mi skompletować z allegro narzędzia w jakie powinienem się zaopatrzyć do napraw Uaza?
To ja spróbuje wymienić opierając sie na własnym doświadczeniu:
1) skrzynka narzedziowa blaszana podobna do tej tylko tańsza (w casto za 40pln) http://www.allegro.pl/item149504435_skr ... c422_.html
2) komplet kluczy nasadowych z grzechotką od 8,10mm do 32, lub 36mm+nasadka do świec. Na zabierak 1/2 cala. Polecane firmy: honiton, lopden line, modeco expert, coval, stanley, neotols, i inne tajwańczyki :)21 , a jak kogos stać to jakieś profesjonalne: gedore, king tony, unior, polecam nasadki sześciokątne a jeszcze lepiej takie jak tu http://www.allegro.pl/item151455774_klu ... ional.html
3) komplet kluczy płaskich lub płasko oczkowych 6-27mm, polecam covala (klasyczne) lub stanleya (do ścietych śrub)
4) młotek 500-800 gr. Polecam z dobrą włóknoszkalaną rączką
5) kombinerki polecam knipexa - drogie ale warte ceny
6) żabka - polecam KNIPEX Cobra 87 01 250 (z regulacją na zębatce)
7) duży śrubokret z opcją złapania kluczem żeby zwiększyć dzwignię - polecam KUŻNIA
8 ) klucz 10-11 oczkowy-rozcięty do odpowietrzania hamulców
9) mesel z chromo-wanadowej stali - jakiś z niemieckiej huty
10) klucz oczkowy podgięty 14mm do odkręcania śrób wału przy bębnie hamulca ręcznego
11) dodatkowe klucze 10 i 12, 13 i 14, oraz 17 i 19 bo to praktyczne rozmiary
12) miernik obwodu FAZER lub gorzej taki a'la śrubokręt z żaróweczką 12v i wychodzącym z góry kabelkiem zakończonym krokodylkiem.
13) klucz kwadratowy 10mm (można zrobić se z pręta i zahartować)
14) klucz 55 mm do sprzęgiełek - a lepiej założyc sprzegiełka półautomatyczne
15) klucz ampulowy 12mm do korków wlewu oleju (zamiennie z korkami na kwadrat)
16) brzeszczot elastyczny z raczką
17) pokrętło 1/4 cala (przypominające śrubokręt) z nasadkami 4-13mm oraz bitami płaskimi, ktzyżakowymi i ampulowymi jak ktos ma cos jeszcze na ampule w uazie + poprzeczka do owego pokrętła
18 ) szczybce obcinające boczne - polecam z twardym ostrzem
19) małe szczypczyki, polecam z podgiętymi na końcu szczękami
20) pudełko z przegródkami wypełnione sróbkami, nakretka mi, konektorkami itp.
21) taśma izolacyjna - polecam materiałową, ew srebrna a'la mac gyver
22) nożyk - moze być jak do tapet
23) nożyczki małe
24) kawałek przewodu w izolacji
25) kawałek druta do zadrutowania np. urwanego tłumnika
26) zapasowe zarówki,
27) przewód zapłonowy 1do swiecy i 1do cewki
28 ) klucz do regulacji szczęk hamulcowych - ruski
29) pilnik półokragły
30) rękawiczki lub/i rękawiczka w płynie
31) rurka do odpowietrzania hamulców i dłuższa do paliwa + opaski Normy
32) kable rozruchowe z przewódów spawalniczych z krokodylkami
33) łyżki do opon lub breszka (łomik)
34) podnośnik - hi lift lub/i hydrauliczny
35) trójkatny klucz do otwierania szlabanów w lesie
36) kompresorek do kół - polecam metalowy czyli drogi a jak ma byc plastikowy to już lepiej pompkę nozną
37) szczelinomierz
39) i podczas napraw bywa użyteczny zestaw szpejów ofrołdowych - taśmy tirfor z liną, zblocze, hilift, trapy, kijek do smażenia kiełbasek, taboret rozkładany...

Re: Narzędzia do napraw Uaza?

: pt gru 22, 2006 3:44 am
autor: Majkello
To co wymieniłem powyżej to zestaw narzedzi które powinny byc na pokladzie, a stacjonarnie do reperacji przydadzą sie jeszcze:
1) migomat - naprawdę
2) klucz dynamometryczny na zabierak 1/2 cala
3) ściągacz do łożysk - moze być 150mm dwuzębny
4) prostownik do akumulatora
5) kompresor do przedmuchiwania, narzedzi itp
6) solidne imadło
7) szczypce do pierścieni sagera - rozszeżające się
8 ) oraz drugie zwężające sie po naciśnięciu
9) towotnica
10) strzykawa do napełniania skrzyni hipolitem przez ten @#$% korek z boku
11) karszer do dowiadywania sie co jest pod tą warstwa błota (lub rdzy) - czasem lepiej nie wiedzieć
12) ew.manometr do mierzenia kompresji
13) ew lampa stroboskopowa - mozna tez zapłon regulować na słuch
14) wiertarka kolumnowa i ręczna
15) szlifierka kątowa
16) narzynki i gwintowniki
17) wykrętaki do zerwanych śrub (lepiej- migomat)
18 ) bardzo dziwny ściagasz do wałka sprzęgłowego
19) ściskacz do pierścieni tłokowych - mozna zrobić z brzeszczota ze ściętmi ząbkami i kombinerek
20) lutownica
21) opalarka
22) felcarko-dziurkarka do remontów blacharskich tego gnijącego nadwozia
23) kopyta i młotki blacharskie do klepania nadwizioa pogiętego podczas walk w terenie
24) suwmiarka
25) winkiel
26) taśma miernicza
27) multimetr elektryczny
28 ) duża kolekcja śrubek, nakrętke, podkładek - koniecznie w takich małych szufladkach :)21
29) 2-4 kobyłki i kliny pod koła
30) czasem piaskarka i pistolet do malowania
31) duża kupa części zamiennych (bartman napisał)
32) oraz cała reszta warsztatu

: pt gru 22, 2006 4:03 am
autor: Majkello
Bartmann pisze: łozyska ataku
Ile czasu zajmuje ci wymiana tego elementu w warunkach polowych i jak udaje ci się stwierdzić zatarcie przed wybuchem?

: pt gru 22, 2006 9:30 am
autor: Bartmann
Majkello pisze:
Bartmann pisze: łozyska ataku
Ile czasu zajmuje ci wymiana tego elementu w warunkach polowych i jak udaje ci się stwierdzić zatarcie przed wybuchem?
Hmm na ten przykład...teraz juz wiem, że mam luz łozysk wałka ataku jest to łatwo wyczuwalne gdy poruszysz planszą wału.
Litsa powstawała dość dawno...teraz juz nie wożę tych łożysk...
http://mudmasters-4x4.pl/index.php?opti ... ang=polish

: pt gru 22, 2006 10:17 am
autor: biela
Dzięki wszystkim za odpowiedź :), już mam pojęcie co potrzebuje i co mnie czeka :wink: . Fajne ludziska na tym Uazowym forum :)2

Pozdrawiam!

: pt gru 22, 2006 11:25 am
autor: west
Moja lista:
1. młotek lub kamień (o odpowiednim kształcie)
2. szmata
3. przecinak
4. drut
5. kilka opasek zaciskowych
6. poxilina
7.5l wody
i można upalać :wink:

: pt gru 22, 2006 11:56 am
autor: Majkello
Bartmann pisze:Hmm na ten przykład...teraz juz wiem, że mam luz łozysk wałka ataku jest to łatwo wyczuwalne gdy poruszysz planszą wału.
Litsa powstawała dość dawno...teraz juz nie wożę tych łożysk...
Wyczuwaliny jest luz poprzeczny flanszy (lata na boki)? Czy wzdłóżny też?
Zatarcie łożyska skutkuje złamaniem podpory i zupą trybowa, czy niekoniecznie?

hehe zaczynamy kasztnić :)21 :)21 :)21 :)21

: pt gru 22, 2006 12:34 pm
autor: Majkello
nawiązując do narzędzi:
- ile mm szerokości ma śruba koła pasowego, wała korbowego - ta ze sprzęgłem kłowym korby?
- nakrętka piasty ma 55mm - tyle co klucz do sprzęgiełek?
-jaką długość ramion powinien mieć ściągacz do łozyska na wałku sprzęgłowym, oraz zębatce napędu przedniego mostu?
jakie są inne uzywane tylko w uazie narzędzia do poważniejszych napraw bez których nie da się obejść?
rozpiska specjalistycznych narzędzi na końcu instrukcji nie podaje ich podstawowych wymiarów , tylko jakieś tajemnicze numery w klasyfikacji MON :-?
- w instrukcji widziałem ściągacz do wałka atakującego i był on podobny do ściagacza do wałka sprzęgłowego - gzie kupić takie -najlepiej uniwersalne- narzędzie?
- kilka razy przewija na ilustracjach taki kawał rury do nabijania łozysk - jaką ma ona mieć średnicę?
- kilka razy widziałem ściagacze wewnetrzne - do bieżni łozyska dyfra, do pierścienia zewętrznego łozyska piasty koła - jaki zakres powinny mieć?

: pt gru 22, 2006 2:52 pm
autor: Digidy123
do tej listy można dodać agregat prądotwórczy :)2 8)