Problem z chlodzeniem

jak wyżej... wszystkie modele...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Problem z chlodzeniem

Post autor: pakjusz_pl » ndz lip 15, 2007 12:22 pm

WITAM! Wkoncu moj uazik 2.8 zaczął jezdzic... lecz mam problem z chlodzeniem... silnik strasznie sie grzeje... chlodnice mam od passata TDI z dwoma wentylatorami lecz chyba jest ona za malo wydajna do tego silnika....mam dosyc malo miejsca pod maska z racji gabarytow silnika...moze ma ktos sprawdzona, wydajna chlodnice i przy tym stosunkowo cienka najlepiej z dwoma elektrycznymi wiatrakami... chodzi mi o podpowiedzi jak rozwiazac problem... Z gory dziekuje za wszelka pomoc :wink: :)2
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
Michał(student)
 
 
Posty: 135
Rejestracja: wt mar 28, 2006 12:48 pm
Lokalizacja: Klimontów
Kontaktowanie:

Post autor: Michał(student) » ndz lip 15, 2007 12:38 pm

Ja wywaliłem termostat i wstawiłem chłodnice z żuka (mam silnik 2,4 diesla) i do 60 stopni dochodzi temperatura (mierzona termometrem laboratoryjnym w skali -50 do 150 stopni) pomiar przeprowadzony po szaleńczej jeździe po rzepaku w ciągu 1 godz.

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » ndz lip 15, 2007 1:07 pm

Miałem kiedyś w Uazie silnik MB 2,3 ze W 124. Uspokoiło się po dołożeniu w obieg nagrzewnicy z wentylatorem (z Uaza). Nawet po szaleństwach w lecie nie przeskakiwał 90 stopni Celcjusza.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » ndz lip 15, 2007 1:40 pm

Chłodnica z fiata Ducato chuda długa i niska na mm mieści się w Uazie i jak ustawisz wiatraki na 3 bieg to włącza się dosłownie na parę sekund ale przed grillem lepiej wtedy nie stawać bo ubrania zasysa :wink: :)2
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » ndz lip 15, 2007 2:12 pm

RaV.B pisze:Chłodnica z fiata Ducato chuda długa i niska na mm mieści się w Uazie i jak ustawisz wiatraki na 3 bieg to włącza się dosłownie na parę sekund ale przed grillem lepiej wtedy nie stawać bo ubrania zasysa :wink: :)2


o niezla podpowiedz przemysle ta fiatowska chlodnice.... moze faktycznie jest to jakies wyjscie... :roll: co do termostatu to tez go wywalilem na lato i jest nieco lepiej ale tez bije do 100 stopni i to po krotkiej bardziej agrsywnej jezdzie... wiatraki jakos puzno mi sie wlaczaja i niewychladzaja silnika... znaczy wychlodza ale jak juz prawie motor sie gotuje... :oops: nagrzewnicy faktycznie narazie nie mam podlaczonej ale da sie w lecie wtedy wysiedziec w uazie? :lol: :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » ndz lip 15, 2007 2:22 pm

Może czujnik ?? załóż nowy i zobacz co się będzie działo, a jak to nic nei da wtedy dopiero kombinuj z inną chłodnicą :wink:
Na czujniki to jestem przewrażliwiony bo już 4 nam padły :P

Jest jeszcze jedna opcja jak w chłodnicy masz czujnik to jest on od Disla czyli włącz się ok. 95 stopni a w benzyniaku powinien szybciej i by trzeba wymienić ten czujnik na ten od benzyniaka
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

DAWID UAZ
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 8:10 pm
Lokalizacja: PIŁA

Post autor: DAWID UAZ » ndz lip 15, 2007 3:27 pm

ja mam od fiata cienkola załancza od 87stopni jest ok
UAZ3.0D

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » ndz lip 15, 2007 6:33 pm

DAWID UAZ pisze:ja mam od fiata cienkola załancza od 87stopni jest ok


w trzysecie masz od cieniasa chlodnice i wyrabia a u mnie nie taka mala od passata z dwoma wiatrakami nie daje rady :roll: chyba cos jest nie tak.... :-?
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » ndz lip 15, 2007 7:02 pm

Nagrzewnicę miałem dodatkową na nadkolu 8)
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
toldi
 
 
Posty: 192
Rejestracja: ndz kwie 09, 2006 3:30 pm
Lokalizacja: nowy dwor gd,koscierzyna

Post autor: toldi » ndz lip 15, 2007 8:30 pm

pakjusz_pl pisze:
DAWID UAZ pisze:ja mam od fiata cienkola załancza od 87stopni jest ok


w trzysecie masz od cieniasa chlodnice i wyrabia a u mnie nie taka mala od passata z dwoma wiatrakami nie daje rady :roll: chyba cos jest nie tak.... :-?
...chłodnicę, która się załącza przy 87 stopniach... :-? brawo, gratuluję czytania postów ze zrozumieniem od A do Z :evil: a jak wiatraki chłodzą silnik ale włączają się pózno to chyba jasne i oczywiste, że z czujnikim coś nie teges albo jakiś paprak włożył go tam, gdzie nie trzeba...
Daj mi siłę do walki z czym walczyć mogę i rozum, żebym nie walczył z czym walczyć nie powinienem...

Awatar użytkownika
RaV.B
Posty: 300
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 1:04 pm
Lokalizacja: WLKP. okolice Piły

Post autor: RaV.B » ndz lip 15, 2007 8:42 pm

w trzysecie masz od cieniasa chlodnice i wyrabia a u mnie nie taka mala od passata z dwoma wiatrakami nie daje rady chyba cos jest nie tak....

Koledze Dawidowi chodziło o czujnik :wink: Chłodnica od cieniasa to może robić jako chłodnica loeju w 300D 8)

Pozdrawiam
UAZ 3.0 Powered by 300D
UAZ 2.4 Powered by UAZ

YA3 POWER !

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » ndz lip 15, 2007 8:49 pm

RaV.B pisze:
w trzysecie masz od cieniasa chlodnice i wyrabia a u mnie nie taka mala od passata z dwoma wiatrakami nie daje rady chyba cos jest nie tak....

Koledze Dawidowi chodziło o czujnik :wink: Chłodnica od cieniasa to może robić jako chłodnica loeju w 300D 8)

Pozdrawiam


no faktycznie zle doczytalem :oops: tez mi sie to wydawalo nierealne z chlodnica z cieniasa :)20 :wink: no to musze zerknac co z tym czujnikiem... a jak sadzicie chlodnica od passata 1.9tdi z dwoma wiatrakami powinna dawac rade???? :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » ndz lip 15, 2007 9:08 pm

seba4x4 pisze:Nagrzewnicę miałem dodatkową na nadkolu 8)


seba swietny patent :)2 tez musze o tym pomyslec :wink: 8)
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
Kielon
Posty: 364
Rejestracja: pn wrz 25, 2006 3:38 pm
Lokalizacja: KATOWICE

Post autor: Kielon » ndz lip 15, 2007 9:20 pm

chlodnica z paska nie poradzi nie ma szans no moze po czarnym. chodzi o zachowanie ilosci wody w obiegu i pojemnosc i przeplyw w chlodnicy. pomysl ile wody grzeje ci sie w bloku? a jaki procent tego wchodzi do chlodnicy z paska? no i jaki opor przeplywu ona powoduje.. ducato to dobry plan mialem to przy 3.5 bmw czyli wielkim zeliwnym piecu i robilo. polecam. co do czujnikow- jak chcesz zeby zalaczal wczesniej-mozesz go przerzucic na gore chlodnicy ale wtedy wentylator bardzo czesto i dlugo chodzi. zaleta- pomiar tego co wychodzi z silnika, sprawdza sie przy mikrych predkosciach i duzym obciazeniu
Kielon pomóc może, na pewno nie zaszkodzi :)
Uljan 469b

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » sob lip 28, 2007 1:03 pm

no dobra to ze chlodnica z paska juz nie daje rady to wiem... bedzie wywalona... tylko teraz pytanie od czego wmontowac zeby miec spokoj i nie stresowac sie wysoka temperatura???? Od ducato kupilbym nawet nowa chlodnice ale raczej nie zmiesci mi sie pod maska... nie mam tam za wiele miejsca... od passata z wentylatorami juz byla dosc mocno upchana... moze ma ktos jakis pomysl?? Jaka chlodnice kupic? :roll:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob lip 28, 2007 3:06 pm

Uszczelka pod głowicą :roll: :roll: :roll: :)20 :)20 :)20
Obym się mylił...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » sob lip 28, 2007 3:55 pm

kolego silniczek jest po remoncie, nowa uszczela jest itp :wink: takze to odrzucmy....
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob lip 28, 2007 4:47 pm

No to odrzućmy,ale kompresje mierzyłeś po tym rem?
Dalej:waserpumpe i termostat :roll:
Dalej:chłodnica traktorowa moze?
Dalej:przewody wodne z rur miedzianych :roll: Zawsze coś...
Sorki,ale nie czytałem zbytnio poprzednich wypowiedzi :oops:
Świece prawidłowe?
Swoja drogą ki diabeł cię podkusił,zeby ładować tego klamota...Nie widziałem uaza co dobrze z tym jezdzi :roll:
To ze nie masz teraz miejsca,to daruj,ale jest konsekwencją 6 cylindrowej rzędówki /piekny dostęp do ostatniej świecy :)20 /
Moze by tak atrape wyciąc :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
pakjusz_pl
Posty: 526
Rejestracja: śr lis 30, 2005 11:39 pm
Lokalizacja: Kościerzyna

Post autor: pakjusz_pl » sob lip 28, 2007 4:53 pm

vandall1 pisze:No to odrzućmy,ale kompresje mierzyłeś po tym rem?
Dalej:waserpumpe i termostat :roll:
Dalej:chłodnica traktorowa moze?
Dalej:przewody wodne z rur miedzianych :roll: Zawsze coś...
Sorki,ale nie czytałem zbytnio poprzednich wypowiedzi :oops:
Świece prawidłowe?


termostat wywalilem dalej to samo.... swiece beru 4 elektrodowe Pan w sklepie katalogowo dobieral :roll: silnik grzeje sie poprostu "gdy mu ciezej" i wentylatory nawet nie dawaly rady... ale mysle ze to chyba ta nieszczesna chlodnica z passata w dodatku teraz jak sie przyjzalem nie wyglada najlepiej.... takze juz spisalem ja na stracenie... teraz tylko pytanie od czego zarzucic zeby radzila sobie spokojnie z tym silniczkiem?? :roll: faktem jest tez ze nie mam chlodnicy oleju przy motorze... mam ta dluga ale nie mam tez miejsca na nia... jakby ktos mial ta "krotsza" to ja bardzo chetnie.... :oops:
Nie ma to jak poszalec radzieckim sprzetem :D

niemand
Posty: 346
Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:28 pm
Lokalizacja: Beskid Niski

Post autor: niemand » sob lip 28, 2007 11:50 pm

Zamontuj termostat i wieksza chłodnice (lepiej za duza niz za mała) gdyby z tego powodu groziło silnikowi zbytnie wychłodzenie to termostat bedzie nad tym czuwał , a inaczej to d.upa blada, bo zarówno zbyt wysoka jak i zbyt niska temperatura nie jest kozystna dla silnika.

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » pn lip 30, 2007 1:12 pm

Cześć, masz silnik z merca 2.8 ? Jeździłem mercem z takim silnikiem, miałem małą chłodniczkę oleju od modelu 123. Dlaczedo nie założysz chłodnicy od merca? Ma oryginalne mocowanie chłodniczki oleju przy chłodnicy wody. jak pamiętam to chłodnica od diesla też dawała radę w jeździe miejskiej. Czasami nie zakładaj gazu do tego motoru bo gniazda zaworowe wytapia. Zmieniałem głowicę raz w roku bo się regulacja zaworów kończyła.
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Uaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość