Strona 1 z 2
Bedzie robic?
: pn lut 05, 2007 4:03 pm
autor: pakjusz_pl
Panowie mam jedno pytanie tz chce poznac Wasza opinie

czy bedzie robic moje autko tz silnik merc 2.8 (185km) ze skrzynia merca + reduktor Uaz + mosty Patrol K260 (diesel)

co sadzicie bedzie ta mieszanka mieszac w terenie????

acha i kola 33"
: pn lut 05, 2007 4:03 pm
autor: Mroczny
powiedz.. czy patrole już się skończyły, że trzeba tak kombinować?

: pn lut 05, 2007 4:08 pm
autor: RaV.B
Panowie mam jedno pytanie tz chce poznac Wasza opinie czy bedzie robic moje autko tz silnik merc 2.8 (185km) ze skrzynia merca + reduktor Uaz + mosty Patrol K260 (diesel) co sadzicie bedzie ta mieszanka mieszac w terenie?? acha i kola 33"
A przcież Ty coś takiego wstawiac miałeś
A co to długo sprawdzić czy będzie mieszać czy nie

ale myślę że to będzie robić Złooo w terenie
PS. możesz pokazać jakieś FoTy Uaza

albo skierować mnie do jakiegoś linku gdzie można go obejrzeć
Pozdro
: pn lut 05, 2007 4:14 pm
autor: Adamo
Nie będzie robiło

Chłopaki z Lądka tak ze 3 lata temu takiego zmotali i była to straszna kicha.
Ten silnik nie robił na : podjazdach, zjazdach, wyjebach i wodzie

Na czarnym był OK

: pn lut 05, 2007 5:22 pm
autor: UAZ Adventure
Adamo pisze:Nie będzie robiło

Chłopaki z Lądka tak ze 3 lata temu takiego zmotali i była to straszna kicha.
Ten silnik nie robił na : podjazdach, zjazdach, wyjebach i wodzie

Na czarnym był OK

Jest aż tak tragiczne z tym silnikiem

: pn lut 05, 2007 5:36 pm
autor: ether
Silnik z wtryskiem wielopunktowym? Jeżeli tak to znajomy takiego założył do uaza. Skrzynia MB + reduktor gaz + mosty uaz. Działało wszystko bardzo fajnie, jeśli mnie pamieć nie myli to jakieś lokalne zawody wygrał.
: pn lut 05, 2007 5:44 pm
autor: Kielon
Problem nie lezy w silniku te mosty przy benzynie sa za szybkie. A skrzynia z mieczyslawa tez do bardzo wolnych nie nalezy(dlugie biegi) Podam taki przyklad: bmw 2.8 m30 podobna moc skrzyniatez bmw takze szybka, reduktor robur(troche szybszy od uaza) mosty k260 to wszystko w k260. efekt- katastrofa silnik zdlawiony tak ze do 3500 obrotow nie chcial sie bujnac. nie bylo rady dostal mosty unimoga. ma teraz rolniki z robura i PALI wszystkie 4 jak chcesz. przy mostach patrola nie radzil sobie z 35calami. czyli przelozenie..
: pn lut 05, 2007 5:49 pm
autor: Kielon
Nieprecyzyjnie napisalem tzn silnik ciagnal dopiero powyzej3500 obr ponizej zdlawiony. dodam jeszcze brak szans uzycia 5biegu- jakies kosmiczne predkosci

: pn lut 05, 2007 8:20 pm
autor: gaaz99
mój uaz silnik 2,8 mb,skrzynia mesia ,reduktor gaz 69(wolniejszy od uaza) zapindalał jak trza nawet kilka 1-szych miejsc zwinoł (np;ostrzyce 2004 6-oesów) do topienia to się nienadawał bo to benzyna była, i waga 1,4 tony

Re: Bedzie robic?
: pn lut 05, 2007 8:42 pm
autor: niemand
pakjusz_pl pisze: silnik merc 2.8 (185km)
Kolego nie podniecaj sie tak bardzo moca silnika teoretycznie do dobrej terenowki wystarczy 120 KM o wiele wazniejszy jest co.....................................................................................................?
.......moment obrotowy i zakres obrotow w ktorych jest on uzyskiwany.
Przyklad? ........a prosze bardzo
Suzuki hayabuza 1300 moc ok 175KM , a sproboj załozyc do terenowki to pewnie nie ruszysz z miejsca bez awarii

: pn lut 05, 2007 8:47 pm
autor: Doktor200
a jaki to mercedes jest, od jakiego, sprintere?? al to by bylo 2.9.albo 3.0. a 2.8 to to jaki??kaczka jakas??
: pn lut 05, 2007 8:53 pm
autor: Kielon
gaaz99 pisze:mój uaz silnik 2,8 mb,skrzynia mesia ,reduktor gaz 69(wolniejszy od uaza) zapindalał jak trza nawet kilka 1-szych miejsc zwinoł (np;ostrzyce 2004 6-oesów) do topienia to się nienadawał bo to benzyna była, i waga 1,4 tony

Oczywiscie, dlatego ze miales mosty jak sadze oryginal? Sam zapier....em uazem 2.8 bmw napedy oryginalne i to jest grozne. Klopot sie robi przy szybkich mostach....
: pn lut 05, 2007 8:56 pm
autor: gaaz99
Doktor200 pisze:a jaki to mercedes jest, od jakiego, sprintere?? al to by bylo 2.9.albo 3.0. a 2.8 to to jaki??kaczka jakas??
od MB116 lub 123 lub G (w gelendach mniej kucy) na oesy ok do lasu

: pn lut 05, 2007 8:57 pm
autor: Kielon
Doktor200 pisze:a jaki to mercedes jest, od jakiego, sprintere?? al to by bylo 2.9.albo 3.0. a 2.8 to to jaki??kaczka jakas??
Ja caly czas mam nadzieje ze mowa o 2.8 benz z beczkowozu? (123)?
: pn lut 05, 2007 8:57 pm
autor: gaaz99
Kielon pisze:gaaz99 pisze:mój uaz silnik 2,8 mb,skrzynia mesia ,reduktor gaz 69(wolniejszy od uaza) zapindalał jak trza nawet kilka 1-szych miejsc zwinoł (np;ostrzyce 2004 6-oesów) do topienia to się nienadawał bo to benzyna była, i waga 1,4 tony

Oczywiscie, dlatego ze miales mosty jak sadze oryginal? Sam zapier....em uazem 2.8 bmw napedy oryginalne i to jest grozne. Klopot sie robi przy szybkich mostach....
a jaki reduktor?
Re: Bedzie robic?
: pn lut 05, 2007 10:52 pm
autor: UAZ Adventure
niemand pisze:pakjusz_pl pisze: silnik merc 2.8 (185km)
Kolego nie podniecaj sie tak bardzo moca silnika teoretycznie do dobrej terenowki wystarczy 120 KM o wiele wazniejszy jest co.....................................................................................................?
.......moment obrotowy i zakres obrotow w ktorych jest on uzyskiwany.
Przyklad? ........a prosze bardzo
Suzuki hayabuza 1300 moc ok 175KM , a sproboj załozyc do terenowki to pewnie nie ruszysz z miejsca bez awarii

Bardzo mądrze powiedziane

: pn lut 05, 2007 11:03 pm
autor: pakjusz_pl
Panowie alez ja zdaje sobie sprawe ze nie sek w mocy silnika tylko w momencie obrotowym wiec dlaczego ktos tu porownuje silnik ze scigacza to 6 garowego merca

moc podalem po to zeby wtajemniczeni wiedzieli ze to motor z 123/126 merola ....wiec mowicie mosty beda za szybkie...hmm

to co poradzicie "dolozyc" aby poprawic sytuacje? reduktor tez wywalic

bo motoru napewno narazie nie bede ruszac....

: pn lut 05, 2007 11:04 pm
autor: tomek4x4
Kielon pisze:Nieprecyzyjnie napisalem tzn silnik ciagnal dopiero powyzej3500 obr ponizej zdlawiony. dodam jeszcze brak szans uzycia 5biegu- jakies kosmiczne predkosci

Jeśli ktoś się decyduje na montaż silnika z BMW do auta terenowego to dobrze by było że najpierw sprawdził jak on się zachowuje w plaskaczu. Prawda jest taka że BMW lubi wysokie obroty więc jeśli w teren to tylko do ścigania. Tak się składa że na codzień użytkuję bmkę 2.0 24v i dla przykładu podam że ten silnik osiąga moc maksymalną 150KM ale przy prawie 6tyś. obr./min. a max. moment obr. przy 4200obr./min. Często ludzie montują różne silniki nie znając wogóle danych katalogowych a patrzą jedynie na moc. POZDRAWIAM!
: pn lut 05, 2007 11:37 pm
autor: Michał...G
Doktor200 pisze:a jaki to mercedes jest, od jakiego, sprintere?? al to by bylo 2.9.albo 3.0. a 2.8 to to jaki??kaczka jakas??
możesz jaśniej jakoś bo sens się gdzieś zgubił

I nie za bardzo można zrozumiec o co chodzi

A odnośnie zestawu mercedes robur patrol. Mam takie zestawienie było na 33" Bfg i na starej 300D(skrzynia 5 z nadbiegiem) robiło bardzo fajnie(lecz strasznie ciężki) na czasówki się kompletnie nie nadawał natomiast na przeprawie szedł bdb, aż silnik się nie wykończył wtedy to była kicha

Teraz montuje się jednostka 2,9 turbo diesel od e-klasy(podobny jak od sprintera tylko kolektor nie jest zawinięty do góry) i dostał 35" zobaczę jak się będzie taki zestaw spisywał ( sprinter skrzynia z nadbiegiem, robur i parchy) Jeżeli będzie kicha to chyba będzie trzeba innego reduktora szukać

tylko jaki by pasował w razie "W" coby miał też PTO

: pn lut 05, 2007 11:45 pm
autor: Doktor200
od patrola disla tylko ze trzeba walek dorobic, znajomy zrobil sobie wkoncu wywalil gazikowski bo sie co rajd rozpadal, a ten to i na oesy dobry, silnik VW LT
: wt lut 06, 2007 8:18 am
autor: Kielon
tomek4x4 pisze:Kielon pisze:Nieprecyzyjnie napisalem tzn silnik ciagnal dopiero powyzej3500 obr ponizej zdlawiony. dodam jeszcze brak szans uzycia 5biegu- jakies kosmiczne predkosci

Jeśli ktoś się decyduje na montaż silnika z BMW do auta terenowego to dobrze by było że najpierw sprawdził jak on się zachowuje w plaskaczu. Prawda jest taka że BMW lubi wysokie obroty więc jeśli w teren to tylko do ścigania. Tak się składa że na codzień użytkuję bmkę 2.0 24v i dla przykładu podam że ten silnik osiąga moc maksymalną 150KM ale przy prawie 6tyś. obr./min. a max. moment obr. przy 4200obr./min. Często ludzie montują różne silniki nie znając wogóle danych katalogowych a patrzą jedynie na moc. POZDRAWIAM!
Tomek, ty masz racje. generalnie. pare razy mowilem juz co mysle o motorach m50 a taki masz. Ja pisze wyraznie ze wsadzilem m30 czyli jeden z najstarszycz silnikow jakie mozna spotkac w bmw, czytaj uwaznie. To jest potwor jdacy od dolu jak diesel pochodzi ze23 czyli starej siodemki. sprawdz moj profil. ja zyje z tych aut. a co do nieprzemyslanych zmot masz bezsporna racje
: wt lut 06, 2007 8:24 am
autor: Kielon
pakjusz_pl pisze:Panowie alez ja zdaje sobie sprawe ze nie sek w mocy silnika tylko w momencie obrotowym wiec dlaczego ktos tu porownuje silnik ze scigacza to 6 garowego merca

moc podalem po to zeby wtajemniczeni wiedzieli ze to motor z 123/126 merola ....wiec mowicie mosty beda za szybkie...hmm

to co poradzicie "dolozyc" aby poprawic sytuacje? reduktor tez wywalic

bo motoru napewno narazie nie bede ruszac....

Sluchaj nie ma sie co wieszac. bedziesz gnal na reduktorze

Aco do zmiany reduktora to nie mam pomyslu uaz ma przeciez szybki bieg bezposredni... nie wiem co ma wolniejszy, bo szybszy bysie znalazl...
: wt lut 06, 2007 5:40 pm
autor: pakjusz_pl
Kielon pisze:pakjusz_pl pisze:Panowie alez ja zdaje sobie sprawe ze nie sek w mocy silnika tylko w momencie obrotowym wiec dlaczego ktos tu porownuje silnik ze scigacza to 6 garowego merca

moc podalem po to zeby wtajemniczeni wiedzieli ze to motor z 123/126 merola ....wiec mowicie mosty beda za szybkie...hmm

to co poradzicie "dolozyc" aby poprawic sytuacje? reduktor tez wywalic

bo motoru napewno narazie nie bede ruszac....

Sluchaj nie ma sie co wieszac. bedziesz gnal na reduktorze

Aco do zmiany reduktora to nie mam pomyslu uaz ma przeciez szybki bieg bezposredni... nie wiem co ma wolniejszy, bo szybszy bysie znalazl...
no wlasnie tez tak mysle....ze jesli naprawde zbyt "szybkie" to bedzie to w terenie bede na reduktorze tylko smigac i nie powinno byc problemow

: wt lut 06, 2007 6:01 pm
autor: ether
Kielon pisze:pakjusz_pl pisze:Panowie alez ja zdaje sobie sprawe ze nie sek w mocy silnika tylko w momencie obrotowym wiec dlaczego ktos tu porownuje silnik ze scigacza to 6 garowego merca

moc podalem po to zeby wtajemniczeni wiedzieli ze to motor z 123/126 merola ....wiec mowicie mosty beda za szybkie...hmm

to co poradzicie "dolozyc" aby poprawic sytuacje? reduktor tez wywalic

bo motoru napewno narazie nie bede ruszac....

Sluchaj nie ma sie co wieszac. bedziesz gnal na reduktorze

Aco do zmiany reduktora to nie mam pomyslu uaz ma przeciez szybki bieg bezposredni... nie wiem co ma wolniejszy, bo szybszy bysie znalazl...
Szybki bieg bezpośredni? To niemal jak większa połowa.

: wt lut 06, 2007 6:15 pm
autor: tomek4x4
Kielon pisze:tomek4x4 pisze:Kielon pisze:Nieprecyzyjnie napisalem tzn silnik ciagnal dopiero powyzej3500 obr ponizej zdlawiony. dodam jeszcze brak szans uzycia 5biegu- jakies kosmiczne predkosci

Jeśli ktoś się decyduje na montaż silnika z BMW do auta terenowego to dobrze by było że najpierw sprawdził jak on się zachowuje w plaskaczu. Prawda jest taka że BMW lubi wysokie obroty więc jeśli w teren to tylko do ścigania. Tak się składa że na codzień użytkuję bmkę 2.0 24v i dla przykładu podam że ten silnik osiąga moc maksymalną 150KM ale przy prawie 6tyś. obr./min. a max. moment obr. przy 4200obr./min. Często ludzie montują różne silniki nie znając wogóle danych katalogowych a patrzą jedynie na moc. POZDRAWIAM!
Tomek, ty masz racje. generalnie. pare razy mowilem juz co mysle o motorach m50 a taki masz. Ja pisze wyraznie ze wsadzilem m30 czyli jeden z najstarszycz silnikow jakie mozna spotkac w bmw, czytaj uwaznie. To jest potwor jdacy od dolu jak diesel pochodzi ze23 czyli starej siodemki. sprawdz moj profil. ja zyje z tych aut. a co do nieprzemyslanych zmot masz bezsporna racje
Czytam uważnie a powyższy tekst nie był skierowany bezpośrednio do Ciebie tylko napisałem ogólnie aby zwrócić uwagę na problem który czesto objawia się po fakcie, mając tu na myśli ''nieprzemyślane zmoty'' tak jak to Nazwałeś. Apropo siódemki to kilka razy miałem okazję taką prowadzić i faktem jest że wkręca się od samego dołu ale w osobówce. A sam Napisałeś że ten sam silnik w cięższym aucie odczuwa jednak potrzebę wyzszych obrotów. POZDRAWIAM!