Kłopoty z wolnymi obrotami

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Jacko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw sty 12, 2006 4:57 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Kłopoty z wolnymi obrotami

Post autor: Jacko » czw cze 07, 2007 2:44 pm

Mam problem, proszę o pomoc:
Uaz (silnik oryginalny, benzyna z gaźnikiem K-131) zachowuje się bez zarzutu z wyjątkiem sytuacji, gdy po dłuższej, jednostajnej jeździe na IV biegu puszcza się gaz. Wtedy obroty spadają, aż do zgaśnięcia silnika. Gaźnik, pompa są nowe. Zwiększanie wolnych obrotów jedynie ogranicza skutki - wydłuża czas po po którym się to dzieje. Po zgaśnięciu silnik uruchamia się bez zarzutu i pracuje dalej w porządku.

Gdzie szukać przyczyny?

Pozdrawiam
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał

Awatar użytkownika
SANCHEZ
Posty: 458
Rejestracja: wt sty 06, 2004 8:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: SANCHEZ » czw cze 14, 2007 10:39 am

:D mam taki sam objaw - ale jeszcze nierozpracowałem tego
UAZ 469B 4x4, ZIŁ 157 6x6, GAZ 66 4X4, STAR 66 6X6 - THE POWER OF DREAMS

Awatar użytkownika
Jacko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw sty 12, 2006 4:57 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Jacko » czw cze 14, 2007 8:15 pm

SANCHEZ pisze::D mam taki sam objaw - ale jeszcze nierozpracowałem tego
Cieszę się, że przynajmniej nie jestem osamotniony z tym problemem.

Pozdrawiam
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pt cze 15, 2007 6:04 pm

Ja bym szukał w gaźniku i zapłonie. Poziom paliwa, zawór iglicowy czy nie przelewa. Odpowietrzenie gaźnika - niewyregulowane powoduje parowanie paliwa i zalewanie gorącego silnika paliwem wypychanym przez opary.
Pompa starego czy nowego typu (nowa jest mała)? Nowa pompa w starym silniku wymaga podgięcia ramienia napędzającego, inaczej podaje takie ciśnienie że zalewa silnik.
Trzeba eksperymentować :wink:

ramzes
 
 
Posty: 5834
Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
Lokalizacja: *Wawa*

Post autor: ramzes » pt cze 15, 2007 6:06 pm

Rafał D pisze:Ja bym szukał w gaźniku i zapłonie. Poziom paliwa, zawór iglicowy czy nie przelewa. Odpowietrzenie gaźnika - niewyregulowane powoduje parowanie paliwa i zalewanie gorącego silnika paliwem wypychanym przez opary.
Pompa starego czy nowego typu (nowa jest mała)? Nowa pompa w starym silniku wymaga podgięcia ramienia napędzającego, inaczej podaje takie ciśnienie że zalewa silnik.
Trzeba eksperymentować :wink:
hmm dobra rada :) zastosuje w/w tekst na suzuce
tez mam podobne objawy po jednostajnej jeździe ... heh :evil:
jutro bedziem eksperymentowac :)2
era Hdi :)21

BYŁ-> Samurai, Y60 ..

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt cze 15, 2007 6:37 pm

Nowa pompa w starym silniku wymaga podgięcia ramienia napędzającego, inaczej podaje takie ciśnienie że zalewa silnik.
Zastanów się co piszesz :o
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
castrol22
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt sie 16, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: castrol22 » pt cze 15, 2007 9:11 pm

no wlasnie tez mi sie wydaje ze kolega cos nie wie co napisal :)
i w pizd......

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » sob cze 16, 2007 8:06 pm

gri74 pisze:
Nowa pompa w starym silniku wymaga podgięcia ramienia napędzającego, inaczej podaje takie ciśnienie że zalewa silnik.
Zastanów się co piszesz :o
Piszę, że nowy typ pompy (membrana wielkości 125p ) montowany w miejsce starego typu (duża membrana) wymaga podgięcia napędu pompy lub przełożenia ze starego typu pompy. Takie małe pompy są już w Tarmocie a ja dostałem zamawiając trochę części z Kliningradu. Prawdopodobnie jest to pompa od nowszej, innej wersji silnika jednak mocowanie z wyjątkiem kąta napędu pasuje.

Wiem o czym piszę choć zdaję sobie sprawę, że nie każdy podoła i zrozumie o czym czyta :wink:.
Zawsze chętnie wytłumaczę jeszcze raz...

Awatar użytkownika
Jacko
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw sty 12, 2006 4:57 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Jacko » ndz cze 17, 2007 5:29 pm

Rafał D pisze:Ja bym szukał w gaźniku i zapłonie. Poziom paliwa, zawór iglicowy czy nie przelewa. Odpowietrzenie gaźnika - niewyregulowane powoduje parowanie paliwa i zalewanie gorącego silnika paliwem wypychanym przez opary.
Pompa starego czy nowego typu (nowa jest mała)? Nowa pompa w starym silniku wymaga podgięcia ramienia napędzającego, inaczej podaje takie ciśnienie że zalewa silnik.
Trzeba eksperymentować :wink:
Pompa jest nowa ale starego typu. Poziom paliwa i zawór sprawdzałem i jest OK. Jak się reguluje odpowietrzenie gaźnika?

Pozdrawiam
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość