ktos juz podnosił uaza na dystansach

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
robert parol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: śr cze 20, 2007 12:25 pm
Lokalizacja: JAKTORÓW k/WARSZAWY

ktos juz podnosił uaza na dystansach

Post autor: robert parol » pn cze 25, 2007 12:01 pm

Witam Czy ktorys z was podnosił uaza na dystansach i czy jest to wielki problem i czy ciezko dostac obejmy. a i jak zachowuja sie amortyzatory piszcie ii doradzajcie
GG ;6486990 tel.504193117 skype;monirobek Jaktorów

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Re: ktos juz podnosił uaza na dystansach

Post autor: Zachary » pn cze 25, 2007 12:10 pm

robert parol pisze:Witam Czy ktorys z was podnosił uaza na dystansach i czy jest to wielki problem i czy ciezko dostac obejmy. a i jak zachowuja sie amortyzatory piszcie ii doradzajcie
Co masz na myśli pisząc o dystansach i obejmach/jakich/? Gdzie chcesz je wstawić?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
robert parol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: śr cze 20, 2007 12:25 pm
Lokalizacja: JAKTORÓW k/WARSZAWY

Post autor: robert parol » pn cze 25, 2007 12:13 pm

pomiedzy most a resory i jestem ciekaw czy ktos to robił. czy wogole warto
GG ;6486990 tel.504193117 skype;monirobek Jaktorów

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pn cze 25, 2007 12:22 pm

robert parol pisze:pomiedzy most a resory i jestem ciekaw czy ktos to robił. czy wogole warto
A co, ma mieć na celu ta operacja?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » pn cze 25, 2007 12:46 pm

jak już podnosic to chyba lepiej na mocowaniach... ja mialem swierzo klepane resory i jak siadly to wrzucilem profile:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

troche przegiąłem z ich wysokością, ale akurat takie miałęm po ręką. W środku profila idzie rurka (jako tulejka) przez którą przechodzi śrubka (oczywiście twarda).

Samochod na drodze zachowuje się tak jak po wyklepanych resorach

Proponowałbym wziąć troche szerszy profil prostokątny (tak, żeby było mniejsze prawdopodobieństwo, że zegnie się w bok).

Powodzenia

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » pn cze 25, 2007 1:00 pm

_CaShu_ a nie zamykałeś tych profili? nie rozejdą sie? ja to bym je zamknął...
ja polecam podnieść bude w miejscu mocowań... było o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » pn cze 25, 2007 1:32 pm

motokogut pisze:_CaShu_ a nie zamykałeś tych profili? nie rozejdą sie? ja to bym je zamknął...
ja polecam podnieść bude w miejscu mocowań... było o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

no właśnie myślałem o tym, ale mało czasu było - musiałem mieć samochód w którym nie obcierają opony...
na pewno dobrze byłoby je zaślepić... dobrze też jest chiciaż lekko heftnąć te tulejki z rury bo jak sie wsadza to latają w profilu strasznie i ciężko wcelować we wszystkie dziury :D

jeśli chodzi o lift budy to też jest wyjście, ale tylko w przypadku wsadzania większych opon... poza tym nic nie daje. Jak nadal opony będą mi obcierały to wrzuce jeszcze 5 cm tulejki poliuretanowe zamiast oryginalnych gum między budę a ramę.

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » pn cze 25, 2007 2:31 pm

_CaShu_ pisze:...opony będą mi obcierały to wrzuce jeszcze 5 cm tulejki poliuretanowe zamiast oryginalnych gum między budę a ramę.
Z tym się całym sercem zgadzam, ale... Ja ma 33'" i podkładki pod budą są ok. 3 cm i nic nigdy mi nie obcierało. :wink:

Ten pierwszy patent jest jednak dla mnie niezrozumiały. Zawsze myślałem, że załatwia się to zmieniając wieszaki. Mogę się mylić, ale...
A co z amortyzatorami? Na takim patencie wystarczają oryginalne?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » pn cze 25, 2007 2:54 pm

Zachary pisze:
_CaShu_ pisze:...opony będą mi obcierały to wrzuce jeszcze 5 cm tulejki poliuretanowe zamiast oryginalnych gum między budę a ramę.
Z tym się całym sercem zgadzam, ale... Ja ma 33'" i podkładki pod budą są ok. 3 cm i nic nigdy mi nie obcierało. :wink:

Ten pierwszy patent jest jednak dla mnie niezrozumiały. Zawsze myślałem, że załatwia się to zmieniając wieszaki. Mogę się mylić, ale...
A co z amortyzatorami? Na takim patencie wystarczają oryginalne?
Ja mam 31 cali i niestety przy samochodzie wyładowanym 7 osobami i małym off-roadzie tył obcierał (może dlatego, że akurat trafiły sie mangelsy z większym niż oryginalen odsadzeniem). Dlatego wrzuciłęm te dystanse. Tulejki pod budę też wrzucę jeśli będzie potrzeba.

O ile się nie mylę to każdy sposób liftu "resorowego" wiąże się z ograniczeniami wynikającymi z długości amortyzatorów. Przedłużenie wieszaków też! Dlatego trzeba robić to z głową :-) Jak już pisałem miałem wyhabrowane resorki na maxa... teraz siadły więc ten sam efekt uzyskałem dając klocek pod mocowanie resoru.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » pn cze 25, 2007 2:56 pm

motokogut pisze:_CaShu_ a nie zamykałeś tych profili? nie rozejdą sie? ja to bym je zamknął...
ja polecam podnieść bude w miejscu mocowań... było o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
żeby się nie zamknęły są rurki. bardziej obawiałbym się bocznych trawersów czy wykrzyżów- wtedy profil mógłby się zgiąć na bok... dlatego właśnie proponuje wziąć szerszy a niższy... np 100x50 mm (oczywiście 50 mm to wysokość na jaką podnosimy samochód).

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pn cze 25, 2007 2:57 pm

w sumie to bezpieczniej obniżyć mocowania resoru niż przedłużać wieszaki 8)
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
castrol22
 
 
Posty: 247
Rejestracja: wt sie 16, 2005 3:28 pm
Lokalizacja: wawa

Post autor: castrol22 » pn cze 25, 2007 4:27 pm

_CaShu_ pisze:
motokogut pisze:_CaShu_ a nie zamykałeś tych profili? nie rozejdą sie? ja to bym je zamknął...
ja polecam podnieść bude w miejscu mocowań... było o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
żeby się nie zamknęły są rurki. bardziej obawiałbym się bocznych trawersów czy wykrzyżów- wtedy profil mógłby się zgiąć na bok... dlatego właśnie proponuje wziąć szerszy a niższy... np 100x50 mm (oczywiście 50 mm to wysokość na jaką podnosimy samochód).
nie ma szans na zgiecie w bok! musiaby sie tez wygiac bocznie resor i most a to raczej niemozliwe.
i w pizd......

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » pn cze 25, 2007 4:54 pm

castrol22 pisze:
_CaShu_ pisze:
motokogut pisze:_CaShu_ a nie zamykałeś tych profili? nie rozejdą sie? ja to bym je zamknął...
ja polecam podnieść bude w miejscu mocowań... było o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
żeby się nie zamknęły są rurki. bardziej obawiałbym się bocznych trawersów czy wykrzyżów- wtedy profil mógłby się zgiąć na bok... dlatego właśnie proponuje wziąć szerszy a niższy... np 100x50 mm (oczywiście 50 mm to wysokość na jaką podnosimy samochód).
nie ma szans na zgiecie w bok! musiaby sie tez wygiac bocznie resor i most a to raczej niemozliwe.
no to luzik :)

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Takayuki » pn cze 25, 2007 5:28 pm

Ja zrobiłem tak:

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
_CaShu_
Posty: 309
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 10:30 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: _CaShu_ » pn cze 25, 2007 5:33 pm

Takayuki pisze:Ja zrobiłem tak:
to jest zaspawany profil czy taki jebutny kawał metalu?

Awatar użytkownika
Takayuki
 
 
Posty: 9208
Rejestracja: ndz mar 07, 2004 8:13 am
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontaktowanie:

Post autor: Takayuki » pn cze 25, 2007 5:45 pm

Jebutny kwałek metalu, dałem tokarzowi wieszak resora na wzór, zrobił i powiercił dziurki równo :)

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pn cze 25, 2007 7:32 pm

no i ja zrobiłem tak jak kolega Takayuki

a tu są obrazki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn cze 25, 2007 7:42 pm

Takayuki pisze:Jebutny kwałek metalu, dałem tokarzowi wieszak resora na wzór, zrobił i powiercił dziurki równo :)
I to jest profi,mimo ze ciężkawe :)2

Z rury prostokąt też jest ok,ale:
-tulejki muszą być heftnięte obowiązkowo,
-profil musi byc zaspawany,żeby pracował cały klocek,a nie tylko owe tulejki.Ponadto taki otwarty profil wyglada jak psu z dupy :wink:

Dla ambitnych:przód można podnieść dajac zawias z tyłu resoru.Zyskujemy wtedy ok 7,5 cm bez istotnego przyrostu wagi.Fotek nie mam,zresztą konstrukcja ta jest niemal oczywista.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » pn cze 25, 2007 7:46 pm

no u mnie na fotkach powyżej jest zawias z tyłu resoru
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » pn cze 25, 2007 7:58 pm

piotr oskwarek pisze:no i ja zrobiłem tak jak kolega Takayuki
Oj błąd,kochaniutki,błąd !

Robimy to tak,ze tylna ośke zostawiamy i robimy nowe zawiasy z uskokiem.Wyobraż sobie to,tzn spróbuj przypasować zawias do tej ośki wychodzącej z pod ramy-zobaczysz,że zawias musi mieć uskok na grubość kołnierza tulejki gum.
Przód robimy jako wystawione w dół dwa płaskowniki.Na ich końcach dolnych jest poprzeczna śruba na której obraca sie resor.
Takim sposobem nie spawasz nic do ramy czyli np nie musisz zdejmować budy.
Ale robota widać,ze czysta :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
robert parol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: śr cze 20, 2007 12:25 pm
Lokalizacja: JAKTORÓW k/WARSZAWY

Post autor: robert parol » wt cze 26, 2007 9:15 am

Oj błąd,kochaniutki,błąd !

Robimy to tak,ze tylna ośke zostawiamy i robimy nowe zawiasy z uskokiem.Wyobraż sobie to,tzn spróbuj przypasować zawias do tej ośki wychodzącej z pod ramy-zobaczysz,że zawias musi mieć uskok na grubość kołnierza tulejki gum.
Przód robimy jako wystawione w dół dwa płaskowniki.Na ich końcach dolnych jest poprzeczna śruba na której obraca sie resor.
Takim sposobem nie spawasz nic do ramy czyli np nie musisz zdejmować budy.
Ale robota widać,ze czysta :)

KOLEGO JAKIES FOTKI NA PRYWAT PLIISSSSSSSSSSSS[/quote]
GG ;6486990 tel.504193117 skype;monirobek Jaktorów

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt cze 26, 2007 9:31 am

piotr oskwarek

proponował bym Ci żebyś śruby powkładał od dołu bo jak złożysz bodę to może być to potem niemożliwe w wazie konieczności wymiany tej śruby.
Gazy 69

Awatar użytkownika
Zachary
Posty: 776
Rejestracja: ndz paź 27, 2002 9:10 pm
Lokalizacja: mazury-warszawa

Post autor: Zachary » wt cze 26, 2007 9:50 am

A jakie macie po tych przeróbkach amortyzatory?
Lala KDJ120, Wolf GD300, 469B, U1234 oraz Rolka150 i...Renata ;-)[/color]

Awatar użytkownika
motokogut
 
 
Posty: 263
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:40 pm
Lokalizacja: między Warszawą a Radomiem

Post autor: motokogut » wt cze 26, 2007 11:53 am

Zachary pisze:A jakie macie po tych przeróbkach amortyzatory?
scania-amortyzator od 3 wleczonej osi z samochodu :)23
no risk, no fun !! :)
uaz 300D

Awatar użytkownika
robert parol
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 84
Rejestracja: śr cze 20, 2007 12:25 pm
Lokalizacja: JAKTORÓW k/WARSZAWY

Post autor: robert parol » wt cze 26, 2007 11:58 am

scania-amortyzator od 3 wleczonej osi z samochodu :)23


A zapomniałem sie zapytac wczoraj gdzie kupiłes te amorki i za ile i czy na przodzie tez masz
GG ;6486990 tel.504193117 skype;monirobek Jaktorów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość