Strona 1 z 1
Wymiana alternatora - mały problem ;-)
: śr mar 28, 2007 7:12 pm
autor: KUbutek
Witam montuję wyciągarkę elektryczną w Uazie i postanowiłem ze wymienię alternator na większy znaczy 110 A .
Stary wywaliłem i wsadziłem nowy . Nowy alternator jest razem z regulatorem (nowy jest od Audi i ma dwa styki do podłączenia ) . Polukałęm w schemat , kabelek idący ze stacyjki do starego regulatora podłączyłem do nowego regulatora w alternatorze a drugi idzie bezpośrednio na akumulator . Wszystko niby jest OK. ładownie jest 13,9 na wolnych obrotach , jest tylko mały problem nie mogę wyłączyć silnika . Przypuszcza że wchodzi jakiś lewy prąd na cewkę .

: śr mar 28, 2007 7:39 pm
autor: BROWAR_PL
Coś chyba pomieszałeś w schemaie prawdopodobnie przez ten kabel który podłączyłeś do stacyjki idzie prąd i dlatego nie możesz wyłączyć silnika sprawdź jeszcze raz schemat a jeśli masz go w formie elektonicznej to zapodaj na forum
: śr mar 28, 2007 7:59 pm
autor: Maras
Podłącz kabel od stacyjki przez żarówkę (brak ładowania)do alternatora(na wzbudzenie).Alternatory nowego typu wzbudzają się poprzez prąd płynący przez kontrolkę ładowania. Sprawdź czy po wyłączeniu stacyjki nie podajesz napięcia na wzbudzenie.
: śr mar 28, 2007 8:08 pm
autor: BROWAR_PL
popieram prawdopodobnie kable sa odwrotnie podlaczone, i wzbudzenie jest podlaczone pod akumlator a ladowanie pod stacyjke i niemozesz zgasic silnika
: czw mar 29, 2007 8:06 am
autor: KUbutek
BROWAR_PL pisze:popieram prawdopodobnie kable sa odwrotnie podlaczone, i wzbudzenie jest podlaczone pod akumlator a ladowanie pod stacyjke i niemozesz zgasic silnika
Kable są dobrze podłączone !
: czw mar 29, 2007 8:14 am
autor: KUbutek
Na czerwono zaznaczyłem gdzie może być problem .
Podłączyłem tak jak na schemacie , wywaliłem stary alternator i regulator a w to miejsce wstawiłem drugi .

: czw mar 29, 2007 9:45 am
autor: zabol
Zapomnij o schemacie.....pomiędzy "alternator a stacyjkę" wepnij żaróweczke najlepiej w czerwonej oprawce i bedziesz miał gotową kontrolkę ładowania a wszystko będzie działało tak jak być powinno.
: pt mar 30, 2007 7:54 pm
autor: BROWAR_PL
ok zwróc uwage na schemat alternator dostaje napięcie ze stacyjki za pomocą kabla pod cyferką 36 (prąd wzbudzenia) rególator napięcia zamyka obwód za pomocą kabla minus, i jednocześnie reguluje napięcie z alternatora, ty możesz zgasić silnik bo odłączyłeś prąd wzbudzenia. Prąd ładowania trafia na cefke bo musi, i pod stacyjke bo cefka musi dostac jakoś prąd w czasie rozruchu i tu sie kończy cały obwód laternatora zauważ że nic nie jest podpięte bezpośrednio pod akumlator wtylko ładowanie odbywa się niejako przez stacyjke a ty podlanczając ładowanie pod akumlator spowodowałeś że cewka dostaje prąd przez rozrusznik skąd dostaje dodatkowy prąd na rozruch a może poprosu coś ci zwiera przy rozruszniku moja rada jest taka jak już kolega zasugerował to sprawdz za pomocą lampki pokoleji te 2 żeczy: ustaw wał tak żeby palec podawał iskre na 1 cylinder jesli po wylaczeniu stacyjki prąd nadal dochodzi do cewki to odłącz alternator jeśli żarówka zgaśnie to żle podpiołeś alternatoe, jeżeli będzie dalej płynoł do sprawdź czy nie zwiera ci coś przy rozruszniku i czy wszystko jest tam dobre podpięte
: wt kwie 03, 2007 9:18 pm
autor: KUbutek
Wstawienie kontrolki ładowania nic nie dało . .........
Czy nikt nie wstawiał alternatora od innej fury ?
: wt kwie 03, 2007 11:27 pm
autor: BROWAR_PL
Ja mam zmot alternator uaza + szczotkotrzymacz z rgulatorem napięcia od forda taurusa chodzi idealnie
: śr kwie 04, 2007 7:08 am
autor: zabol
Jak to "nic nie dało"?
Ile przewodów wychodzi z alternatora? Jedno masz złącze śróbowe do podłączenia +akumulatora gróbym przewodem i to nas nie interesuje, bo nie ma żadnego wpływu na resztę układu. Oprócz tego masz albo cieńszą śróbkę albo konektor z oznaczeniem D+ i to powinno być podłączone przez kontrolkę do plusa przez stacyjkę. Jeśli masz alternator w którym zamiast D+ jest wtyczka z dwoma konektorami to D+ jest od płaskiej strony wnętrza wtyczki, ten drugi od strony półokrągłen nie jest istotny.
Jaki to alternator? Bosch, Valeo .......i czy ma wentylator w środku czy na zewnątrz?
Możesz odłączyć cienki przewód od alternatora i sprawdzić czy wszystko jest ok. Podłączony tylko do akumulatora alternator tez sie wzbudzi i zacznie ładować ale dopiero na wysokich obrotach a potem będzie juz ładował normalnie....za to silnik powinien zgasnąc normalnie. Jeśli będzie pracował dalej to musisz szukac usterki gdzie indziej...
: śr kwie 04, 2007 8:43 am
autor: KUbutek
Alternator to Bosch . Jedna śruba idzie do akumulatora a druga śruba idzie na stacyjkę . Mam na niej prąd jak załączam stacyjkę . Podłączyłem kontrolkę . Zapala się jak załączam zapłon i gaśnie jak odpalam silnik .
Jak próbuje wyłączyć silnik ze stacyjki to kontrolka zapala się a silnik dalej pracuje .
Czy jak odłączę ten kabelek od wzbudzania to nie zwale alternatora ?
: śr kwie 04, 2007 9:07 am
autor: Maras
Ze schematu wynika ze podłączyłeś wzbudzenie razem z zasilaniem cewki. Gdy wyłączasz stacyjkę zdejmujesz napięcie na wyjściu ze stacyjki, ale alternator jest już wzbudzony i zaczyna podawać napięcie z zacisku wzbudzenia wprost na cewkę. Dlatego silnik pracuje dalej. Musisz wzbudzenie i +cewki dać na osobnych obwodach. Najlepiej dać przekaźnik sterowany obwodem zapłonu. Cewkę zostawić podłączoną jak jest a wzbudzenie dać przez przekaźnik, wtedy, gdy wyłączysz stacyjkę przekaźnik rozłączy obwód wzbudzenia i silnik zgaśnie.
: śr kwie 04, 2007 9:14 am
autor: KUbutek
To właśnie sugerowałem na powyższym schemacie .
A czy jak odłączę zasilanie na wzbudzeniu to spitole alternator

: śr kwie 04, 2007 9:22 am
autor: Maras
Jeśli na chwile to nic nie powinno się stać. Przecież gdy wyłączasz stacyjkę odłączasz napięcie ze wzbudzenia.
: śr kwie 04, 2007 4:32 pm
autor: zabol
Nic nie spitolisz. To jest alternator samowzbudny z 3 dodatkowych diód wewnątrz. Jeśli nie podłączysz wogóle tej małej śróbki to alternator też będzie pracował poprawnie, tylko pierwsze wzbudzenie nastąpi przy wyższych obrotach. Kontrolka nie powinna miec więcej niż 1,5W i służy ona własnie do pomocy w pierwszym wzbudzeniu a przy okazji pokazuje że alternator pracuje (przeważnie).
: śr kwie 04, 2007 4:52 pm
autor: zabol
Jeszcze jedno, może będzie łatwiej.....Stacyjka ma dwie pozycje(dmuchawa ogrzewania i zapłon) + rozrusznik? Jeśli tak to podłącz przewód z cienkiej śróbki, poprzez kontrolkę do + po stacujce ale nie z zapłonem tylko z dmuchawą ogrzewania. Jedyna różnica bedzie taka, że kontrolka ładowania będzie sie świeciła po włączeniu stacyjki w pierwsza pozycję a alternator nie będzie miał żadnego wpływu na układ zapłonowy. W ten sposób musi byc ok. Poza tym nawet gdybyś nie podłączał cienkiej śrubki to alternator i tak będzie robił swoje tylko zacznie troche przy wyższych obrotach....
: czw kwie 05, 2007 8:09 am
autor: KUbutek
Zgadza się próby przeprowadzone , prąd ze wzbudzenia idzie na cewkę i nie da rady wyłączyć silnika . Po rozłączeniu tych dwóch obwodów ( obwód wzbudzenia alternatora i obwód zasilania cewki ) jest OK.