Podstawka aparatu zap³onowego.

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Podstawka aparatu zap³onowego.

Post autor: KleryK » pn sty 15, 2007 10:17 pm

Wiêc chce wymieniæ uszczelki pod pokrywkami popychaczy zaworów, ¶ci±gn±³em aparat ( przy okazji do czyszczenia ), i zastanawiam siê jak zdj±æ tê podstawkê przykrêcan± na 2 ¶ruby. Czy po wyjêciu jej powali mi siê ca³y rozrz±d :D ? chce w pokrywce wymieniæ koniecznie uszczelkê bo kapie olej.

Có¿ zrobiæ ? Dodatkowo ten konektor u spodu aparatu zaplonowego ( ten z 2 wypustami bo obraca calym trzonem w aparacie ) to czy on ma to z natury ¿e lata lu¼no ?
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » wt sty 16, 2007 7:46 am

ad 1 jasniej prosze :lol:
ad2 on ma troche luzu , ale sprawdz czy to jest luz na osce czy na bolcu , jezeli tylko na osi (gora dol )to ok jezeli na bolcu (luz wg obrotow )to nalezy to zlikwidowac
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: szymon milimetr » wt sty 16, 2007 8:01 am

Jak sciagniesz podstawe aparatu zaplonowego to nic sie z rozrzadem nie stanie ale jak bedziesz to zakladal to musisz uwazac zeby dobrze zalozyc kruciec do napedu pompy olejowej. Nie jest to latwe ale wykonalne
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt sty 16, 2007 8:08 am

no wlasnie napisz troche jasniej - czy chodzi ci o cała podstawe przerywacza czy o podstawe aparatu zaplonowego ??
Jak juz wytargales caly aparat to juz popiredzieliles zaplon (no chyba ze wczesniej sobie poznaczyles na obudowie :wink: )
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt sty 16, 2007 9:31 am

Generalnie wyci±gaj±c sam aparat mam 50% szans by wsadzaj±c go pó¿niej ustawiæ dobrze :).

Mówie wiêc ja¶niej :)

Wyci±gn±³em ca³y aparat zap³onowy. Zosta³a ta przej¶ciówka z bloku do aparatu przykrêcana na 2 ¶ruby (na której siê reguluje wyprzedzenie ). Chce j± wyci±gn±æ by wymieniæ uszczelkê pod pokryw± popychaczy. Nie chce tego robiæ na si³ê a wiem ¿e opiera to siê tam na zêbach wa³ka rozrz±du i jak wyjmê to i wsadzê to siê okarze ¿e powali³y mi siê zêby i zap³on *** strzeli³. Có¿ mam pocz±æ by to bezpiecznie wyci±gn±æ.

Aparat wyci±gn±³em rozebra³em. Luz jest na trzonie w ka¿dym mo¿liwym kierunku :) i to wyra¼ny. Jak s± te bezw³adno¶ciowe ciê¿arki w ¶rodku z 2 sprê¿ynami ( te do wyprzedzenia zap³onu przy wiêkszych obrotach ) to jedna jest bardzo lu¼na w porównaniu do drugiej. Wnioskuje ¿e powoduje to jakie¶ niewywa¿enie i nierówne wyprzedzenie zap³onu. Pozatym reszta dzia³a :)

Pozdrawiam
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » wt sty 16, 2007 10:32 am

Podstawa aparatu ma wałek napędzany od rozrządu i napędzający aprat zapłonowy i pompę oleju. Oczywiście przeusnięcie na zębach rozrządu spowoduje niemożność ustawienia aparatu - prawdopodobnie zabraknie regulacji. W wojskowej instrukcji (masz albo znajdziesz napewno) opisane jest jak to odpowiednio zestroić.

Drugi problem to napęd pompy. Jak wyjmiesz podstawę to zrozumiesz. Skrajnie trudno trafić tą ruchomą "płetwą" w popmpę. W najgorszym przypadku, albo jeśli to mozliwe to najlepiej od razu zdjąć miskę olejową - nie masz może jakichś wycieków spod miski ?? Wtedy masz wszystko w zasięgu ręki. :)2

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: szymon milimetr » wt sty 16, 2007 11:15 am

pamietaj przy ustawianiu zaplonu ze aparat chodzi w lewa strone
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
KleryK
Posty: 749
Rejestracja: ndz lut 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdañsk
Kontaktowanie:

Post autor: KleryK » wt sty 16, 2007 11:45 am

To siê ¶wietnie sk³ada bo bêdê uszczelkê wymienia³ miski.

Idê robiæ.

Czo³em i dziêki za pomoc,
UAZ 469B 80/85' uazo-wołga syntetyk 5W/50 na dotarciu :)

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » wt sty 16, 2007 7:42 pm

chyba sie spuznilem , ale mam patent jak to wszystko rozebrac i zlozyc :wink:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » wt sty 16, 2007 9:08 pm

a jaki tu patent trza mic, odkreacasz i skrecasz i tyle :lol: ludzie nierobcie z siebie niewiem czego, ten silnik jak tak proty w kontrukcji ze..,, w motorynce jest bardziej skomplikowany :o
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr sty 17, 2007 7:11 am

Tak ?? , i o zatartych silnikach po takim odkręceniu i skreceniu nic nie słyszałeś ?? I o innych ciekawych wybuchach. Nie cwaniakuj, zapytać nie zaszkodzi.

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr sty 17, 2007 7:26 am

Doktor200 pisze:a jaki tu patent trza mic, odkreacasz i skrecasz i tyle :lol: ludzie nierobcie z siebie niewiem czego, ten silnik jak tak proty w kontrukcji ze..,, w motorynce jest bardziej skomplikowany :o
tak , tak , ale poco sie meczyc z ustawianiem skoro mozna zrobic to szybko , latwo i bez kombinacjii , a jak juz ktos pisal nieprobowales nigdy wsadzic zebatko na pletwe pompy oleju :roll:
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » śr sty 17, 2007 7:37 am

Grzegorz G. pisze:Tak ?? , i o zatartych silnikach po takim odkręceniu i skreceniu nic nie słyszałeś ?? I o innych ciekawych wybuchach. Nie cwaniakuj, zapytać nie zaszkodzi.

tak, jezli zlozone jest wszystko dobrze to nic niewybucha!! a tematy tylu wumiana uszczelki i czy zarowki ew. tllumnika to zenada i swiadczy jakimi jestes fachowcem
Ostatnio zmieniony śr sty 17, 2007 7:39 am przez Doktor200, łącznie zmieniany 1 raz.
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr sty 17, 2007 7:38 am

a probowales to kiedys zlozyc????
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » śr sty 17, 2007 7:39 am

nieraz silnik ten skladalem i nietylko sobie, jest nawet jedna osoba natym forum ktorej tez wiec mi niepisz takich bzdur
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr sty 17, 2007 7:43 am

pisalem o tym czy probowales wlozyc na zamontowanym silniku podstawe aparatu na pletwe pompy
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » śr sty 17, 2007 7:49 am

apoco tak od dupy strony, jaby niemozna bylo nornmalnie , coto za ceregiele?? przeciez aparat wylazi razem z pletwa ktoa pasuje nadodatek w jednym mijcu z tego co pamietam
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » śr sty 17, 2007 7:54 am

widac ze tego nierobiles lub czytasz bez zrozumienia , kolega chce uszczelnic podstawe wiec musi ja wyjac , podstawa posiada na dole zebatke napedzana od walka rozrzadu i na spodzie ma naciecie do napedu pompy olejowej tzw pletwa , i problem polega na tym zeby wkladajac podstawe na walek trafic na pletwe
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » śr sty 17, 2007 7:57 am

gosc pisze:widac ze tego nierobiles lub czytasz bez zrozumienia , kolega chce uszczelnic podstawe wiec musi ja wyjac , podstawa posiada na dole zebatke napedzana od walka rozrzadu i na spodzie ma naciecie do napedu pompy olejowej tzw pletwa , i problem polega na tym zeby wkladajac podstawe na walek trafic na pletwe
dobra ja spadam na uczelnie niemam juz czasu tym bardziej ze jade uazem dzisiaj, napisz mi swoej wszystkie poblemy albo przyslij list, postaram ci wszystko wytlumaczyc :lol:
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » śr sty 17, 2007 8:23 am

nie ma co tlumaczyc - jesli trafisz pletwa nie do pompy tylko w miejsce pomiedzy pompe a korpus to ci rozdupi wszystko po kolei :)3 niestety ten przypadek powtarza sie notorycznie jesli ktos mysli ze to nie zadna filozofia to sie grubo myli - w teori to wyglada latwo ale w praktyce celnac tym g... jest naprawde trudno no chyba ze ktos ma w zyciu szczescie i akurat trafi jak nalezy. Dlatego tez wszyscy robia to od d... strony i sciagaja miske zeby pote nie bylo placzu, albo poprostu wyciagaja sam aparat bez podstawy - bo prawde mowiac to wlasnie tak powinno sie robic (jesli oczywiscie da sie go z niej wyciagnac bo najczesciej jest zapieczony :wink: )
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr sty 17, 2007 8:41 am

Czy ktoś moderuje to forum ?? Doktor200 sobie naprawdę w najgorszym stylu posty nabija !! Temat dawno byłby skończony.

szymon milimetr
Posty: 612
Rejestracja: pt lip 22, 2005 5:56 pm
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: szymon milimetr » śr sty 17, 2007 12:44 pm

Doktor200 pisze:
gosc pisze:widac ze tego nierobiles lub czytasz bez zrozumienia , kolega chce uszczelnic podstawe wiec musi ja wyjac , podstawa posiada na dole zebatke napedzana od walka rozrzadu i na spodzie ma naciecie do napedu pompy olejowej tzw pletwa , i problem polega na tym zeby wkladajac podstawe na walek trafic na pletwe
dobra ja spadam na uczelnie niemam juz czasu tym bardziej ze jade uazem dzisiaj, napisz mi swoej wszystkie poblemy albo przyslij list, postaram ci wszystko wytlumaczyc :lol:
Dobrze zrobisz jak spadniesz juz na ta uczelnie.
cale zycie z wariatami

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr sty 17, 2007 1:25 pm

Dobrze zrobisz jak spadniesz juz na ta uczelnie.
Heretykom mówimy zdecydowane NIE :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » śr sty 17, 2007 8:22 pm

misialem gdzwes rozladfowac stres przed kolosem, ale z drugiego puntu widzenia sami robicie proste problemy- Grzesku G a skoro bylby juz temat zakonczony to poco pisales swoja dygresje
Ostatnio zmieniony śr sty 17, 2007 8:38 pm przez Doktor200, łącznie zmieniany 1 raz.
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » śr sty 17, 2007 8:36 pm

co do tego waszego problemiku
to wiem oco chodz i niech jak ktos sie niezna i mowi ze niewiem to niech sie nieodzywa, i jak ktos nierobil wogole tegi niech sie najlepiej nieodzywa bo tegi niezrobi:
panie Kleryk :kolo pasowe ustawiasz na znaku nalepiej na pierwszym cylindrze zeby bylo ew 4 (wtedy ustawisz aparat o 180 stopni)
nastepnie nalepiej mairka od oleju bi jest dluga ustawic pompe tak zeby przy wsaqdzaniu podstawy z aparatu ta dolna rucoma czesc weszla odrazu w pompe(mozna przyblokowac zapalkami zeby sie nieruszala) pamietajac ze tzeba z lekkim kontem wyprzedzenia gdyz przy wkladaniu gdzy sie zazebia zebatki(skosne one sa) to ten dolny bolec sie troche przesunie, a i rowek ktory jest w podtawie aparatu misi byc ustawiony rownolegle do silnika :)2 , jeszcze cos? a nalepirj przy wyjetym silniku i 30s roboty. a pan Grzesiek G to niech powie swoja metode, czy tylko umie dogadywac??
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość