Kłopoty z wolnymi obrotami
Moderator: Student
Kłopoty z wolnymi obrotami
Mam problem, proszę o pomoc:
Uaz (silnik oryginalny, benzyna z gaźnikiem K-131) zachowuje się bez zarzutu z wyjątkiem sytuacji, gdy po dłuższej, jednostajnej jeździe na IV biegu puszcza się gaz. Wtedy obroty spadają, aż do zgaśnięcia silnika. Gaźnik, pompa są nowe. Zwiększanie wolnych obrotów jedynie ogranicza skutki - wydłuża czas po po którym się to dzieje. Po zgaśnięciu silnik uruchamia się bez zarzutu i pracuje dalej w porządku.
Gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam
Uaz (silnik oryginalny, benzyna z gaźnikiem K-131) zachowuje się bez zarzutu z wyjątkiem sytuacji, gdy po dłuższej, jednostajnej jeździe na IV biegu puszcza się gaz. Wtedy obroty spadają, aż do zgaśnięcia silnika. Gaźnik, pompa są nowe. Zwiększanie wolnych obrotów jedynie ogranicza skutki - wydłuża czas po po którym się to dzieje. Po zgaśnięciu silnik uruchamia się bez zarzutu i pracuje dalej w porządku.
Gdzie szukać przyczyny?
Pozdrawiam
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
Ja bym szukał w gaźniku i zapłonie. Poziom paliwa, zawór iglicowy czy nie przelewa. Odpowietrzenie gaźnika - niewyregulowane powoduje parowanie paliwa i zalewanie gorącego silnika paliwem wypychanym przez opary.
Pompa starego czy nowego typu (nowa jest mała)? Nowa pompa w starym silniku wymaga podgięcia ramienia napędzającego, inaczej podaje takie ciśnienie że zalewa silnik.
Trzeba eksperymentować
Pompa starego czy nowego typu (nowa jest mała)? Nowa pompa w starym silniku wymaga podgięcia ramienia napędzającego, inaczej podaje takie ciśnienie że zalewa silnik.
Trzeba eksperymentować

hmm dobra radaRafał D pisze:Ja bym szukał w gaźniku i zapłonie. Poziom paliwa, zawór iglicowy czy nie przelewa. Odpowietrzenie gaźnika - niewyregulowane powoduje parowanie paliwa i zalewanie gorącego silnika paliwem wypychanym przez opary.
Pompa starego czy nowego typu (nowa jest mała)? Nowa pompa w starym silniku wymaga podgięcia ramienia napędzającego, inaczej podaje takie ciśnienie że zalewa silnik.
Trzeba eksperymentować

tez mam podobne objawy po jednostajnej jeździe ... heh

jutro bedziem eksperymentowac

era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..

BYŁ-> Samurai, Y60 ..
Piszę, że nowy typ pompy (membrana wielkości 125p ) montowany w miejsce starego typu (duża membrana) wymaga podgięcia napędu pompy lub przełożenia ze starego typu pompy. Takie małe pompy są już w Tarmocie a ja dostałem zamawiając trochę części z Kliningradu. Prawdopodobnie jest to pompa od nowszej, innej wersji silnika jednak mocowanie z wyjątkiem kąta napędu pasuje.gri74 pisze:Zastanów się co piszeszNowa pompa w starym silniku wymaga podgięcia ramienia napędzającego, inaczej podaje takie ciśnienie że zalewa silnik.
Wiem o czym piszę choć zdaję sobie sprawę, że nie każdy podoła i zrozumie o czym czyta

Zawsze chętnie wytłumaczę jeszcze raz...
Pompa jest nowa ale starego typu. Poziom paliwa i zawór sprawdzałem i jest OK. Jak się reguluje odpowietrzenie gaźnika?Rafał D pisze:Ja bym szukał w gaźniku i zapłonie. Poziom paliwa, zawór iglicowy czy nie przelewa. Odpowietrzenie gaźnika - niewyregulowane powoduje parowanie paliwa i zalewanie gorącego silnika paliwem wypychanym przez opary.
Pompa starego czy nowego typu (nowa jest mała)? Nowa pompa w starym silniku wymaga podgięcia ramienia napędzającego, inaczej podaje takie ciśnienie że zalewa silnik.
Trzeba eksperymentować
Pozdrawiam
Jacko - Rzeszów
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
UAZ 469B 1979 ~ Oryginał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość