jak wyżej... wszystkie modele...
Moderator: Student
-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » ndz gru 31, 2006 7:26 pm
cześć
wymieniłem juz dość dawno w uazie przegób kulowy lewy razem z półsią.
zamontowana część była oczywiście nowiutka.wymyłem resztki starego smaru i błota,nakładłem nowiutki czyściutki smar i w droge.kierownica zaraz po wymianie odczuwała trudy złamania oporu nowego elementu.do dzis(a mineły z tego co liczyłem 4 tygodnie uzywania samochodu dość często) niewiele się to zmieniło.jak długo jeszcze bedzie ciężko kręcić fajerą?dziwne jest też to że ciężko jest tylko w lewo w prawo chodzi tak jak przed wymianą.czy ktos z kolegów spotkał sie z takim problemem???
p.s
wszystkiego naj w 2007

-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » ndz gru 31, 2006 7:30 pm
a kulki prawidłowo powkładane

LJ 70
-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » ndz gru 31, 2006 7:32 pm
przegób był złożony i zabezpieczony jakimś smarem.ja go nie rozkładałem tylko zamontowałem w samochodzie
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » ndz gru 31, 2006 7:36 pm
rózne dziwy widziałem w nowych wytworach radzieckiej motoryzacji
np. cieknace cylinderki, brak łozyska w moscie ....
to moze i źle powkładane kulki

LJ 70
-
Doktor200

- Posty: 1563
- Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
- Lokalizacja: Markuszów
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Doktor200 » ndz gru 31, 2006 7:39 pm
ty a zwrotnice moze zamocno spasowales??
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project

-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » pn sty 01, 2007 11:43 am
raczej nie.wymienialem juz kilka razy przegób zarówno lewą strone jak i prawa i u siebie i pomagałem kolegom i nigdy nic sie nie dzialo takiego.
nie mam pomysłu

-
ap4x4
-

- Posty: 1258
- Rejestracja: śr mar 02, 2005 3:54 pm
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: ap4x4 » pn sty 01, 2007 2:49 pm
Sprawdź w pierwszej kolejności kulki.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
-
Mag69
-

- Posty: 4387
- Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Post
autor: Mag69 » pn sty 01, 2007 3:19 pm
ap4x4 pisze:Sprawdź w pierwszej kolejności kulki.
i pamietaj, że jedna jest większa

LJ 70
-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » pn sty 01, 2007 3:47 pm
nigdy ani nie składałem przegubów ani ich nie rozkładałem.zawsze wymieniałem na złożony już element.wiem że jedna ta kulka jest wieksza.
ale jak je wyjac i jak włozyc??
to nie jest chyba takie proste

-
jogibabuu

- Posty: 784
- Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
- Lokalizacja: brenna
Post
autor: jogibabuu » pn sty 01, 2007 6:20 pm
no i pisownie tez sprawdz

Mistrzow uprasza sie o spokoj
-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » wt sty 02, 2007 11:54 am
ty sie skoncentruj i pomysl co o może byc a nie smiej sie z mojej pisowni

-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » śr sty 03, 2007 3:57 pm
chetnie podpisze sie pod tym pytaniem czy ten na foto da rade
-
cichy

- Posty: 425
- Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: cichy » śr sty 03, 2007 5:02 pm
Trudno powiedziec, to ze go slychac nie oznacza , za zaraz sie wysypie. Jeżeli masz pokasowane wszyskie luzy (na tulejkach i pierscieniach) to jest szansa, że pochodzi.
Ja juz dawno zapomnialem o problemach zwiazanych z polosiami tego typu

-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » śr sty 03, 2007 5:15 pm
masz te nowsze półosie u siebie?
jak one się spisują?
ostro jezdzisz???
-
cichy

- Posty: 425
- Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: cichy » śr sty 03, 2007 5:29 pm
Polosie starego typu urywalem srednio 2 -3 w sezonie, nawet byly podejrzenia , ze mam krzywy most

. Po zmianie na nowe moje problemy sie skonczyly. Jezdze lajtownie

-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » śr sty 03, 2007 5:32 pm
półos starego typu to koszt około 250pln(ta dłuższa)
a jak jest z tymi na których śmigasz?
-
cichy

- Posty: 425
- Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: cichy » śr sty 03, 2007 5:35 pm
szczerze to nie pamietam ile wowczas placilem , ale to nie byla duza roznica w cenie
-
maniak99
- jestem tu nowy...

- Posty: 51
- Rejestracja: wt sty 03, 2006 10:13 pm
- Lokalizacja: Kęty
Post
autor: maniak99 » śr sty 03, 2007 5:35 pm
A ma ktoś fotke półosi nowego typu ?
-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » śr sty 03, 2007 5:37 pm
foty brak
jakie kółka masz u siebie?
-
Bartmann

- Posty: 1833
- Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Bartmann » czw sty 04, 2007 7:14 am
Ponoć oryginalne przguby kulowe UAZ'owe są trwalsze od tych nowszych, które z kolei oferują większy promień skrętu.
Ja jak narazie ani razu nie zmieliłem przegubu jako takiego...a jedynie...dwa razy rozwaliłem sworznie a te z kolei przeorały kulę....i w jedym przypadku spowodowały złamanie przegubu...to sie nie mógł kolega mechanik nadziwić

-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » czw sty 04, 2007 10:42 am
a co myslisz o tym moim upartym przegubie?
-
cichy

- Posty: 425
- Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
- Lokalizacja: Rzeszów
Post
autor: cichy » czw sty 04, 2007 11:19 am
Ja mysle że za ciasno zlozyles na sworzniach i dlatego ciezko kreci kierownica. Podnies auto, popusc troche dekielki od sworzni i zobacz czy cos sie zmieni. Jezeli bedzie poprawa musisz dolozyc podkladki regulacyjne.
-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » czw sty 04, 2007 11:33 am
ale sęk w tym że kierownica ciężko kręci tylko w lewo czyli w strone po której wymieniłem półoś
jeśli cała zwrotnica byłaby zbyt mocno skręcona to w prawo też bym miał cięzko
a kręce jedną ręką bez problemu i tak jak w uazie być powinno i tak jak przed wymiana
auto dzwigne w sobote dopiero a jak narazie zbieram informacje za które dziekuje

-
wofka

- Posty: 631
- Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
- Lokalizacja: MAZOWIECKIE
Post
autor: wofka » pt sty 05, 2007 6:50 pm
postanowiłem wyjąć tą półoś która po włożeniu i dość długim już czasie użytkowania stawia opory przy skręcaniu w lewo.
w jej miejsce używka którą mam niestety w elementach.
czy jest jakaś określona kolejność wykonywanych czynnosci przy składaniu przegubu?
i czy zwracać szczegółna uwage na jakieś inne rzeczy oprócz wielkosci kul
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość