Strona 1 z 2

ktos juz podnosił uaza na dystansach

: pn cze 25, 2007 12:01 pm
autor: robert parol
Witam Czy ktorys z was podnosił uaza na dystansach i czy jest to wielki problem i czy ciezko dostac obejmy. a i jak zachowuja sie amortyzatory piszcie ii doradzajcie

Re: ktos juz podnosił uaza na dystansach

: pn cze 25, 2007 12:10 pm
autor: Zachary
robert parol pisze:Witam Czy ktorys z was podnosił uaza na dystansach i czy jest to wielki problem i czy ciezko dostac obejmy. a i jak zachowuja sie amortyzatory piszcie ii doradzajcie
Co masz na myśli pisząc o dystansach i obejmach/jakich/? Gdzie chcesz je wstawić?

: pn cze 25, 2007 12:13 pm
autor: robert parol
pomiedzy most a resory i jestem ciekaw czy ktos to robił. czy wogole warto

: pn cze 25, 2007 12:22 pm
autor: Zachary
robert parol pisze:pomiedzy most a resory i jestem ciekaw czy ktos to robił. czy wogole warto
A co, ma mieć na celu ta operacja?

: pn cze 25, 2007 12:46 pm
autor: _CaShu_
jak już podnosic to chyba lepiej na mocowaniach... ja mialem swierzo klepane resory i jak siadly to wrzucilem profile:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

troche przegiąłem z ich wysokością, ale akurat takie miałęm po ręką. W środku profila idzie rurka (jako tulejka) przez którą przechodzi śrubka (oczywiście twarda).

Samochod na drodze zachowuje się tak jak po wyklepanych resorach

Proponowałbym wziąć troche szerszy profil prostokątny (tak, żeby było mniejsze prawdopodobieństwo, że zegnie się w bok).

Powodzenia

: pn cze 25, 2007 1:00 pm
autor: motokogut
_CaShu_ a nie zamykałeś tych profili? nie rozejdą sie? ja to bym je zamknął...
ja polecam podnieść bude w miejscu mocowań... było o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

: pn cze 25, 2007 1:32 pm
autor: _CaShu_
motokogut pisze:_CaShu_ a nie zamykałeś tych profili? nie rozejdą sie? ja to bym je zamknął...
ja polecam podnieść bude w miejscu mocowań... było o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=

no właśnie myślałem o tym, ale mało czasu było - musiałem mieć samochód w którym nie obcierają opony...
na pewno dobrze byłoby je zaślepić... dobrze też jest chiciaż lekko heftnąć te tulejki z rury bo jak sie wsadza to latają w profilu strasznie i ciężko wcelować we wszystkie dziury :D

jeśli chodzi o lift budy to też jest wyjście, ale tylko w przypadku wsadzania większych opon... poza tym nic nie daje. Jak nadal opony będą mi obcierały to wrzuce jeszcze 5 cm tulejki poliuretanowe zamiast oryginalnych gum między budę a ramę.

: pn cze 25, 2007 2:31 pm
autor: Zachary
_CaShu_ pisze:...opony będą mi obcierały to wrzuce jeszcze 5 cm tulejki poliuretanowe zamiast oryginalnych gum między budę a ramę.
Z tym się całym sercem zgadzam, ale... Ja ma 33'" i podkładki pod budą są ok. 3 cm i nic nigdy mi nie obcierało. :wink:

Ten pierwszy patent jest jednak dla mnie niezrozumiały. Zawsze myślałem, że załatwia się to zmieniając wieszaki. Mogę się mylić, ale...
A co z amortyzatorami? Na takim patencie wystarczają oryginalne?

: pn cze 25, 2007 2:54 pm
autor: _CaShu_
Zachary pisze:
_CaShu_ pisze:...opony będą mi obcierały to wrzuce jeszcze 5 cm tulejki poliuretanowe zamiast oryginalnych gum między budę a ramę.
Z tym się całym sercem zgadzam, ale... Ja ma 33'" i podkładki pod budą są ok. 3 cm i nic nigdy mi nie obcierało. :wink:

Ten pierwszy patent jest jednak dla mnie niezrozumiały. Zawsze myślałem, że załatwia się to zmieniając wieszaki. Mogę się mylić, ale...
A co z amortyzatorami? Na takim patencie wystarczają oryginalne?
Ja mam 31 cali i niestety przy samochodzie wyładowanym 7 osobami i małym off-roadzie tył obcierał (może dlatego, że akurat trafiły sie mangelsy z większym niż oryginalen odsadzeniem). Dlatego wrzuciłęm te dystanse. Tulejki pod budę też wrzucę jeśli będzie potrzeba.

O ile się nie mylę to każdy sposób liftu "resorowego" wiąże się z ograniczeniami wynikającymi z długości amortyzatorów. Przedłużenie wieszaków też! Dlatego trzeba robić to z głową :-) Jak już pisałem miałem wyhabrowane resorki na maxa... teraz siadły więc ten sam efekt uzyskałem dając klocek pod mocowanie resoru.

Pozdrawiam

: pn cze 25, 2007 2:56 pm
autor: _CaShu_
motokogut pisze:_CaShu_ a nie zamykałeś tych profili? nie rozejdą sie? ja to bym je zamknął...
ja polecam podnieść bude w miejscu mocowań... było o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
żeby się nie zamknęły są rurki. bardziej obawiałbym się bocznych trawersów czy wykrzyżów- wtedy profil mógłby się zgiąć na bok... dlatego właśnie proponuje wziąć szerszy a niższy... np 100x50 mm (oczywiście 50 mm to wysokość na jaką podnosimy samochód).

: pn cze 25, 2007 2:57 pm
autor: N2O
w sumie to bezpieczniej obniżyć mocowania resoru niż przedłużać wieszaki 8)

: pn cze 25, 2007 4:27 pm
autor: castrol22
_CaShu_ pisze:
motokogut pisze:_CaShu_ a nie zamykałeś tych profili? nie rozejdą sie? ja to bym je zamknął...
ja polecam podnieść bude w miejscu mocowań... było o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
żeby się nie zamknęły są rurki. bardziej obawiałbym się bocznych trawersów czy wykrzyżów- wtedy profil mógłby się zgiąć na bok... dlatego właśnie proponuje wziąć szerszy a niższy... np 100x50 mm (oczywiście 50 mm to wysokość na jaką podnosimy samochód).
nie ma szans na zgiecie w bok! musiaby sie tez wygiac bocznie resor i most a to raczej niemozliwe.

: pn cze 25, 2007 4:54 pm
autor: _CaShu_
castrol22 pisze:
_CaShu_ pisze:
motokogut pisze:_CaShu_ a nie zamykałeś tych profili? nie rozejdą sie? ja to bym je zamknął...
ja polecam podnieść bude w miejscu mocowań... było o tym http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... highlight=
żeby się nie zamknęły są rurki. bardziej obawiałbym się bocznych trawersów czy wykrzyżów- wtedy profil mógłby się zgiąć na bok... dlatego właśnie proponuje wziąć szerszy a niższy... np 100x50 mm (oczywiście 50 mm to wysokość na jaką podnosimy samochód).
nie ma szans na zgiecie w bok! musiaby sie tez wygiac bocznie resor i most a to raczej niemozliwe.
no to luzik :)

: pn cze 25, 2007 5:28 pm
autor: Takayuki
Ja zrobiłem tak:

Obrazek Obrazek Obrazek

: pn cze 25, 2007 5:33 pm
autor: _CaShu_
Takayuki pisze:Ja zrobiłem tak:
to jest zaspawany profil czy taki jebutny kawał metalu?

: pn cze 25, 2007 5:45 pm
autor: Takayuki
Jebutny kwałek metalu, dałem tokarzowi wieszak resora na wzór, zrobił i powiercił dziurki równo :)

: pn cze 25, 2007 7:32 pm
autor: piotr oskwarek
no i ja zrobiłem tak jak kolega Takayuki

a tu są obrazki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: pn cze 25, 2007 7:42 pm
autor: vandall1
Takayuki pisze:Jebutny kwałek metalu, dałem tokarzowi wieszak resora na wzór, zrobił i powiercił dziurki równo :)
I to jest profi,mimo ze ciężkawe :)2

Z rury prostokąt też jest ok,ale:
-tulejki muszą być heftnięte obowiązkowo,
-profil musi byc zaspawany,żeby pracował cały klocek,a nie tylko owe tulejki.Ponadto taki otwarty profil wyglada jak psu z dupy :wink:

Dla ambitnych:przód można podnieść dajac zawias z tyłu resoru.Zyskujemy wtedy ok 7,5 cm bez istotnego przyrostu wagi.Fotek nie mam,zresztą konstrukcja ta jest niemal oczywista.

: pn cze 25, 2007 7:46 pm
autor: piotr oskwarek
no u mnie na fotkach powyżej jest zawias z tyłu resoru

: pn cze 25, 2007 7:58 pm
autor: vandall1
piotr oskwarek pisze:no i ja zrobiłem tak jak kolega Takayuki
Oj błąd,kochaniutki,błąd !

Robimy to tak,ze tylna ośke zostawiamy i robimy nowe zawiasy z uskokiem.Wyobraż sobie to,tzn spróbuj przypasować zawias do tej ośki wychodzącej z pod ramy-zobaczysz,że zawias musi mieć uskok na grubość kołnierza tulejki gum.
Przód robimy jako wystawione w dół dwa płaskowniki.Na ich końcach dolnych jest poprzeczna śruba na której obraca sie resor.
Takim sposobem nie spawasz nic do ramy czyli np nie musisz zdejmować budy.
Ale robota widać,ze czysta :)2

: wt cze 26, 2007 9:15 am
autor: robert parol
Oj błąd,kochaniutki,błąd !

Robimy to tak,ze tylna ośke zostawiamy i robimy nowe zawiasy z uskokiem.Wyobraż sobie to,tzn spróbuj przypasować zawias do tej ośki wychodzącej z pod ramy-zobaczysz,że zawias musi mieć uskok na grubość kołnierza tulejki gum.
Przód robimy jako wystawione w dół dwa płaskowniki.Na ich końcach dolnych jest poprzeczna śruba na której obraca sie resor.
Takim sposobem nie spawasz nic do ramy czyli np nie musisz zdejmować budy.
Ale robota widać,ze czysta :)

KOLEGO JAKIES FOTKI NA PRYWAT PLIISSSSSSSSSSSS[/quote]

: wt cze 26, 2007 9:31 am
autor: Darek
piotr oskwarek

proponował bym Ci żebyś śruby powkładał od dołu bo jak złożysz bodę to może być to potem niemożliwe w wazie konieczności wymiany tej śruby.

: wt cze 26, 2007 9:50 am
autor: Zachary
A jakie macie po tych przeróbkach amortyzatory?

: wt cze 26, 2007 11:53 am
autor: motokogut
Zachary pisze:A jakie macie po tych przeróbkach amortyzatory?
scania-amortyzator od 3 wleczonej osi z samochodu :)23

: wt cze 26, 2007 11:58 am
autor: robert parol
scania-amortyzator od 3 wleczonej osi z samochodu :)23


A zapomniałem sie zapytac wczoraj gdzie kupiłes te amorki i za ile i czy na przodzie tez masz