Wymiana łożysk w reduktorze bez zrzucania na ziemię

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
benes
Posty: 1665
Rejestracja: czw maja 22, 2003 5:26 pm
Lokalizacja: Szczecin

Wymiana łożysk w reduktorze bez zrzucania na ziemię

Post autor: benes » pt mar 09, 2007 11:38 pm

Czy istnieje możliwość zozpołowienia reduktora bez jego demontażu??
Musze wymienić łożyska na głównym wałku który przekazuje napęd na tylni wał???
Z tego co pamiętam to nie powinno być problemów, usunąć pierścienie zabezpieczające, flansze i powinno zejść, czy nie????

Awatar użytkownika
Doktor200
Posty: 1563
Rejestracja: pt lut 18, 2005 11:37 pm
Lokalizacja: Markuszów
Kontaktowanie:

Post autor: Doktor200 » sob mar 10, 2007 12:04 am

kolego njiema problemow ostatnio wymienialem nawet, odkrecal wal beben flansze, obodowe na lozysko, i srubokkretem plaskim nalepiej dwoma wydlubujesz lozysko z piercieniem :)2 to jednow ymieniqlem nad innymi sie niezastanawialem :lol:
GazikoLandPatrol z pakietem V8, project :)17

Awatar użytkownika
wofka
Posty: 631
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 5:56 pm
Lokalizacja: MAZOWIECKIE

Post autor: wofka » sob mar 10, 2007 12:09 am

dasz rade tak jak piszesz :)2 :wink:
Wofka

Jeep Grand Cherokee
V8 Hemi

pioterok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt maja 04, 2004 8:35 am
Lokalizacja: warszawa-ciechanów

Post autor: pioterok » sob lip 28, 2007 10:24 pm

Witam,
pocieszony informacjami powyżej (efekt opcji szukaj:) zabrałem się do wymiany wspomnianego łożyska. Tu spotkała mnie mała niespodzianka, łożysko za diabła nie chce zejść. Próbowałem ściągaczem nie poszło, inna chamska metoda o której wolę nie pisać bo może być użyta przeciwko mnie w wyborach, też nie pomogła;)
Dlatego mam pytanie dla ekspertów i nie tylko - czy można bez problemów zdjąć (i założyć oczywiście) całą tylną ściankę reduktora? Mam zamiar (po konsultacji z Wami) postawić całość pionowo (tzn skrzynia z reduktorem, wałkiem sprzęgłowym do dołu), odkręcić śruby mocujące tylną ściankę i spróbować ją zdjąć. Po przejrzeniu dokumentacji stwierdziłem że jednak trzeba zdjąć dekle i zdjąć segery z łożysk bo inaczej to nie pójdzie.
Czy taki plan ma szanse powodzenia?
Jakie macie uwagi?

Pozdrawiam
PiotreK

Awatar użytkownika
Bartmann
Posty: 1833
Rejestracja: sob maja 14, 2005 10:24 pm
Lokalizacja: Wawa
Kontaktowanie:

Post autor: Bartmann » ndz lip 29, 2007 9:39 am

To łożysko z pierścieniem jest identyczne jak w 125p. Wymieniałem kiedyś bez rozbierania reduktora aczkolwiek, żeby stare wyszło musiałem dospawać rurę do niego...a dalej to już po "uazowemu" - "młotek i przecinak" :)
http://www.mudmasters-4x4.com
Pimpek... strikes again:) KNK forever!

pioterok
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 98
Rejestracja: wt maja 04, 2004 8:35 am
Lokalizacja: warszawa-ciechanów

Post autor: pioterok » ndz lip 29, 2007 10:04 pm

dzięki za info. ja za pierwszym razem zespawałem punktowo 4 razy, ale puściły spawy. Po Twojej sugestii położyłem spaw na całym obwodzie i w końcu ściągacz ruszył to badziewie.
Teraz mam jazdy w drugą stronę. Zerwałem gwint w nakrętce, bo wciskam łożysko i wałek napędu licznika na raty, bardzo ciężko idzie.
A myślałem że zajmie mi to ze 2 godzinki:)

PiotreK

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość