ktos juz podnosił uaza na dystansach
: pn cze 25, 2007 12:01 pm
Witam Czy ktorys z was podnosił uaza na dystansach i czy jest to wielki problem i czy ciezko dostac obejmy. a i jak zachowuja sie amortyzatory piszcie ii doradzajcie
- samochodowe rajdy terenowe - forum serwisu www.rajdy4x4.pl -
http://forum4x4.pl/
Co masz na myśli pisząc o dystansach i obejmach/jakich/? Gdzie chcesz je wstawić?robert parol pisze:Witam Czy ktorys z was podnosił uaza na dystansach i czy jest to wielki problem i czy ciezko dostac obejmy. a i jak zachowuja sie amortyzatory piszcie ii doradzajcie
A co, ma mieć na celu ta operacja?robert parol pisze:pomiedzy most a resory i jestem ciekaw czy ktos to robił. czy wogole warto
motokogut pisze:_CaShu_ a nie zamykałeś tych profili? nie rozejdą sie? ja to bym je zamknął...
ja polecam podnieść bude w miejscu mocowań... było o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
Z tym się całym sercem zgadzam, ale... Ja ma 33'" i podkładki pod budą są ok. 3 cm i nic nigdy mi nie obcierało._CaShu_ pisze:...opony będą mi obcierały to wrzuce jeszcze 5 cm tulejki poliuretanowe zamiast oryginalnych gum między budę a ramę.
Ja mam 31 cali i niestety przy samochodzie wyładowanym 7 osobami i małym off-roadzie tył obcierał (może dlatego, że akurat trafiły sie mangelsy z większym niż oryginalen odsadzeniem). Dlatego wrzuciłęm te dystanse. Tulejki pod budę też wrzucę jeśli będzie potrzeba.Zachary pisze:Z tym się całym sercem zgadzam, ale... Ja ma 33'" i podkładki pod budą są ok. 3 cm i nic nigdy mi nie obcierało._CaShu_ pisze:...opony będą mi obcierały to wrzuce jeszcze 5 cm tulejki poliuretanowe zamiast oryginalnych gum między budę a ramę.![]()
Ten pierwszy patent jest jednak dla mnie niezrozumiały. Zawsze myślałem, że załatwia się to zmieniając wieszaki. Mogę się mylić, ale...
A co z amortyzatorami? Na takim patencie wystarczają oryginalne?
żeby się nie zamknęły są rurki. bardziej obawiałbym się bocznych trawersów czy wykrzyżów- wtedy profil mógłby się zgiąć na bok... dlatego właśnie proponuje wziąć szerszy a niższy... np 100x50 mm (oczywiście 50 mm to wysokość na jaką podnosimy samochód).motokogut pisze:_CaShu_ a nie zamykałeś tych profili? nie rozejdą sie? ja to bym je zamknął...
ja polecam podnieść bude w miejscu mocowań... było o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
nie ma szans na zgiecie w bok! musiaby sie tez wygiac bocznie resor i most a to raczej niemozliwe._CaShu_ pisze:żeby się nie zamknęły są rurki. bardziej obawiałbym się bocznych trawersów czy wykrzyżów- wtedy profil mógłby się zgiąć na bok... dlatego właśnie proponuje wziąć szerszy a niższy... np 100x50 mm (oczywiście 50 mm to wysokość na jaką podnosimy samochód).motokogut pisze:_CaShu_ a nie zamykałeś tych profili? nie rozejdą sie? ja to bym je zamknął...
ja polecam podnieść bude w miejscu mocowań... było o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
no to luzikcastrol22 pisze:nie ma szans na zgiecie w bok! musiaby sie tez wygiac bocznie resor i most a to raczej niemozliwe._CaShu_ pisze:żeby się nie zamknęły są rurki. bardziej obawiałbym się bocznych trawersów czy wykrzyżów- wtedy profil mógłby się zgiąć na bok... dlatego właśnie proponuje wziąć szerszy a niższy... np 100x50 mm (oczywiście 50 mm to wysokość na jaką podnosimy samochód).motokogut pisze:_CaShu_ a nie zamykałeś tych profili? nie rozejdą sie? ja to bym je zamknął...
ja polecam podnieść bude w miejscu mocowań... było o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
to jest zaspawany profil czy taki jebutny kawał metalu?Takayuki pisze:Ja zrobiłem tak:
I to jest profi,mimo ze ciężkaweTakayuki pisze:Jebutny kwałek metalu, dałem tokarzowi wieszak resora na wzór, zrobił i powiercił dziurki równo
Oj błąd,kochaniutki,błąd !piotr oskwarek pisze:no i ja zrobiłem tak jak kolega Takayuki
Oj błąd,kochaniutki,błąd !
Robimy to tak,ze tylna ośke zostawiamy i robimy nowe zawiasy z uskokiem.Wyobraż sobie to,tzn spróbuj przypasować zawias do tej ośki wychodzącej z pod ramy-zobaczysz,że zawias musi mieć uskok na grubość kołnierza tulejki gum.
Przód robimy jako wystawione w dół dwa płaskowniki.Na ich końcach dolnych jest poprzeczna śruba na której obraca sie resor.
Takim sposobem nie spawasz nic do ramy czyli np nie musisz zdejmować budy.
Ale robota widać,ze czysta
scania-amortyzator od 3 wleczonej osi z samochoduZachary pisze:A jakie macie po tych przeróbkach amortyzatory?
scania-amortyzator od 3 wleczonej osi z samochodu