Strona 1 z 2

spręzyny w uazie-czy jest sens i i le to pracy

: sob kwie 14, 2007 8:33 pm
autor: wofka
jak przerobić zawieszenie na spręzyny

Re: spręzyny w uazie-czy jest sens i i le to pracy

: sob kwie 14, 2007 8:47 pm
autor: klucz13
wofka pisze:jak przerobić zawieszenie na spręzyny
Skutecznie :)21

: sob kwie 14, 2007 8:52 pm
autor: wofka
gdzie znalexc jakies konkretne informacje na ten temay?
ile z tym kłopotów?
czy jest sens?
czy na forum jest ktoś kto przerobił resory na sprężyne?
jkai jest efekt?
pomóżcie koledzy jeśli możecie
z góry bardzo dziekuje

: sob kwie 14, 2007 8:58 pm
autor: UAZ4x4
Widać że nikt nie jest chętny się tym podzielić nawet zakasztanić się nikomu nie chce...

Ja też w ostatnim czasie medytowałem nad tym tematem i stwierdzam że da się to zrobić (jak się chce) i ma kasę. Wymyśliliśmy wahacze pchany i wleczony od Merca G lub innego auta które takowe posiada. I sprężynki od Merca też a reszta elementów do zrobienia samemu. Tylko mam GIGANTYCZNY brak kaski więc nie mogę sie za to zabrać ... a nie chcę rozbebeszyć auta i potem blokować garażu...

: sob kwie 14, 2007 9:01 pm
autor: piotr oskwarek
Wofka a zmotałeś już forda w uazie??
chodzi to ili niet??

: sob kwie 14, 2007 9:04 pm
autor: klucz13
Ktoś z Yellow Dream motał parę lat nazat z patrola razem z mostami a zaczoł od cięcia i przerobienia ramy ale jest też sporo innych patentów

: sob kwie 14, 2007 9:59 pm
autor: Mag69
wofka pisze:gdzie znalexc jakies konkretne informacje na ten temay?
ile z tym kłopotów?
czy jest sens?
czy na forum jest ktoś kto przerobił resory na sprężyne?
jkai jest efekt?
pomóżcie koledzy jeśli możecie
z góry bardzo dziekuje
Borman ma przerobione, wprawdzie na afganach , ale co za różnica ...

a efekt ? parę rajdów wygrał i to takich gdzie o miejscu decydował OS szybkościowy

może ci odpowie, chociaż wątpię , bo on jakiś taki tajemniczy :)23
sprobuj do niego na PW

:)21

: sob kwie 14, 2007 10:09 pm
autor: RaV.B
Do zrobienia ale trzeba mie trochę wiedzy i nie ba się motac, jak ktoś ma dostęp do materiałów itd. to nie byłoby to wcale takie drogie oczywiście licząc że wszytsko robimy sami :)

U nas resory z przodu po wstawienieu 3.0 zrobiły się prawie płaskie to wstawiliśy Spręzyny i jest Git

A Ty właściwie po co chcesz Springi wstawiac ?? masz zamiar chyba ostro walczy twoim Uazem z 2.9 :wink:

: sob kwie 14, 2007 10:48 pm
autor: wofka
ostro czy nie uwazam że dobre zawieszenie na spręzynach jest lepsze niż resor kyóry tak naprawde nie wiem ile przeszedł :roll:
jeśli się myle poprawcie mnie

: sob kwie 14, 2007 11:07 pm
autor: klucz13
Wszystko ma plusy i minusy na pewno resor jest trwalszy i mocniejszy a sprężyna bardziej konfortowa i większy wykrzyż więc jak stryjenka uważa :)21

: sob kwie 14, 2007 11:07 pm
autor: wofka
co do pytania piotrka oskwarka to zmotałem zestaw napedowy teraz zastanawiam sie nad przeróbka budy
:roll: :wink: :)2

: sob kwie 14, 2007 11:48 pm
autor: nie_mientki
Co do sprężyn w uazie- opis i jakieś foty były kiedys w nieregularniku
http://www.off-road.pl/index.php?option ... 6&PageNo=2
IMHO więcej z tym roboty niż pożytku, lepiej dopieścić resory niż jeździć na źle zrobionych sprężynach. No, chyba że już teraz wiesz że nie spartaczysz :)2

: ndz kwie 15, 2007 8:30 am
autor: wofka
dzieki za namiar na tą stronke.zmotali bardzo fajnego uazika.zauważyłem kilka rzeczy ktore ja będe niestety musiał jeszcze zrobić. :roll: zawiecha na sprężynach owszem ale z mostami od patrola.nikt niema zdjec co do wciskania spręzyn na oryginalnych mostach ?? :wink:

: ndz kwie 15, 2007 4:21 pm
autor: toldi
nie to, żebym się czepial sprężyn bo popieram ale na resorach mam chyba trochę większy wykrzyz niz ten uaz z powyższego linku...a ograniczaja mnie jeszcze amorki z ciut za krótkim skokiem :wink: oczywiście nieoryginalne resory!

: ndz kwie 15, 2007 6:43 pm
autor: wofka
to niby od czego masz resory??

: ndz kwie 15, 2007 7:28 pm
autor: borman
zacznijmy od tego że dzisiaj (generalnie ) nie opłaca sie przerabiać uaza . ale jeżeli już z jakichś niezrozumiałych powodów zacząłeś to robić to od sprężyn powinieneś zacząć (przed wymiana silnika ) ........akurat dzisiaj nie chce mi sie gadać (gdyby nie mag-u ???!!!!- coś się czepił ).....zresztą kol ,, wofka '' ma już kolegów którzy wszystko wiedzą ?!?.

: ndz kwie 15, 2007 7:35 pm
autor: wofka
zupełnie niedawno myślałem właśnie że wiem duzo a okazuje sie dzień w dzień że jest odwrotnie.dlatego wole popytać.na nic poza uazem mnie niestety nie stać dlatego bawie sie w przeróbki.

: ndz kwie 15, 2007 7:40 pm
autor: wofka
silnik jeszcze moge wydłubać z ramy bo buda jest jeszcze osobno także nie bedzie z tym problemu :wink:
jeśli mozesz coć pdpowiedzieć to będe wdzięczny.
poprostu plusy minusy koszty czas??
:roll:

: ndz kwie 15, 2007 7:49 pm
autor: toldi
wofka pisze:to niby od czego masz resory??
przód patrol hiszpan, tył transit

: ndz kwie 15, 2007 8:16 pm
autor: wofka
korcą mnie te spreżyny ale sam niewiem co mam zrobić :roll: :)18

: ndz kwie 15, 2007 8:18 pm
autor: Doktor200
toldi pisze:
wofka pisze:to niby od czego masz resory??
przód patrol hiszpan, tył transit
naczy co wnich leprzego jest?? oprocz tego ze sa szersze?? wieszaki inne dales czy co bo niejaze?

: ndz kwie 15, 2007 8:27 pm
autor: toldi
akurat mam je w muscelu ale to nie ma nic do rzeczy... szerokosc jest jak oryginałów ale to też jest mało ważne... przede wszystkim są paraboliczne, przez co mają progresywną charakterystykę, przód dwa oddzielone pióra, tył jedno- żadnego tarcia, no i długość sporo większa od oryginałów (uazowych również), co się bezpośrednio przekłada na skok zawieszenia i pracę na dziurach...

: ndz kwie 15, 2007 8:37 pm
autor: Doktor200
a jak je podczepilaes do auta,wiedzac ze sa dluzsze to ich mocowanie niewypadlo ci przed samochodem??

: ndz kwie 15, 2007 8:40 pm
autor: toldi
eee...tylko troszkę :wink: wieszaki wystają na 3-5 cm z przodu i z tyłu...

: ndz kwie 15, 2007 8:52 pm
autor: Doktor200
hmm, jesli sa dluzsze to beda mietrze comfort jazdy moze wzrosnac, ale nadal niewiem naczym ty zdobyles kilka centymetrow wiekszego wykzyzu :D