klatka bezpieczeństwa
Moderator: Student
klatka bezpieczeństwa
gdzie w okolicach warszawy/grodziska mazowieckiego
można wykonać klatke bezpieczeństwa.
można wykonać klatke bezpieczeństwa.
- piotrek_uaz
- Posty: 534
- Rejestracja: pn sty 01, 2007 9:50 pm
- Lokalizacja: Bogatki koło Warszawy
Re: klatka bezpieczeństwa
Ja robie tak:wofka pisze:gdzie w okolicach warszawy/grodziska mazowieckiego
można wykonać klatke bezpieczeństwa.
Rysuje dokladne rysunki techniczne i zlecam. Wykonane rury wrzuce do mojego biednego meganka:), przywioze i wspawam. Konce bede nacinac za pomoca wiertarki stolowej i otwornicy fi50.
Trzy warsztaty z tutejszej strony okreslily sie ze moga pogiac rury, z czego dwa podjely sie wykonania z rysunkow. Wiec ja rysuje to i atakuje ich.
Pozostali chcieli miec UAZA zeby dopasowywac do samochodu.
Material kosztuje okolo 25-30 za metr rury (ja robie z rury 48,3 x2.5 ).
Jakby co to na maila Ci moge podac namiary tych co mi odpisali.
ok podaj jak możesz
namiary i ile za gięcia wofka1@wp.pl
czy są przepisy ktore określają wykonanie takiej klatki?
namiary i ile za gięcia wofka1@wp.pl
czy są przepisy ktore określają wykonanie takiej klatki?
- Przemekslaw
-
- Posty: 2886
- Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontaktowanie:
Re: klatka bezpieczeństwa
Profesjonalnie, w oparciu o duże doświadczenie, załącznik J,bez konieczności znania się na rzeczy oraz drogo to u Maćka Skóry, a dokładniej u jego współpracownika Falcmana(imienia nie znam).wofka pisze:gdzie w okolicach warszawy/grodziska mazowieckiego
można wykonać klatke bezpieczeństwa.
Orurowanie robi tez firma car-tech w dębem wielkim- mają bardzo dobre giętarki i liczą o ile pamiętam za metr obrobionej rury a nie za zgięty łuk co wychodzi drogo.
Najtaniej to można wykonać ją sobie w garażu: znaleźć giętacza, zastanowić się czy wygląda na profesjonalistę, dowiedzieć sie czy ma __gietarkę__rdzeniową__(inna moze połamać) oraz kopyta i rdzenie do niej, w rozmiarach rur sugerowanych przez załącznik J.
I _POTEM_ kupić rury bezszwowe, zwymiarować kąty i długości, i pogiąć.
Potem dofrezować końcówki frezem walcowo-czołowym (jeśli rury stykają się pod kątem prostym to od biedy moze być otwornica do metali, polecam BAHCO)
Pospawać Tigiem, lub migiem ze starannie dobranym do materiału rury drutem i ochroną grani (gaz osłonowy wpompowany do wnętrza spawanych rur).
Ja ze względu na nietypową grubość ścianki rury jechałem do metal techu-piasecki w ciechanowie i jestem zadowolony.musiałem sobie wszystko sam wymyślić i zwymiarowac, pomagałem majstrom na bierząco i zapłaciłem 170 pln za 12 łuków w tym kilka złośliwych (około 2,5-3 godzin pracy 3 osób)
polecam portal http://www.4metal.pl/ - mają wyszukiwarkę firm
oraz www.9494.pl i panoramę firm
Temat klatki do uaza jest mocno omówiony na forum - poszukaj sobie.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....
UAZ -expect the unexpected....
Skorzystaj z podanych linków i poszukaj sobie.wofka pisze:wiem że jest omawiany bo czytałem o tym
tylko mi chodzi o konkretne namiary na wykonawców w mojej okolicy
Albo dowiadujesz się coś o temacie, wymyślasz konstrukcję i robisz u różnych podwykonawców i masz taniej, albo płacisz jak ze 2000pln, niczego się nie dowiadujesz i nie zyskujesz doświadczenie i masz klatkę zainstalowaną w samochodzie .
jeszcze w kaniach pewnie jakieś klatki robią.
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....
UAZ -expect the unexpected....
My klatke robiliśy sami
Rury fi 50 ściana 3 mm
4 godz roboty i uwaga bez wyginarki.
Ehh klatka dodaje UAZowi wyglądu naprawde to pierwszy elemant który dodaju naprawdę twardego wyglądu
Jeszcze tylko tył musimy przyspawać do podłużnic bo narazie jest do karoserii przyspawana
ale to już wkrótce
Jeśłi jesteś dobrym spawaczem i masz troche wyobraźni to klateczke zbudujesz sam bez żadnych specjalistycznych sprzętów
Rury fi 50 ściana 3 mm
4 godz roboty i uwaga bez wyginarki.
Ehh klatka dodaje UAZowi wyglądu naprawde to pierwszy elemant który dodaju naprawdę twardego wyglądu

Jeszcze tylko tył musimy przyspawać do podłużnic bo narazie jest do karoserii przyspawana

Jeśłi jesteś dobrym spawaczem i masz troche wyobraźni to klateczke zbudujesz sam bez żadnych specjalistycznych sprzętów

UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ
YA3 POWER !
UAZ 2.4 Powered by UAZ
YA3 POWER !
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
Re: klatka bezpieczeństwa
Badania empiryczne wykazały, że otwornica daje radę znośnie obrobić rurę jeśli wierci się pod kątem 90st. na baardzo stabilnej wiertarce kolumnowej i minimalnych obrotach + zwilżanie emulsją.piotrek_uaz pisze:Konce bede nacinac za pomoca wiertarki stolowej i otwornicy fi50.
Jak próbowałem wiercić pod kątem 45st to otwornica dedra 48mm natychmiast straciła zęby. Może nacisk był za duzy, jak na luzy firmowego uchwytu do otwornic, a moze poprostu do tego celu nadaje się tylko frez walcowo czołowy.
Kolejnym ograniczeniem otwornicy jest mała głębokosć wiercenia - rurę pod kątem 90st trzeba wiercić raz z jednej, a potem z drugiej strony.
A co do kątów ostrzejszych to zaczyna robić się z tego problem.
to chyba standard z załącznika J i pod te wymiary powinno być sporo rdzeni i kopyt w zakładach giętarskichMaterial kosztuje okolo 25-30 za metr rury (ja robie z rury 48,3 x2.5 ).
Michał "Majkello"
UAZ -expect the unexpected....
UAZ -expect the unexpected....
O [cenzura] !RaV.B pisze:My klatke robiliśy sami
Rury fi 50 ściana 3 mm
4 godz roboty i uwaga bez wyginarki.
Ehh klatka dodaje UAZowi wyglądu naprawde to pierwszy elemant który dodaju naprawdę twardego wyglądu![]()
Jeszcze tylko tył musimy przyspawać do podłużnic bo narazie jest do karoserii przyspawanaale to już wkrótce
Jeśłi jesteś dobrym spawaczem i masz troche wyobraźni to klateczke zbudujesz sam bez żadnych specjalistycznych sprzętów
takie posty powinno sie wycinac ! gosc pospawal klatke z kolanek i cieszy sie ze ladnie wyglada.
Mlody czlowieku ... klatka nie ma nadawac uzaowi wygladu tylko ma chronic kierowce i pasazerow przed skutkami ewentualnego dachu

O [cenzura] !
takie posty powinno sie wycinac ! gosc pospawal klatke z kolanek i cieszy sie ze ladnie wyglada.
Mlody czlowieku ... klatka nie ma nadawac uzaowi wygladu tylko ma chronic kierowce i pasazerow przed skutkami ewentualnego dachu !



hee Młody człowieku... jest dopiero przyłapana do karoserii a teraz będzie kotwiczona do podłużnic.
AHa i jeszcze jedno ja nie jestem jakimś mietkiem co buduje klatke z kolanek więc nie ciśnieniuj tak

UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ
YA3 POWER !
UAZ 2.4 Powered by UAZ
YA3 POWER !
kupiliśmy rury, pomierzyliśmy wszystkie kąty itd., palnior piasek w rury powyginaliśmy, podocinaliśmy, przypasowaliśmy wszystko na karoserii połapaliśmy spawarką , późinej zdjeliśmy obspawaliśmy na mocno Migomatem i spowrotem na UAZa, przyłataliśmy do karoserii a teraz połączymy ją z podłużnicami
Nie mówie że jast to jakaś super wyczynówk aczy coś ale mi się wydaje że zła nei jest, zresztą w środę pokaże foty i sam ocenisz
bo coś czuję że mam do czynienia z profesjonalistą
Pozdro

Nie mówie że jast to jakaś super wyczynówk aczy coś ale mi się wydaje że zła nei jest, zresztą w środę pokaże foty i sam ocenisz


Pozdro
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ
YA3 POWER !
UAZ 2.4 Powered by UAZ
YA3 POWER !
tu jest załącznik J http://www.pzm.pl/sporty.asp?ID2=menu_r ... nik_j.htmlwofka pisze:gdzie tego szukać?
a tu są klatki http://www.pzm.pl/tabele_rozne/k_3/Rys4-7.zip
Jedynym dowodem, że istnieje jakaś pozaziemska INTELIGENCJA, jest to, że się z nami nie kontaktują.
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
- Michał(student)
-
- Posty: 135
- Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
- Lokalizacja: Klimontów
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość